Autor |
Wiadomość |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 10:39, 20 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
migdalowa_pralinka napisał: | Jeszcze trochę i już w ogóle z Kato do Gliwic będę już chyba tylko autem jeździła. super. :/ Jak przedłużą trasę 840, zlikwidują 870 i skrócą 6, to dostanie się z placu Piastów na tysiąclecie będzie koszmarem. | W normalnym systemie komunikacyjnym likwidacja 870 i zastąpienie go pociągiem we wspólnej taryfie z autobusami powinno być zrobione "na wczoraj". Ale, że żyjemy w obszarze organizowanym przez KZK GOP, to zmiany polegają jakby bardziej na "realizacji wniosków" a nie całościowej organizacji komunikacji miejskiej.
Te zmiany też się w to wpisują: pewnie jest to realizacja wniosku uczelni o przesunięcie 840 oraz realizacja wniosków Katowic o cięcia opisywane jako "oddublowanie tramwajów", a pośrednio też wynikające pewnie z podwyżki dotacji. I jak zwykle wyglądają, jakby były przeprowadzone bez głębszej analizy co to spowoduje, czy nie da się tego zrobić lepiej, inaczej, oraz czy przy okazji nie trzeba by było zmienić czegoś innego. Przy czym tutaj już snuję domysły, bo może analizy były.
Rewelacyjnie wygląda to "oddublowanie" tramwajów, jak teraz kilka linii ograniczono na bardzo długo do częstotliwości 20 minut, bo się na jednotorach nie mieszczą.
Tymczasem wygląda na to, że sztandarowy projekt KZK GOP zaczyna mieć opóźnienia.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Czw 11:03, 20 Wrz 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
migdalowa_pralinka
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 11:17, 20 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Ja rozumiem, że czasami bez sensu są dwie linie na tym samym odcinku, ale ilość osób w 840 czy w 870 świadczy o tym, że manipulacja przy tych liniach raczej nie jest wskazana. Chyba, że taka, która zmieni trasę 870 na dtś od Zabrza już, a nie od Rudy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 15:54, 20 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: |
Rewelacyjnie wygląda to "oddublowanie" tramwajów, jak teraz kilka linii ograniczono na bardzo długo do częstotliwości 20 minut, bo się na jednotorach nie mieszczą. | W Dni robocze niestety ograniczono. W weekendy dodano.
stachu napisał: | No ze zmiany linii 6 cieszę się bardzo. Mam nadzieje, ze zaoszczędzone wzkm przejdą na 840 i coś bardziej gliwickiego. Tylko to 840... | Zaoszczędzone wzkm zostaną w Katowicach. Gdzie by tam Gliwice je przejęły. Tu jeszcze raczej też będą cięcia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 16:21, 20 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
mark40 napisał: | Kwarek napisał: |
Rewelacyjnie wygląda to "oddublowanie" tramwajów, jak teraz kilka linii ograniczono na bardzo długo do częstotliwości 20 minut, bo się na jednotorach nie mieszczą. | W Dni robocze niestety ograniczono. W weekendy dodano. | No tak, tylko że jakoś to tak jak zwykle od końca robione. Zamiast najpierw wyremontować torowiska i wtedy dokonywać cięć w autobusach, najpierw wycina się autobusy przymusowo ładując pasażerów prosto w największy możliwy rozgardiasz tramwajowy, związany z remontami wszystkiego (które to niedługo będą się odbywać).
A KZK GOP wspólnie z KŚ zrobią wyszukiwarkę:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:13, 20 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | No tak, tylko że jakoś to tak jak zwykle od końca robione. Zamiast najpierw wyremontować torowiska i wtedy dokonywać cięć w autobusach, najpierw wycina się autobusy przymusowo ładując pasażerów prosto w największy możliwy rozgardiasz tramwajowy, związany z remontami wszystkiego (które to niedługo będą się odbywać). |
Zgadzam się. Co prawda linią 6 na odcinku Chorzów-Katowice nie jeździło wiele osób, ale można było z jej skróceniem poczekać do końca remontów torowisk, do momentu kiedy tramwaje pojadą już normalnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 19:17, 20 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Spokojnie, ta 6 to jeszcze dalsza przyszłość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 21:47, 24 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Jest już nowy rozkład 840:
[link widoczny dla zalogowanych]
Nocka chyba zostaje bez zmian,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
KwiateK
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 6:52, 26 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Od marca zapłacimy za przejechane km:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 8:42, 26 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
No nie od marca. Najwcześniej od maja. W marcu zaczną być już wydawane karty, ale całość systemu oddana będzie do użytku dopiero 2 miesiące później. Taki jest przynajmniej termin zapisany w umowie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 8:45, 26 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
A wiadomo, czy będzie to taryfa "oprócz" czy "zamiast"?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
KwiateK
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 8:56, 26 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Tu się chwalą, że od marca:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 12:52, 26 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Dostępność kart to jedno, a działanie systemu - drugie. Zgodnie z umową, Asseco ma oddać system do użytku 9 maja 2013 r., więc nie spodziewałbym się, że zrobi to wcześniej.
@Kwarek: Oprócz. Będą trzy taryfy do wyboru: strefowa, czasowa i kilometrowa. Dzięki temu, każdy będzie mógł płacić tak, jak mu będzie najwygodniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
stachu
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 18:14, 26 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Tylko ta kilometrowa zapewne będzie się gdzieś spotykać z tymi dwiema poprzednimi.
Wszak kilometrowa będzie w rodzaju 0-5km, 6-10km itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 18:26, 26 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Taka będzie. Ale te "strefy" będą mniejsze. Pierwsza prawdopodobnie 0-2 km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 18:56, 26 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Taka będzie. Ale te "strefy" będą mniejsze. Pierwsza prawdopodobnie 0-2 km. | O to super. Ciekawe jeszcze jaki będzie cennik. 2 km tak na oko powinny kosztować 0,50-1,00, choć 1 zł to byłoby może jeszcze drogo.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mark40 dnia Śro 18:57, 26 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|