Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

PKM Gliwice / KZK GOP
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 89, 90, 91 ... 131, 132, 133  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Śro 22:21, 26 Paź 2011    Temat postu:

Szkoda tylko, że nie muszą być żółte... chyba, że mają zamiar je od razu przemalować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 23:09, 26 Paź 2011    Temat postu:

Raczej pójdą na reklamy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stachu



Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 7:54, 27 Paź 2011    Temat postu:

Raczej nie na reklamy. Tak czy okwak lakier będzie na gwarancji, a to oznacza, że reklam nie będzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 17:11, 27 Paź 2011    Temat postu:

Jeśli pasują do przetargu te, o których piszą na SSC, to kolor nie będzie zbyt odznaczający się.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 20:26, 31 Paź 2011    Temat postu:

Się porobiło:
[link widoczny dla zalogowanych]

W skrócie - prawnicy wojewody uznali, że gminy niezrzeszone w KZK GOP nie mogą z nim zawierać umów.
Czyli co, Rudziniec, Pilchowice, Mikołów i paręnaście innych gmin wstąpi do KZK?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Pon 20:31, 31 Paź 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pon 21:18, 31 Paź 2011    Temat postu:

Z punktu widzenia rozwoju KM, to może i lepiej. Ale tryb w jakim się to odbywa jest chory.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 22:00, 31 Paź 2011    Temat postu:

WPK wyjaśnił to nieco dokładniej - warto przeczytać tę wersję: [link widoczny dla zalogowanych]
Jak się okazuje, problem może się zrobić dużo poważniejszy - chodzi tu o MZK Tychy i MZKP.
Wszystko zależy od tego, jak to też sobie prawnicy zinterpretują.

Swoją drogą przydałoby się przy okazji przepchnąć wysłanie do Kleszczowa 57, a z 692 z powrotem zrobić linię uzupełniającą dla 699. Inaczej przez kolejne N lat będzie to znowu nie do ruszenia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Pon 22:03, 31 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adas



Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Pon 23:36, 31 Paź 2011    Temat postu:

Kwarek napisał:
Swoją drogą przydałoby się przy okazji przepchnąć wysłanie do Kleszczowa 57, a z 692 z powrotem zrobić linię uzupełniającą dla 699. Inaczej przez kolejne N lat będzie to znowu nie do ruszenia.

[link widoczny dla zalogowanych] - ewentualnie można prosić o słowo komentarza? Bo widzialem to kilka razy, ale nie do końca jestem w stanie to opisać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 12:33, 01 Lis 2011    Temat postu:

Pomysł bazuje na tym, że solówka przez 3km jest tańsza od przeguba przez 10 km oraz na jednym z możliwych pomysłów na uporządkowanie i usprawnienie komunikacji na całym ciągu Kleszczów - Piastów, a także na usunięciu absurdu, który powstał przez zawirowania przetargowe.

Żeby wyjaśnić dokładnie o co tu chodzi, potrzebny jest wstęp historyczny (jak zresztą wszędzie w GOP):
Krótko przed czerwcem 2008, to jest przed zmianami w Brzezince, 692 było skoordynowane z 699 i było uzupełniającą linią trasie Waryńskiego - Kopernik w dni robocze i Przemyska - Kopernik w dni wolne. Park Logistyczny obsługiwało 57 w bardzo zbliżonym rozkładzie, jak teraz 692, z tego co pamiętam jako 4CN+1BN (ewentualnie 5CN). Zawirowania przetargowe i ówczesny wyrok KIO spowodowały, że 1.06.2008 KZK dokonało zmiany, polegającej na tym, że 57 skróciło do pętli w Brzezince, jako 3BN+2CN (tak jak teraz). Natomiast Park Logistyczny zaczęło obsługiwać 692, które wydłużono o 10 km, jednocześnie w celu zbilansowania wydatków wycinając z niego 1/5 kursów na głównym odcinku Waryńskiego - Kopernik. Pasażerowie w centrum kursy stracili, pasażerowie w Brzezince niby zyskali. Niby dlatego, że z powodu rozkładu, który w części centralnej, ważniejszej, się nie zmienił, obie linie jeżdżą praktycznie razem. Dodatkowo 692 jedzie dłużej, zwiedzając po drodze całą SSE.
1.07.2009, po tym jak Kleszczów zażyczył sobie komunikacji w ramach KZK GOP, to właśnie 692 zostało tam wydłużone z Parku Logistycznego ugruntowując tę średnio udaną (moim zdaniem) zmianę.

Problem w tym, że w wyniku zmian 692 stracił wtedy część kursów w centralnej, bardziej zaludnionej części miasta i zyskał kursy w części podmiejskiej oraz bardzo "sezonowe" kursy w SSE. Przegubowce, które dalej są potrzebne w centrum, jeżdżą teraz dość pustawe przez całą SSE aż do Kleszczowa. Fakt ten potwierdzają również rozliczenia gmin (dostępne na stronach KZK).
2008: 692: -1,15, 57: -2,83, 699: -1,96
2009: 692: -2,52, 57: -2,90, 699: -2,01
2010: 692: -3,13, 57: -2,73, 699: -2,59 (nowy przetarg dla linii PKM Gliwice)
Można zauważyć dość duży spadek przychodowości 692, który nastąpił po tych zmianach, o wiele większy, niż typowe, coroczne spadki dla innych linii.

Mój pomysł polega na tym, żeby przywrócić dawne znaczenie obu linii, to jest:
- wydłużyć 57 do Kleszczowa i Parku Logistycznego i dostosować tabor do potrzeb.
- 692 skrócić do Przemyskiej lub nawet Waryńskiego, a jak naprawdę bardzo jest potrzebna w Brzezince, to do Wałbrzyskiej. Chodzi o to, by nie mieszać linii głównej z uzupełniającą.
- na powrót skoordynować 692 z 699 na co 15 minut, bo na przeciągu ostatnich 3 lat przez te wszystkie zmiany koordynacja nieco się rozlazła.
- w razie, gdyby mieszkańcom Kleszczowa potrzebny był dojazd wgłąb SSE, to w razie czego jest jeszcze linia 93, która mogłaby przejąć ten potok.

Co prawda to dalej nie jest idealne, ale mam nadzieję, że będzie lepiej. Do najlepszego efektu potrzebna byłaby gruntowna przebudowa całego systemu połączeń na trasie Brzezinka - Waryński - Gwardii - centrum (a nawet dalej), z lekko pozamienianymi trasami pomiędzy wszystkimi liniami (chodzi o to co jedzie przez Kozielską/Łabędzką/Andersa a także omijanie przez 57 i 259 centralnego rejonu Waryńskiego, który obecnie stał się najbardziej zabudowany), połączeniu przynajmniej 692 i 699 w jedną, ale to już jest chyba zbyt dalekosiężne na obecne możliwości.

Jest akurat okazja, gdyż w przyszłym roku jest nowy przetarg na 57, a jak widać bieżąca umowa na 692 została właśnie wypowiedziana.


PS. Największym ewenementem są dwa kursy 692 w Boże Narodzenie, Wielkanoc i Nowy Rok, które zwiedzają całą, wymarłą SSE i Park Logistyczny żeby dotrzeć do Kleszczowa, podczas gdy równie dobrze Kleszczów mógłby obsługiwać 57, a całą resztę odzyskanych z tamtego rejonu wozokilometrów można by przeznaczyć na częstsze kursowanie 692 lub 699 w centrum miasta (które wtedy są przycięte do częstotliwości dwugodzinnej).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Wto 12:36, 01 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adas



Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Śro 14:36, 02 Lis 2011    Temat postu:

Cytat:
W odpowiedzi na otrzymane drogą elektroniczną pismo z dnia 21 października 2011r. dotyczące obsługi Centrum Handlowego „Europa Centralna” informujemy, że 26 maja 2011 r. w siedzibie KZK GOP w Katowicach odbyło się spotkanie z przedstawicielami firmy Helical Poland Sp. z o.o. Filia Kraków.

Spotkanie miało charakter informacyjny. Omówione zostały kwestie dotyczące lokalizacji przystanków na terenie Centrum Handlowego oraz ogólne warunki organizowania komunikacji miejskiej przez KZK GOP. W przypadku ich zaakceptowania przez inwestorów prowadzone będą dalsze uzgodnienia.

Odnosząc się do lokalizacji przystanków na terenie Centrum Handlowego informujemy, że organizacja ruchu drogowego, w tym lokalizacja przystanków, znajduje się w kompetencjach zarządcy drogi. W omawianym przypadku zarządcą drogi jest Centrum Handlowe „Europa Centralna”. Wobec powyższego w celu uzyskania informacji na w/w temat należy kontaktować się z osobami odpowiedzialnymi za realizację inwestycji.


Wydział Organizacji Przewozów
KZK GOP Katowice

To jako odpowiedź czy KZK GOP i miasto coś ustalały z EC w sprawie komunikacji miejskiej (bo pewnie wyjdzie, że autobusy będą tam krążyły po parę minut za nim dojadą na odpowiedni przystanek. (UM się tematem nie zajmuje).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adas dnia Śro 14:37, 02 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kris
Gość





PostWysłany: Czw 23:20, 03 Lis 2011    Temat postu:

Kwarek napisał:
Swoją drogą przydałoby się przy okazji przepchnąć wysłanie do Kleszczowa 57, a z 692 z powrotem zrobić linię uzupełniającą dla 699. Inaczej przez kolejne N lat będzie to znowu nie do ruszenia.


Ja myślę, że gmina Rudziniec nie wstąpi do związku więc pewnie Kleszczów od 1 stycznia w ogóle nie będzie obsługiwany przez KZK
Powrót do góry
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pią 8:28, 04 Lis 2011    Temat postu:

Po 1 jeździe Scanią po Toszeckiej - skrzypi, skrzypi i skrzypi. W najstarszych MANach jest znacznie lepiej, nie mówiąc o Solarkach. Jedynym plusem jest miękkie zawieszenie, ale to skrzypienie (nie gdzieś tam pojedynczego elementu, ale całego autobusu, wszystkich plastików) jest masakryczne.

btw co do obecnego przetargu - skoro wozy już podobno fizycznie istnieją, to czemu czas dostarczenia jest tak duży - 150dni - ? Żeby nie było tak, jak ze Scanią, że wyprowdukowane wozy z jakichś względów trafiły do nas dopiero pod koniec przetargu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Pią 9:23, 04 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziutek997



Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grottgera

PostWysłany: Nie 22:02, 06 Lis 2011    Temat postu:

kaspric napisał:

skoro wozy już podobno fizycznie istnieją, to czemu czas dostarczenia jest tak duży - 150dni -


Bo w trakcie przetargu muszą zostać zachowane chociaż jakieś pozory. Nie można pisać SIWSu pod jedną firmą i konkretną sytuację - nawet gdy celuje się w daną okazję innym też trzeba dać możliwość. Myślę gdyby przypadkiem znalazł się inny zainteresowany oferent łatwo miałby podważyć SIWS ze zbyt krótkim terminem realizacji zamówienia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 22:21, 08 Lis 2011    Temat postu:

Zgromadzenie KZK GOP zgodziło się na umożliwienie od stycznia przesiadek na biletach na 1 i 2 miasta również (będą ważne również przez 15 / 30 minut)
[link widoczny dla zalogowanych]

EDIT:
Nieco gorzej - od kwietnia szykuje się kolejna podwyżka:
[link widoczny dla zalogowanych]

I jeszcze kopia z innego miejsca: Jest coraz większa szansa na nocną linię autobusową Gliwice-Katowice
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Wto 22:33, 08 Lis 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stachu



Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:19, 12 Lis 2011    Temat postu:

Kolejny przetarg gliwickiego przewoźnika. Tym razem zwiększa się zamówienie o jeden autobus 15-metrowy. Czyli nie 8 jak poprzednio, a 9 wozów.
Ponadto pierwszy autobus dostarczony nie wcześniej niż w styczniu 2012, a ostatni autobus dostarczony nie później niż 150 dni od daty zawarcia umowy.

Kryteria udzielenia zamówienia

1. Cena oferty. Waga 60
2. Ocena techniczna. Waga 25
3. Warunki gwarancji i serwisu:. Waga 5
4. Ceny wybranych części zamiennych:. Waga 5
5. Ekologia:. Waga 4
6. Czas dostawy:. Waga 1
[link widoczny dla zalogowanych]
No to teraz poczekajcie na SWIZ Wink

BTW.
Te podwyżki mają być do 2018 roku, z tego co można było przeczytać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez stachu dnia Sob 15:20, 12 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 89, 90, 91 ... 131, 132, 133  Następny
Strona 90 z 133

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin