 |
|
Autor |
Wiadomość |
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 16:29, 02 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | EDIT: Na WPK pojawił się aktualny wykaz stawek, za które przewoźnicy jeżdżą na poszczególnych liniach.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Jednak stawki za E1 są takie same jak za 105N solo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 17:33, 02 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
I bardzo dobrze.
Swoją drogą ciekawe, czy 9,36 zł za E1 to promocja, czy 105N jest przepłacona. Bo różnica w długości i pojemności raczej jest.
No i skład 105 po 16,85 zł trochę wrażenie robi. Już nawet Karlik i PT jest 25% tańszy.
Tymczasem potwierdzam genialność KZK GOP objawiającą się w postaci rozkładów sobotnich 16 i 17 sierpnia - np. na pl. Piastów wiszą już komunikaty.
Jak w dni robocze kursować będą tramwaje 5, 6, 7, 19 i 20 oraz autobusy: 2, 6, 17, 80, 120, 130, 236, 288, 710, 801, 831, 840, 860 i 870.
EDIT..
WOW, aż mnie zatkało, jak przeczytałem jedną odpowiedź KZK na ich FB.
Kopia z FB, by się zachowało na wypadek skasowania, edycji czy innych klęsk żywiołowych. Poza tym na FB chyba się nie da dawać bezpośrednich linków (albo ja nie umiem )
Cytat: | Pytanie:
Odcinkiem między przystankami Katowice Mikołowska i Katowice AWF jeżdżą 22 linie na zlecenie KZK GOP, z tego 12 z Placu Wolności, 3 z Kopernika Dworzec, a 7 z Andrzeja Dworzec. Teraz drobne porównanie czasów między w/w przystankami. Najpierw może między przystankami Katowice Kopernika Dworzec, a Katowice Mikołowska bo przez cały dzień są tam 2 minuty dla wszystkich linii. Kolejny odcinek: Katowice
Andrzeja Dworzec - Katowice Mikołowska. Przez cały dzień również tu są takiego same czasy lecz różne dla niektórych linii. Tak więc dla linii 115,120,130,615,632 są to 4 minuty, a dla linii 880 i 912 - 3 minuty, przy czym linia 912 po drodze zatrzymuje się jeszcze na przystanku Katowice Kopernika Dworzec. Teraz czas na odcinek: Katowice Plac Wolności - Katowice Mikołowska. W godzinach rannych (ok.7- wszystkie linie pokonują ten odcinek w czasie 3 minut, a ok. godz. 10-11 mają już 4 minuty czasu. Ciekawiej sprawa wygląda w godzinach popołudniowych (ok. 15-16) gdyż dla linii 12,48,154,177,296,657 oraz 812 czas przejazdu wynosi 3 minuty. Dla linii 193 są to 4 minuty, a dla linii 9,10,11 i 297 - 5 minut. Natomiast w godzinach wieczornych (ok.19-20) wszystkie linie z wyjątkiem linii 193 pokonują ten odcinek w czasie 3 minut - linia 193 ma tam 4 minuty. Na koniec odcinek Katowice Mikołowska - Katowice AWF który to wszystkie linii w godz. rannych i wieczornych pokonują w 2 minuty, a w godz. 10-11 w 3 minuty. Znów w godz. popołudniowych jest inaczej gdyż dla linii 9,10,11,296,297,615,632,653 oraz 689 są to 3 minuty, a dla linii 12,48,115,120,130,154,177,193,657,812,880,912 jest to 5 minut.
A teraz kilka pytań do tego co napisałem powyżej:
1) Dlaczego linia 912 zdąża pokonać odcinek Katowice Andrzeja Dworzec – Katowice Mikołowska wraz z obsługą przystanku Katowice Kopernika Dworzec w czasie 3 minut, a pozostałe linie potrzebują na to 4 minuty bez obsługi żadnego przystanku po drodze?
2) Dlaczego odcinek Katowice Plac Wolności - Katowice Mikołowska rożne linie pokonują w różnych czasach tj. w ciągu 3,4 lub 5 minut (chodzi o godz. ok. 15-16 i 19-20)?
3) Dlaczego odcinek Katowice Mikołowska – Katowice AWF część linii pokonuje w czasie 3, a pozostałe w czasie 5 minut (również godz. 15-16)?
4) Dlaczego w godz. 10-11 linie mają dłuższe czasy między przystankami niż o godz. 7-8 gdzie odnoszę wrażenie że w tych godz. ruch w mieście jest większy?
5) Czy naprawdę jeszcze w godz. 21-22 są potrzebne 4 minuty między przystankami Katowice Andrzeja Dworzec i Katowice Mikołowska?
W razie braku satysfakcjonującej mnie odpowiedzi, powyższe pytania zostaną wysłane do waszej siedziby.
P.S. Jak nie odpowiadacie na jakieś posty to je może usuwajcie dzięki temu wasz profil będzie lepiej wyglądał, a pasażerowie przynajmniej będą wiedzieć że nie mają co czekać na odpowiedź/jakiekolwiek działania w ich sprawie.
Odpowiedź:
Nie ma powodu, żeby ten post usuwać. Jednak może on posłużyć za przykład, że pytania tego typu nie będą się doczekiwały odpowiedzi na profilu-nie jest to sprawa istotna, z punktu widzenia pasażera, który chce dojechać z punktu A do punktu B. No i w związku z tym jeśli masz taką potrzebę to wyślij zapytanie do naszej siedziby. |
Ręce opadają. No ręce opadają...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Czw 17:57, 02 Sie 2012, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 16:24, 03 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | I bardzo dobrze.
Swoją drogą ciekawe, czy 9,36 zł za E1 to promocja, czy 105N jest przepłacona. Bo różnica w długości i pojemności raczej jest. | 105N solo jest przepłacona. Warto wspomnieć o tym, że kiedyś jedynymi solówkami w GOP były dłuższe wagony 102Na (nie licząc tam peryferyjnych linii tj 8, 25). Kiedy powoli konczył się żywot stodwójek były one zastępowane przez 105N solo (lub też składy) ale stąd zostały tak wysokie stawki dla krótkich solówek.
Kwarek napisał: | No i skład 105 po 16,85 zł trochę wrażenie robi. Już nawet Karlik i PT jest 25% tańszy. | Do 2x105N jednak wejdzie ok 20% pasażerów więcej niż do citadisa, przy PT ta różnica jest trochę mniejsza. Niemniej za niedługo sytuacja troche się poprawi. Droższe składy będą zastąpione nowym taborem niskopodłogowym z tańszymi wzkm, a kolejne 105N solo będą zastąpione wagonami E1. W drugim przypadku róznicy w cenie nie ma, jest różnica dla pasażera, który podróżuje w bardziej pojemnym wagonie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mark40 dnia Pią 16:25, 03 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
adas
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Wto 7:32, 07 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] - tutaj udostępniłem pliki opracowań udostępnionych przez KZK GOP.
INKOM - OPRACOWANIE MODELU RUCHU PASAŻERSKIEGO W GLIWICACH
ETAP I. OPRACOWANIE MODELU RUCHU DLA STANU ISTNIEJĄCEGO
ETAP II. MODELE RUCHU DLA PERSPEKTYWY 5-CIO LETNIEJ
JKom „MODEL UKŁADU LINII KOMUNIKACYJNYCH W GLIWICACH” Etap I i II.
KZK GOP zobowiązał mnie jeszcze do:
Cytat: | w przypadku ponownego wykorzystania otrzymanych opracowań, zgodnie z art. 23b Ustawy o dostępie do informacji
publicznej z dnia 6 września 2001 r. (Dz. U. z 2001, Nr 112, poz. 1198 ze zm.) zobowiązujemy Pana do:
- poinformowania o źródle, czasie wytworzenia i pozyskania udostępnionych opracowań (informacji publicznej), (dostałem z KZK GOP jako informacja publiczna - otrzymałem 6 sierpnia 2012 r.)
- udostępniania opracowań w pierwotnie uzyskanej formie, (forma jest oryginalna)
- poinformowania KZK GOP o przetworzeniu otrzymanej informacji publicznej ponownie wykorzystywanej. (nic nie miało miejsca).
