Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

PKM Gliwice / KZK GOP
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 121, 122, 123 ... 131, 132, 133  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Nie 18:10, 11 Lis 2012    Temat postu:

^^ a na którą trasę go puszczą? Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stachu



Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:12, 11 Lis 2012    Temat postu:

A to zależy od... zepsutego autobusu Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 0:01, 19 Lis 2012    Temat postu:

Ciekawostka, testowy elektrobus w PKM Jaworzno:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli takie się upowszechnią, to pewnie więcej tramwajów zostanie zlikwidowanych. I trolejbusów. Wink

No i trochę o opóźnieniach:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziutek997



Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grottgera

PostWysłany: Pon 17:40, 19 Lis 2012    Temat postu:

Elektryczne autobusy komunikacji miejskiej do doskonały pomysł. Cykle jazdy zazwyczaj doskonale nadają do efektywnego wykorzystania tego źródła energii. A autobusy wcale nie muszą stać w zajezdni na czas ładowania. Przecież w dzisiejszych czasach nie byłoby problemem skonstruowanie wymiennych modułów bateryjnych których wymiana (za pomocą jakiegoś specjalnego urządzenia) nie trwała by dłużej niż tankowanie Wink Takie autobusy najlepiej sprawdzałaby się w tych miejscach gdzie najgorsze warunki pracy mają silniki spalinowe. Taki pojazd w trakcie postoju w korku ani na przystankach nie zużywa niepotrzebnie energii.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pon 19:02, 19 Lis 2012    Temat postu:

Osobiście uważam, że hybrydy są dużo praktyczniejsze. Mają większość zalet elektryków (cichy start, dobrze przyśpieszenie, odzyskiwanie energii z hamowania), a są dużo tańsze i nie trzeba ich ciągle doładowywać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziutek997



Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grottgera

PostWysłany: Wto 18:31, 20 Lis 2012    Temat postu:

Pojazd elektryczny jest prostszą konstrukcją, nie potrzeba skrzyni biegów, przekładni etc... Hybryda pomimo że jest po części elektryczna niestety musi posiadać wszystkie te podzespoły, które przyczyniają się do niskiej sprawności takiego pojazdu i jego złożoności, a silnik wciąż pracuje na przystankach i w korkach Smile

W wielu miejscach na świecie trwają prace nad pozyskiwaniem energii odnawialnej do ładowania różnego typu ogniw. I to jest chyba jedyny sposób aby wykorzystać różnego typu ekologiczne źródła energii do napędzania pojazdów. Energia z ogniw może być przenoszona na koła jednie za pośrednictwem wysokosprawnego układu elektroenergetycznego z pominięciem skrzyni biegów, sprzęgła, przekładni itd. Mimo wszystko silnik spalinowy nie jest tak naprawdę dobrym źródłem napędu dla pojazdów kołowych. Bo uzyskuje wysoką moc i dobrą sprawność dopiero przy wysokich obrotach, a samochód potrzebuje tej mocy najwięcej gdy prędkość obrotowa kół jest bliska zera. Stąd też stosuje się sprzęgło i skrzynię biegów które wytracają bardzo dużą część mocy i komplikują cały układ napędowy. Dlatego przyszłość należy do napędów elektrycznych. Jedynie co pozostaje to rozwiązanie problemu magazynowania dużych ilości energii. Ale w autobusie miejskim, gdzie cykl jego pracy jest z góry narzucony i łatwy do zaplanowania ten problem byłby do obejścia nawet już dzisiaj.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 21:10, 20 Lis 2012    Temat postu:

ziutek997 napisał:
Pojazd elektryczny jest prostszą konstrukcją, nie potrzeba skrzyni biegów, przekładni etc... Hybryda pomimo że jest po części elektryczna niestety musi posiadać wszystkie te podzespoły, które przyczyniają się do niskiej sprawności takiego pojazdu i jego złożoności, a silnik wciąż pracuje na przystankach i w korkach Smile


No właśnie niezupełnie. Hybryda to nie jest jeden silnik spalinowo-elektryczny, tylko dwa autonomiczne silniki. Właściwie to trzy, bo elektryczne są zazwyczaj montowane w parze (po jednym na koło). A to daje duże pole do kreatywności. Można na przykład zbudować autobus, który w centrum będzie jeździł tylko na prąd, a silnika spalinowego używał na przedmieściach. Można tak, że autobus stojący i ruszający korzysta z silników elektrycznych, a dopiero po rozpędzeniu się przechodzi na zasilanie spalinowe (tak działa Volvo 7700 Hybrid, którego testował niedawno PKM Gliwice). Najgorsza z opcji, która daje najmniej korzyści, to współdziałania obu silników przez cały czas (tak działają hybrydy Solarisa, które ma na stanie PKM Sosnowiec). Podsumowując, hybryda oferuje bardzo przydatną w naszej aglomeracji elastyczność, bo pozwala dobrać odpowiednie zasilanie do warunków (inne w centrum, a inne np. na DTŚ na odcinku międzymiejskim).

PS. Autobusy elektryczne bardziej nadawałyby się do zadań specjalnych, czyli np. linii współpracujących z systemem P&R, które kursują tylko po centrum i na krótkich dystansach. Gdyby Gliwice chciały wystartować o dotację unijną z takim projektem (np. budowa P&R w miejscu po Podium), to w ramach dotacji mogłyby kupić kilka autobusów elektrycznych, które dowoziłyby kierowców do centrum miasta (8-kilometrowa pętla pokonywana w ok. 30 minut).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Wto 21:22, 20 Lis 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 22:09, 20 Lis 2012    Temat postu:

m966 napisał:
Gdyby Gliwice chciały wystartować o dotację unijną z takim projektem (np. budowa P&R w miejscu po Podium), to w ramach dotacji mogłyby kupić kilka autobusów elektrycznych, które dowoziłyby kierowców do centrum miasta (8-kilometrowa pętla pokonywana w ok. 30 minut).
Nie ma szans. Linia A4 nie jeździ koło Podium.
Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 22:19, 20 Lis 2012    Temat postu:

Weź mi nawet nie przypominaj. A4 to jest największe zło tego miasta.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 23:10, 20 Lis 2012    Temat postu:

Wracając do elektrobusa. Z komentarzy na TWB można się dowiedzieć, że pierwszej dniówki nie dojeździł do końca i zjechał koło 15:50, bo było ryzyko rozładowania akumulatora do zera.
[link widoczny dla zalogowanych]

Tutaj chyba rzeczywiście hybryda ma małą zaletę - jak braknie prądu, można odpalić diesla na stałe i jeździć dalej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Wto 23:18, 20 Lis 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 0:35, 21 Lis 2012    Temat postu:

Elektryczne autobusy bez systemu ładowania na każdej pętli raczej nie mają większej przyszłości. A taki system to oczywiście koszty. No chyba, żeby pójść tropem bezprzewodowych trolejbusów i na krótkim odcinku wspólnym dla większości tras (czyli u nas w obrębie pl. Piastów) zainstalować układ bezprzewodowego ładowania. Aczkolwiek nie wiem, na ile byłoby to efektywne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 10:45, 26 Lis 2012    Temat postu:

Zaczyna się kombinowanie okołoprzetargowe - jak zrobić pakiet bez robienia pakietu. Wink
[link widoczny dla zalogowanych]


EDIT.
Komunikaty o zmianach w rozkładach. Wink
Od 1 grudnia linia 71 zyskuje po dwie nowe kieszenie pod Hutę Łabędy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Pon 16:58, 26 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pon 18:07, 26 Lis 2012    Temat postu:

Szykują się też dość ciekawe zmiany na 224. Więcej kursów i dodatkowe przystanki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stachu



Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:14, 26 Lis 2012    Temat postu:

Nowe przystanki podobno na żądania pasażerów zostały uruchomione.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 9:01, 27 Lis 2012    Temat postu:

Tymczasem w czwartek na sesji w powiecie:

"9. Uchwała Rady Powiatu Gliwickiego w sprawie powierzenia Komunikacyjnemu Związkowi Komunalnemu Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego (KZK GOP) w Katowicach zadania polegającego na organizowaniu i zarządzaniu publicznym transportem zbiorowym na terenie Powiatu Gliwickiego."


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 121, 122, 123 ... 131, 132, 133  Następny
Strona 122 z 133

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin