 |
|
Autor |
Wiadomość |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 8:38, 15 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
No i miałem rację z tymi rozliczeniami. Na stronie KZK GOP połowicznie pojawiła się już ta uchwała:
[link widoczny dla zalogowanych].
Niestety znowu się walnęli z linkiem i kieruje on w próżnię. Czasem mam wrażenie, że to tak specjalne...
Ale jest na to prosty sposób - nie jest wielkim wysiłkiem zgadnięcie jak ten plik się nazywa.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Wto 8:39, 15 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 9:04, 15 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
A mógłbyś zapodać ten właściwy link?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 9:05, 15 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Trzeba usunąć to "CXIII", uchwały Zarządu mają tylko cyfry arabskie, z rzymskimi są uchwały Zgromadzeina.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 16:45, 15 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Dopłata do A4 kosztuje Gliwice tylko dwa razy tyle, co dopłata do T1?! A różnica w wzkm jest 10-krotna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Saleen
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gwardii/Wieczorka
|
Wysłany: Śro 8:34, 16 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Jakiś iPad im się zamarzył ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Saleen dnia Śro 8:36, 16 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:18, 16 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Dopłata do A4 kosztuje Gliwice tylko dwa razy tyle, co dopłata do T1?! A różnica w wzkm jest 10-krotna. | Wiem, że podkreślasz to specjalnie, ale warto wspomnieć o T4. Przed tym jak jeździła do Gliwic była trzecia pod względem dochodowości, teraz wylądowała daleko w tyle. Widać, ze decyzja o jej skróceniu ma przełożenie na wyniki i że nie była to dobra decyzja dla KZK GOP.
W ogólnym rozrachunku Gliwice z autobusami nie wychodzą wcale lepiej od innych miast. Po mieście jeżdżą linie autobusowe na głównych ciągach, ale i wymagające największych dopłat (%). Gdyby wziąć pod uwagę ciag centrum-os. Kopernika w tym linie autobusowe podstawowe 32+677+692+699+710 to w ogólnym rozrachunku ten ciąg autobusowy będzie niewiele tanszy niż inny tramwajowy np 6/11/19 w Chorzowie oferujący lepszy standard.
Przykładowe wyniki finansowe wzkm %
Miasto bez tramwajów
Gliwice -2,83
Miasta z Tramwajami
Bytom -2,81
Chorzów -2,67
Ruda Śląska -2,17
Zabrze -3,22
Są miasta z jeszcze gorszymi wynikami, ale zarówno z tramwajami, jak i samymi autobusami. Najlepszy wynik mają chyba Piekary Śląskie (-1,70).
Ewenementem tramwajowym jest linia T20, która ma wynik -1,16. Niewiele linii autobusowych ma lepszy wynik.
Kwarek napisał: | No i krótkie autobusy KZK z PKM-em zagospodarował.
Według informacji, które pojawiły się na forum WPK od dziś ścięto 186/1, 186/2 oraz 648/3 z przegubowców do krótkich.
I pomyśleć, że jeszcze kilka lat temu 186 jeździło na 3 przegubowych wozach. Najwyraźniej do UM dotarły już tegoroczne badania przychodowości linii, które w najbliższych tygodniach powinny się pojawić jako załącznik do "dotacyjnej" uchwały KZK na jego stonach. | Tak to jest gdy tabor przydziela się nie wg potrzeb, a pod przewoźnika i rodzaju autobusów jakie się ma w zajezdni. Z tramwajami też tak jest. Nie licząc małej liczby citadisów na trasach (sytuacja związana z przebudową rynku w Katowicach) ostatnio są to zmiany raczej pozytywne jeśli chodzi o pojemność taboru; wprowadzenie do eksploatacji wagonów E1, wydłużenie linii 33 do Chorzowa, wprowadzenie składów zamiast solówek na T20 w weekendy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 20:25, 16 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
mark40 napisał: | Wiem, że podkreślasz to specjalnie |
Po prostu zdziwiłem się, że jednoprzystankowa linia może być taka droga. To nie A4 jest tanie, tylko tramwaj drogi. W sumie miasto płaci rocznie 435 tys. właściwie za nic.
mark40 napisał: | Ewenementem tramwajowym jest linia T20, która ma wynik -1,16. Niewiele linii autobusowych ma lepszy wynik. |
A4 ma lepszy.
Co do porównań między miastami: Bytom czy Ruda Śląska mają niskie wyniki dzięki bardzo tanim autobusom (praktycznie 100% używek), które równoważą wyższe koszty tramwajów. Zabrze, w których trzon linii - podobnie jak w Gliwicach - obsługuje PKM Gliwice, ma już dużo droższą komunikację, niż Gliwice. Jeszcze drożej jest np. w Dąbrowie Górniczej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Śro 20:36, 16 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 21:32, 16 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
mark40 napisał: | Wiem, że podkreślasz to specjalnie, ale warto wspomnieć o T4. Przed tym jak jeździła do Gliwic była trzecia pod względem dochodowości, teraz wylądowała daleko w tyle. Widać, ze decyzja o jej skróceniu ma przełożenie na wyniki i że nie była to dobra decyzja dla KZK GOP. | Faktem jest, że T4 oberwało po wycięciu Gliwic, ale coś mi się wydaje, że porównywanie tych wartości wprost może prowadzić do niekoniecznie poprawnych wniosków. Po pierwsze te wskaźniki się z roku na rok zmieniają i coraz większą rolę gra tam napełnienie linii, a coraz mniejszą same wozokilometry. W 2009 i 2010 było 50/50, teraz jest 75/25. Po drugie wartości z tego słynnego dokumentu z napełnieniami były na tyle różne od tych z wycinka uchwały z 2009 (to było prezentowane na stronach referendystów jako załącznik do jakiegoś pisma), że nie wiem, czy to przypadkiem tam 100% nie było brane z napełnień, podczas gdy "oficjalnie" tylko 50% lub nawet jeszcze wtedy 25%. Tam T1 miał -6,27, a w rozliczeniu za 2008 już tylko -4,53. Analogicznie T4 -2,94 i -3,64. Coś te różnice są za duże i chyba coś tu jest nie tak, jak się wydaje.
Ponadto od tego czasu nieco zmieniły się też role, jak i rozkład T1 i T4. Na T4 nie ma już składów, za to obie linie kursują częściej. Stosunek wagonów na godzinę to był kiedyś 1/3 do 2/3, teraz jest 1/2 na 1/2. Czyli patrząc łącznie nieco przesunęło się to w kierunku T1, które jeżdżąc częściej "podebrało" pasażerów z T4 i istotnie obecnie ma już lepsze wyniki, niż T4. Nawet są one lepsze, niż w tym starym dokumencie - było -6,27, obecnie jest -5,38, z teraz już dość sporym udziałem nieco wyższych kosztów zmodernizowanych 105 oraz chyba już E1 się tu łapią.
Może się mylę.
Jeszcze garść statystyk ze statystyk:
(tylko regularne linie autobusowe, tramwaje łatwo obejrzeć, a linie typu C-x nie mają tutaj sensu):
Pierwsza piątka w kategorii "Zmiany":
1. 224 +2,29
2. 280 +0,75
3. 850 +0,24
4. 71 +0,15
5. A4 +0,15
Ostatnia piątka w kategorii "Zmiany":
1. 178 -0,68
2. 57 -0,49
3. 710 -0,37
4. 648 -0,36
5. 692 -0,34
Pierwsza piątka w kategorii "Opłacalność":
1. A4 -0,96
2. 280 -1,87
3. 112 -2,11
4. 32 -2,15
5. 932 -2,19
Ostatnia piątka w kategorii "Opłacalność":
1. 678 -4,48 (gorzej niż T17 )
2. 80 -4,40
3. 202 -4,05
4. 186 -3,92
5. 59 -3,85
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 22:33, 16 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: |
4. 186 -3,92 |
I już wiadomo skąd zmniejszenie taboru na tej linii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 15:50, 17 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Wieści przetargowe:
Na 80/288 prawie bez zmian. Przetarg wygrał Kłosok, startowało też konsorcjum PKM Gliwice & BSC a także PKM Świerklaniec.
[link widoczny dla zalogowanych]
Prawie bez zmian, bo według przetargu na obu połówkach wozu szczytowego będzie teraz już krótki. No i nazwa inna.
I jeszcze po sąsiedzku zabrzańska linia 111, bo wygrało dość egzotyczne konsorcjum Kłosok & PKS Gliwice. Startowali też PKM Gliwice & BSC oraz V-Bus Żory.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tam potrzeba 2 przegubowe CN z 2002 oraz 3 BN z 2006, ciekawe która firma co weźmie i gdzie będą jeździć Setry.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Czw 16:36, 17 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 17:13, 17 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Po prostu zdziwiłem się, że jednoprzystankowa linia może być taka droga. To nie A4 jest tanie, tylko tramwaj drogi. W sumie miasto płaci rocznie 435 tys. właściwie za nic. | Nie wiem czy 435 tys jest tego warte, ale jednak troszkę gliwiczan się tam przesiada. Takich kuriozalnych sytuacji jest więcej. Np Chorzów płaci ponad 260 tys za autobusy 120/130/177 jeżdżące po A4, nie mające żadnego przystanku w Chorzowie
mark40 napisał: | A4 ma lepszy. | Ta linia otrzymała w spadku sporą liczbę pasazerów po tramwajach, których upchano do krótkiego autobusu. Więc ten wynik nie powinien dziwić. Byłby gorszy, gdyby puszczono tam chociażby odpowiedniejszy tabor - przegubowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 18:44, 17 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
mark40 napisał: | Ta linia otrzymała w spadku sporą liczbę pasazerów po tramwajach, których upchano do krótkiego autobusu. Więc ten wynik nie powinien dziwić. Byłby gorszy, gdyby puszczono tam chociażby odpowiedniejszy tabor - przegubowy. |
Ale ten wynik mógłby być też znacznie lepszy, gdyby np. obciąć końcowy fragment do zajezdni, na którym jest już niezły popyt, a co za tym idzie, w A4 jest już pustawo.
Co do taboru, to nie ryzykowałbym przegubów z racji tego, że poza odcinkiem śródmiejskim, w A4 wcale tłoku nie ma. Zamiast przegubów, lepiej byłoby po prostu dogęścić ten środkowy odcinek puszczając na niego dodatkowo np. 259 albo 280 (w tym wypadku odpadałaby konieczność przesiadki na zajezdni i A4 można by skierować np. pod stadion).
PS. Pasażerowie to są raczej przypisani do trasy, a nie do środka transportu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wix
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Pon 17:18, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Wiece co? Ostatnio jechałem jakimś Solarisem i mam wrażenie, że coś poprawili te "nowe" tapicerki. Może to skutek naszego pisma, na które nikt nie odpowiedział? Muszę się jeszcze upewnić, że tak jest, bo nie wiem czy nie miałem zwidów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Wto 10:21, 22 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Czy w nowych Manach działa klima? Niestety w Mercach oczywiście tylko te nieliczne okienka i naprawdę miejscami zaczyna być nieznośnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
stachu
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 12:49, 22 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Tak w MANach działa klima. Co do Merdesów, to tam licho działa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|