Informujemy również, że KZK GOP, jest zwolniony z odpowiedzialności za przekazaną informację w przypadku jej ponownego wykorzystania lub dalszego udostępnienia. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 20:41, 07 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Przeczytałem to bardzo pobieżnie, bo chwilowo nie mam za bardzo czasu, ale jedno można powiedzieć.
KZK GOP jest mistrzem w znajdywaniu możliwości cięć i ograniczeń i pomijaniu innych zmian. Gdyby nie Adam to pewnie byśmy się nie dowiedzieli, że w jednej z tych analiz na połowie ważniejszych linii jest proponowane zwiększenie częstotliwości lub taboru.
Takie cóś:
Cytat: | Z analizy otrzymanych wskaźników wynika, że:
- przy zachowaniu niezmienionego układu linii autobusowych obciążenie planowanej Kolejki Miejskiej wyniesie, w zależności od przyjętego wariantu prognozy ruchu, od 280 do 328 przejazdów w h/szczytu, co stanowi zbyt małą wielkość dla jej efektywnego funkcjonowania,
- lokalizacja dodatkowych przystanków autobusowych w sąsiedztwie przystanków Kolejki Miejskiej przy niezmienionym układzie linii autobusowych spowoduje odpływ pasażerów, o czym świadczy spadek ilości przejazdów Kolejką Miejską od 2,8% do 6% w Wariancie 2 – 2016 w zależności od prognozy wielkości ruchu,
- pomimo uruchomienia Kolejki Miejskiej znacznie wzrasta obciążenie układu linii autobusowych potokami ruchu pasażerskiego od 12,5% do 33% w wariancie maksymalnym prognozy ruchu, | Warto poczytać całość.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Wto 20:53, 07 Sie 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Śro 8:55, 08 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Tymaczasem....
"„Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje, że w związku z przypadającą w środę uroczystością Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny w dniach od 15 do 17 sierpnia 2012 (środa – piątek) zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej KZK GOP i MZKP:
15 sierpnia (Wniebowzięcie Najświętszej Marii Panny) będą obowiązywały rozkłady jazdy ważne w niedziele i święta. 16 i 17 sierpnia (czwartek - piątek) będą obowiązywały rozkłady jazdy ważne w soboty.”
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Śro 9:15, 08 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 9:53, 08 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
^^^
Jeszcze coś, czego nigdy nie przekazują w komunikatach, ale co się pojawiło na FB:
KZK GOP na FB napisał: | większy tabor pojawi się na liniach: 12, 18, 27, 37, 47, 57 (wozy nr 1,3,5) 61 (wóz nr 1), 77(wozy nr 1,2), 88, 89, 100, 109, 111 (wozy 2,3), 155, 197, 201, 230(wóz nr 3), 234, 255, 622, 677, 723, 807, 814, 830 (wozy nr 1,2,3) oraz n linii tramwajowej nr 6 (pociągi 2, 4, . |
PS. Na 57 w wolne są 3 wozy, może się pomylili lub maja jakąś nietypową numerację.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
adas
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Śro 13:24, 08 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Cytat: | UWAGA.
W związku z licznymi sygnałami pasażerów w sprawie utrudnień jakie spowodują sobotnie rozkłady jazdy w dniach 16-17 sierpnia, KZK GOP postanowił, że na trzydziestu dwóch liniach autobusowych i 6 tramwajowych będą obowiązywały rozkłady jak w dni robocze. Są to następujące linie: T5, T6, T7, T17, T19, T20, autobusowe:2, 6, 37,39, 43, 57, 71, 80, 120, 130, 133, 170, 236, 280, 288, 297, 607, 636, 657, 669, 677, 695, 710, 801, 807, 815, 831, 835, 840, 860, 870, 880. |
Dodali kilka linii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 17:34, 08 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Czyli fachowcy z KZK GOP jak zwykle dokładnie wcześniej przemyśleli swoją decyzję, dokładnie przeanalizowali rozkład których linii należy zostawić, a na których z powodu niskich napełnień może obowiązywać rozkład sobotni i wcale nie działali chaotycznie, bez planu i pod hasłem "jak by tu najwięcej zaoszczędzić".
Standard.
Made in KZK GOP
PS. Żeby nie było, że tylko krytykuję. Plus za to, że jednak w części zmienili zdanie.
Ciekawe ile piorunów było.
PS2. O sprawie było wiadomo od mniej więcej tygodnia, wczoraj zainteresowały się tym media, dziś zwiększono liczbę "wyjątkowych" linii.
Przypadek?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Śro 18:44, 08 Sie 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
stachu
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 15:12, 09 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
No ale to są jaja jak nic. Większa - ba! -przeważająca część społeczeństwa w czwartek i piątek idzie do pracy...
Gdzie tu sens, gdzie tu logika.
Tak samo niepodoba mi się to, że wozy 1,3,5 będa przegubowe, a reszta nie. Ostatnio o tym własnie rozmawialem z kolegą z Warszawy. Przecież skąd mozna wiedzieć, który wóz jest który, a poza tym albo cała linia jest obsługiwana przez tabor typu B, albo C.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 20:36, 10 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
stachu napisał: | Tak samo niepodoba mi się to, że wozy 1,3,5 będa przegubowe, a reszta nie. Ostatnio o tym własnie rozmawialem z kolegą z Warszawy. Przecież skąd mozna wiedzieć, który wóz jest który, a poza tym albo cała linia jest obsługiwana przez tabor typu B, albo C. | To i tak była informacja bardziej dla przewoźników, tylko wypłynęła na FB bo ktoś się pytał. Przecież KZK GOP nie ma w zwyczaju informować o zmianach typu taboru. Tylko ludzie związani z przewoźnikami i pasjonaci potrafią sobie rozkodować cały rozkład z podziałem na wozy.
Działanie KZK jest to dla mnie trochę niezrozumiałe, bo przecież i tak te dane mają, wrzucenie ich w rozkłady internetowe to żaden problem, więc co stoi na przeszkodzie, by to umieścić i ludzie z tego mogli korzystać?
A może trzeba po prostu złożyć wniosek, bo sami na to nie wpadną?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Pią 20:37, 10 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
stachu
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 17:04, 11 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Dla mnie niezrozumiałym jest wszystko co robią. 830 ucinaja w dni wolne. Coś czuje, że w Gliwicach też będzie szaleństwo wycinania.
Ale samo pisemko nt. by takie info w rozkładach interentowych zamieszczać można skrobnąć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 20:02, 11 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Gliwice mają swój świeżo upieczony Raport komunikacyjny, to (mam nadzieję) wiadomo czego się spodziewać. To co zaproponowane do wycięcia to wytną, to co zaproponowane do wprowadzenia, to zaproponowane. Chyba gorzej jak właśnie niczego takiego nie ma, bo wtedy zgodnie z wielomiesięcznymi analizami wycinane są najbardziej losowe połączenia.
Właśnie - wielomiesięczne analizy - pamiętam, że już chyba kilka miesięcy temu na KaZiKowym FB pojawiały się wzmianki o konsultacjach gmin w sprawie zmiany rozkładu 194. Widać właśnie jak to w naszej pięknej konurbacji sprawnie działa, ile czasu zajmuje jakaś zmiana rozkładu i dlaczego mam alergię na linie międzygminne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 22:54, 11 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
W temacie drobiazgów estetycznych w autobusach, ale niestety z poza KZK GOP. PKM Jaworzno znów mnie (pozytywnie) zaskoczyło. Poczytajcie na co wpadli:
[link widoczny dla zalogowanych]
Dla porównania pierwszy lepszy obrazek jak to wygląda u nas:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wix
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Nie 10:03, 12 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Kwarku, faktycznie proste ale genialne z tymi naklejkami . Aczkolwiek PKMowi Gliwice trzeba przyznać, że mają kogoś, kto umie naklejać - zazwyczaj jest prosto i schludnie, w niektórych innych autobusach to nie wiem czy się śmiać czy płakać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|