Autor Wiadomość
kaspric
PostWysłany: Pią 13:57, 17 Wrz 2010    Temat postu:

Tak jeszcze odnosząc się do wstępnej koncepcji tunelu, to podoba mi się bardzo jego przebieg po łuku (właściwie po splajnie Wink). Taki przebieg daje świetne psychologiczne poczucie długości tunelu (gdy wjeżdżając nie widać wylotu).
Niby nic, ale - jak już pisałem przy okazji innych obiektów inż. - jakość i odbiór rych obiektów ma spore znaczenie na odbiór miasta (czyli de facto promocyjne).
Saleen
PostWysłany: Pią 11:38, 17 Wrz 2010    Temat postu:

Wypowiedz Prezydenta na temat lacznika...

Express MSI 17 września
almansur
PostWysłany: Czw 19:00, 16 Wrz 2010    Temat postu:

^^ Tylko PKP może marudzić trochę bardziej jak będą torowiska wyłączane z ruchu:)
gilbertus86
PostWysłany: Czw 15:54, 16 Wrz 2010    Temat postu:

Jakby nie nazwac i jakby nie bylo wykonane, funkcja bedzie ta sama Wink
ellilamas
PostWysłany: Czw 14:52, 16 Wrz 2010    Temat postu:

No ja też tak kojarzę, że to miał być tunel drążony.
m966
PostWysłany: Czw 14:20, 16 Wrz 2010    Temat postu:

Początkowo mowa była właśnie o drążeniu, żeby uniknąć wyłączania z ruchu torowisk.
kaspric
PostWysłany: Czw 13:09, 16 Wrz 2010    Temat postu:

^^ wiem wiem, ale chyba nikt mówiąc tutaj o tunelu nie myślał o jego drążeniu Wink. Zazwyczaj w przypadku wiaduktów kolejowych potocznie mówi się tunel przy wiaduktach pod wieloma torami, osiągających po 50 i więcej m, tak ja to odbieram.
m966
PostWysłany: Czw 12:49, 16 Wrz 2010    Temat postu:

Różnicą jest sposob wykonania. Tunele zwykle drąży się metodą górniczą, a wiadukt będzie robiony odkrywkowo.
kaspric
PostWysłany: Czw 12:44, 16 Wrz 2010    Temat postu:

m966 napisał:
Okazuje się, że połączenie Tarnogórskiej z Na Piasku to nie będzie tunel, ale wiadukt. Wiadukt kolejowy, nad nowowbudowaną ulicą. Dzięki temu ma być taniej.
to raczej zamiennie się używa Wink
ellilamas
PostWysłany: Czw 12:40, 16 Wrz 2010    Temat postu:

Ale jak to ma być rozwiązane? Poziom torowiska będzie bez zmian, a droga pójdzie dołem, zgadza się?
m966
PostWysłany: Czw 12:34, 16 Wrz 2010    Temat postu:

Okazuje się, że połączenie Tarnogórskiej z Na Piasku to nie będzie tunel, ale wiadukt. Wiadukt kolejowy, nad nowowbudowaną ulicą. Dzięki temu ma być taniej.
kaspric
PostWysłany: Śro 11:23, 15 Wrz 2010    Temat postu:

^^ pewnie będzie dostosowana do pomysłów na centrum przesiadkowe.
Kwarek
PostWysłany: Śro 8:55, 15 Wrz 2010    Temat postu:

W najnowszym MSI jest zaprezentowana ta koncepcja łącznika, która wcześniej była wrzucana do tego wątku. Opisana jest jako "wstępna, czysto techniczna koncepcja rozrysowana na papierze", czyli pewnie jeszcze się to pozmienia.
http://www.um.gliwice.pl/bip/pub/msi/MSI_37_2010.pdf
m966
PostWysłany: Wto 9:13, 31 Sie 2010    Temat postu:

W Wieloletnim Planie Inwestycyjnym połaczenie Tarnogórskiej i Na Piasku zapisane jest do realizacji w 2012 roku.
monika
PostWysłany: Wto 8:30, 31 Sie 2010    Temat postu:

Dziękuje za odpowiedż!

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group