Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Łącznik Edisona-Perseusza
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
ellilamas



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik

PostWysłany: Pon 18:38, 18 Paź 2010    Temat postu:

Właśnie sztuką jest zaprojektowanie czegoś co będzie i funkcjonalne i estetyczne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:39, 12 Lis 2010    Temat postu:

No i zdm ogłosił kolejny przetarg w sprawie estakady... Tym razem to przetarg na:
"Pełnienie funkcji Zarządzajacego Budową i Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, dalej zwanego Koordynatorem Budowy"

[link widoczny dla zalogowanych]

Jakoś tak dziwnie... Czy zawsze tak jest że najpierw ogłaszają przetarg na budowę a dopiero potem na nadzór?
Mglista jakaś ta budowa Wink ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ellilamas



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik

PostWysłany: Sob 9:42, 13 Lis 2010    Temat postu:

nie zawsze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
megaziom



Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 953
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:52, 23 Lis 2010    Temat postu:

Cytat:
Będzie estakada

Estakadę nad torami, która połączy ulicę Portową z Perseusza, wybuduje SKANSKA S.A. Spółka wygrała przetarg na zadanie ceną 23,75 mln zł. Obok zwycięzcy wystartowało dziewięć 9 firm. Estakada połączy przez ulicę Portową osiedle Kopernika z centrum, a w nieodległej przyszłości również z Drogową Trasą Średnicową. Ponadto łącznik stworzy alternatywę dla wiaduktu w ciągu DK 88. Wykonanie koniecznej przebudowy tego obiektu wstrzymywał brak rezerwowego połączenia nad torami.


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:20, 08 Gru 2010    Temat postu:

Takie tam info jeszcze z konkretnymi datami...
[link widoczny dla zalogowanych]

EDIT: Oczywiście i tam w komentarzach znaleźli się frustraci Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kwachu89 dnia Śro 18:22, 08 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
megaziom



Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 953
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:31, 08 Gru 2010    Temat postu:

Ci sami co wszedzie . Tadziu z Radzionkowa - "caaale kwartaly wyburzajOM " -Bidzis , widze ,ze i tam rzadzi Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
emalfni
Gość





PostWysłany: Czw 12:39, 09 Gru 2010    Temat postu:

Są 4 problemy tej inwestycji:

1. W ostatecznej wersji organizacji projektu należałoby przewidzieć żeby Tiry nie pakowały się w Perseusza i pionierów, tylko z DK zjeżdżały na portową a potem przez estakadę wjeżdżały na osiedle Kopernika i do bazy spedycyjnej. W chwili obecnej nic sie nie zmieni, dalej będą jeździć tą samą drogą, a odgłos uderzającego o dziurę Tira w pobliskich budynkach jest mocno słyszalny, szczególnie nocą a jeździ ich tam naprawdę dużo, a drgania przenoszą się z ulicy na budynki. Może warto było to najpierw sprawdzić, np. na etapie raportu oddziaływania na środowisko... o przepraszam ta inwestycja nie musi go mieć, co mnie trochę dziwi.

2. Projektantowi gratuluje poczucia humoru i zapisów odnośnie hałasu - zielone ekrany akustyczne tj. zasadzenie drzewek i żywopłotu jest ciekawym rozwiązaniem na lato, jesień i zima to niestety ta pora roku w której opadają liście i nic nie zatrzymuje hałasu, ekrany byłyby tam wygodniejsze.

3. Kolejną inwencją projektant wykazał się opisując że wprawdzie tak długa prosta może skutkować łamaniem przepisów przez kierowców ale jest rondo i to ich spowolni. Gratuluje myślenia "jedno pasmowego". Przecież w drugą stronę od nowego ronda do starego będzie można grzać ile fabryka dała. Już teraz 70 km/h to nie problem, a przy wyprostowaniu drogi to co najmniej 90 będzie można śmigać. Może jakiś fotoradar?.

4. W latach 2012-2015 planowane jest tam puszczenie objazdu z DK. Remont wiaduktu będzie trwał co najmniej 3 lata i przez ten czas droga zostanie zapewne zniszczona, jakoś nigdzie nie widzę informacje co wtedy? Czy miasto przewiduje jej modernizacje czy znowu łatki jak jest obecnie.

Nie że jakoś jestem sceptycznie nastawiony do tej inwestycji, ma troche plusów np. lepszy dojazd do centrum, ale równie dobrze można było estakadę zaprojektować 200 metrów dalej przy skrzyżowaniu z Oriona, z dala od zabudowań.

Pozdrawiam,
Sąsiad estakady.
Powrót do góry
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 13:50, 09 Gru 2010    Temat postu:

emalfni napisał:
Nie że jakoś jestem sceptycznie nastawiony do tej inwestycji, ma troche plusów np. lepszy dojazd do centrum, ale równie dobrze można było estakadę zaprojektować 200 metrów dalej przy skrzyżowaniu z Oriona, z dala od zabudowań.


Wtedy byłaby kilkukrotnie droższa, bo zamiast w najwęższym miejscu, przekraczałaby tory w jednym z szerszych.

Co do pozostałych kwestii:
1. To się da załatwić poprzez ograniczenie tonażu.

2. Nie wiem, czy obecnie tych tirów jeździ więcej, niż kiedyś. Ale jak jeszcze mieszkałem na Koperniku, to była ich garstka. Ciężko było spotkać choćby jednego, z jeździłem przez Perseusza dosyć często.

3. Ruch pieszych przez Perseusza do dużych nie należy (działkowicze i garażowcy), więc nadmierna prędkość nie powinna być przesadnym zagrożeniem dla mieszkańców.

4. Jeśli droga będzie dobrze zrobiona to na pewno nie zniszczy się w ciągu trzech lat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Czw 14:56, 09 Gru 2010    Temat postu:

Ad. 1

Nie widzę żadnych planów nt. ograniczenia tonażu.

Ad. 2

Kilkadziesiąt na godzinę. Nie należę do jakiś Tirofobów bo mieszkałem w centrum długi czas, ale jednak na uboczu osiedla trochę dużo ich jeździ szczególnie wieczorami gdy efekt ich przejazdów jest dość dobrze słyszalny.

Ad. 3

Nie chodzi o pieszych o bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, to akurat w projekcie jest bardzo dobrze ujęte, tylko generowanie większego hałasu

Ad. 4.

Obecna ilość samochodów ok. 600 na godzinę, docelowa po 2015 ok. nieco ponad 1000 na godzinę, w chwili gdy będzie pełnić objazd prawie 3000 samochodów (o różnej masie) na godzinę przez 3 lata, jak dla mnie droga może się trochę popsuć??. Drogi nie robi Eurovia, ani Skanska, tylko mniej uznana firma, stąd moja obawa.[/quote]
Powrót do góry
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 15:08, 09 Gru 2010    Temat postu:

To fakt, że na odcinku wzdłuż Kopernika powinno być ograniczenie tonażu - proponuję w tej sprawie napisać do ZDM. A TIRów jeździ tam teraz sporo do Lily.

Co do remontu mostyu na DK88 - IMO rozwiążą to tak, że zrobią objazd dla ruchu ciężkiego przez A1-A4. A z drogą nie powinno być nic, jeśli będzie wykonana dobrze - popatrzmny na Bojkowską, ile razy tam był objazd z Pszczyńskiej, a trzyma się cały czas dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 15:13, 09 Gru 2010    Temat postu:

1. Jeśli będą niezbędne, to się pojawią.

2, 3. Jak nie będą ci hałasowały samochody, to będą pociągi. Jeśli jesteś wrażliwy na hałasy, to Kopernik nie jest najlepszym miejscem do życia. Ja mimo wszystko wolałbym mieć za oknem drzewa, niż ekrany dźwiękochłonne.

4. Jakość robót nie jest uzależniona od marki wykonawcy, bo na koniec prace i tak realizują mniej znani podwykonawcy. Najważniejszy jest odpowiednio przeprowadzony odbiór. Wyremontowany niedawno odcinek DK88 raczej nie wygląda na nadmiernie zniszczony, a troszeczkę już kierowcom służy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bakulec



Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice, Łabędy

PostWysłany: Czw 16:31, 09 Gru 2010    Temat postu:

emalfni napisał:
Są 4 problemy tej inwestycji:

1. W ostatecznej wersji organizacji projektu należałoby przewidzieć żeby Tiry nie pakowały się w Perseusza i pionierów, tylko z DK zjeżdżały na portową a potem przez estakadę wjeżdżały na osiedle Kopernika i do bazy spedycyjnej.
(...)
ja myślę że tak tez będzie się działo, bo przewoźnikom którzy jeżdżą dla Lila logistik będzie wygodniej i szybciej uciekać estakadą na portową niż pchać się do DK 88 poza paroma wyjątkami.
emalfni napisał:
(...) 2. Projektantowi gratuluje poczucia humoru i zapisów odnośnie hałasu - zielone ekrany akustyczne tj. zasadzenie drzewek i żywopłotu jest ciekawym rozwiązaniem na lato, jesień i zima to niestety ta pora roku w której opadają liście i nic nie zatrzymuje hałasu, ekrany byłyby tam wygodniejsze.(..)

tu popieram m966, szczególnie że Perseusza to obwodnica Kopernika i wylot z Łabęd. więc ruch zawsze tam będzie a zielony ekran w tym przypadku będzie o niebo lepszy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
emalfni
Gość





PostWysłany: Czw 16:41, 09 Gru 2010    Temat postu:

kaspric napisał:
To fakt, że na odcinku wzdłuż Kopernika powinno być ograniczenie tonażu - proponuję w tej sprawie napisać do ZDM. A TIRów jeździ tam teraz sporo do Lily.

Co do remontu mostyu na DK88 - IMO rozwiążą to tak, że zrobią objazd dla ruchu ciężkiego przez A1-A4. A z drogą nie powinno być nic, jeśli będzie wykonana dobrze - popatrzmny na Bojkowską, ile razy tam był objazd z Pszczyńskiej, a trzyma się cały czas dobrze.


Fajnie gdyby dało się tak to zrealizować :]
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Czw 16:44, 09 Gru 2010    Temat postu:

bakulec napisał:
emalfni napisał:
Są 4 problemy tej inwestycji:

1. W ostatecznej wersji organizacji projektu należałoby przewidzieć żeby Tiry nie pakowały się w Perseusza i pionierów, tylko z DK zjeżdżały na portową a potem przez estakadę wjeżdżały na osiedle Kopernika i do bazy spedycyjnej.
(...)
ja myślę że tak tez będzie się działo, bo przewoźnikom którzy jeżdżą dla Lila logistik będzie wygodniej i szybciej uciekać estakadą na portową niż pchać się do DK 88 poza paroma wyjątkami.
emalfni napisał:
(...) 2. Projektantowi gratuluje poczucia humoru i zapisów odnośnie hałasu - zielone ekrany akustyczne tj. zasadzenie drzewek i żywopłotu jest ciekawym rozwiązaniem na lato, jesień i zima to niestety ta pora roku w której opadają liście i nic nie zatrzymuje hałasu, ekrany byłyby tam wygodniejsze.(..)

tu popieram m966, szczególnie że Perseusza to obwodnica Kopernika i wylot z Łabęd. więc ruch zawsze tam będzie a zielony ekran w tym przypadku będzie o niebo lepszy


Zielony ekran spełnia swoją role w odpowiednich porach roku stąd wyrażone przeze mnie wątpliwości, w zimie tak jak teraz żadna z tego osłona przed hałasem. Zdaje sobie także sprawę że zwiększają one koszt inwestycji, ale decydujące będą moim zdaniem pomiary środowiskowe które należy zrealizować na zakończenie, jeżeli hałas w rejonie bloków mieszkalnych, będzie większy niż dopuszczalny, to miasto będzie musiało ten problem w jakiś sposób rozwiązać.
Powrót do góry
bakulec



Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice, Łabędy

PostWysłany: Czw 18:12, 09 Gru 2010    Temat postu:

Anonymous napisał:
Zielony ekran spełnia swoją role w odpowiednich porach roku stąd wyrażone przeze mnie wątpliwości, w zimie tak jak teraz żadna z tego osłona przed hałasem. Zdaje sobie także sprawę że zwiększają one koszt inwestycji, ale decydujące będą moim zdaniem pomiary środowiskowe które należy zrealizować na zakończenie, jeżeli hałas w rejonie bloków mieszkalnych, będzie większy niż dopuszczalny, to miasto będzie musiało ten problem w jakiś sposób rozwiązać.

to wszystko zależny co się nasadzi i w jaki sposób, np gdyby nasadzić na całej długości Thuje to powstanie całkiem ładna i naturalna ściana która będzie tłumiła hałas., wiadomo wszystko wymaga czasu żeby urosło, ale nikt nie karze sadzić takich niskich metrowych


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Następny
Strona 5 z 13

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin