Autor Wiadomość
megaziom
PostWysłany: Śro 19:55, 30 Mar 2011    Temat postu:

Gmina Sosnicowice ,Wielowies i Toszek otrzyma dofinansowanie w ramach RPO na gospodarke wodno-sciekowa . Lacznie ponad 40 mln zl

http://rpo.slaskie.pl/zalaczniki/2011/03/30/1301471390.pdf
wix
PostWysłany: Pon 16:09, 14 Mar 2011    Temat postu:

Opinie ludzi to jest masakra. Mieszańcy np. Trach się wyjątkowo silnie organizowali przy głosowaniach. Na ile jest to wiążące to nie potrafię się rzetelnie wypowiedzieć.

Co do zasadności poszczególnych wariantów - nie znamy za bardzo struktury kierunkowej oraz procentowych udziałów poszczególnych kierunków tranzytowych. Bez tego bardzo trudno dyskutować. Jeśli dobrze kojarzę, to północny II nie jest wyborem najkorzystniejszym z punktu widzenia logiki, ale danymi nie dysponujemy, więc ciężko się do tego odnieść Wink.
dawid_silesia
PostWysłany: Pon 16:04, 14 Mar 2011    Temat postu:

Póki nie jest podjęta ostateczna decyzja, istnieje możliwość zaproponowania np. w ZDW takiej wersji? Nie wiem jak to wygląda ze strony prawnej.
kaspric
PostWysłany: Pon 15:53, 14 Mar 2011    Temat postu:

^^ z tym, że takiego wariantu nie ma :/
dawid_silesia
PostWysłany: Pon 15:51, 14 Mar 2011    Temat postu:

Wariant południowy ociera się i o Ostropę i o Choryńskowice, ale można go ominąć tak jak narysowałem i przejść przez las i przez dzisiejszą DW408 między Choryńskowicami i Sośnicowicami, wtedy nikomu nie będzie przeszkadzać, a pewni i prewencyjnie postawiliby ekrany od strony zabudowań.
kaspric
PostWysłany: Pon 15:43, 14 Mar 2011    Temat postu:

^^ no właśnie, głosowanie głosowaniem, ale to chyba nie jest wcale do końca wiążące. Tak czy siak rozwala mnie to polaczkowskie "nie pod moim oknem". Mówimy o drodze wojewódzkiej, w dodatku w wariantach południowych jest naprawdę w miarę oddalona od zabudowań.
dawid_silesia
PostWysłany: Pon 15:35, 14 Mar 2011    Temat postu:

Znalazłem takie coś z października

Sośnicowice o krok bliżej do obwodnicy

Obwodnica tak, ale nie pod oknami mojego domu.
Wyczekiwana od lat drogowa inwestycja, a właściwie jej najbardziej prawdopodobny wariant spotkały się z protestem około 300 mieszkańców, głównie Chorynskowic, Trachów, ale i z gliwickiej Ostropy. To wymusiło na projektantach przedstawienie kolejnego projektu. Zgodnie z unijnymi wymogami, mieszkańcy muszą mieć kilka wariantów do wyboru.

- Po protestach projektanci przedstawili kolejną propozycję przebiegu obwodnicy, nazywając ten wariant "północnym II". Ma on szansę pogodzić zarówno mieszkańców, jak i leśników. Biegnie bowiem na granicy lasu. Jednocześnie mamy informację od leśników, że nie narusza cennych przyrodniczo rejonów. Nowy wariant obwodnicy jest diametralnie inny od poprzedniego. Ujmie bowiem jednocześnie Drogę Wojewódzką 919 od Raciborza do Sośnicowic, jak i DW nr 408 z Kędzierzyna-Koźla do Gliwic. W tym układzie trasa miałaby prawie 10 km długości. Nie ukrywam, że mocno kibicuję temu przebiegowi - mówi burmistrz Sośnicowic Czesław Jakubek.

Jaki przebieg ma nowa trasa? W dużym skrócie: biegnie od Barglówki i nim przekroczy rzekę Bierawkę odbija w lewo, w chodząc w las między Tworogiem, a Trachami. Od Tworoga Małego gdzie ma być zbudowane rondo ma dojść do DW nr 408 i również tu kończyć się rondem. Następnie ma ominąć Łany Wielkie i za gospodarstwem Butor wejść w las w istniejącą drogę i dojść do istniejącego węzła Ostropa.

Ostateczny wariant zostanie wybrany przez Zarząd Dróg Wojewódzkich, który według zapewnień burmistrza Jakubka będzie musiał uwzględnić nie tylko koszty przedsięwzięcia, ale i sugestie mieszkańców.

http://gliwice.naszemiasto.pl/artykul/620498,sosnicowice-o-krok-blizej-do-obwodnicy,id,t.html
kaspric
PostWysłany: Pon 15:10, 14 Mar 2011    Temat postu:

http://www.sosnicowice.pl/ogloszenia/2010/Zestawienie_wariantow.pdf

kurde i komu przeszkadzał wariant południowy?

edit: faktycznie najlepszy byłby chyba taki, o którym pisał Dawid - połączenie centralnego i południowego
dawid_silesia
PostWysłany: Pon 14:53, 14 Mar 2011    Temat postu:

^^ Masz rację, idealnym rozwiązaniem byłby wariant centralny i odgałęzienie na południe właśnie gdzieś w okolicach instytutu.

W 'Opracowaniu wielowariantowej koncepcji lokalizacji obwodnicy miejscowości Sośnicowice' czytamy:

'Głównym celem budowy nowego odcinka DW 408 jest przejęcie ruchu pojazdów ciężarowych jadących w ciągu drogi wojewódzkiej nr 408 oraz drogi nr 919 i zmierzających do węzła z autostradą A4 ( węzeł Ostropa ) położonego na terenie miasta Gliwice ( miasto na prawach powiatu ).
Przedsięwzięcie pozwoli na wyprowadzenie poza tereny ścisłej zabudowy Sośnicowic pojazdów tranzytowych (głównie ciężarowych) poruszających się obecnie przez centrum miejscowości Sośnicowice i Chorynskowice ( w tym rynek główny Sośnicowic )'.

http://www.sosnicowice.pl/ogloszenia/2010/Opis_wariantow.pdf

Tymczasem proponują idealne połączenie z drogą na Kędzierzyn-Koźle Wink Ciekawe jak wygląda ilość samochodów jadących od Raciborza w kierunku Kędzierzyna-Koźla, a jak jadących w kierunku A4 i Gliwic Smile
proso2
PostWysłany: Nie 20:36, 13 Mar 2011    Temat postu:

Według mnie, jak "obwodnica" każdej wsi lub miasteczka będzie w formie esów floresów po ich granicach, to droga przejazdu z miasta do miasta wydłuży się dwukrotnie i będzie dziwnie i niepraktycznie.
Zamiast górnej części wariantu zielonego, dla drogi Gliwice - Kędzierzyn w Sośnicowicach wystarczające jest poprowadzenie obwodnicy od zjazdu na autostradę wzdłuż potoku Łękawa do skrzyżowania koło Sośnicowic - Polskiej Wsi. Nie trzeba wyburzać ani jednego budynku, a tylko kilka z nich znalazłoby się nie opodal nowej drogi.
Zamiast wariantu czerwonego, dla drogi Sośnicowice - Racibórz wystarczające jest wyprowadzenie odgałęzienia od tej pierwszej obwodnicy na zachód od Instytutu Ochrony Roślin i prowadzenie dalej jak w tym wariancie aż do Zamościa na południe od Trach. Ostatecznie można by zostawić południową część wariantu zielonego, gdyby się okazała tańsza od zmodyfikowanego wariantu czerwonego.
kaspric
PostWysłany: Nie 20:08, 13 Mar 2011    Temat postu:

^^ dokładnie o to chodzi. Niby to jest droga, która miała odciążyć Sośnicowice, a jednak wielu zwłaszcza miejscowych będzie wolało jechać po staremu, bo dużo bliżej. Niestety te wszystkie konsultacje społeczne czasami mogą się tym skończyć - każdy chce mieć drogę jak najdalej swoich okien, problem w tym, że jak będzie za daleko, to na wiele droga się nie zda.
Najbardziej w tym wszystkim wkurza fakt, że podłączenie do autostrady było przygotowane pod inny wariant, w efekecie na granicy Gliwic i Sośnicowic zamiast fajnego płynnego przejścia obwodnicy Ostropy w obwodnicę Sośnicowic będzie nas czekać zakręt 90 stopni poprzez rondo...
Kwarek
PostWysłany: Nie 19:44, 13 Mar 2011    Temat postu:

Do czego ta droga ma dokładnie służyć? Bo jeśli ona ma zebrać ruch od strony Ostropy, to nie wiem, czy spełni swój cel. Tak trochę bardzo na około.
kaspric
PostWysłany: Nie 18:14, 13 Mar 2011    Temat postu:

wix napisał:
Jak wyżej, edytowałem posta. Zliczałem z Anią głosy przy obu turach konsultacji, jeśli o to chodzi.
No to szkoda, mam wrażenie, że wygrał wariant de facto gorszy.
dawid_silesia
PostWysłany: Nie 17:26, 13 Mar 2011    Temat postu:

Komunikacją w Sośnicowicach powstaje chyba ze względu na to, że mieszkańcy gminy mieli problem z dojazdem autobusem do Gliwic głównie w weekendy, z tego co wiem PKS był przeciwny zwiększeniu ilości kursów i kazał się dogadywać z KZK GOP.

Jeśli chodzi o obwodnicę, moim zdaniem dużo bardziej przyszłościowym wariantem dla DW919 by był wariant wschodni, nie wiem czy taki był, to tylko moje 'widzi mi się' (wariant czerwony). Przede wszystkim chodzi o dojazd do A4 i obwodnicy Ostropy i dalej do centrum.



Uploaded with ImageShack.us
wix
PostWysłany: Nie 9:54, 13 Mar 2011    Temat postu:

Jak wyżej, edytowałem posta. Zliczałem z Anią głosy przy obu turach konsultacji, jeśli o to chodzi.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group