FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna
->
Infrastruktura i komunikacja
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Inwestycje
----------------
Mieszkaniowe
Komercyjne
Użyteczności Publicznej
Infrastruktura i komunikacja
Architektura
----------------
Architektura i urbanistyka
Ogólne
----------------
Sprawy publiczne
Miasto po godzinach
Grupa Poster
Sprawy techniczne
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
gość
Wysłany: Nie 10:52, 14 Gru 2014
Temat postu:
nie da się, więc taki ślimaczek jak po Apollo
tam też się nie dało
m966
Wysłany: Wto 22:15, 18 Lis 2014
Temat postu:
glewitz napisał:
Co uważacie? Ja się na tym nie znam i tylko z pozycji laika wydaje mi się, że chyba rondo byłoby najkorzystniejsze w tamtym rejonie
Nie da się tam zrobić ronda. Musiałoby mieć trzy pasy (tyle, ile Dworcowa), a takie się tam po prostu nie zmieści.
glewitz
Wysłany: Wto 15:55, 18 Lis 2014
Temat postu:
k.kowalski napisał:
Przecież już jest projekt. Dodatkowy pas dla skręcających w Dunikowskiego i jakieś wysepki.
O widzisz, to nie wiedziałem. Z wpisu na Facebooku wynikało, że wszystko jeszcze jest możliwe
k.kowalski napisał:
Ogólnie zero roweru, zero bus pasu, zero innowacji
A to mnie akurat coraz mniej dziwi w Gliwicach, niestety :/
k.kowalski
Wysłany: Wto 15:35, 18 Lis 2014
Temat postu:
Przecież już jest projekt. Dodatkowy pas dla skręcających w Dunikowskiego i jakieś wysepki. Ogólnie zero roweru, zero bus pasu, zero innowacji
glewitz
Wysłany: Wto 15:04, 18 Lis 2014
Temat postu:
według Dzisiaj w Gliwicach:
Cytat:
Będzie przebudowa skrzyżowania Dworcowa/Dunikowskiego/Jana Pawła II/Mikołowska/ Dolnych Wałów. ZDM jeszcze nie wie, co tam powstanie, swoje propozycje mają przedstawić firmy, które wystartowały w przetargu.
Co uważacie? Ja się na tym nie znam i tylko z pozycji laika wydaje mi się, że chyba rondo byłoby najkorzystniejsze w tamtym rejonie
Źródło
Kwarek
Wysłany: Pon 17:45, 19 Gru 2011
Temat postu:
Może to jest lepsze, tylko w tym momencie wydaje mi się, że to już jest wymyślanie co by tu zrobić, żeby nie wyszła lekka bublowatość projektu. Z tego co pamiętam, to przebudowa Perseusza nie zakładała pętli na Gwiazdy Polarnej, sam projekt ma też tytuł "Koncepcja końcowej zatoki autobusowej na ulicy Oriona". Może nie znam jakichś konkretnych uwarunkowań z Kopernika, ale moim zdaniem jest to kolejny bubel z okolic ZDM-u, bo nie przewiduje sensownie rozwiązanej sprawy 3 linii. Fajnie przewidziany przystanek dla 32, fajna zatoczka postojowa (nie wiem, czy wszystkie linie się tam pomieszczą, ale już mam nadzieję że projektanci przynajmniej przewidzieli miejsce na 3 autobusy przegubowe), ale taki mały drobiazg potem rzutuje na to, że takiemu zwykłemu internaucie wydaje się potem, że gdzieś w łańcuszku decyzyjno-projektowym znalazła się mała usterka spowodowana przez jakieś średnie pojęcie o tamtejszej komunikacji miejskiej.
To tak jak z Toruńską. Wszystko nowe i fajne, tylko niemożliwe jest poprowadzenie linii stamtąd w kierunku Bojkowskiej bez dostawienia 2 słupków lub przebudowy istniejącego rozwiązania. Prawdę mówiąc nie pamiętam co było wcześniej, Nowotoruńska czy pętla, ale fakt jest faktem - nawet gdyby wspomniany kierunek okazał się przydatny, to jest trudny do wprowadzenia, bo pętla jest zbudowana tak a nie inaczej. Tutaj wychodzi na to samo.
EDIT: Jeszcze przypomniał mi się przystanek Jasnogórska dla A4. Tak świetnie zrobiony, że pasażerowie wywalczyli jego przesunięcie na stare miejsce
m966
Wysłany: Pon 14:10, 19 Gru 2011
Temat postu:
Mnie się w ogóle podoba tak, jak jest obecnie, że (710 przynajmniej) autobus jedzie Toszecką, a później w osiedle i kończy na Gwiazdy Polarnej. Zawraca na nowym rondzie i z powrotem.
Kwarek
Wysłany: Pon 12:52, 19 Gru 2011
Temat postu:
Ale 932, 710 i 678 planowo przyjeżdżają od Oriona tak, że nie mogą wjechać na ten nowy przystanek bez zrobienia kółka przez Toszecką. Więc albo to rozwiązanie nie zlikwiduje postojów pod Shellem, albo spowoduje konieczność robienia dwóch kółek przez Toszecką (zjazdowego i wyjazdowego). Po prostu nie przewidziano jakiejś możliwości zawracania na tej nowej "pętli".
Ciekawe, czy podczas projektowania tego przystanku były prowadzone konsultacje z KZK GOP i czy przejrzano układ istniejących linii i wpływ na nie tego nowego rozwiąznia. Pewnie tak, bo jakoś nie wyobrażam sobie, że tylko ja zwróciłem uwagę na ten szczegół.
m966
Wysłany: Pon 12:20, 19 Gru 2011
Temat postu:
Może być tak, że to będzie przystanek tylko do wysiadania, a wsiadać nadal będzie się na Toszeckiej.
Kwarek
Wysłany: Pon 11:15, 19 Gru 2011
Temat postu:
Wy się tam znacie lepiej na warunkach, ale mam drobne uwagi:
+++ 32 będzie stawać na tym przystanku w kierunku Łabęd.
- 692 pewnie przestanie stawać na Toszeckiej (o ile po zakończeniu objazdu wróci stara trasa).
- co z 932, 678 i 710 - będą robić kółka, stać dalej na Shellu, czy przestaną odjeżdżać ze stanowiska na Toszeckiej w kierunku centrum? Wygląda mi to na powtórkę Toruńskiej - ktoś nie przeanalizował wszystkiego i czegoś sensownie nie będzie się dało zrobić.
- z tego wynika, że możliwe, że rozdzielone zostaną potoki na "Toszecki" i "obwodnicowy". Nie wiem, czy to źle czy nie.
No i przy okazji przydałby się w końcu zmiana nazwy tego przystanku na coś mniej błędnego i archaicznego.
m966
Wysłany: Pon 10:40, 19 Gru 2011
Temat postu:
Taka ciekawostka z os. Kopernika:
W gablotce Rady Osiedlowej wywieszony jest projekt nowej zatoczki dla autobusów przy ul. Oriona. Już nie będą autobusy stawać przy Shellu, ale trochę bliżej osiedla, jeszcze przed tym ostrym zakrętem, przez który zostanie dodatkowo przebity bypass.
glewitz
Wysłany: Śro 21:18, 18 Maj 2011
Temat postu:
m966 napisał:
Robak napisał:
Mnie się kiedyś marzyła trasa rowerowa wzdłuż Kłodnicy (oczywiście warunek konieczny: Kłodnica nie może capić). Trasa mogłaby wszystkie bardziej ruchliwe drogi pokonywać właśnie pod wiaduktami. Ale takie rozwiązanie pewnie nigdy nie znajdzie aprobaty na tyle, by ktoś się nad tym realnie zastanowił. A dzięki temu mielibyśmy ekspresową trasę rowerową z bezkolizyjnymi skrzyżowaniami i świetnym dojazdem z Łabęd/Kopernika/Śródmieścia do Politechniki.
W Edynburgu jest taka droga wzdłuż Water of Leith i po terenach nieistniejącej linii kolejowej. Bardzo fajne rozwiązaniw nie tylko komunikacyjne, ale też spacerowo-widokowe.
a co tam daleko szukac, az w Edynburgu - w Lublinie jest taka trasa wzdłuż Bystrzycy (może nie jest tak brudna jak Kłodnica, ale czysta tez nie jest i nie stanowi to aż tak wielkiego problemu wbrew pozorom). Aczkolwiek to jest jedyna porządna trasa w tym mieście - dziś gdy jechałem na uczelnię poszła mi dętka. Drugi raz w tym miesiącu :/ i znów trzeba się tłuc na uczelnię autobusami...
Byłoby fantastycznie, gdyby takie coś w Gliwicach powstało, ale to śpiew przyszłości
emez
Wysłany: Czw 11:14, 24 Mar 2011
Temat postu:
Świetny pomysł! Dobry moment medialnie, bo wszyscy będą o tym mówić (toć to główna droga), więc warto taką akcję skroić
Robak
Wysłany: Czw 9:41, 24 Mar 2011
Temat postu:
^^ Pomysł fajny. Mógłbym się zająć częścią rowerową. Mam nawet zdjęcia ku temu zrobione
k.kowalski
Wysłany: Śro 13:27, 23 Mar 2011
Temat postu:
Co wy na to, żeby naskrobać coś odnośnie uwzględnienia przyszłych możliwości wykorzystania nabrzeża Kłodnicy do celów rekreacyjnych? Tak by za parę lat, gdy temat bulwarów wróci, nie okazało się, że most nie wpisuje się w tą koncepcję
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Saphic 1.5 // Theme created by
Sopel &
Programosy.pl
Regulamin