Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Sposoby walki z kongestią
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pią 20:04, 26 Lut 2010    Temat postu:

kwachu89 napisał:
Dla wielu ludzi własne 4 kółka to odwieczne marzenie i myślisz że oni zrezygnują z samochodu i wrócą do busa tylko dlatego że jest tańszy?... Nie wydaje mi się Wink chociaż jak powtarzam to są ino moje wyobrażenia na ten temat bo ekspertem żadnym nie jestem...
Ależ nie tylko dlatego! Wink Tylko chodzi o to, że każdy element pro KM może być tym przeważającym. IMO akurat element finansowy jest tutaj wręcz bardzo symboliczny - w końcu jednym z założeń KM jest to, by podróżować może mniej wygodnie, ale taniej. Jeżeli KM jest droższa od samochodu, to w ogóle IMO kończy się jakakolwiek rozmowa.
Rozwiązanie, o którym piszę, ma jedną zaletę - jedna osoba w autobusie oznacza, że na 100% jedno auto w ruchu jest mniej (zniżka powinna dotyczyć osób, które wylegitymują się ważnym prawem jazdy i dowodem rejestracyjnym). "Uderzyłoby" to najbardziej w jeżdżących w pojedynkę.

btw wiem, że tak dużo to nie da, bo w końcu sami studenci mają zniżkę, a w ferie można się było przekonać, ile ich jest (jakoś o 8 rano Toszecką dało się przejechać nie stojąć na żadnych światłach więcej niż raz...). Tutaj byłbym akurat brutalny - chcesz sojechać do uczelni samochodem? Ok, ale musisz zapłacić za parkowanie. Albo parkować 5-10min piechotą od niej.

@M966: owszem, oczywiście też bez przesady, ale takie bilety powinny być. Oczywiście znajdzie się trochę bohaterów, którzy dojeżdżają samochodem w momencie, gdy na piechotę mają 10min, a samochodem 5 min (owszem, są takie przypadki!) i na nich chyba nic nie poradzisz. Ale faktycznie IMO jedną z największych paranoi obecnego systemu jest totalna nieproporcjonalność kosztów biletów. Jeżeli codziennie mam do pokonania 5km w jedną stronę, to (przy zniżce studenckiej) koszt paliwa do biletu to dajmy na to 150% (teraz strzelam, nie chce mi się tego liczyć). Jeżeli mam 10km, to już 300%. A IMO właśnie na krótkich odcinkach KM powinna być najbardziej konkurencyjna.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Pią 20:11, 26 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:24, 26 Lut 2010    Temat postu:

Mieliśmy rozmawiać o rozwiązaniach na już tymczasem ty piszesz o 1/10 dobrego rozwiązania Wink ... Poza tym jak ty chcesz dla takich ludzi wprowadzić zniżkę 50% kiedy kzkgop jak na złość podnosi ceny biletów Razz ... Co do biletu na krótką podróż to jestem jak najbardziej za, w formie blietu 10 minutowego...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pią 22:28, 26 Lut 2010    Temat postu:

^^ wytłumaczyłem chyba jasno argumentację Wink. Taka zniżka dotyczyłaby w większości osób, które dzisiaj w ogóle nie korzystają z KM, zatem nie można mówić, że byłoby to niekorzystne pod względem finansowym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:21, 26 Lut 2010    Temat postu:

A ja uważam że sama obniżka to nie wystarczająca zachęta. Chociaż faktycznie może paru ludzi można by do tego przekonać, to nie wiem czy to jakoś widocznie zmniejszy korki w mieście...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ellilamas



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik

PostWysłany: Wto 8:14, 01 Cze 2010    Temat postu:

Polecam bardzo ciekawy artykuł w tym temacie:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 11:14, 01 Cze 2010    Temat postu:

Jeśli chodzi o teorię stwierdzającą, że poszerzanie dróg prowadzi do coraz większych korków, to ma ona jedną słabość. Nie bierze pod uwagę tego, że liczba samochodów jest skończona. W miastach średniej wielkości (nie takich, jak przytaczane w przykładach Nowy Jork, Londyn czy nawet Warszawa) liczba samochodów jest na tyle ograniczona, że fizycznie nie są one w stanie zapchać wysokoprzepustowej ulicy, takiej jak np. DTŚ. Czego przykładem niech będą Katowice, gdzie po otwarciu tej ostatniej - wbrew teorii - korki w dużej mierze udało się jednak ukrócić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 16:35, 01 Cze 2010    Temat postu:

^^ Jeszcze taka ciekawostka odnośnie mapki załączonej w artykule. Dwa miasta, które najlepiej radzą sobie z korkami to Malaga i Saragossa - w żadnym z nich nie ma tramwaju.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:30, 02 Cze 2010    Temat postu:

m966 napisał:
Nie bierze pod uwagę tego, że liczba samochodów jest skończona.

To znaczy?

m966 napisał:
W miastach średniej wielkości (nie takich, jak przytaczane w przykładach Nowy Jork, Londyn czy nawet Warszawa) liczba samochodów jest na tyle ograniczona, że fizycznie nie są one w stanie zapchać wysokoprzepustowej ulicy, takiej jak np. DTŚ.


Ale są w stanie zapchać pozostałe miejskie ulice, często już poszerzone do 1x4, a chodnik po obu stronach to raptem 0,5 metra.

m966 napisał:
Czego przykładem niech będą Katowice, gdzie po otwarciu tej ostatniej - wbrew teorii - korki w dużej mierze udało się jednak ukrócić.
Korki tranzytowe zniknęły. Pojawiły się za to w innych miejscach, wcześniej nie występujących. Nie mówiąc już o tym, ze dodatkowo pojawiły się w Chorzowie i Świętochłowicach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 12:05, 02 Cze 2010    Temat postu:

mark40 napisał:
m966 napisał:
Nie bierze pod uwagę tego, że liczba samochodów jest skończona.

To znaczy?


W myśl tej teorii, gdy liczba pasów jezdni dąży do nieskończoności, do nieskończoności dąży też liczba jadących nią samochodów ("W praktyce oznacza to, że dodatkowy pas ruchu dodany do zatłoczonej drogi tylko pogarsza sytuację i zwiększa korki" [bo] "zawsze znajdą się chętni, by zapełnić szerokie ulice."). Tymczasem liczba samochodów poruszająca się każdego dnia po mieście jest skończona i dość precyzyjnie określona. Nie może zwiększać się w nieskończoność wraz z dobudowywaniem kolejnych pasów jezdni. Prędzej czy później przyjdzie więc taki moment, gdy wybudowanie każdego dodatkowego pasa zacznie sytuację poprawiać, bo wysycenie samochodami osiągnie już swój szczyt. Oczywiście w miastach średnich takie wysycenie następuje dużo szybciej, niż w miastach wielkości Nowego Jorku czy Londynu.

Podobnie zresztą działa to też w drugą stronę: odejmowanie kolejnych pasów prędzej czy później sprawi, że system drogowy stanie się niewydolny nawet dla tej wąskiej grupy, która "naprawdę nie ma innego wyjścia".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:07, 02 Cze 2010    Temat postu:

Wydawałoby się, że to trafne spostrzeżenie. Jednak wydaje mi się, że liczba samochodów rośnie wraz ze wzrostem liczby mieszkańców, a jak wiadomo światowe metropolie się powiększają. Nie wiadomo kiedy i czy w ogóle osiągną szczyt. Urbanizować się będą w nieskończoność.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mark40 dnia Śro 22:08, 02 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Śro 23:28, 02 Cze 2010    Temat postu:

^^ nam to narazie nie grozi Wink
Głównym problemem jest u nas to, że nie patrzy się na komunikację kompleksowo. Albo na maxa inwestuje się w drogi, KM olewając, albo (zazwyczaj w drugiej kolejności, po zauważeniu, że za wiele drogi nie pomogły) skupia na KM. Nie ma wspólnego, dobrego planu dla całe komunikacji. Przykład pierwszy z brzegu -> estakada łącząca Kopernika z Portową - idealne miejsce, by przynajmniej przygotować się do stworzenia w nim od razu przystanku dla kolei. Zresztą tutaj najlepszym przykładem są ścieżki rowerowe - u nas projektując drogi rozwiązuje się tylko podstawową potrzebę, którą mają zaspokajać.

I tak będzie - wracając Mark do naszych dawnych dyskusji - dopóki te wszystkie elementy komunikacji będą podlegały różnym instytucjom. ZDM nie ma w interesie budowy buspasów, KZK może by miało, ale kto za to zapłaci? Tak, jak w firmie, musi być ktoś, kto stoi jeszcze wyżej.

A z innej beczki nie jestem za maksymalnym ograniczaniem pasów drogowych, bo najzwyczajniej w świecie uważam, że szerokie arterie są wielkomiejskie Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 10:12, 03 Cze 2010    Temat postu:

U nas też nie bardzo jest co ograniczać, bo kilkupasmowych dróg mamy jak na lekarstwo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 11:45, 03 Cze 2010    Temat postu:

^^ nie do końca. Uważam, że z powodzeniem możnaby ograniczyć np Częstochowską do 2 pasów (+ jeden przeznaczony na miejsca postojowe bądź dla autobusów)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wix



Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Czw 13:40, 03 Cze 2010    Temat postu:

^^ zwłaszcza po planowanej przebudowie w związku z DTŚ

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 14:17, 03 Cze 2010    Temat postu:

^^ bardzo prawdopodbne, że wszystkie autobusy w przyszłości będą jechały z Częstochowskiej na Mitręgi/Piwną/Traugutta -> centrum przesiadkowe. Wtedy praktycznie niewielkim kosztem można wydzielić pas dla autobusów na całym tym odcinku. Podobnie zresztą z Dworcową, na której jednak tworzą się korki, ale zazwyczaj zajmują 2 pasy. 3ci praktycznie na całej długości można oficjalnie przeznaczyć dla autobusów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin