Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Focus Mall
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Komercyjne
Autor Wiadomość
wix



Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Śro 13:36, 11 Lut 2009    Temat postu:

Szkoda że w legendzie jest napisane "dworzec PKS". Jak zwykle ktoś nie wie o co kaman Wink

Pewnie to błąd w legendzie, ale któż to wie... Podejrzewam też, że niestety nie oznacza to zrobienia z tego głównego dworca dla KM w Gliwicach, bo nie ma sensu ciągnąć aż tam np. 32ki. Zbyt duża strata czasu. I skończy się mini-dworcem nazywającym się zapewne "Gliwice Focus Mall" (bardzo oczywiste centrum dla każdego, kto w Gliwicach nie był) i dalej będzie mnóstwo stanowisk w okolicy pl. Piastów. Szkoda, dla mnie to krok co najwyżej w bok, na pewno nie w przód.

Btw. w tej chwili jest 9 osobnych, rozrzuconych stanowisk w pobliży pl. Piastów. Zawsze drażnił mnie ten hasiok i nawet wziąłem się z kumplem za koncepcję zmiany tego (na projekt na studiach, o mało nas z tego nie oblała taka jedna przemiła pani). Na razie były to tylko założenia, ale gdyby się okazało, że mamy to również zaprojektować - zaprezentuję to tu Wink. Chociaż i tak wiem, że to dość nierealny pomysł, bo założyliśmy wyburzenie budynków z kwartału Mitręgi-Piwna-Jagiellońska. Ale to tak na marginesie, nie wiem czy w ogóle będziemy to rysować, bo i przedmiot nie na tym polega.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OczeQ



Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z kątowni

PostWysłany: Śro 16:52, 11 Lut 2009    Temat postu:

wix: a popatrz na tą wizkę tego tzw. dworca autobusowego z wyjazdem na (i tak juz zatłoczoną) Piwną, gdzie pewnie jakiś "poważny pan projektant" wsadzi jeszcze sygnalizację świetlną i powiedz mi jak widzisz upchnięcie tam tych 39 linii autobusowych przejeżdżajacych przez pl. piastów??
Przecież to byłby niekończący się ciąg autobusów jeden za drugim w każdą stronę w promieniu kilomtra od tego skżyżowania...

Najlepszy byłby tam dworzec autobusowej komunikacji długodystansowej z porządną poczekalnią - coś, jak RDA w Krakowie

żeby nie było; linie zahaczajace o pl. Piastów po drodze:

6
8
8bis
32
41
57
58
58bis
59
60
71
80
126
156
178
194
197
202
224
250
259
280
288
617
648
650
669
676
677
678
692
699
702
840
850
870
932
112
624
710


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 16:53, 11 Lut 2009    Temat postu:

wix napisał:
Podejrzewam też, że niestety nie oznacza to zrobienia z tego głównego dworca dla KM w Gliwicach, bo nie ma sensu ciągnąć aż tam np. 32ki. Zbyt duża strata czasu.


Jeżeli powstanie kiedyś przedłużenie ul. Składowej w kierunku Tarnogórskiej (widnieje to w założeniach Nowego Centrum), to sytuacja nieco się uprości. Natomiast ten dworzec w Focusie i tak nijak się ma do planów węzła przesiadkowego na "wolnych torach". Chyba, że autobusy będą się zatrzymywać i na jednym i na drugim.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wix



Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Śro 20:23, 11 Lut 2009    Temat postu:

Dlatego sądzę, że to jedynie próba ściągnięcia troszkę bliżej siebie linii zatrzymujących się na Piwnej (może w obie strony), ew. jeszcze linii kończących swój bieg na pl. Piastów, czyli np. 112, część kursów 850, 250, 41... 840/870 nawet bym w to nie mieszał.

M966: w którym miescu ma się znajdować ten węzeł, o którym piszesz? Bo nie kojarzę Wink.

Właściwie to myślę, że dałoby się upchnąć sensowny dworzec między Dworcową a DU, może z wykorzystaniem części przestrzeni pomiędzy pawilonami (z punktem KZK) a końcem Piwnej (czy też Na Piasku, nawet nie wiem jak to formalnie tam jest), choć najkorzystniejsze byłoby to, co pisałem wcześniej - Mitręgi-Jagiellońska-Piwna: minimalne dokładanie drogi dla poszczególnych linii, minimalne utrudnienia w ruchu itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 20:40, 11 Lut 2009    Temat postu:

wix napisał:
Właściwie to myślę, że dałoby się upchnąć sensowny dworzec między Dworcową a DU, może z wykorzystaniem części przestrzeni pomiędzy pawilonami (z punktem KZK) a końcem Piwnej (czy też Na Piasku, nawet nie wiem jak to formalnie tam jest), choć najkorzystniejsze byłoby to, co pisałem wcześniej - Mitręgi-Jagiellońska-Piwna: minimalne dokładanie drogi dla poszczególnych linii, minimalne utrudnienia w ruchu itp.


Taki dworzec nie rozwiąże jednego istotnego problemu: przesiadki na pociąg. To jest dzisiaj dosyć kłopotliwe, a Mitręgi-Jagiellońska nie rozwiązuje problemu. Rozwiązać go ma dworzecna "wolnych toracz", czyli przy wylocie tunelu kolejowego od strony ul. Tarnogórskiej (u stóp wieży ciśnień).

Ale skoro już mowa o Piwnej, to była kiedyś koncepcja, żeby dworzec zrobić między Piwną a Na Piasku, czyli na zapleczu browaru z wykorzystaniem na ten cel tamtejszej zabytkowej zabudowy. Strasznie mi żal, że nie jest to już aktualne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Śro 21:21, 11 Lut 2009    Temat postu:

^^ a mi absolutnie nie jest! Koncepcja centrum przesiadkowego na wolnych torach jest po prostu optymalnym rozwiązaniem, przy większej inwestycji umożliwiłaby praktycznie bezpośrednie połączenie peronów z przystankami.
I - nie chwaląc się - taką koncepcję przedstawiłem jeszcze na starym forum Gliwiczan już kilka lat temu Wink. No ale przecież o to się aż prosi...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 21:29, 11 Lut 2009    Temat postu:

A nie rajcowałoby cię, gdyby Gliwice (chyba jako jedyne w Polsce) miały dworzec komunikacji umiejscowiony w zrewitalizowanych halach przemysłowych? A bezpośrednie dojście na perony i tak dałoby się zorganizować za pomocą łącznika Tarnogórska-Dworcowa, który będzie musiał przebiec nad/pod peronami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Śro 21:54, 11 Lut 2009    Temat postu:

^^ Te hale niespecjalnie by się do tego nadawały, widzę je codziennie z okien pracy i po prostu to nie jest dobry teren na taką rewitalizację (chyba, że uwzględnić spore wyburzenia Wink).
Wbrew pozorom 200m od dworca (zakładając, że zbudowałoby się jakieś połączenie) to nei jest tak mało, wyklucza choćby możliwość budowy w przyszłości połączenia w całości pod dachem, co ma jednak spore znaczenie psychologiczne w komunikacji Wink. Tam jest fajne miejsce na biura na przykład Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wix



Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Czw 12:22, 12 Lut 2009    Temat postu:

Kurcze, siedzę, myślę, patrzę na mapę, ale nijak nie mogę sobie wyobrazić jak ta koncepcja na "wolnych torach" miałaby wyglądać. Może ktoś to narysować? Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 14:57, 12 Lut 2009    Temat postu:

Możliwości jest bardzo dużo. Tym bardziej, że w grę wchodzi teren od linii kolejowej aż do ul. Kolberga. Projektant będzie więc mógł się popisać kreatywnością. Przydałby się jakiś większy konkurs na zagospodarowanie tego terenu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Czw 19:57, 12 Lut 2009    Temat postu:

Jak dla mnie to przestrzeń przy torach między Piwną a Okopową jest dobra dla węzła przesiadkowego. Zwłaszcza, że obok powstanie most Okopowa-Tarnogórska. Można to fajnie połączyć. Można także dogodnie zorganizować zejścia z peronów wprost do niego. Tak więc pomysł Mieszka jest godny uwagi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 21:55, 12 Lut 2009    Temat postu:

wix napisał:
Kurcze, siedzę, myślę, patrzę na mapę, ale nijak nie mogę sobie wyobrazić jak ta koncepcja na "wolnych torach" miałaby wyglądać. Może ktoś to narysować? Razz

trochę OT, ale niech będzie Razz

Tak bardzo schematycznie, miejsce jest idealne:



Chociaż ja się będę upierał, że docelowo cały teren od Tarnogórskiej do wiadukty na Boh.Getta powinien być przykryty płytą w poziomie wiaduktów (i poziom terenu do Kolberga podwyższony). Teren wyglądałby w miarę naturalnie i na tym odcinku można spokojnie schować tory, przynajmniej w ścisłym centrum zniknęłaby ta optyczna bariera.



jak będę miał kiedyś czas to może walnę jakąś wizkę zagospodarowania Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Czw 21:58, 12 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wix



Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Czw 22:10, 12 Lut 2009    Temat postu:

^^zapomniałem się pochwalić, że w końcu skminiłem Wink

Niemniej jednak dziękuję. Co do płyty - może lepiej zrobić dworzecz nad peronami?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 22:16, 12 Lut 2009    Temat postu:

^^ obojętne, ja jednak uważam, że powinno być doświetlenie światłem dziennym peronów. Pełne przykrycie IMO ma sens tylko, gdy można stworzyć nad peronami sporą kubaturę (jak w Wawie), a tutaj tory są za wysoko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
megaziom



Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 953
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:44, 12 Lut 2009    Temat postu:

Wiadomo kiedy ten dworzec bedzie budowany ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Komercyjne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Następny
Strona 6 z 13

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin