Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Łącznik Tarnogórska - Na piasku
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 16:44, 06 Sie 2010    Temat postu:

m966 napisał:
1. Po przebiciu Tarnogorskiej organizacje ruchu na Piwnej bedzie mozna podporzadkowac autobusom.
Lepiej żeby były dwa przejazdy, niż jeden, nawet jak jeden nie będzie wykorzystywany. Jak Piwna zostanie z jakichś przyczyn zamknięta, to wszystkie autobusy będą musiały jechać przez BGW lub nawet Zabrską.

kwachu89 napisał:
1. To można zrobić tu i teraz, tylko do tego potrzebne będą odpowiednie czujniki bo jakoś sobie nie wyobrażam jak inaczej można by zapewnić KM pierwszeństwo...

Odnośnie sygnalizacji, to przypomniał mi się niedawny materiał TVS o kierowcach KM jeżdżących na czerwonym w Zabrzu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ta sygnalizacja "tramwajowa" z drugiej połowy materiału wygląda na ewidentnie "pro KM", zaś działanie tej "autobusowej" jest wyjaśnione na WPK -> [link widoczny dla zalogowanych]
Ponieważ u nas w GOP można zepsuć wszystko, zgodnie z prawem Murphy'ego... Wink


kwachu89 napisał:
3. Obecnie przyst. na Dwrocowej jest za mały żeby przejąć cały ruch. Autobusy na w kierunku Piłsudskiego trzeba by gdzieś indziej przenieść...


Dodatkowo przystanek na Dworcowej jest jednokierunkowy. Czyli znów rozstrzelenie kolejnych przystanków, w doskonały sposób ułatwiające przesiadki. Przesiadki na kierunku Zachód - Południe / Południowy-Wschód już tu kiedyś opisywałem. Wink

Tak sobie myślę, że w okolicach skrzyżowania Dworcowa - Strzody powinien powstać drugi mini punkt przesiadkowy - wystarczy grupa przystanków, na których stają wszystkie linie. Niestety te nasze gliwickie ulice jednokierunkowe znakomicie wszystko psują.
Dużo zależy też od tego jak autobusy będą obsługiwać nowe CP. Jak wszystkie będą jechać przez Fokusa, to może nawet nie będzie tak źle, bo będzie się dało przesiąść przystanek przed punktem przesiadkowym. Wink Gorzej będzie, jak jedne linie będą jechać BGW a inne Piwną, bo wtedy będzie jeszcze gorzej niż teraz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Sob 6:59, 07 Sie 2010    Temat postu:

Ja sobie ostatnio wymyśliłem taką koncepcję wydzielenia drogi tylko dla autobusów. Od Zubrzyckiego w śladzie Noworybnickiej, tunelem pod Nowym Światem z niedużym centrum przesiadkowym na ulicy Jana Pawła II i dalej przez Dolnych Wałów i Zwycięstwa, pl. Piastów i Piwną pod dworzec PKP. Teoretycznie mogłaby to być trasa w 90% bezkolizyjna, więc przejazd z Trynku do centrum zajmowałby kilka minut. Z trasy korzystać mogłyby też autobusy z Knurowa. A w przyszłości można by nią wytyczyć na przykład linię tramwajową.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Sob 7:01, 07 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 16:11, 08 Sie 2010    Temat postu:

^^^ To rozwiązanie ma jedną wadę - mocno odsuwa linie od Politechniki. Ale pewnie dałoby się to rozwiązać. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Nie 17:28, 08 Sie 2010    Temat postu:

Rejon Politechniki obsługiwałyby linie typu 41 czy 669. Zamiast Pszczyńską kursowałyby przez Łużycką. Z Rybnickiej też mogłaby jedna linia (typu np. 194) od przystanku JP2 skręcać w Dunikowskiego i pl. Krakowskiego.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Nie 17:29, 08 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Saleen



Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gwardii/Wieczorka

PostWysłany: Pon 20:18, 09 Sie 2010    Temat postu:

orginal by "oaktrees1969"








No nie bardzo jak dla mnie... za duzo wyburzen


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Saleen dnia Pon 20:50, 09 Sie 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 20:33, 09 Sie 2010    Temat postu:

To dziwadło na końcu ul. Na Piasku to rozumiem nowe stanowiska autobusowe?
Poza tym, czy ja dobrze widzę, że BGW od Okopowej jest jednokierunkowa? Te strzałki są małe, ale jakoś dziwnie umiejscowione. Tak samo dziwnie na jednokierunkową wygląda Jagiellońska do Mitręgi.

Coś to jakieś udziwnione.

EDIT.
Tak patrzę na umiejscowienie tego placu przystankowego i pod dwoma warunkami jest ono... bardzo sensowne. Very Happy Te warunki to:
1. Punkt przesiadkowy na autobusy KZK GOP będzie tylko tutaj. (teren za dworcem będzie na PKS-y i dalekobieżne)
2. Wybudowany będzie także łącznik do Piwnej wzdłuż torów.(by autobusy jadące na północ nie musiały kółek kręcić)

Oczywiście podstawowym założeniem jest, że linie takie jak 57, 58, 59, stające dziś tylko na Piwnej, będą także zawijać na ten przystanek oraz likwidacja stanowiska na Dworcowej (a właściwie przesunięcie go w okolice kościoła św. Barbary).
Tylko jest on chyba trochę mały. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Pon 20:48, 09 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
k.kowalski



Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stare Gliwice

PostWysłany: Pon 20:46, 09 Sie 2010    Temat postu:

Ja tylko zauważe, że ta koncepcja przewiduje wuburzenie kwartalu kamienic, ktore moze nie sa efektowne ale jednak mialoby ich tam nie byc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 21:06, 09 Sie 2010    Temat postu:

Który kwartał?

PS. Co się stało z zdjęciami?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
k.kowalski



Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stare Gliwice

PostWysłany: Pon 21:35, 09 Sie 2010    Temat postu:

nie wiem juz sam jak to dokladnie ma wyglądać

dino2010 napisał:
Dla uaktualnienia info z 12 Maja 2010 roku:







Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Na tę deklarację gliwiczanie czekali wiele lat. Spółka PKP wyremontuje gliwicki dworzec kolejowy. Zagospodarowany zostanie także teren wokół obiektu, a jego najważniejsza częścią stanie się Centralny Węzeł Przesiadkowy. 12 maja władze miasta, Polskie Koleje Państwowe S.A. oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały w Gliwicach porozumienie. Stanowi ono milowy krok w kierunku wykreowania Nowego centrum Gliwic i zdecydowanej poprawy wyglądu sporej części śródmieścia.

Władze miasta od kilku lat intensywnie zabiegały o remont gliwickiego dworca kolejowego. Przełom nastąpił w lipcu ubiegłego roku. – Odbyłem wówczas bardzo konstruktywną rozmowę z prezesem Wachem w Warszawie. Przedstawiłem nasze pomysły na zmianę wizerunku tej części śródmieścia. Umówiliśmy się na podjęcie konkretnych działań. W efekcie spółka PKP zdecydowała, że wyremontuje dworzec. Podpisaliśmy też porozumienie, które dotyczy sporządzenia koncepcji zagospodarowania terenów w pobliżu dworca kolejowego, należących do PKP i miasta – mówił na konferencji prasowej Zygmunt Frankiewicz, prezydent Gliwic.

Partnerska współpraca miasta i firm kolejowych przyniosła dobre efekty – przekonywał Andrzej Wach, prezes zarządu PKP S.A. Gliwice zostały objęte programem rewitalizacji dworców, a kolejka potrzebujących jest przecież długa. – Obecnie czynnych jest ponad 1000 dworców, w tym 80 dużych. Program dotyczy modernizacji i przebudowy 40 obiektów. W Gliwicach będzie realizowana jedna z największych inwestycji. Wspólnie z władzami miasta przygotowujemy przedsięwzięcie, w wyniku którego dworzec oraz tereny wokół niego staną się bardziej atrakcyjne zarówno dla przyjeżdżających do Gliwic pasażerów i mieszkańców miasta, jak i tych, którzy zechcą prowadzić tu działalność komercyjną – wyjaśniał prezes.

Spółka planuje rozpoczęcie prac budowlanych na gliwickim dworcu w 2011 r., a zakończenie w 2013 r. – Obiekt zostanie gruntownie odnowiony i dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Koszt inwestycji wyniesie około 30 mln zł, a pieniądze na ten cel będą pochodzić z budżetu państwa oraz środków własnych PKP S.A. Istotnym elementem planów będzie rewitalizacja przebiegającej tamtędy linii kolejowej, polegająca na remoncie zarówno torów, jak i peronów. Tym z kolei ma się zająć spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Na ten cel wydamy kolejne 30 mln zł – informował Andrzej Wach. Zadania związane z remontem dworca będzie wykonywać PKP.

Równolegle gliwicki samorząd wspólnie z PKP zajmie się przygotowaniem koncepcji zagospodarowania terenów wokół dworca. Wykona ją zewnętrzna firma wyłoniona w drodze przetargu. Dokument ma być gotowy w przyszłym roku. O szczegółach nie można na tym etapie przesądzać, ale podstawowe założenia są znane. – Otwiera się droga do wykreowania ważnego fragmentu śródmieścia, przekształcenia zdegradowanych w sporej części terenów wokół dworca kolejowego na Nowe Centrum Gliwic. Wyremontowany dworzec powinien być sercem Centralnego Węzła Przesiadkowego i wizytówką miasta – mówi Zygmunt Frankiewicz.

Centralny Węzeł Przesiadkowy ma mieć w urbanistycznej koncepcji kluczowe znaczenie. Skupi różne środki komunikacji zbiorowej: pociągi, autobusy miejskie i dalekobieżne, taksówki. Powstaną też parkingi dla samochodów osobowych. Koncepcja uwzględni również przebudowę układu drogowego. Ul. Tarnogórska zostanie połączona z ul. Na Piasku tunelem pod torami kolejowymi. Umożliwi to wygodny przejazd z północnej części miasta do Placu Piastów i ul. Dworcowej.

Obecnie jest już opracowywana koncepcja techniczna tego połączenia. Ma być gotowa do połowy października. Ponadto planowane jest połączenie ulic Traugutta i Tarnogórskiej z ul. Toszecką nową drogą prowadzącą po północnej stronie dworca (mniej więcej równolegle do torów). Władze miasta i PKP spodziewają się zainteresowania obszarem objętym koncepcją i sąsiednimi terenami ze strony potencjalnych inwestorów.

Teren wokół dworca to dobre miejsce na punkty handlowe, usługowe i gastronomiczne, a także centra administracyjne, biznesowe czy hotele.– Nawet jeśli teraz będziemy musieli zainwestować trochę pieniędzy w realizację koncepcji, to w efekcie na pewno nie stracimy. Na tym obszarze będzie rozwijać się przede wszystkim działalność komercyjna – przekonuje Zygmunt Frankiewicz.

Najważniejszym efektem dla mieszkańców ma być zdecydowana poprawa wyglądu sporej części śródmieścia. – Pierwsze zmiany już za nami. Zamiast Gliwickich Zakładów Materiałów Ogniotrwałych funkcjonuje centrum handlowe FORUM. Na terenie po hucie ma powstać galeria rozrywkowo-handlowa FOCUS MALL. Kolejnym krokiem będzie remont dworca i placu przydworcowego oraz stworzenie Centralnego Węzła Przesiadkowego. Potem zagospodarowywane będą stopniowo kolejne fragmenty terenu objętego koncepcją. Na tej bazie powstanie Nowe Centrum Gliwic – mówi prezydent.

Co kryje się za nazwą „Nowe Centrum”? Pomysł jest już znany i dotyczy szerszego obszaru niż ten z obecnej koncepcji. – Idea polega na stworzeniu dwóch atrakcyjnych przestrzeni w śródmieściu – zabytkowej z Rynkiem oraz nowej w okolicy dworca kolejowego. Obejmie też m.in. zabudowę tunelu nad Drogową Trasą Średnicową i przekształcenie w przyszłości ul. Zwycięstwa w deptak. Podejmujemy różne działania, by centrum naszego miasta było coraz bardziej atrakcyjne dla mieszkańców oraz osób odwiedzających Gliwice – deklaruje Zygmunt Frankiewicz. (al)



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez k.kowalski dnia Pon 21:37, 09 Sie 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 8:43, 10 Sie 2010    Temat postu:

Pewnych wyburzeń nie da się uniknąć. W tym akurat wypadku w grę wchodzą raptem cztery, średniej wartości kamienice. Da się to przeboleć. Tym bardziej, że zostanie tam jeszcze miejsce pod budowę nowej fasady.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Wto 8:53, 10 Sie 2010    Temat postu:

A ja myślę, że to jest stara koncepcja z czasów, gdy władzom nie śniło się centrum na terenach za dworcem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 9:06, 10 Sie 2010    Temat postu:

Nie wykluczone, ale myślę, że wiele się to nie będzie różnić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ellilamas



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik

PostWysłany: Wto 9:51, 10 Sie 2010    Temat postu:

A mi by się marzyło, żeby w miejscu starego cmentarza pruskiego postawili jakiś pomnik (to tak w nawiązaniu do ostatnio modnych żądań) Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Wto 9:52, 10 Sie 2010    Temat postu:

^^ a gdzie jest cmentarz pruski?Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ellilamas



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik

PostWysłany: Wto 9:59, 10 Sie 2010    Temat postu:

No był kiedyś w okolicy na piasku/okopowa.

EDIT:



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ellilamas dnia Wto 10:00, 10 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin