|
|
Autor |
Wiadomość |
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 16:47, 12 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Wracając jeszcze do 10-metrowcow. Parę mogłoby się przydać. To jest idealny rozmiar na różne krzaki typu 93 czy 202. |
Jedynym idealnym rozwiązaniem dla tych linii jest ich wycięcie... Ależ mnie Szary zaszkoczył tym piętnastkami... No ciekaw jestem ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 17:19, 14 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
kwachu89 napisał: | Jedynym idealnym rozwiązaniem dla tych linii jest ich wycięcie... | A gdzie tam. Mocniejsze 202 to mogłoby być zastępstwo za pustawe przegubowe 80, 93 też można zwiększyć przydatność trochę zmieniając trasę (nie wiem jak tam odcinek SSE - Brzezinka, czy czemuś on służy, choć może np. wydłużyć do Kleszczowa...).
Wycinanie tych linii to utrwalanie "propasażerskiej" taktyki KZK GOP pt. "wytnij i zapomnij".
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Pon 17:20, 14 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 17:34, 14 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
No jasne że można zrobić lepiej... Ale ja się pytam: po co? ... Ja podałem idealne rozwiązanie w sytuacji gopowskiej ... Rozumiem, że po zwiększeniu kursów 202 uwalamy 80 do pl. piastów? A 93 faktycznie możena przedłużyć do kleszczowa, skrócić 692 do Waryniola i sklecić jakieś sensowne przesiadki... Ale to SF ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 17:52, 14 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
kwachu89 napisał: | Rozumiem, że po zwiększeniu kursów 202 uwalamy 80 do pl. piastów? | Tak, pewnie jakieś 80% kursów od razu, pozostałe 20% gdy się okaże, że ich też nikt nie potrzebuje na całej trasie. Tylko nie wiem czy lepiej by do portu jechał po trasie 202 czy 80.
kwachu89 napisał: | A 93 faktycznie możena przedłużyć do kleszczowa, skrócić 692 do Waryniola i sklecić jakieś sensowne przesiadki... Ale to SF ... | Nie chcę za bardzo gdybać, bo nie mam żadnych danych, ale na pewno da się to zrobić sensowniej niż teraz. Tylko potrzebne byłoby wiedzieć:
- jak wykorzystywany jest 186 - czy np. nie lepiej byłoby podzielić go w SSE na dwie linie.
- czego chcą mieszkańcy Kleszczowa - bardziej 93 czy bardziej 57. Czy może jednego i drugiego. Bo ciągnąć tam 692 to strata pieniędzy.
+ 693 Kopernik - SSE i może właśnie tego wysłać do Kleszczowa.
Ogólnie cały czas chodzi mi po głowie coś w stylu:
- 186 jak jest, lub tylko SSE - Trynek
- 93 Łabędy - SSE
- 693 Kleszczów - SSE - Port - Kopernik - Obrońców. (bez obsługi centrum)
Linie przez centrum:
- (2)57 z Kleszczowa przez Waryńskiego i Łabędzką do Piastów (nie Piwnej ), potem koniec w Żernikach lub od biedy w Miechowicach.
- 258 na Andersa do Opolskiej (280 wycięte z Zabrza po trasie 699, a potem 280)
- 699 w połowie do kosza (!), odcinek Piastów - Obrońców bez zmian.
- 692 do kosza w całości.
- 259 na Kozielską i wchłonięte kursy 692, 699 (trasa SSE - Piastów lub trochę dalej), czyli 3 razy częściej niż dziś - co równo 10 minut.
Założenia zmian są dwa - uproszczenie sieci oraz "co z tego, od 20-30 lat coś jeździ TAK".
Nie mam zielonego pojęcia na ile to sensowne, na ile da się to wprowadzić i na ile pasażerowie nie będą się buntować, ale na mapie wygląda fajnie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Pon 17:54, 14 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pon 17:54, 14 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Kwarek, nie masz Busmana, więc nie mądruj :p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 18:00, 14 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
^^^ Chory jestem, nudzę się.
Ciekawe jak w WPK czy może jeszcze w PKMG ustalali rozkłady, gdy jeszcze Busman nie istniał.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Pon 18:01, 14 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:30, 14 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
O chopie... Ja tylko o 93 pisałem,a ty już całą reformę na os. Waryńskiego przygotowałeś ... A tak poza tym, czy ta reforma komunikacji w Gliwicach, co to była tak hucznie zapowiadana prze UM, w ogóle coś wniosła do dnia codziennego? Czy zaszła jakakolwiek zmiana (albo nawet poprawa )?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Saleen
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gwardii/Wieczorka
|
Wysłany: Śro 15:10, 16 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Cytat: | W ostatnich dniach media poinformowały, że zwycięzcą przetargu na dostawę fabrycznie nowych autobusów przegubowych, dla gliwickiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej, została Scania Polska. Nic pewnego. W grze wciąż pozostaje EvoBus oraz Solaris. Ostateczne wyniki poznamy na początku przyszłego tygodnia.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 15:36, 16 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Może szukają jakiegoś haka na Scanię i dlatego tak przeciągają oficjalne wyniki? Z tą marką zdecydowanie nie jest PKMowi po drodze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Śro 15:48, 16 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Zobaczymy za 2 dni. Ja mam nadzieję na unifikację taboru, z tych 3 Scania jest dla mnie najgorszym wyborem.
Ja liczę oczywiście na Solarki, tym bardziej, że poprzednia dostawa wydaje się być dobrze zmontowana.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ziutek997
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grottgera
|
Wysłany: Śro 17:46, 16 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
E tam od razu szuka haka. Z tego co pamiętam zawsze od otwarcia ofert do ogłoszenia wyniku mijał pewien czas.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:16, 16 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Widziałem dziś gliwickiego solarisa z dziwną blachą
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Wygląda to badziewnie. Mam nadzieję ze blachę wymienią lub przemalują na żółto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Śro 20:20, 16 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
nie no o to się nie martwię. Pewnie miał spotkanie z jakąś osobówką
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:06, 22 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Autobusy nie muszą zmieniać kolorów, byle się nie spóźniały
Stanisław Korfanty, prezydent Piekar Śląskich, zaproponował, żeby jeżdżące po aglomeracji autobusy i tramwaje pomalować na żółto i niebiesko. Ledwo ucichła awantura o kolor krzesełek na Stadionie Śląskim, a już zanosi się na kolejną - pisze Przemysław Jedlecki
Autobusy nie muszą zmieniać kolorów, byle się nie spóźniały
Korfanty przedstawił swój pomysł podczas posiedzenia komisji rozwoju KZK GOP, a nam swoją myśl rozwinął: skoro ostatnio dużo się mówi o budowaniu tożsamości regionalnej, to najlepszym wyjściem byłoby wprowadzenie na trasy autobusów i tramwajów w żółto-niebieskich barwach. Podkreślił, że pojazdy komunikacji publicznej powinny być jednakowe - podobne rozwiązania stosuje się przecież od wielu lat w innych aglomeracjach, więc czemu w ten sposób nie postąpić też u nas? Bez dwóch zdań: po wprowadzeniu tego pomysłu autobusy i tramwaje będą się rzucać w oczy, ale... czy dzięki temu będą jeździć punktualnie? O tym na razie nikt nie mówi.
Rzecz w tym, że dziś przewoźnicy mają pojazdy w różnych barwach, a w dodatku nieraz całe oklejone reklamami.
Pomysł Korfantego komisja zaakceptowała jednogłośnie, wkrótce ma się nim zająć całe zgromadzenie KZK GOP. Prezydent Piekar Śląskich liczy się z oporami, a nawet protestami i zdaje sobie sprawę, że zmiany wiązać się będą z wydatkami. Jednak, jak pociesza, KZK GOP może wyznaczyć przewoźnikom trochę czasu na dostosowanie się do nowych wymogów.
Według Jerzego Gorzelika, lidera RAŚ, który ma koncie zwycięską batalię o wprowadzenie regionalnych barw na Stadionie Śląskim, pomysł piekarskiego samorządowca jest godzien rozważenia. Zupełnie innego zdania jest jednak Grzegorz Dąbrowski, rzecznik sosnowieckiego magistratu. Zgadza się, że autobusy powinny być do siebie podobne, ale nie wyobraża sobie, żeby pomalowano je w barwy Górnego Śląska. To by mogło doprowadzić do odgrzebywania starych antagonizmów, no bo przecież część autobusów KZK GOP jeździ po Zagłębiu. A poza tym - na co zwraca uwagę Dąbrowski - za wszystko przecież w ostatecznym rozrachunku zapłacić będą musieli mieszkańcy. Czy ktoś pomyślał, co oni o tym sądzą?
W całej tej sprawie najbardziej mnie ciekawi, czy prezydent Piekar Śląskich i jego koledzy samorządowcy, którzy chcą dwukolorowych autobusów, przypadkiem nie chcą ustroić się w piórka obrońców tradycji i symboli Górnego Śląska. Już dla niejednego polityka to był świetny sposób na zdobycie względów wyborców.
To rozumowanie mieści się w schemacie, że zamiast zabiegać o inwestorów z branży IT czy zastanawiać się, jak zrewitalizować poprzemysłowe dzielnice i tchnąć w nie nowe życie, wystarczy ludziom wmówić, że w ich interesie leży przemalowanie autobusu. Aż strach pomyśleć, co jeszcze nasi samorządowcy nam zmalują, by przekonać nas, że troszczą się o regionalną tożsamość.
Mam nadzieję, że w tej dyskusji zostanie wysłuchany raczej Roman Urbańczyk, przewodniczący KZK GOP, który o dwukolorowych autobusach nie chce słyszeć. Nie chodzi tylko o strach przed polityczną zawieruchą i spory śląsko-zagłębiowskie, ale również o to, że pomysł Korfantego to trochę próba wyważania otwartych drzwi. Przecież - przypomina Urbańczyk - większość autobusów naszych przewoźników już teraz jest żółta. Szef KZK GOP chce namawiać kolejnych, żeby częściej wybierali ten kolor.
I to jest chyba lepsza metoda od tej, którą obrał prezydent Piekar Śląskich.
Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice
[link widoczny dla zalogowanych]
Wydaje mi się jednak, że w obecnej absurdalności przemieniania Górnego Ślaska w żółto-niebieską krainę nie osiągnęliśmy jeszcze nawet półmetka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 17:20, 22 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Ja mam nadzieję, że to się szybko znudzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|