Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Sposoby walki z kongestią
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
wix



Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Czw 15:36, 03 Cze 2010    Temat postu:

Z Dworcową problem jest większy, bo na odcinku Kłodnicka - Wyszyńskiego niby są 3 pasy, ale bardzo mocno obciążone. Nwet jeśli wydaje się, że lewoskręt nie jest bardzo uczęszczany to jednak kilka aut zawsze skręca, a gdyby robiły to ze środkowego pasa to bardzo blokowałyby ruch na wprost.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 15:38, 03 Cze 2010    Temat postu:

Autobusowe role Częstochowskiej i Dworcowej po wybudowaniu w końcu DTŚ i A1 przydałoby się przerobić, ale za bardzo nie mam pomysłu jak. Jest tam kilka problemów, na które składa się układ ulic i także zupełnie oddzielny kierunek "zachodni".

- jest mały problem z umiejscowieniem buspasa na samej jezdni. Zawsze będzie kolidował z jakimś lewo/prawoskrętem, zjazdem na DTŚ, przystankiem (początek Częstochowskiej), czy samymi trasami autobusów (skręt z lewego pasa w prawo, czy na odwrót). Nie wiem jak to się rozwiązuje w innych miastach, może to nie jest problem.
- brakuje możliwości szybkiej przesiadki Zachód-Południe i z powrotem bez stania w korkach do Piastów i z powrotem lub chodzenia na piechotę przez pół miasta.
- brakuje przystanku na Dworcowej na wysokości Strzody/Wyszyńskiego i to dla wszystkich kierunków. Zauważcie, że pomiędzy Pl. Piastów a kolejnym przystankiem jest od 800 m (stanowisko Dworcowa-G.Wałów), przez 900 m (do Piłsudskiego) do aż 1 km (do Mikołowskiej). To jest ścisłe centrum miasta, a przystanki są rzadziej, niż u mnie na osiedlu 4 km od centrum Razz (350m).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 16:16, 03 Cze 2010    Temat postu:

wix napisał:
Z Dworcową problem jest większy, bo na odcinku Kłodnicka - Wyszyńskiego niby są 3 pasy, ale bardzo mocno obciążone. Nwet jeśli wydaje się, że lewoskręt nie jest bardzo uczęszczany to jednak kilka aut zawsze skręca, a gdyby robiły to ze środkowego pasa to bardzo blokowałyby ruch na wprost.
tymczasowo. Zakładając zamknięcie dla ruchu Akademickiej ilość samochodów skręcających z Dworcowej w Wyszyńskiego będzie ograniczona do minimum. Poza tym de facto nie ma tam klasycznego lewoskrętu (ze względu na układ kierunków ruchu), bo można z niego jechać również prosto - zielone jest w tym samym momencie.
Buspas raczej powinien być na pasie prawym.

Kwarek napisał:
- jest mały problem z umiejscowieniem buspasa na samej jezdni. Zawsze będzie kolidował z jakimś lewo/prawoskrętem, zjazdem na DTŚ, przystankiem (początek Częstochowskiej), czy samymi trasami autobusów (skręt z lewego pasa w prawo, czy na odwrót). Nie wiem jak to się rozwiązuje w innych miastach, może to nie jest problem.
po prawdzie nie jest potrzebny ciągły buspas, wystarczy rozwiązanie, które kiedyś już dyskutowaliśmy - na prawoskręcie/lewoskręcie (tam, gdzie ruch jest mniejszy bądź płynniejszy) możliwość jazdy autobusów prosto + osobna sygnalizacja świetlna.
Kwarek napisał:
- brakuje możliwości szybkiej przesiadki Zachód-Południe i z powrotem bez stania w korkach do Piastów i z powrotem lub chodzenia na piechotę przez pół miasta.
nie rozumiem Very Happy
Kwarek napisał:
- brakuje przystanku na Dworcowej na wysokości Strzody/Wyszyńskiego i to dla wszystkich kierunków. Zauważcie, że pomiędzy Pl. Piastów a kolejnym przystankiem jest od 800 m (stanowisko Dworcowa-G.Wałów), przez 900 m (do Piłsudskiego) do aż 1 km (do Mikołowskiej). To jest ścisłe centrum miasta, a przystanki są rzadziej, niż u mnie na osiedlu 4 km od centrum Razz (350m).
Absolutnie się z Tobą zgadzam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 16:17, 03 Cze 2010    Temat postu:

Najprostszy system uprzywilejowania autobusów to oddzielna faza sygnalizacji. Wtedy buspas wystarczy wytyczyć tylko na odcinku do skrzyżowania, żeby autobus mógł wyminąć kolejkę samochodów, a następnie skorzystać z przywileju na światłach.

Na Dworcowej można w tym celu wykorzystać całą prawą jezdnię (obecnie parking), gdzie można zlokalizować wspólny przystanek. Dzięki oddzielnej sygnalizacji będzie możliwe, żeby autobusy jechały z tej prawej jezdni także na wprost w kierunku JPII i Mikołowskiej.

W przypadku Wrocławskiej wystarczy wykorzystać prawy pas wzdłuż pl. Krakowskiego. Wydaje mi się, że jeśli autobus będzie miał szansę ruszyć ze skrzyżowania ze Strzody jako pierwszy (dzięki oddzielnej sygnalizacji), to na Częstochowskiej nie będzie mu już żaden buspas potrzebny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 16:20, 03 Cze 2010    Temat postu:

PS. Można też wykorzystać pas przeznaczony na Noworybnicką i stworzyć tam jezdnię tylko dla autobusów. Dzięki temu udałoby się znacząco ułatwić komunikację na dyskryminowanym* obecnie kierunku południowym.

