Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

PKM Gliwice / KZK GOP
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 119, 120, 121 ... 131, 132, 133  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
stachu



Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:34, 02 Lis 2012    Temat postu:

Na razie zalecam spokój Wink Są Plany i plany Wink Mnie ciekawi coś zupełnie innego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pią 19:07, 02 Lis 2012    Temat postu:

^^ jak już powiedziałeś A - co? Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 19:08, 02 Lis 2012    Temat postu:

Cytat:
Na razie zalecam spokój Wink Są Plany i plany Wink
Nie będzie spokoju! Niech w PKM-ie lub okolicach usłyszą co lud podróżujący miast i dzielnic sądzi o stworzonych przez wrogie im siły wynalazkach, zwanych dla niepoznajki "autobus 15-metrowy"!
Wink Wink


Teraz coś z innej beczki, ale powiązanego. Patrząc ostatnio na wyświetlacz w Ikarusie wymyśliłem, do czego mogłyby się przydać po skasowaniu pojazdów, w których są zainstalowane. Mianowicie można by je zamocować w przegubowych CN-ach jako drugi boczny wyświetlacz na oknie za przegubem. Stare Ikarusy miały drugą tablicę w naczepie, świerklanieckie Solarki mają drugi wyświetlacz, w któryś tyskich też widziałem, tylko gliwickie są biedne i mają tylko jeden boczny z przodu. Ale za to chyba w każdym Ikarusie są 2 do zagospodarowania w przyszłości - na 40 wozów powinno wystarczyć. Wink


PS. Ale będzie wesoło, jak w przetargu na "81 & krzaczki" pojawi się wymaganie "10 autobusów BN nie starszych niż 2013" i jeszcze potem będą tam jeździć. Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Pią 19:19, 02 Lis 2012, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stachu



Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:27, 02 Lis 2012    Temat postu:

kaspric napisał:
^^ jak już powiedziałeś A - co? Razz

Te obligacje to nawet bardzo trafny pomysł. Tylko zasady nabywania ów obligacji mnie interesują. Wszak PKM póki co to spółka komunalna Wink

Kwarek napisał:
Cytat:
Na razie zalecam spokój Wink Są Plany i plany Wink
Nie będzie spokoju! Niech w PKM-ie lub okolicach usłyszą co lud podróżujący miast i dzielnic sądzi o stworzonych przez wrogie im siły wynalazkach, zwanych dla niepoznajki "autobus 15-metrowy"!
Wink Wink

Tylko zauważ, że PKM dobrze kombinuje. Wiedzą na Chorzowskiej, że cięcia będą, wg. statystyk ludzi co raz mniej jeździ autobusami - co jest kompletną nie prawdą - do tego zaoszczędzenie na przegubie kilka procent jego wartości. Pytanie jest takie czy gliwicki przewoźnik zdecyduje się na podział na części w SIWZ? Fakt niezaprzeczalny jest taki, że w chwili obecnej w "deskorolkach" na wielu liniach gdzie powinien być przegub jest ciasno. Dziś np. jechałem SU15 #32 na 197.
Co ważne tę broń trzeba wykorzystać! Jak?
W soboty czy niedziele na kilku liniach BN to za mało, a standardowy CN to za dużo. Trzeba by pisać jakieś petycje do zainteresowanych, żeby utworzyć nowy typ taboru. Np. "D" co oznaczałby ni mniej ni więcej autobus jedno członowy powyżej 12 metrów ale nie dłuższy niż 18 metrów.
Łatwo się piszę, ale jeżeli lud się obudzi i poparłby akcję to czemu nie Wink

Cytat:
Teraz coś z innej beczki, ale powiązanego. Patrząc ostatnio na wyświetlacz w Ikarusie wymyśliłem, do czego mogłyby się przydać po skasowaniu pojazdów, w których są zainstalowane. Mianowicie można by je zamocować w przegubowych CN-ach jako drugi boczny wyświetlacz na oknie za przegubem. Stare Ikarusy miały drugą tablicę w naczepie, świerklanieckie Solarki mają drugi wyświetlacz, w któryś tyskich też widziałem, tylko gliwickie są biedne i mają tylko jeden boczny z przodu. Ale za to chyba w każdym Ikarusie są 2 do zagospodarowania w przyszłości - na 40 wozów powinno wystarczyć. Wink


No ba! Tylko czy odpowiednie osoby na to wpadną i wyrażą zgodę.

Cytat:
PS. Ale będzie wesoło, jak w przetargu na "81 & krzaczki" pojawi się wymaganie "10 autobusów BN nie starszych niż 2013" i jeszcze potem będą tam jeździć. Razz

Oj tam, oj tam Very Happy

P.S.
A co Wy na to by stworzyć petycje, by w SIWZ PKM w autobusach zamówił autobusy z oknami przesuwanymi od 30 % do 50% powierzchni całego okna?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 22:57, 02 Lis 2012    Temat postu:

stachu napisał:
Np. "D" co oznaczałby ni mniej ni więcej autobus jedno członowy powyżej 12 metrów ale nie dłuższy niż 18 metrów.


A znasz jakieś jednoczłonowce powyżej 18 metrów?

Co do reszty wpisu, to zgoda. Przydałyby się kategorie: B+ (jednoczłonowy powyżej 12 m) oraz C+ (minimum 18 m). To by nas uchroniło przed deskorolkami np. na 870.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stachu



Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:17, 03 Lis 2012    Temat postu:

m966 napisał:
stachu napisał:
Np. "D" co oznaczałby ni mniej ni więcej autobus jedno członowy powyżej 12 metrów ale nie dłuższy niż 18 metrów.


A znasz jakieś jednoczłonowce powyżej 18 metrów?

Powyżej nie, ale do 18 to kto wie Razz

Cytat:
Co do reszty wpisu, to zgoda. Przydałyby się kategorie: B+ (jednoczłonowy powyżej 12 m) oraz C+ (minimum 18 m). To by nas uchroniło przed deskorolkami np. na 870.

No i miło Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:01, 04 Lis 2012    Temat postu:

Kwarek napisał:
[link widoczny dla zalogowanych]

Cytat:
Przetarg na kupno nowych autobusów zostanie ogłoszony jeszcze w tym roku, a dostawa ma nastąpić latem 2013 roku. PKM chce kupić dziesięć 12-metrowych i dziesięć 15-metrowych pojazdów.

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!
Sosnowieckie zwyczaje chcą nam tu wprowadzać... Skoro KZK płaci tyle samo, to po co przepłacać, pasażer się pogniecie. Kogo obchodzi pasażer, przecież to tylko punkt w statystykach, a punkty jak wiadomo masy, objętości ani głosu nie mają.
Proszę mnie nie linczować za ten nieco ironiczną wypowiedź, ale taka jest prawda i sytuacja przedstawia się następująco: PKMy obniżają standard kupując krótsze autobusy. Tymczasem TŚ podwyższają standard wprowadzając na trasy dłuższe wagony (20-metrowe E1 w zamian za 14-metrowe 105N). I robią to za tę samą stawkę wzkm obowiązującą dla obu typów taboru, w przeciwieństwie do PKMów, które robią przeciwny ruch w ramach tej samej stawki. Póki co zwiększenie taboru dotyczy linii 1 i 26 (które w całości obsadzone już są wagonami E1). A za niedługo pojawią się przecież jeszcze 32-metrowe nowe wagony, które zastąpią nie tylko krótsze składy 2x105N, ale także jeszcze bardziej mniejsze "pojemnościowo" wagony 1x105N.

Wspominam o tym w kontekście nie tak dawnych rozmów toczących się przy okazji likwidacji tramwajów w Gliwicach. Sugerowano, że gliwicki PKM jest bardziej pro-rozwojowy od TŚ. Czas weryfikuje i odsłania coś odmiennego, pokazuje gdzie komunikacja się rozwija, gdzie zwija (pomimo tego, że nie ma już ciężkiego balastu w postaci tramwaju).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pon 8:50, 05 Lis 2012    Temat postu:

To ja też ironicznie.

Standard tramwajów jest na tyle niski, że i tak jeszcze trochę potrwa, zanim wyrównają ten PKMowski. Wink

Co do "prorozwojowości". Od wspomnianych rozmów minęło już kilka lat, a TŚ infrastrukturalnie nadal są w tym samym miejscu, w którym były wtedy. PKM przynajmniej wzbogacił się przez ten czas o jakieś nowe autobusy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Pon 8:53, 05 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 7:54, 08 Lis 2012    Temat postu:

Jakaś prywatna konkurencja dla 870 oraz autobus do Krakowa w jednym startuje 10.11: [link widoczny dla zalogowanych], co ciekawe reklamowane jest na stronie UM ([link widoczny dla zalogowanych]).

PS. Rozkład to chyba wygenerował silnik taki, jak w wyszukiwarce KZK GOP Razz - po co przy każdym kursie umieszczać literkę, że nie kursuje w Boże Narodzenie i Wielkanoc? Nie wystarczy jeden zbiorczy opis na dole?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 8:14, 08 Lis 2012    Temat postu:

Te 50 minut do Katowic trochę mi się nie podoba.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 9:32, 08 Lis 2012    Temat postu:

No ale powiedziałbym, że to jest przede wszystkim bus do Krakowa, dopiero potem ewentualnie do Kato, jak komuś spasuje. Swoją drogą całkiem fajny, jeśli to wifi faktycznie działa bez zakłóceń, zdecydowanie chętniej wybrałbym takiego busa od pociągu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 9:49, 08 Lis 2012    Temat postu:

Mimo wszystko mógłby jechać te 15 minut krócej. Zobaczymy, jakie będą czasy po oddaniu nowych odcinków DTŚki. Może zrezygnują z przystanka w Zabrzu i śmigną takim serio ekspresem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 8:54, 09 Lis 2012    Temat postu:

Wyżaliłem się na SSC ile czasu zajmuje mi dojazd do pracy w Katowicach i stwierdzam, że miasto powinno wysupłać pieniądze na takie ekspresowe połączenie do Katowic w ramach KZK GOP. Linia taka (nazwijmy ją roboczo 871) powinna mieć kilka kursów rano (przed 6, 7 i 8 ) i tyle samo po południu (akurat jest luka w rozkładzie ze Stawowej, bo 840/870 kursują po południu: 12, 22, 32, 52, 57; więc 871 mógłby odjeżdżać 14:42, 15:42 i 16:42). Trasa? Oczywiście po DTŚ: pl. Piastów, Łużycka/Wrocławska, Sośnica (zjazd na DTŚ na granicy z Zabrzem po ukończeniu tego odcinka) i następny przystanek dopiero w Katowicach na Chorzowskiej. Możliwe, że udałoby się wykręcić czas nawet w okolicy 30 minut. W każdym bądź razie, nie chodzi o żadną ekstra linię, ale takie dodatkowe wzmocnienie dla 870, więc koszt nie powinien być duży.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Pią 8:55, 09 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wix



Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Pią 9:01, 09 Lis 2012    Temat postu:

No bez jaj. Nikt nie będzie specjalnego autobusu robił, bo tak będzie wygodniej. Pociągiem jeździć, bo to jedyne rozsądne rozwiązanie. A że mamy chory system i brak biletu to inna sprawa.

Stworzenie takiego "czegoś" jak 871 już do końca zabiłoby możliwość unormowania tej sytuacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 9:29, 09 Lis 2012    Temat postu:

Bez przesady. Takie 871 tylko i wyłącznie miałoby sens, gdyby jeździło po torach kolejowych i było obsługiwane pociągami. Jak KZK bardzo chce, to może spróbować taką linię autobusową obsługiwaną pociągami zrobić, wszyscy na tym by skorzystali. Wink
Taki autobus byłby bezsensowny i szkodliwy dla całości systemu, potwornie deficytowy, bo przez 30 km nie miałby żadnej wymiany pasażerskiej, prawdopodobnie pasażerowie jeździliby w większości na biletach ulgowych (studenci), a taryfa standardowa w takiej linii to już byłaby podwójna przesada. Z drugiej strony istniejąca ale ukryta taryfa ekspresowa (jednorazówka x2 oraz dopłaty do miesięcznych) powodowałaby mniejszą atrakcyjność.

Zresztą takie połączenie już istnieje i zwie się Samochód. Wink


Tymczasem w KZK: Razz
[link widoczny dla zalogowanych]

Jeszcze ostatnio było, że prezydenci zasiadający w KZK zostali przez sąd pozbawieni diet.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Pią 9:33, 09 Lis 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 119, 120, 121 ... 131, 132, 133  Następny
Strona 120 z 133

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin