Autor Wiadomość
Kwarek
PostWysłany: Pon 19:18, 07 Cze 2010    Temat postu:

Wrzucę tu.
Pojawiają się dwie kolejne uchwały w sprawie Miejskich Planów Zagospodarowania Przestrzennego. Po przyjętych już Starych Gliwicach, na najbliższej sesji będą może przyjęte:

Sośnica Północ - http://www.um.gliwice.pl/index.php?id=15247/1&d=10572
Sikornik i Trynek - http://www.um.gliwice.pl/index.php?id=15247/1&d=10573
(uwaga, pliki po 30 MB)

Sośnicy nie analizowałem, a w S/T widzę, że jest planowana zarówno Noworybnicka (jako 2/2), ale także jako 2/2 planowana jest Żwirki i Wigury od Rybnickiej do Bojkowskiej. Dokładniej nie analizowałem, bo mapki się za długo wczytują. Wink
kaspric
PostWysłany: Śro 9:58, 02 Cze 2010    Temat postu:

Wrzucam tu http://um.gliwice.pl/index.php?id=8548/1&bium=1#10033

    REWITALIZACJA? RUSZYŁ NABÓR WNIOSKÓW


    Do 17 sierpnia Urząd Marszałkowski w Katowicach będzie przyjmował wnioski o dofinansowanie 5 typów projektów w ramach Poddziałania 6.2.1 Rewitalizacja – „duże miasta” Regionalnego Programu Województwa Śląskiego. Do rozdysponowania jest w sumie 27 627 116 euro.
    Kto może składać wnioski?
    O wsparcie finansowe mogą się starać: jednostki samorządu terytorialnego (JST), ich związki i stowarzyszenia, a także podmioty, w których większość udziałów lub akcji posiadają JST, ich związki i stowarzyszenia, ponadto podmioty działające na zlecenie JST (wybrane zgodnie z prawem zamówień publicznych), szkoły wyższe, kościoły i związki wyznaniowe oraz osoby prawne kościołów i związków wyznaniowych, organizacje pozarządowe, jednostki zaliczane do sektora finansów publicznych, posiadające osobowość prawną, spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe, porozumienia wymienionych wcześniej podmiotów, reprezentowane przez lidera, wreszcie – podmioty działające w oparciu o umowę/porozumienie zgodne z zapisami ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym.
    Należy podkreślić, że spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe mogą realizować typy projektów 2, 3 i 5 tylko w przypadku, gdy wsparcie dotyczy inwestycji w budynki o charakterze niemieszkalnym!
    O jakie typy projektów chodzi?
    1. Przebudowa i remont obiektów poprzemysłowych / powojskowych / popegeerowskich (łącznie z adaptacją na cele: gospodarcze, edukacyjne, turystyczne, rekreacyjne, społeczne i kulturalne), wraz z zagospodarowaniem przyległego otoczenia.
    2. Zagospodarowywanie przestrzeni miejskich – budowa, przebudowa i remont obiektów na cele gospodarcze, edukacyjne, turystyczne, rekreacyjne, społeczne i kulturalne, wraz z zagospodarowaniem przyległego otoczenia.
    3. Uzupełnienie i remont istniejącej zabudowy – zabudowa plomb, remont użytkowanych oraz niezagospodarowanych budynków na cele: gospodarcze, edukacyjne, turystyczne, rekreacyjne, społeczne i kulturalne, wraz z zagospodarowaniem przyległego otoczenia.
    Należy podkreślić, że projekty 1-3 obejmują działania przyczyniające się do likwidacji istotnych problemów gospodarczych lub społecznych na rewitalizowanym obszarze. Nie odnoszą się one jednak do budynków o charakterze mieszkalnym!
    4. Kompleksowe przygotowanie terenu przeznaczonego pod działalność gospodarczą, z wyłączeniem infrastruktury służącej mieszkańcom.
    5. Tworzenie i rozbudowa systemów monitoringu w celu podniesienia bezpieczeństwa w przestrzeniach publicznych.
    A co z azbestem?
    Wymienieni wcześniej beneficjenci mogą również starać się o dofinansowanie 6. typu projektów w ramach Działania 6.2.1 („Zastępowanie azbestowych elementów budynków wielorodzinnych mieszkalnych materiałami mniej szkodliwymi dla zdrowia człowieka, tylko wraz z utylizacją azbestu”). Przeznaczono na to 7 062 884 euro. Realną szansę na pozyskanie pieniędzy umożliwiających usunięcie płyt azbestowych mają jednak tylko przedsięwzięcia wyznaczone do realizacji w kwartałach ulic: Tarnogórskiej, Św. Marka, Hoblera i Sikory; Pszczyńskiej i Kochanowskiego; Równej i Sawickiej oraz umiejscowione przy ulicach Waliszewskiego, Świętego Andrzeja, Jasińskiego i Kunickiego.
    Z czego to wynika? – Projekty związane z usuwaniem azbestu muszą być realizowane na obszarach spełniających trzy dowolnie wybrane kryteria, opisane przy pomocy wskaźników określonych w Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego (w zakresie tzw. programowania działań dotyczących mieszkalnictwa, art. 47 rozporządzenia Komisji WE nr 1828/2006) – wyjaśnia Violetta Koza z Biura Rozwoju Miasta Urzędu Miejskiego w Gliwicach. – Okazuje się, że 5 obszarów przeznaczonych do rewitalizacji, wytyczonych w mieście na podstawie badań i uważanych przez nas za najbardziej zaniedbane, nie spełnia kryteriów wskazanych dla działań z zakresu mieszkalnictwa (którymi to kryteriami są: wysoki poziom ubóstwa i wykluczenia, wysoka stopa długotrwałego bezrobocia, wysoki poziom przestępczości i wykroczeń, niski wskaźnik prowadzenia działalności gospodarczej i porównywalnie niski poziom wartości zasobu mieszkaniowego). Aby jednak umożliwić zakwalifikowanie się przynajmniej niektórym projektom do rywalizacji o unijne wsparcie, w ubiegłym roku zaktualizowaliśmy Obszarowe Programy Rewitalizacji o dane na koniec 2008 roku. Zanalizowaliśmy jednocześnie stan wskaźników, odnosząc je do poszczególnych ulic i kwartałów (a nie do całego obszaru objętego rewitalizacją). To przyniosło efekt. Co najmniej cztery kwartały gliwickich ulic spełniają formalnie wymogi dofinansowania na zasadach ogólnych, przewidzianych w Uszczegółowieniu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013.
    O czym jeszcze trzeba pamiętać?
    1. Inwestycje objęte wsparciem w ramach rewitalizacji muszą bezpośrednio wynikać z zapisów Obszarowego Programu Rewitalizacji, sporządzonego w Gliwicach dla Ligoty Zabrskiej, Sośnicy, Łabęd, osiedla Kopernika oraz Śródmieścia.
    2. Jeden beneficjent może złożyć tylko jeden wniosek o dofinansowanie. Dotyczy to wszystkich naborów.
    3. Przyjmowane będą tylko te wnioski projektowe, dla których postępowanie w sprawie oceny oddziaływania na środowisko zostało przeprowadzone zgodnie z wymogami stosownych dyrektyw (w szczególności z wymogami Dyrektywy 85/337/WE) i zostało ono zakończone decyzją organu właściwego w tej sprawie.
    Szczegółowe, na bieżąco aktualizowane informacje na temat konkursów można uzyskać na stronie internetowej www.rpo.silesia-region.pl. Informacji ogólnych udziela Biuro Rozwoju Miasta UM w Gliwicach, tel. 32/238-54-62. (kik)


Ciekawe. Kilka obiektów by się łapało, np Fabryka Drutu czy Glivia, może Wieża Ciśnień?
ellilamas
PostWysłany: Pią 10:43, 19 Mar 2010    Temat postu:

RM przystąpiła do pracy nad planem zagospodarowania przestrzennego terenów w rejonie węzła "Gliwice-Sośnica". Wydaje mi się, że warto byłoby obgadać temat, ustalić jakieś wspólne stanowisko SMM i wysłać je do a) Radnych b) Prezia c) Komisji rozwoju miasta i inwestycji

Pierwsze rzeczy, jakie mi przyszły do głowy to
- nie ograniczać wysokości budynków
- nacisk na funkcję biurową (nie wykluczając innych)
- konieczność uwzględnienia komunikacji miejskiej!

Nawet jeśli to pismo miałoby wylądować w koszu to i tak będzie to dla nas kolejny krok do zaistnienia w świadomości władzy i mieszkańców.
Wziąłbym na siebie upowszechnienie założeń pisma w mediach.


Cytat:
Gliwiccy radni podjęli uchwałę o przystąpieniu do sporządzania
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gliwic dla terenu położonego po północno-wschodniej stronie ul. Pszczyńskiej w rejonie węzła autostradowego „Gliwice-Sośnica”.
Jest to – jak stwierdzono w uzasadnieniu decyzji – „obszar szczególnych szans, wymagający właściwego zagospodarowania
w celu wykorzystania atrakcyjności jego położenia”. Potrzebę
opracowania planu nasunęło samo życie.
– Chcemy zmienić zapisy trzech istniejących i aktualnie obowiązujących
planów zagospodarowania przestrzennego, dotyczących
tego właśnie fragmentu miasta. Obszar usytuowany
w rejonie skrzyżowania autostrad A1 i A4 jest bowiem przedmiotem
zainteresowania inwestorów, w tym m.in. firmy Helical, która zamierza zrealizować wielkie przedsięwzięcie inwestycyjne
w sąsiedztwie węzła. Nadano mu prestiżową nazwę „Europa Centralna”.
Aby w pełni umożliwić realizację zamierzeń inwestorskich, należy wprowadzić zmiany w istniejących dokumentach planistycznych.
Ze względów formalnych wymaga to jednak sporządzenia
nowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu przylegającego do węzła. Przyjęcie dokumentu pozwoli bowiem na swobodny rozwój działalności gospodarczej na tym obszarze.
Firma Helical nosi się z zamiarem zbudowania tam nie tylko
wielkopowierzchniowych obiektów handlowych, ale również nowoczesnych biurowców, w których powstaną miejsca pracy dla mieszkańców całej aglomeracji górnośląskiej. Warto sobie uzmysłowić, że w promieniu kilkudziesięciu kilometrów od węzła (godzina jazdy samochodem) mieszka ok. 4-5 mln osób. Już teraz wiadomo więc, że przyszłe centrum usług biurowych w rejonie węzła „Sośnica” będzie służyć licznym grupom ludności – mówi Adam Neumann, zastępca prezydenta miasta. (luz)
Kwarek
PostWysłany: Czw 16:02, 25 Lut 2010    Temat postu:

Różnica między katowickimi kreskami a gliwickimi kreskami jest - tam problem dostrzeżono. Może i nawet w Katowicach wygenerowano kreski kompletnie fikcyjne. U nas nie ma żadnych - ani fikcyjnych, ani tym bardziej realnych. Czyli albo nie pomyślano wcale, albo głęboko przemyślano i nie znaleziono realnych rozwiązań. Ja mam jakoś dziwne wrażenie, że prawdziwa jest opcja pierwsza. I nie chodzi mi tu wyłącznie o "nie ma kresek tramwajowych". Sprawa komunikacji zbiorowej w studium potraktowana jest bardzo pobieżnie. Sprawa kolei ogranicza się w studium do "powinna być", tramwajów do "są za drogie i je zlikwidowano", a autobusów do "są i będą". I tyle. Cała reszta "komunikacji" to drogi, drogi i drogi.

PS. Spóźniłem się trochę. Smile
kaspric
PostWysłany: Czw 15:58, 25 Lut 2010    Temat postu:

Taak, problem w tym M966, że nawet kreski na mapie są już elementem pewnego planowania, myślenia o przyszłości. U nas w studium nawet nie masz zająknięcia się o korytarzach przeznaczonych pod komunikację.
m966
PostWysłany: Czw 15:32, 25 Lut 2010    Temat postu:

Nie chodzi o wywyższanie. Chodzi o to, że zachwyt nad katowickimi kreskami jest zupełnie nie na miejscu. Gdyby były jakieś gliwickie kreski to pewnie byłoby podobnie.
Qwe
PostWysłany: Czw 15:30, 25 Lut 2010    Temat postu:

m966 napisał:
Kwarek napisał:
Bo także trzeba umieć odróżnić kreski na mapie od braku i planów, i nawet kresek na mapie. Wink


Ale kreski na mapie, których nigdy nie uda się zrealizować niczym nie różnią się od braku kresek. Więc ja tu nie widzę żadnej różnicy. Może poza tym, że postawę władz Katowic nazwać można populistyczną, a władz Gliwic - realistyczną.


Rozumiem, że my NIE mamy żadnych kresek na 2015, 2020 czy inne lata. W to i w to można tak samo wierzyć, Mieszko, kurcze ogarnij już się z tym wywyższaniem naszego miasta plx Smile

pzdr
m966
PostWysłany: Śro 16:01, 24 Lut 2010    Temat postu:

Kwarek napisał:
Bo także trzeba umieć odróżnić kreski na mapie od braku i planów, i nawet kresek na mapie. Wink


Ale kreski na mapie, których nigdy nie uda się zrealizować niczym nie różnią się od braku kresek. Więc ja tu nie widzę żadnej różnicy. Może poza tym, że postawę władz Katowic nazwać można populistyczną, a władz Gliwic - realistyczną.
Kwarek
PostWysłany: Śro 13:54, 24 Lut 2010    Temat postu:

Racja, ale ja nie oceniam merytoryczności tych kresek, bo na Katowicach się nie znam. Ja tylko pokazuję, że tam jakieś kreski na mapie przynajmniej robią.
Bo także trzeba umieć odróżnić kreski na mapie od braku i planów, i nawet kresek na mapie. Wink
m966
PostWysłany: Śro 13:00, 24 Lut 2010    Temat postu:

Kwarek napisał:
Znalezione na SSC - studium z Katowic, załącznik "tramwajowy". Tam to przynajmniej coś na rok 2030 planują, a u nas nawet na 2100 planów nie ma. Wink
http://bip.um.katowice.pl/dokumenty/2010/1/5/1262700934.png


Wiesz, trzeba umieć odróżnić plany od zwykłych kresek na mapie. Te pierwsze powinno dać się zrealizować. Wink
kwachu89
PostWysłany: Wto 23:02, 23 Lut 2010    Temat postu:

Widać że się wybory zbliżają... Chociaż w sumie to i tak plus dla miasta że mają jakąś wizję... Jakby mi kandydaci z gliwic taką kiełbachą wyborczą (ale tylko i wyłącznie tramwajową) pomachali przed nosem to bym się skusił i bez dwóch zdań na nich zagłosował Wink ...
Kwarek
PostWysłany: Wto 21:54, 23 Lut 2010    Temat postu:

Znalezione na SSC - studium z Katowic, załącznik "tramwajowy". Tam to przynajmniej coś na rok 2030 planują, a u nas nawet na 2100 planów nie ma. Wink
http://bip.um.katowice.pl/dokumenty/2010/1/5/1262700934.png
kwachu89
PostWysłany: Pon 22:26, 11 Sty 2010    Temat postu:

Szkoda... Chociaż wątpię żeby były tam jakieś niesamowite decyzje to jednak może się tam znajdować coś o czym nie wiemy ;) ...
kaspric
PostWysłany: Pon 22:23, 11 Sty 2010    Temat postu:

Nie czytałem, nie mam czasu teraz na takie pierdoły ;P.
kwachu89
PostWysłany: Pon 22:17, 11 Sty 2010    Temat postu:

Jest tam coś ciekawego? Czytałeś to w ogóle ;) czy tylko tu wrzuciłeś?

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group