 |
|
Autor |
Wiadomość |
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 20:51, 17 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Osobiscie nie jestem za zakupem takiego szrotu, ale nie przesadzajcie (choć wiem, że u niektórych to sarkazm wyrazajacy się sie w tych słowach: jak to dobrze, że jednak zlikwidowano w Gliwicach tramwaje). Ale tak naprawdę nic innego nie pozostało do napisania.
MPK Kraków posiada wagonów E1 kilkadziesiąt, nadal sukcesywnie są kupowane kolejne, MPK Poznań kupuje 50-letnie helmuty z Franfurtu, obie spółki łatają braki taborowe. W TŚ może chodzi o to samo. Nie jest prawdą, że eksploatacja tramwaju moze trwać tylko 25 lat i potem złom.
Jeśli te wiedeńskie helmuty rzeczywiście trafią na linię 9 gdzie obecnie kursują 105N solo, to bedzie to niewątpliwie plus bo zwiększy sie pojemnosc taboru. Nie zwiększa się za to koszty wzkm bo jak przypomnę chyba do 150 osób stawka wzkm jest taka sama (obojętnie czy to bedzie 13 metrowy 105N, czy 19 metrowy E1, kiedyś 102Na).
Powoli dzieje sie już to o czym kiedys pisałem, że solówki 13-metrowe będą odchodzić do lamusa. Zastąpią je dłuższe 19-20 metrowe solówki przegubowe. Inaczej się już patrzy porównuje wzkm tramwajowy za 8 zł (wagon 19 metrowy) z wzkm autobusowym za 5-6 zł (bus 18 m). Praktycznie to różnica niewielka.
Podobnie 28-metrowe Pt zastępują w Katowicach solówki. Co prawda wzkm jest wyższy, bo równy citadisom ale i komfort jazdy się poprawił jeśli chodzi o eliminację tłoku. Niech sie któryś gliwiczanin przejedzie wagonem Pt. Podróz tym 40-letnim wagonem jest bardziej wygodna niż solarisem wyprodukowanym w tym roku
Na pewno nikt nie jest zachwycony szrotami E1, choć na dzień dzisiejszy na niektórych liniach będą dobrym wyjściem. W przyszłosci pewnie bedą sie pojawiać 20-metrowe nówki. Szkoda, ze gliwickie linie tego nie doczekały.
Przyszłość też nieco zrewiduje pogląd na stawkę wzkm tramwajowego. Mając na uwadze najbliższe zakupy TŚ 30 wagonów niskopodłogowych, które zastąpią składy 105Na można wyliczyć:
wzkm nowego taboru 11,19 x 30 = 335,7 zł
wzkm składu 105N 8,61+6,91 X 30 = 465,60 zł
Różnica 129,90 zł (są to oszczędnosci przy 30 wzkm, taniej o ponad 1/4). By przychody TŚ przez to sie nie zmniejszały, można przypuszczać, że moze następować zwiększenie taboru lub zwiększenie taktu na innych liniach. Za 129,9 można zrealizować dodatkowych 11 wzkm taborem 30 metrowym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 21:15, 17 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
mark40 napisał: | Powoli dzieje sie już to o czym kiedys pisałem, że solówki 13-metrowe będą odchodzić do lamusa. Zastąpią je dłuższe 19-20 metrowe solówki przegubowe. Inaczej się już patrzy porównuje wzkm tramwajowy za 8 zł (wagon 19 metrowy) z wzkm autobusowym za 5-6 zł (bus 18 m). Praktycznie to różnica niewielka. |
Różnicy jest jakieś 30 lat.
mark40 napisał: | Podobnie 28-metrowe Pt zastępują w Katowicach solówki. Co prawda wzkm jest wyższy, bo równy citadisom ale i komfort jazdy się poprawił jeśli chodzi o eliminację tłoku. Niech sie któryś gliwiczanin przejedzie wagonem Pt. Podróz tym 40-letnim wagonem jest bardziej wygodna niż solarisem wyprodukowanym w tym roku  |
Z przyczyn obiektywnych taka przejażdżka jest niemożliwa, bo wszystkie helmuty się zepsuły. Z Solarisami nie ma tego problemu.
mark40 napisał: | Przyszłość też nieco zrewiduje pogląd na stawkę wzkm tramwajowego. Mając na uwadze najbliższe zakupy TŚ 30 wagonów niskopodłogowych, które zastąpią składy 105Na można wyliczyć:
wzkm nowego taboru 11,19 x 30 = 335,7 zł
wzkm składu 105N 8,61+6,91 X 30 = 465,60 zł |
Zapomniałeś uwzględnić w swoim wyliczeniu, że i tak żaden z tych 30 nie pojawi się w gliwickiej zajezdni, więc co nas gliwiczan to, za przeproszeniem, obchodzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:13, 17 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Różnicy jest jakieś 30 lat.  | Jeśli policzyć ikarusy po RK, to okolo 15 lat. Z Dabami też różnica wygląda podobnie. Tyle tylko, ze tramwaj to nie autobus i nawet 50-letnimi beynesami w Amsterdamie jezdzi się jeśli nie lepiej to porównywalnie.
m966 napisał: | Z przyczyn obiektywnych taka przejażdżka jest niemożliwa, bo wszystkie helmuty się zepsuły. Z Solarisami nie ma tego problemu. | Głupoty piszesz. Dziś kursowały na 16 i 23
[link widoczny dla zalogowanych]
mark40 napisał: | Zapomniałeś uwzględnić w swoim wyliczeniu, że i tak żaden z tych 30 nie pojawi się w gliwickiej zajezdni, więc co nas gliwiczan to, za przeproszeniem, obchodzi? | Pytasz w swoim imieniu czy w imieniu wszystkich? Jest to pytanie do mnie czy do kolegów z Gliwic? Jakbyś nie zauważył to oni wkleili info o testach szrotu, wnioskuje że gliwiczan obchodzi co się dzieje wokół.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Sob 11:35, 18 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
mark40 napisał: | Jeśli policzyć ikarusy po RK, to okolo 15 lat. Z Dabami też różnica wygląda podobnie. Tyle tylko, ze tramwaj to nie autobus i nawet 50-letnimi beynesami w Amsterdamie jezdzi się jeśli nie lepiej to porównywalnie. |
W przyszłym roku Ikarusy będą już tylko na rezerwie. A komfort podróżowania w większej mierze zależy od nawierzchni, a nie od taboru. Jazda 50-letnim tramwajem, który w każdej chwili może się zepsuć na pewno tego komfortu (przynajmniej psychicznego) nie poprawia.
mark40 napisał: | Pytasz w swoim imieniu czy w imieniu wszystkich? Jest to pytanie do mnie czy do kolegów z Gliwic? Jakbyś nie zauważył to oni wkleili info o testach szrotu, wnioskuje że gliwiczan obchodzi co się dzieje wokół. |
Interesować może interesuje, ale korzyści z tego nie mamy żadnych. Jaka to dla nas korzyść że Katowice czy Chorzów na nowym taborze zaoszczędzą X zł, skoro w Gliwicach i tak jeździłby nadal stary tabor?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Sob 11:38, 18 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 13:39, 18 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | W przyszłym roku Ikarusy będą już tylko na rezerwie. A komfort podróżowania w większej mierze zależy od nawierzchni, a nie od taboru. Jazda 50-letnim tramwajem, który w każdej chwili może się zepsuć na pewno tego komfortu (przynajmniej psychicznego) nie poprawia. |
Zepsuć się może nowy (naszpikowany elektroniką z byle powodu) i stary. W zeszłym tygodniu solaris na 870 zepsuł się na chorzowskim odcinku DTŚ, na szczęście na przystanku. Komfort psychiczny pasażerów musiał być naprawdę wysoki, ciekawe jak długo czekali na następny, kiedy to autobusowa komunikacja jeździła tak choćby wcale. W taka zimę jaką mamy nie istnieje takie coś takiego jak "komfort psychiczny" u pasażerów autobusów.
mark40 napisał: | Interesować może interesuje, ale korzyści z tego nie mamy żadnych. Jaka to dla nas korzyść że Katowice czy Chorzów na nowym taborze zaoszczędzą X zł, skoro w Gliwicach i tak jeździłby nadal stary tabor? | Nowy tabor mógł się juz pojawić przy drugim przetargu. To nie jest tak, ze nie pojawiłby sie nigdy. Dlatego korzyści mogły wystąpić, ale trochę później. Poza tym może tramwaj do Gliwic kiedyś wróci w nowej postaci ( ) wiec warto wiedzieć że będzie taniej niż dotychczas.
To właśnie drugi przetarg powinien odbyć się już na krótsze wagony (20-metrowe), które zastąpią solówki i które mogą pojawić się na chociażby trasach w Zabrzu, a to wszystko w cenie wzkm 105N solo.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mark40 dnia Sob 13:40, 18 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 16:59, 18 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
mark40 napisał: | To właśnie drugi przetarg powinien odbyć się już na krótsze wagony (20-metrowe), które zastąpią solówki i które mogą pojawić się na chociażby trasach w Zabrzu, a to wszystko w cenie wzkm 105N solo. | Snujesz zbyt dalekosiężne wizje. Najpierw niech TŚ zrobią ten pierwszy przetarg, potem będzie można się zastanawiać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Sob 17:02, 18 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Biorąc pod uwagę, że poprzedni przetarg odbył się w 2000 roku, to następny będzie pewnie gdzieś w okolicach 2020.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 19:27, 23 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Ciekawostki z Gliwic i z regionu w jednym.
Na TWB pojawiła się informacja, że PKM Gliwice sprzedał Ikarusa #648.
Do Jaworzna. Prawie.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Czw 19:41, 23 Gru 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 10:53, 30 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Jak ktoś chce, to może przeczytać wywiad z prezesem KZK GOP, wspaniale funkcjonującej instytucji, zwanej w niektórych wrogich kręgach "Dezorganizatorem".
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 10:59, 30 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Przedsiębiorstwa komunikacyjne w Katowicach, Zabrzu, Gliwicach czy Sosnowcu zainwestowały miliony złotych w nowy tabor. |
WTF?!
Cytat: | - Nasze komunikacja wciąż opiera się jeszcze na rozrośniętym modelu sprzed 30 lat i planujemy cięcia nie dlatego, że nie chcemy jeździć, ale dlatego, że nie mamy kogo wozić. Liczba mieszkańców miast, w tym Katowic, cały czas spada. Większość ludzi kupiła samochody, a niektóre rodziny nawet dwa albo trzy. To proces, którego nie zatrzymamy. Ale cała sztuka polega na tym, by przekonać tych ludzi, żeby z samochodów przesiedli się teraz do autobusów. |
I znów WTF?!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Czw 11:03, 30 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 11:57, 30 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
BTW: "Na członków Zarządu wybrano: Małgorzatę Mańkę-Szulik (Prezydent Zabrza), Piotra Uszoka (Prezydenta Katowic), Kazimierza Górskiego (Prezydenta Sosnowca), Zygmunta Frankiewicza (Prezydenta Gliwic), Piotra Koja (Prezydenta Bytomia) i Adama Ramsa (Prezydenta Knurowa)." [za wpk.katowice.pl]
Krótko mówiąc, nasza część aglomeracji ma w zarządzie przewagę 4:2. Może da się to jakoś wykorzystać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Qwe
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 14:55, 30 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Kajś tam widziałem też mojego ulubieńca Tadka O.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Saleen
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gwardii/Wieczorka
|
Wysłany: Czw 15:02, 30 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
A ja ostatnio widzialem przegubowego A4 ciekawe czy tak czesciej bedzie czy tylko hmm, okazyjnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 20:24, 02 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Przewodniczący raz jeszcze: "Roman Urbańczyk, szef KZK GOP wybrany właśnie na następną czteroletnią kadencję, zapowiedział, że jednym z jego najważniejszych celów będzie całkowite wycofanie ikarusów z ulic aglomeracji."
[link widoczny dla zalogowanych]
Tja, teraz to można wymagać likwidacji Ikarusów. Następny przetarg na Gliwice, Katowice i pół Sosnowca w 2014.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Wto 22:03, 04 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Czy ktoś się orientuje, co się stało z bisowym 197? Już drugi dzień z rzędu nie było biski o 9:10 na Koperniku...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|