Autor Wiadomość
m966
PostWysłany: Wto 13:06, 17 Lut 2015    Temat postu:

Nie ma szans, żeby na wiadukcie nad Piwną zmieścić jeszcze tramwaj. Poza ty w grę wchodzą tu kwestie własnościowe gruntów kolejowych. Przejazd przez Dąbrowskiego wydaje się dużo racjonalniejszym rozwiązaniem. Miejsca jest tam aż nadto. Trzeba tylko zwęzić ulicę z czterech do dwóch pasów. A ciąg dalszy przez Traugutta (też po zwężeniu do jednokierunkowej ulicy). Inaczej sobie tego nie wyobrażam.
ellilamas
PostWysłany: Śro 8:48, 11 Lut 2015    Temat postu:

Ten temat to chyba powrócił tylko w głowach dziennikarzy, którzy przypomnieli koncepcyjne wizualizacje zagospodarowania terenu wokół dworca PKP.

Cytat z newsa: "Miasto kupiło od PKP ziemię przed dworcem kolejowym, gdzie ma postać nowe centrum miasta. Powstanie tu m.in. centrum przesiadkowe." Centrum przesiadkowe miało powstać za dworcem.
ziutek997
PostWysłany: Wto 22:08, 10 Lut 2015    Temat postu:

Ponieważ nieśmiało powraca temat budowy centrum przesiadkowego w okolicach dworca kolejowego, może warto gdyby przewidziano rezerwę miejsca? Budowa nowych linii tramwajowych nie jest może na chwilę obecną priorytetem ale połączenie z resztą aglomeracji jakimś wysokopojemnym tramwajem zdałoby egzamin. Pociąg nie zawsze się sprawdza, chociażby z powodu mniejszego zagęszczenia przystanków.

Niestety jest tam nieco ciasno, tramwaj nie mógłby jeździć wzdłuż ul. Dąbrowskiego bo nie ma tam na to miejsca. Na skrzyżowaniu z Piwną jest jeszcze ciaśniej. Chyba jedynym rozwiązaniem byłoby wykorzystanie mostu kolejowego (chyba torowisko nie jest już tak mocno obłożone aby nie można było zrezygnować z dwóch torów, góra rozrządowa i bocznica są nieczynne odkąd pamiętam).

Musiałoby to wyglądać mniej-więcej tak (oczywiście jest to bardzo zgrubny szkic):



Zielona opcja wydaje mi się bardziej rozsądna ale wymagałaby wyburzenia dwóch budynków na skrzyżowaniu Traugutta z Lipową.
Zdaję sobie sprawę że zaproponowane przeze mnie rozwiązania są bardzo niedoskonałe, ale nie bardzo widzę tutaj inna możliwość, a linie tramwajowe niestety zajmują sporo miejsca.
stachu
PostWysłany: Wto 22:44, 28 Paź 2014    Temat postu:

Zostały "przerzucone" na ZK-4
m966
PostWysłany: Śro 21:13, 22 Paź 2014    Temat postu:

Chyba na wybory specjalnie. Nie sądzę, żeby u nas nocowały, więc pewnie długo tak nie pojeżdżą. Ile czasu może się TŚ opłacać wozić je z Zawodzia?
Kwarek
PostWysłany: Śro 11:36, 22 Paź 2014    Temat postu:

A jednak się dało. Smile

KZK GOP napisał:
Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje, od dnia 25 października 2014 roku (sobota) wybrane kursy linii tramwajowej nr 4 (Gliwice Zajezdnia – Zaborze Pętla) będą obsługiwane pojazdami niskopodłogowymi.
mark40
PostWysłany: Sob 20:40, 11 Sty 2014    Temat postu:

Nie powinno być problemu ani z jednym ani z drugim.

Tramwaje Śląskie kupią 42 nowe tramwaje. Planowały 30, ale będzie 12 tramwajów ekstra

Tramwaje Śląskie zaoszczędziły na trwającej od 2013 roku wielkiej modernizacji torowisk w aglomeracji 110 mln zł. Pieniądze, choć 59 proc. to dofinansowanie unijne, nie przepadną, o czym poinformowali w czwartek na konferencji prasowej przedstawiciele spółki. Część zostanie przeznaczona na nowe inwestycje, część na zakup dodatkowych 12 nowych tramwajów.




Po rozstrzygnięciu kolejnych przetargów okazało się, że spółka wyda na wszystkie planowane inwestycje mnie niż planowała w kosztorysie projektu. - Wystąpiliśmy więc z wnioskiem do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego o możliwość wykorzystania tych pieniędzy – wyjaśnia Tadeusz Freisler, prezes TS. Odpowiedz ma przyjść w najbliższych tygodniach. Tymczasem TS już zaplanowały na co wydadzą około 110 mln zł oszczędności.

W planie jest przetarg na zakup kolejnych 12 wagonów, tym razem będą jednak niskopodłogowe w 30 do 40 proc. (twisty są w ponad 70 proc.), a także modernizację dotąd nie uwzględnionych w projekcie torowisk o długości 14 km, m.in. na trasie linii 7 w Świętochłowicach, a także między pętlą Słoneczną a Rondem w Katowicach, w Szopienicach od skrzyżowania z ul. Brynicy po skrzyżowanie z ul. Ratuszową i na przejeździe tramwajowym w ulicy Brackiej w Dębie, czy w centrum Chorzowa, w okolicach ratusza i wylotu z ulicy Wolności oraz na ul. Katowickiej w Bytomiu.

http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/1084016,tramwaje-slaskie-kupia-42-nowe-tramwaje-planowaly-30-ale-bedzie-12-tramwajow-ekstra,2,id,t,sa.html


Będzie więcej nowych tramwajów i kolejne remonty torów

Tramwaje Śląskie rozszerzą prowadzone od kilku lat prace modernizacyjne. Pierwotnie projekt wyceniono na mniej więcej 650 mln zł; teraz 110 mln zł oszczędności ma trafić na kolejne remonty torów i nowe wozy.


Realizowany właśnie projekt obejmuje m.in. remonty 46 km torów w 6 miastach, zakup 30 nowych tramwajów i modernizację 75 starych wozów. Wartość całego projektu określono pierwotnie na niespełna 652 mln zł netto (801 mln zł brutto). Prawie wszystkie te prace i dostawy już trwają, część już się zakończyła. Łączny ich koszt - po wyborze wykonawców - wyniósł 473,1 mln zł netto, w tym 279,1 mln zł unijnego dofinansowania .

Prezes Tramwajów Śląskich Tadeusz Freisler mówi, że w przetargach na prace uzyskano niższe ceny, niż wcześniej zakładano. Dlatego są możliwe dalsze inwestycje.

12 nowych tramwajów

Rozszerzenie prac ma objąć m.in. modernizację łącznie 14 km torowisk (np. odcinka linii nr 7 w Świętochłowicach, układu torów na chorzowskim Rynku oraz torowisk w centrum katowickich Szopienic), zakup 12 nowych dwukierunkowych tramwajów i modernizację układów sterowania ruchem tramwajowym.

Według Freislera na rozszerzenie projektu zgodził się już resort infrastruktury i rozwoju, obecnie sprawę bada Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Zgoda tej instytucji spodziewana jest wstępnie w marcu, gdy będzie można ogłaszać przetargi. Wszystkie objęte drugim etapem projektu przedsięwzięcia muszą być gotowe przed końcem 2015 r.

Program "Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą" jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Całkowity przewidywany koszt realizacji Projektu wynosi 801,06 mln zł brutto, z czego koszty kwalifikowalne wynoszą 651,80 mln zł. Przy obecnym poziomie dofinansowania w wysokości 59 proc. wydatków kwalifikowalnych wnioskowana wysokość dofinansowania wynosi 384,56 mln.

Niewykluczone jednak, że wielkość dotacji zostanie zwiększona. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju postanowiło bowiem pod koniec 2013 roku przeznaczyć na transport miejski dodatkowe 120 mln euro środków unijnych.

Linie będą wydłużone

Tramwaje Śląskie przygotowują się też do sięgnięcia po dotacje unijne na lata 2014-2020. Samorząd woj. śląskiego wnioskował już, by wśród projektów z tego regionu finansowanych ze środków krajowych znalazł się nowy projekt modernizacji infrastruktury tramwajowej w aglomeracji katowickiej - wstępnie oszacowany na 695 mln zł.

- Tramwaje Śląskie chcą, aby znalazły się w nim m.in. zapowiadane od lat nowe odcinki linii tramwajowych. Spółka dysponuje już dokumentacją przedłużenia linii nr 15 w sosnowieckiej dzielnicy Zagórze. Jako realne ocenia też przedłużenie linii nr 6 w Bytomiu - do dzielnicy Miechowice. Prócz tego remontowane miałyby być kolejne odcinki torowisk i kupowane nowe tramwaje - wyliczał prezes.

http://logistyka.wnp.pl/tramwaje-slaskie-zwiekszaja-zakres-modernizacji-i-zakupow,215430_1_0_0.html
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019,15246367,Bedzie_wiecej_nowych_tramwajow_i_kolejne_remonty_torow.html
m966
PostWysłany: Wto 13:59, 24 Gru 2013    Temat postu:

Będzie jeśli się zakwalifikuje do dofinansowania i jeśli TŚ uzbierają 100 mln zł.
mark40
PostWysłany: Wto 11:09, 24 Gru 2013    Temat postu:

Kolejny program modernizacyjny sieci 2014-20 ma być finansowany również z poziomu krajowego

http://imageshack.us/a/img23/7134/zc7t.jpg

Będzie miał większy rozmach, powstaną nowe trasy tramwajowe, zostanie zmodernizowana większa liczba torowisk. Dofinansowanie na poziomie 85%. Teoretycznie lepiej niz obecne dofinansowanie na poziomie 59%. Choć rząd zwiększył również te aktualne do 85% to TŚ wolały przeznaczyć zwiększona dotację na kolejne zadania (zadłużony Kraków wolał zmniejszyć deficyt), które maja być zrealizowane jeszcze do 2015 roku, tzw II etap.
mark40
PostWysłany: Sob 14:16, 07 Gru 2013    Temat postu:

Po 2020 roku skończy sie kasa na wszystko.

Można pooglądać sobie jak olbrzymie inwestycje tramwajowo-drogowe aktualnie prowadzone są w Grudziądzu
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=347640&page=20
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=347640&page=19

w Elblągu
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=230435&page=93
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=230435&page=89
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=230435&page=87
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=230435&page=84
m966
PostWysłany: Czw 11:57, 05 Gru 2013    Temat postu:

Chyba się kończy kasa na tramwaje, bo Łódź i Poznań zaczynają coś przebąkiwać o trolejbusach.
ellilamas
PostWysłany: Pon 10:07, 02 Gru 2013    Temat postu:

Jesli coś się zacznie dziać to zakładam, że nie prędzej niż po oddaniu DTŚ.
m966
PostWysłany: Sob 11:44, 30 Lis 2013    Temat postu:

Nijak. Na razie CWP nie wyszło z fazy planów.
mark40
PostWysłany: Pią 20:29, 29 Lis 2013    Temat postu:

Podbijam, bo chyba nikt nie zauważył mojego pytania:

Cytat:
Chciałem zapytać jak tam budowa centrum przesiadkowego w Gliwicach?


Przy okazji. Dziś natknąłem sie na poniższe informacje. W czasie kiedy zlikwidowano tramwaj w Gliwicach na poważnie rozważano też likwidację tramwaju w Pabianicach. Poniżej jak sytuacja wygląda tam dzisiaj:

Tramwaj coraz popularniejszy

Coraz więcej pabianiczan korzysta z tramwajów linii 41. Składy przewożą już prawie 10 tysięcy pasażerów dziennie – wynika z badań, przeprowadzonych w listopadzie przez Zespół Inżyniera Miasta Urzędu Miejskiego w Pabianicach. Pabianice wspólnie z Ksawerowem będą starać się o środki na modernizację linii tramwajowej z nowej perspektywy unijnej.

W lipcu Urząd Miejski przeprowadził badania preferencji pasażerów komunikacji miejskiej. Najważniejszym postulatem pabianiczan było przywrócenie dwóch wagonów tramwaju. Po wielomiesięcznych negocjacjach Pabianic i Ksawerowa z Łodzią, udało się przywrócić drugi wagon i to bez dodatkowych dopłat z budżetu Pabianic. Dzięki temu, pasażerowie od początku września podróżują w bardziej komfortowych warunkach. Również na 2014 rok magistrat ustalił wstępnie z Łodzią dobrą stawkę dotacji do funkcjonowania linii 41. Drugi wagon tramwaju oczywiście zostaje.

W listopadzie Urząd Miejski powtórzył badania potoków pasażerskich na linii 41. Co się okazało? Po wprowadzeniu drugiego wagonu i zmianach w Łodzi związanych z budową trasy W-Z, liczba pasażerów wzrosła jeszcze bardziej. W 2011 roku, gdy pojedyncze wagony dojeżdżały na pęlę Chocianowice-IKEA, dziennie przewoziły 5.738 osób. Po wydłużeniu w 2012 roku trasy do placu Niepodległości, frekwencja wzrosła do 7.823 pasażerów. Teraz, gdy mamy dwa wagony, przez cały dzień roboczy tramwaje przewożą aż 9.576 osób. To wzrost aż o 67 proc. w ciągu zaledwie dwóch lat. Najbardziej obłożony kurs w sumie zabrał aż 216 osób, a w jednym momencie frekwencja niejednokrotnie przekraczała 100 pasażerów.

Jest szansa, aby połączenie tramwajowe stało się bardziej atrakcyjne dla osób, mieszkających z dala od linii tramwajowej. Urząd Miejski w Pabianicach rozmawia z łódzkim Zarządem Dróg i Transportu o wprowadzeniu specjalnego wspólnego biletu 30-dniowego i 90-dniowego. Na jego podstawie można by korzystać zarówno z pabianickich autobusów w obydwu strefach, jak i z całej łódzkiej komunikacji. Taki bilet byłby tańszy niż dwa kupowane osobno.

Linia tramwajowa wymaga modernizacji. Dlatego Urząd Miejski zgłosił do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego wstępny zamiar realizacji rewitalizacji linii na pabianicko-ksawerowskim odcinku. W latach 2017 – 2020 mogłyby zostać wyremontowane torowiska, podstacje trakcyjne i kupione nowe wagony. Szacowany koszt realizacji projektu to około 138 mln zł, ale jest szansa na finansowanie inwestycji z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

http://komunikacjapabianice.pl/index.php?subaction=showfull&id=1385735911&archive&start_from&ucat=137
mark40
PostWysłany: Nie 11:47, 24 Lis 2013    Temat postu:

Nowej Pesy pewnie w Zabrzu przez najbliższych parę lat sie nie zobaczy, ale jakieś nowe tramwaje typy Protram/Moderus Beta z częścią niskopdłogową na pewno. TŚ zamierzają zamówić kilkanaście takich wagonów do 2015 roku. Być może pojawią sie także citadisy, ale to chyba zależy od zakresu nowych remontów w Zabrzu jakie uda sie zrobić z dodatkowych pieniędzy także do 2015 roku.

Chciałem zapytać jak tam budowa centrum przesiadkowego w Gliwicach? W Chorzowie dzięki TŚ w przyszłym roku rusza przebudowa rynku z budową właśnie centrum przesiadkowego. Myślę, że to będzie pierwszy taki przykład w aglomeracji (moze w kraju) rewitalizacji przestrzeni publicznej przy współudziale transportu miejskiego.

Cytat:
Podczas konferencji przyznano, że wybór miejsca na centrum przesiadkowe w północno-wschodniej części rynku jest niemal przesądzony, bo jego projekt trafił już do ministerstwa infrastruktury. Bolesław Knapik, wiceprezes Tramwajów Śląskich, mówił, że spółka otrzymała 10 mln zł na zmianę układu torowiska chorzowskiego rynku i jego okolic. Dodał, że zadanie to należy wykonać do połowy 2015 roku. - Jeśli zrezygnujemy z tej koncepcji to istnieje spora obawa, że pieniądze przepadną.

Andrzej Kotala, prezydent Chorzowa, cieszy się, że doszło do spotkania z architektami. Dzięki takiej dyskusji, zdaniem prezydenta, będą mogli oni dobrze przygotować się do konkursu na zagospodarowanie rynku i jego otoczenia wraz z centrum przesiadkowym. Prezydent zaznacza, że nie chodzi przy tym o samą płytę rynku ale także o teren przyległy.

- Tramwaje Śląskie mają dodatkowe środki na budowę torowiska. Miasto będzie starało się na pozyskanie środków unijnych, 10 może 15 mln zł z czego nasz wkład własny wyniósłby 15 procent. Dla nas to jedyna okazja na zrealizowanie marzeń o rynku w ciągu najbliższych 3 lat - mówi A. Kotala.

Z tą opinią zgadza się także Marek Kopel. - To prawdopodobnie jedyna w historii szansa by pozyskać środki na przebudowę rynku i okolic. Przebudowa rynku i budowa centrum przesiadkowego to bardzo drogie inwestycje i zapewne miasta nie byłoby na nie stać. Prace te należy wykonać rozważnie. Nowe rozwiązanie będzie musiało nam służyć przecież przez kilkadziesiąt następnych lat.

Prezydent zapowiada, że jeszcze w tym miesiącu we współpracy z katowickim oddziałem Stowarzyszenia Architektów Polskich, zostanie ogłoszony konkurs na zagospodarowanie rynku i jego otoczenia wraz z centrum przesiadkowym.

Pierwsze prace związane z modernizacją tego terenu mają rozpocząć się w przyszłym roku.

http://www.chorzowianin.pl/rynek-pod-szklanym-dachem-architekci-dzielili-sie-pomyslami,n-4602.html#ad-image-0

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group