Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

PKM Gliwice / KZK GOP
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 131, 132, 133  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
michal



Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:01, 22 Wrz 2008    Temat postu:

m966 napisał:

...W praktyce więc "cierpieć" będą pasażerowie z Żernik, Brzezinki i innych wiosek oraz pasażerowie weekendowi.

dlatego powinno sie wprowadzic kilka autobusów na tych "obleganych" liniach - wtedy nikt nie ucierpi.

m966 napisał:
A ja wierzę w to, że to przewoźnik powinien dostosowywać się do pasażera, a nie na odwrót.


tak jak wix napisał - musi być zachowana równowaga. Zeby cos dostac trzeba cos dac.

m966 napisał:
Tylko w teorii. W praktyce będzie to niezauważalne.


no jezeli nie bedzie kombinowania. Proponuje tu własnie jak na zachodzie - wprowadzic sprzedaz biletów w autobusie. Wtedy 100 % bedzie ludzi ktorzy uczciwie podrozuja. Bilety miesieczne/tygodniowe w placówkach kzk.

Jesli dalej nie zgadzasz sie ze mna m966 - to prosze podaj mi rozwiazanie nagminnego okradania Nas (chyba ze nie czujesz sie oszukiwany?) ?! ...

m966 napisał:

Tak sobie dzisiaj pomyślałem, że wprowadzenie tego pomysłu z otwieraniem tylko przednich drzwi będzie wymagało zupełnego przestawienia przyzwyczajeń kierowców PKMu. Bo w tej chwili najczęściej otwierają oni wszystkie drzwi, oprócz właśnie przednich..

Juz teraz czesto otwieraja sie dopiero po "przycisku", zreszta co za problem (no chyba ze to juz mocno w psychice zakorzenione)...

glewitz napisał:

według mnie to nie jest najlepszy pomysł- zdecydowanie lepszy miał PKM bytomski, wprowadzając konduktorów. Oczywiście, są to większe koszty, ale nie trzeba się martwić o poszukiwanie czynnej budki z biletami, nie trzeba się przepychać do jednego miejsca, bo konduktor będzie sprawdzał cały autobus jak kontroler i według mnie wpływa trochę (oczywiście, nie za wiele) na bezpieczeństwo czy poprawę kultury. No, ale to jest zdecydowanie droższa koncepcja...


No to było dobre rozwiazanie, i z tego co pamietam nie było tłoku(ciekawe dlaczego?) w tych autobusach (a min 57 kursowało na dosyc ruchliwej trasie). Minusem własnie były koszta . Teraz (w tej rewolucji) sprzeciwiaja sie lenie kierowcy ktorym w głowie sie nie miesci zeby "jeszcze" cos robic....

kaspric napisał:

Takie pomysły skutecznie przekonają mnie do zamiany autobusu na samochód, tyle.


dlaczego ?

Podsumowujac: Nasze społeczenstwo musi sie zmieniac - kazdy krok moze to uczynic, negacja zmian wprowadza zastój - czyli brak rozwoju. Ja mam nadzieje ze KZK ogarnie sie i razem z tym - zamknie pozostałe drzwi, podstawi po jeszcze jednym busie (np 870 jezdzi rano co 25 min - powinien przynajmniej co 12), no i powinno przeprogramowac ta sygnalizacje (oszczedzi ten "stracony czas"). Krótko - kilka działan jednoczesnie trzeba zastosowac lub wprowadzac jak Pan Bóg przykazał Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pon 23:27, 22 Wrz 2008    Temat postu:

^^ dlaczego - dlatego, bo nie powinno się utrudniać życia ludziom uczciwym w imię walki z nieuczciwymi Very Happy. Wolę spotykać kanara codziennie w busie niż pchać się przednimi drzwiami, bo jeszcze przez wiele lat komunikacja autobusowa będzie u nas podstawą i przede wszystkim będzie szła po kosztach (czyli mniejszą liczba kursów). Na zwiększenie liczby kursów nie ma póki co kasy, taboru i ludzi, więc po prostu KZK zabiera się do zmian od d strony. Już widzę, jak przód autobusu będie w takim systemie załadowany, gdy z tyłu będą wolne miejsca - nie po to autobusy mają po 4 drzwi, żeby korzystać z jednych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wix



Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Pon 23:41, 22 Wrz 2008    Temat postu:

ormo napisał:

P podstawi po jeszcze jednym busie (np 870 jezdzi rano co 25 min - powinien przynajmniej co 12)

To jest ok. 7 busów więcej, bo w szczycie zdaje się tyle jeździ na 870 a zwiększenie częstotliwości dwukrotnie to dwukrotnie większa ilość kursów.

Poza tym KZK prędzej nam wytnie niż doda, psia mać.

kaspic napisał:
Już widzę, jak przód autobusu będie w takim systemie załadowany, gdy z tyłu będą wolne miejsca - nie po to autobusy mają po 4 drzwi, żeby korzystać z jednych.


Ten problem również tkwi w niedomyślności ludzi. Byle wejść, potem można rozbijać obóz w środku przejścia... System wsiadania pierwszymi drzwiami ma sens na mniej zatłoczonych liniach (choćby i na takim 187, którym jeżdżę bardzo często) a na pozostałych liniach można, owszem, ale po zmniejszeniu ich napełnień czyli zwiększeniu częstotliwości kursowania.

A będzie jak zwykle: KZK GOP.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
glewitz



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 522
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 23:45, 22 Wrz 2008    Temat postu:

mi tez niespecjalnie przypada do gustu wchodzenie przednimi drzwiami, no, ale jesli by to miało pomóc i MOŻE obnizyc ceny biletów w efekcie, to czemu nie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 8:44, 23 Wrz 2008    Temat postu:

ormo napisał:
dlatego powinno sie wprowadzic kilka autobusów na tych "obleganych" liniach - wtedy nikt nie ucierpi.


Jestem za tym, żeby na wszystkie gliwickie linie puścić przeguby. Wtedy ominie nas ta wątpliwej jakości rewolucja.


ormo napisał:
no jezeli nie bedzie kombinowania. Proponuje tu własnie jak na zachodzie - wprowadzic sprzedaz biletów w autobusie.


To już punktualność zupełnie pójdzie w maliny. Patrz przykład rybnicki.


ormo napisał:
Jesli dalej nie zgadzasz sie ze mna m966 - to prosze podaj mi rozwiazanie nagminnego okradania Nas (chyba ze nie czujesz sie oszukiwany?) ?! ...


Rozwiązanie jest takie, jakie podał Kasprić: częstsze kontrole i dobry system windykacji mandatów.


glewitz napisał:
ale jesli by to miało pomóc i MOŻE obnizyc ceny biletów w efekcie, to czemu nie?


Na to bym nie liczył. Jak już, to bilety dłużej zostaną na niezmienionym poziomie. Nie wierzę w obniżkę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Wto 8:49, 23 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wix



Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Wto 14:48, 23 Wrz 2008    Temat postu:

m966 napisał:
Jestem za tym, żeby na wszystkie gliwickie linie puścić przeguby. Wtedy ominie nas ta wątpliwej jakości rewolucja.

Bez przesady, są linie na których jest to po prostu zbędne. Powiem więcej, lepiej by było gdyby jeździło więcej i częściej krótkich. Zresztą tak to już jest: większa częstotliwość to mniejsze napełnienia jednego kursu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal



Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:46, 23 Wrz 2008    Temat postu:

wix - otóż to. Przegubowce nie załatwią sprawy . Tylko czestsze kursy pozwalają rozkładać ruch. Automatycznie te "gigantyczne kolejki" rozbiją sie - na zachodzie jest to mozliwe - w Polsce tez.

m966 napisał:

Rozwiązanie jest takie, jakie podał Kasprić: częstsze kontrole i dobry system windykacji mandatów.

ale to nie jest rozwiązanie - bo dla takiego trefnego pasazera istnieje furtka o nazwie "może". A tak przy stałej kontroli jest (w domysle) informacja "musze" (jak w przypadku 57 autobusem poruszało sie duzo mniej ludzi niz jakims 59 ktory jedzie w podobnym kierunku ).
Czestsze kontrole to tez nie jest pomysł - to tak jak przy drodze stoi policjant z suszara albo stoi fotoradar . Wiadomo o co chodzi.
Zresztą - zeby cos takiego wprowadzic trzeba siegac do prawa, ktore jak widac płata figle . Teraz można zasłonic sie tyloma przepisami, upowaznieniami, zwolnieniami itd - a tak "zysk" bedzie pobierany na miejscu .

Otóż jest to mozliwe zeby obnizyc cene biletów(przecież zaczną zarabiać - gapowicz to strata) , PKP obnizyło w Naszym regione - KZK też może. Wystarczy sobie porównać cennik każdej innej metropolii (trójmiasto, warszawa).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michal dnia Wto 15:48, 23 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wix



Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Wto 17:15, 23 Wrz 2008    Temat postu:

ormo napisał:

Otóż jest to mozliwe zeby obnizyc cene biletów(przecież zaczną zarabiać - gapowicz to strata) , PKP obnizyło w Naszym regione - KZK też może. Wystarczy sobie porównać cennik każdej innej metropolii (trójmiasto, warszawa).


O widzisz, dobrze że to napisałeś, ponieważ problem sprowadza się do przede wszystkim jednej rzeczy: KZK GOP. Otóż KZK nie może. Mam wrażenie, że bez rozpieprzenia całego tego bałaganu i zorganizowania komunikacji od nowa, przez nowy twór się nie obejdzie. Inaczej dalej będziemy mieli bałagan który można co najwyżej lekko poprawić, choć przy polityce cenowo-cięciowo-zarozumiało-chciwej prezentowaniej przez KZK czarno to widzę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 20:34, 23 Wrz 2008    Temat postu:

wix napisał:
m966 napisał:
Jestem za tym, żeby na wszystkie gliwickie linie puścić przeguby. Wtedy ominie nas ta wątpliwej jakości rewolucja.

Bez przesady, są linie na których jest to po prostu zbędne. Powiem więcej, lepiej by było gdyby jeździło więcej i częściej krótkich. Zresztą tak to już jest: większa częstotliwość to mniejsze napełnienia jednego kursu.


^^ To było tak trochę żartem napisane przeze mnie. Inna jednak sprawa, że w obecnej sytuacji autobusy przegubowe mogą wracać do łask. Piętą achillesową przewoźników są bowiem kadry, a do obsługi dwóch krótkich autobusów potrzeba aż dwóch kierowców. Przeguba prowadzi tylko jeden. Jeden przegób zamiast dwóch krótkich to też mniejsze koszty eksploatacji i mniejsze korki na ulicach.

Co nie zmienia oczywiście faktu, że częstotliwość kursowania też jest istotna. Tym nie mniej, czy autobus jeździ co 5 czy co 10 minut to nie jest chyba aż taka duża różnica. Ważne jest zachowanie tych równych odstępów między kursami, żeby nie było tak, że jadą trzy autobusy na raz, a następne trzy dopiero po 30 minutach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wix



Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Wto 21:51, 23 Wrz 2008    Temat postu:

^^ Fakt, róznica między 5 a 10 minut jest żadna, ale do tego nam daleko. Na razie byłoby cudownie zrobić różnicę z 30 na 15 minut (albo z godziny na 30). Poza tym masz rację, dwa razy więcej kursów to dwa razy więcej kierowców, dwóch na jeden pojazd... Ciężka sprawa. Jednak zupełnie teoretycznie wolę dwa krótkie co 5 minut niż jeden przegub co 10 Wink.

Co do "stadek" - mówiłem już że należy cały ten system rozpieprzyć i zrobić nowy? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 22:44, 23 Wrz 2008    Temat postu:

wix napisał:
^^ Fakt, róznica między 5 a 10 minut jest żadna, ale do tego nam daleko.


Zależy gdzie mieszkasz. Na Koperniku przed wakacjami kursy były nawet częściej, niż co 5 minut w szczycie (4 linie co 20 minut każda + jeszcze kilka linii uzupełniających*) i 10 minut poza szczytem (1 x 20 minut i 2 x 40 minut + linie uzupełniające). Niestety, po ostatnich cięciach (KZK GOP ma problemy finansowe, bo źle skalkulował sobie dochody) połowa kursów wypadła i w tej chwilii kursy są nieco częściej, niż co 10 minut (3 x 30 minut + linie uzupełniajace niezależnie od pory dnia), ale za to jest właśnie więcej przegubów. Niestety, sam nie korzystam z autobusów szczytowych, więc ciężko mi powiedzieć, czy po ograniczeniu kursów ludzie się w nich nie zadeptują. Mam nadzieję, że nie.

Z tego, co udało mi się tu i ówdzie dowiedzieć, jest szansa, że w przyszłym roku kursów znów będzie więcej, ale pod warunkiem, że gmina wpłaci większą dotację do KZK. Tak więc, sprawa jest otwarta. Generalnie myślę, że 10 minut w szczycie to dla najważniejszych kierunków minimum. A ewentualne dodatkowe linie też oczywiście nie zawadzą. Oczywiście przy założeniu dobrej synchronizacji odjazdów (patrz przykład Kopernika).

* - "Linia uzupełniająca" to taka, która wyjęta jest spod synchronizacji. Bywa, że takie linie kursują dość często - np. 71 i 677 co 30 minut. W efekcie, przy np. 10-minutowym takcie, autobusy statystycznie odjeżdżają częściej, ale za to stadami - np. trzy linie w odstępie 5 minut (przykład 71, 692 i 710 z ul. Saturna).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Wto 22:53, 23 Wrz 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Wto 22:59, 23 Wrz 2008    Temat postu:

^^ zadeptują się

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Troi



Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GLIWICE

PostWysłany: Śro 18:58, 24 Wrz 2008    Temat postu:

denerwuje mnie to że linia 197 (sośnica - łabędy) w godzinach szczytu jest tak przeciązona ze nie można wejsc do autobusu już nie mówie że bym chciał usiąść bo był by to głupi żart ale mogli by puścić 2 autobusy żeby sie nie cisnąć jak sardynki czasami wręcz nie idzie wejsc do autobusu wrrrr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wix



Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Śro 20:12, 24 Wrz 2008    Temat postu:

^^ Btw. w Danii widziałem pewną praktykę - na totalnie przeciążonych kursach (pewnie u nas takie są "w miarę luźne", ale to inna sprawa) puszczano drugi pojazd zaraz za tym właściwym, na wyświetlaczu miał numer linii i napis "Ekstra" co oznaczało, że jest uzupełnieniem pojemności. Takie coś też jest niezłym rozwiązaniem, bo można uniknąć wielu kosztownych czasem podmian autobusu krótkiego na długi albo zwiększania częstotliwości, bo puszczenie na szczytowe zadanie jednego pojazdu więcej jest jednak w miarę tanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 20:33, 24 Wrz 2008    Temat postu:

^^ Coś podobnego widziałem kiedyś w Bielsku-Białej. Odjeżdżał autobus do Krakowa. W pewnym momencie jego pojemność została wyczerpana, ale dyspozytor natychmiast podstawił drugi autobus, który zabrał resztę ludzi. Podobnie widziałem kiedyś w PPKSie Rybnik. W któryś ze śnieżnich weekendów, w niedzilny wieczór z Wisły wracały dwa autobusy na jednym kursie. BTW: Mało nie przepłaciłem tego zawałem, bo stoję w mrozie na przystanku, a ten pierwszy przeładowany po prostu mnie zignorował. Kiedy już rysowała się przede mną wizja noclegu w zaspie, niespodziewanie nadjchał też ten drugi. Wink

Niestety, w KZK GOPie, jak zwykle, wszystko rozbija się o pieniądze. Gdyby tylko były, to kursów z pewnością byłoby więcej. Przynajmniej tyle, ile przed wakacjami, czyli 4x20 minut w szczycie. Mam nadzieję, że w przyszłorocznym budżecie gmina nie będzie żałować na KM. Podobno Rada Osiedlowa "Kopernik" usilnie już nad tym pracuje. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 131, 132, 133  Następny
Strona 4 z 133

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin