Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

PKM Gliwice / KZK GOP
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 79, 80, 81 ... 131, 132, 133  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
wix



Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Wto 15:49, 14 Cze 2011    Temat postu:

16 zł na sieciówce.. nieźle

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qwe



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:23, 14 Cze 2011    Temat postu:

Kurcze, coraz bardziej mi się opłaca autem jeździć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:18, 15 Cze 2011    Temat postu:



Prezydenci zdjęli czapki św. mikołajów. Słono za to zapłacimy

Zakończył się spektakl pod tytułem "Podwyżka cen biletów". Prezydenci z dumą podnieśli we wtorek ręce za obroną swoich miejskich budżetów. Tylko to, że do komunikacji dopłacają najmniej w całym kraju, powinno wywoływać u nich raczej poczucie wstydu - pisze Jacek Madeja

[...]

Padło za to kilka bon motów wartych przytoczenia. Prezydent Siemianowic Śląskich przekonywał, że puste miejskie kasy nie mogą brać na swoje barki kosztów transportu publicznego. - Czas skończyć ze św. Mikołajem - mówił Jacek Guzy. Wtórował mu Zygmunt Frankiewicz z Gliwic, dla którego wybór pomiędzy dodatkowym obciążaniem miejskich kas a sięganiem do kieszeni pasażera ma tylko jeden finał. - Od wspierania najuboższych jest pomoc społeczna - argumentował Frankiewicz.

[...]

. Samorządowcy nie mogli go nie zauważyć, a może po prostu nie chcieli. Chodzi o zestawienie dotacji do komunikacji w przeliczeniu na jednego mieszkańca. Z kwotą 120 zł jesteśmy w nim na szarym końcu (ranking obejmuje największe miasta w Polsce)! To nie wszystko, bo dalej zieje ogromna przepaść. W końcu hen, hen jest Gdańsk (238 zł), Szczecin (245 zł), Bydgoszcz (271 zł), Łódź (291 zł), Wrocław (333 zł), Poznań (396 zł) i Warszawa (647 zł).

[link widoczny dla zalogowanych]

Już jakiś czas temu przestałem się dziwić tym, że Gliwice są skrzywdzone najgorszą KM spośród większych miast GOP.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Śro 17:31, 15 Cze 2011    Temat postu:

Czemu mnie Mark nie dziwi, że, w obliczu przegłosowania podwyżki przez całe zgromadzenie, uczepiłeś się tylko Frankiewicza? Może powiedz jeszcze, że cała reszta po prostu dała mu się zbałamucić?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qwe



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:02, 15 Cze 2011    Temat postu:

mark40 napisał:
Już jakiś czas temu przestałem się dziwić tym, że Gliwice są skrzywdzone najgorszą KM spośród większych miast GOP.


O po po po. Konkrety misiu, bo dla mnie to jakaś bzdura.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:01, 15 Cze 2011    Temat postu:

He he Smile Spieszę z odpowiedziami

kaspric napisał:
Czemu mnie Mark nie dziwi, że, w obliczu przegłosowania podwyżki przez całe zgromadzenie, uczepiłeś się tylko Frankiewicza? Może powiedz jeszcze, że cała reszta po prostu dała mu się zbałamucić?
20 z 27 było za. Fakt, zdecydowana większość, ale to nie całe zgromadzenie. Uczepiłem się Frankiewicza, gdyż akurat "niefortunnie określił sytuacje" a artykule. Znasz moją opinie o nim. Tym bardziej gdy Gliwice już tak dużo oszczędzają po likwidacji tramwajów nie powinien gadać, że nadal KM jest obciążeniem.

Qwe napisał:
O po po po. Konkrety misiu, bo dla mnie to jakaś bzdura.
Mam tu na mysli taki konkret - częstotliwość kursowania. Proszę podać przykład z Gliwic obojętnie jakiego ciągu komunikacyjnego gdzie pojazdy KM (w domyśle autobusy) przyjedzą na przystanki w równym takcie co 5-7 minut (w weekendy co 10-15 minut) i jest obsługiwany pojazdami mieszczącymi ponad 200 osób? W Zabrzu, Bytomiu, Chorzowie dzięki trasom tramwajowym jest to zapewnione, w Katowicach tramwaje jeżdżą nawet co 2-3 minuty na niektórych fragmentach. Pomijam komunikację nocną, która w pozostałych miastach funkcjonuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 22:32, 15 Cze 2011    Temat postu:

Pytanie, czy gdziekolwiek w Gliwicach potrzebny jest taki takt przy takiej pojemności? Z własnego doświadczenia wiem, że w stronę Kopernika komunikacja działa całkiem nieźle. Teraz mieszkam na Jagiellońskiej i też nie narzekam. A4 co 10 minut, 197 co 15 minut i jeszcze 6. Co najmniej 10-minutowy takt jest chyba na każdym większym osiedlu. No i coraz młodszy tabor.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qwe



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 9:01, 17 Cze 2011    Temat postu:

No właśnie miałem odpisać:

Proszę mi najpierw podać trasę, gdzie jest na to w tej chwili zapotrzebowanie. Bo ja mogę teraz zapytać i prosić o podanie dowolnego szlaku lotniczego obsługiwanego przez same 737 na linii Chorzów -> Katowice o takcie 15minut. Pytanie, po kiego coś takiego miałoby tam być? Jedyny szlak komunikacyjny, który, mogłoby się wydawać ma dosyć spore zapotrzebowanie, to Łabędy <--> Centrum, lub Centrum <--> Sośnica. Abstrahując już od chyba upadłego pomysłu kolejki, wydaje mi się (a trochę korzystałem/korzystam z KM), że jako tako warunki dojazdów są spełnione, duży wpływ na to, podejrzewam ma także przyzwyczajenie pasażerów: "tak było zawsze, jest dobrze". Oczywiście, że przydałaby się zmiana rozkładów etc, aby zrobić porządny takt -> mam nadzieję, że do tego dojdzie; zawsze wszystko można zrobić lepiej, ale proszę Cię, ciągle tramwaj i tramwaj, Gliwice nie mają tramwaju i jest OK, 83% moich znajomych korzystających z 1/4 po przesiadce na A4 powiedziało mi, że tak jest lepiej: ciszej, wygodniej, punktualniej.

A osobiście jeszcze uważam, że tramwaj - piękna sprawa, ale jeśli miałby kiedyś jeździć w G, to nigdy przenigdy pod banderą TŚ. Dziękuje za takie tramwaje, pojadę autobusem.

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 9:30, 17 Cze 2011    Temat postu:

Jeśli chodzi o konkrety, to na przykład z przystanku Osiedle Kopernika Kąpielisko w kierunku centrum w każdej godzinie odjeżdża 19 kursów. Z ulicy Rybnickiej (przystanek Trynek) też 18 kursów. Z Sośnicy (przystanek Apteka) trochę mniej - 12 kursów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pią 9:59, 17 Cze 2011    Temat postu:

Na trasie pl.Piastów - os.Kopernika w szczycie jest takt 5 minutowy, 10 minutowy do Łabęd. Poza szczytem zmienia się na równy 10 minutowy do Łabęd + sporadycznie jeżdżące inne linie na Kopernika (nie wliczałbym ich do równego taktu). Na odcinku do przystanku Szobiszowice (2,5km) autobus jedzie w szczycie średnio co jakieś 3 minuty. Podobnie jest w kierunku na Sikornik/Trynek.
Problemem nie jest liczba autobusów, tylko ich skoordynowanie (taki naprawdę fajny równy takt jest tylko do Łabęd) i to, że np w kierunku Sikornik/Trynek/Knurów odjeżdżają z różnych przystanków w okolicach pl.Piastów.

Niemniej, określanie tej komunikacji najgorszą spośród dużych miast jest dla mnie śmieszne. W sumie niewiele wystarczyło, by dla wielu komunikacja ogólnie w GOPie stała się dobra - wystarczyło, by Franek zlikwidował tramwaje. Teraz wszyscy są ok, Gliwice gorsze. Wszędzie jest beznadziejnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qwe



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:57, 17 Cze 2011    Temat postu:

Mieszko, nie podawałem tego, bo to nie będzie konkret dla marka. Nie ma tego idealnego, równego taktu. Podałeś samą ilość kursów, co, swoją droga, dla mnie jest OK. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 11:48, 17 Cze 2011    Temat postu:

Ja uważam, że w pewnym momencie równy takt przestaje mieć jakiekolwiek znaczenie. Jak jest 19 kursów w godzinie, to jaka różnica, czy one jeżdżą równo co 3 minuty, czy co minutę i co 5 minut? 2 minuty w tę czy w tę nie robi przecież żadnej różnicy.

Co do głównych problemów, o których wspomniał Kasprić, to przede wszystkim trzeba zmniejszyć odległość od osiedli do przystanków węzłowych. Więcej kursów przez Kopernik, autobusy z Knurowa też mogłyby zaglądać na Sikornik, zamiast mijać go Rybnicką. Itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pią 12:32, 17 Cze 2011    Temat postu:

^^ problem trochę w tym, skąd mają wyjść takie propozycje. Przykładowo - jeśli SMM napisze wniosek o to, by 126 i 197 jeździły przez Kopernika, to narazi się mieszkańcom części Przyszówki. Ogólnie jako postulatorzy racjonalizacji zawsze komuś byśmy się narażali. Za to KZK sam nie wpadnie na taką modyfikację, bo nikomu się nie chce. Nie mówiąc już np o czymś takim, jak dobudowanie przejazdu przez środek Kopernika dla autobusów, o czym pisaliśmy w innym wątku.
Głównym problemem komunikacji nie jest kasa, tylko fatalne zarządzanie. Osobiście też bym się wahał, czy pakować kasę w coś, co i tak nie będzie dobrze działać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 13:25, 17 Cze 2011    Temat postu:

197 i 677 mogą dalej jechać przez las. Wystarczyłoby, żeby 126 jechał przez Kopernik i wszyscy byliby zadowoleni. Ta część Przyszówki zainteresowana autobusami przez las jest naprawdę niewielka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pią 13:50, 17 Cze 2011    Temat postu:

^^ ale robi się trochę głupi takt - 10min - 10min - 20min - 10min (...). Co 2-5 min nie ma problemu, ale w takcie rzędu 10-20 minut jednak lepiej trzymać równy odstęp.
677 oczywiście przez las, to ma być szybka linia do Pyskowic.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Pią 13:52, 17 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 79, 80, 81 ... 131, 132, 133  Następny
Strona 80 z 133

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin