Autor |
Wiadomość |
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 17:03, 23 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Poważniejszym problemem dla wszystkich będzie ŚKUP. Jego sfinansowanie również spocznie na gminach, nie wiem czy pod postacią większych dopłat do wzkm czy jednorazowych corocznych wpłat do KZK GOP. Sama inwestycja to dopiero początek. Później rocznie utrzymanie moze kosztować niektóre gminy kilka mln. Stąd KZK GOP zapowiedział ciecia wzkm do 2017 roku. I najpewniej będą to wzkm autobusowe, skoro tramwajowe będą nie do ruszenia.
@senet piszesz o kwotach dla TŚ - netto, dla Poznania - brutto. W cenie moze zmieścic się Pesa, Solaris a mozę Puma (która dwa lata temu oferowano za 5,5-6 mln, ale nie wiem netto czy brutto).
@Qwe, @kwachu89 chyba nie sądzicie że w 2014/15 skończą się wszystkie inwestycje i przez kolejne 15 lat do 2030 roku nic więcej nie będzie się robić. Nie po to stawka wzkm ma tendencję wzrostową. Obrano finansowanie inwestycji poprzez wzkm w zamian za przekazywanie mln pod postacią zwiększenia kapitału. Warszawa do 2017 (?) ma juz mieć wszystkie 186 Pes, a potem kolejne przetargi na kolejne tramwaje. Jedyne co się nie zmieni to do 2030 tramwaje do Gliwic raczej na pewno nie wrócą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 17:08, 23 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Tramwaje Śląskie przedstawiły już harmonogram prac remontowych na lata 2015-30. Ale o zakupie następnych fabrycznie nowych tramwajów na razie jest cicho.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
senet
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 18:50, 23 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
@mark40 rzeczywiście nie sprawdziłem że to ceny netto, no i te 60% niskiej podłogi świadczy że chcą kupić coś taniego.
@m966 gdzie można znaleźć ten harmonogram?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:13, 23 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
mark40 napisał: |
@Qwe, @kwachu89 chyba nie sądzicie że w 2014/15 skończą się wszystkie inwestycje i przez kolejne 15 lat do 2030 roku nic więcej nie będzie się robić. |
Ja właśnie tak sądzę... Może zamówią kolejne 30 w ciągu tych 15 lat ale nie wydaje mi się żeby to było więcej... Będą ciągnąć na jakichś używkach (które, z racji rocznika, będą coraz lepsze) ale czy to jest komunikacja na miare naszej aglomeracji...
Cytat: | raczej na pewno nie wrócą. |
To jak w końcu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Qwe
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:26, 23 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
mark40 napisał: |
@Qwe, @kwachu89 chyba nie sądzicie że w 2014/15 skończą się wszystkie inwestycje i przez kolejne 15 lat do 2030 roku nic więcej nie będzie się robić. Nie po to stawka wzkm ma tendencję wzrostową. Obrano finansowanie inwestycji poprzez wzkm w zamian za przekazywanie mln pod postacią zwiększenia kapitału. Warszawa do 2017 (?) ma juz mieć wszystkie 186 Pes, a potem kolejne przetargi na kolejne tramwaje. Jedyne co się nie zmieni to do 2030 tramwaje do Gliwic raczej na pewno nie wrócą. |
I co? w 2014/15 kolejny kredyt na 20 lat na kolejną "paczkę" tramów (gdy jeden będzie spłacany)? Bo nie widzę, żeby z tej "tendencji wzrostowej wzkm" nagle pojawiły się pieniadze na całą flotę nowiutkich tramwajów. Dziękuje bardzo, serio wolałbym zaciągniecie się na wybudowanie sieci od nowa. Całe to TŚ to wielki moloch, który bym zaorał (ofc osobiście) - tak jak i KZK GOP - dwa wielkie ustrojstwa. Zresztą także i w gliwickim PKMie byłoby pewnie co reformować..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 20:13, 23 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
senet napisał: | @m966 gdzie można znaleźć ten harmonogram? |
W piątek Tramwaje Śląskie przesłały go do KZK GOP, a KZK GOP, po zaopiniowaniu, roześle go gminom.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 20:25, 23 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
mark40 napisał: | Jedyne co się nie zmieni to do 2030 tramwaje do Gliwic raczej na pewno nie wrócą. |
Teoretycznie są co najmniej trzy możliwe (choć bardzo mało prawdopodobne) scenariusze:
1. Tramwaje do Gliwic wracają jako wzkm za inną zlikwidowaną w międzyczasie linię. [najmniej prawdopodobne]
2. Wydarza się rewolucja budżetowa, mamy dużo kasy i budujemy własny tramwaj.
3. Prezydentem zostaje jakiś MKM, który nie bacząc na wszystko odbudowuje tramwaj. [najbardziej prawdopodobne]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ziutek997
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grottgera
|
Wysłany: Śro 20:50, 23 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Mi też się wydaje że tutaj warto wydać i większe pieniądze na stworzenie czegoś zupełnie nowego, może w jakimś nowocześniejszym systemie trakcyjnym. Mniej linii ale o bardzo dużej przepustowości tworzyłaby szkielet szybkich połączeń międzymiastowych a ruch lokalny byłby rozprowadzany autobusami. To byłaby wizja moich marzeń I z pomocą może władz wojewódzkich warto byłoby się na coś takiego szarpnąć. Koszt ogromny ale średnicówka też nie była tania ale zmienia jakoś komunikacji na śląsku.
A co do powrotu tramwaju do Gliwic też się obawiam że bardzo prawdopodobna jest trzecia opcja przedstawiona przez M966. Nowa władza będzie chciała pokazać jaka to jest dobra i wspaniałomyślna i będzie się starała na siłę utworzyć jakąś linię nie patrząc na koszty i zasadność takiego rozwiązania. Co też nie znaczy że jestem zagorzałym przeciwnikiem komunikacji szynowej , wręcz przeciwnie - ale chciałbym aby gdy tramwaje będą wracały do Gliwic reprezentowały sobą już zupełnie inną jakość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
senet
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 17:04, 24 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
tu trochę o ostatniej umowie z TŚ.
m966 co do twoich rozważań powrotu tramwaju to:
1 i puszczamy tramwaj wahadłowo na Chorzowskiej,
2 science-fiction, Gliwice mają swoje wydatki (Podium będzie trochę kosztować w utrzymaniu)
3 tylko do tego czasu większość torów już nie będzie, a TŚ nie wybuduje na nowo torów bo inne miasta podniosą krzyk że nie po to płacą aby powstawały linie w miastach które prawie nic nie płacą. Gliwice same by musiały to sfinansować w co wątpię.
Mam pytanie, te tory co będą usuwać na skrzyżowaniu Zwycięstwa z Wyszyńskiego to na samym skrzyżowaniu, czy też na odcinku do Dolnych Wałów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 18:06, 24 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
senet napisał: | Mam pytanie, te tory co będą usuwać na skrzyżowaniu Zwycięstwa z Wyszyńskiego to na samym skrzyżowaniu, czy też na odcinku do Dolnych Wałów? |
Na skrzyżowaniu i ewentualnie jakichś niewielkich przyległościach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Saleen
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gwardii/Wieczorka
|
Wysłany: Pią 11:28, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | Tymczasem na WPK pojawiła się informacja, że TŚ zdemontowały trakcję na części dawnej trasy - prawdopodobnie od Zwycięstwa do Daszyńskiego. |
Daszynskiego na wysokosci Toporka.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
strazn1k
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 11:57, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Kable pójdą na złom? Czy też jako "nowe" pojawią się w innych miastach na remontowanych liniach, niczym Helmuty ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez strazn1k dnia Pią 12:37, 25 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:08, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Jeżeli są sprawne i mogą jeszcze trochę lat podziałać, to ja nie widzę problemu żeby wykorzystać je w jakichś innych miastach...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
strazn1k
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:18, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Jak najbardziej jestem za czynami praktycznymi, ale przede wszystkim jestem złośliwy ]:->
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
senet
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:29, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
@strazn1k czepiasz się tych Helmutów, a przecież nawet PKM Gl. też kupuje używki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|