* Dyskryminowanym w tym sensie, że wszystkie rozwiązania typu DTŚ albo SKM planuje się póki co tylko na kierunku wschód-zachód.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 16:45, 03 Cze 2010    Temat postu:

kaspric napisał:
Kwarek napisał:
- brakuje możliwości szybkiej przesiadki Zachód-Południe i z powrotem bez stania w korkach do Piastów i z powrotem lub chodzenia na piechotę przez pół miasta.
nie rozumiem Very Happy
Już objaśniam. Smile
Załóżmy, że ktoś chce jechać z Gwardii w okolice Nowych Gliwic. Ma do wyboru:
1. jechać na pl. Piastów, tam przesiąść się linię do celu podróży i się wrócić. Wada: strata do 10 minut na sam odcinek Strzody-Piastów-Strzody, potwornie zależna od warunków na drodze.
2. Wysiąść na pl. Piłsudskiego i dreptać 10 minut na Mikołowską.
3. Jechać samochodem. Wink

Ten sam człowiek wraca. Ma do wyboru:
1. jazdę do pl. Piastów i przesiadkę na linię na Gwardii. Tu strata jest mniejsza, ale z 5 minut też będzie. Przy czym zakładam, że ma szczęście i nie czeka go szczyt komunikacyjnej głupoty w centrum Gliwic, czyli przesiadka Piwna-Piastów. Tę da się ominąć dodając przesiadkę na Wrocławskiej, ale wtedy strata czasu rośnie.
2. Wysiąść na Wrocławskiej i dreptać 8-10 minut na pl. Piłsudskiego.
3. Jechać samochodem. Wink

Taki dodatkowy przystanek na Dworcowej dużo by ułatwił, ale szybkiego "drzwi w drzwi" w tym kierunku niestety raczej nigdy nie będzie. Smile

BTW. Sikornik i Trynek też tu się liczy, jeśli nie chce się być uzależnionym od jadącego rzadko i nieregularnie 186. Smile

m966 napisał:
W przypadku Wrocławskiej wystarczy wykorzystać prawy pas wzdłuż pl. Krakowskiego. Wydaje mi się, że jeśli autobus będzie miał szansę ruszyć ze skrzyżowania ze Strzody jako pierwszy (dzięki oddzielnej sygnalizacji), to na Częstochowskiej nie będzie mu już żaden buspas potrzebny.
Jeśli ruszy jako pierwszy, to ma szansę wrąbać w tył właśnie stającego na Częstochowskiej autobusu z rejonu zachodniego. (699 i reszta). Tu jest właśnie problem z Częstochowską. Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Czw 16:49, 03 Cze 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 16:55, 03 Cze 2010    Temat postu:

Ok już rozumiem Wink. Faktycznie jest to totalnie niepomyślane.

Problem z Dworcową/Wrocławską (to, że są praktycznie jedną ulicą pod względem kierunków, ale daleko od siebie) pod kątem przesiadek rozwiązałby tramwaj z okolic Trynku jadący w stronę Zwycięstwa. Ale wiadomo, teraz to możemy sobie gadać Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 17:26, 03 Cze 2010    Temat postu:

Kwarek napisał:
Jeśli ruszy jako pierwszy, to ma szansę wrąbać w tył właśnie stającego na Częstochowskiej autobusu z rejonu zachodniego. (699 i reszta). Tu jest właśnie problem z Częstochowską. Smile


Można zaryzykować puszczenie 699 itp. miniobjazdem przez Dworcową i Dunikowskiego i na wspólny przystanek przy pl. Krakowskim.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Czw 17:26, 03 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 17:41, 03 Cze 2010    Temat postu:

Z powodu planowanego zamknięcia Akademickiej, to byłoby to mało sensowne i skończyłoby się ładowaniem autobusów w korek pojazdów jadących wąską uliczką na Politechnikę. Ze Strzody może być łatwiej, bo nie będzie blokującego ruchu z Akademickiej. O ile nie spartolą cykli sygnalizacji tak, że korki będą jeszcze większe. Very Happy

Swoją drogą takie samowolne miniobjazdy mi się kilka razy zdarzyły, ale nie trafiłem na taki przez Dunikowskiego. Wszystkie były do końca Mikołowskiej.
Najczęściej trafiłem na to w linii 893. ;D


EDIT. Jest rozwiązanie. Przenieść przystanek pod dawnego X-a. Nie będzie ruchu na wprost, to autobus może przystanąć. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Czw 17:57, 03 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 18:17, 03 Cze 2010    Temat postu:

^^ dokładnie o tym samym pomyślałem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Milo
Gość





PostWysłany: Pią 8:48, 04 Cze 2010    Temat postu:

Te wszystkie dywagacje opierają się na wizji miasta która odchodzi. Nowi nie chcą dts ale chcą tramwaje - Fokus nie będzie skomunikowany ruchem indywidualnym ponadlokalnym.

Więc inwestycja Fokusa wstrzymywana - jest tak naprawdę oczekiwaniem na to co jest wartością oczekiwaną. Tramwaj wraca nawet kosztem dts i Fokus.

To nie są moje wymysły ale warunki brzegowe PO GI.
Powrót do góry
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 10:03, 04 Cze 2010    Temat postu:

Jaka wizja odchodzi, a jaka nadchodzi to jest z kolei kwestia dywagacji czysto politycznych. Można mimo wszystko domniemywać, że skoro obecna wizja przez kilka kadencji mieszkańcom miasta się podobała, to nie pozwolą jej tak łatwo odejść.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 14:23, 04 Cze 2010    Temat postu:

Nic nie odchodzi. Niezależnie kto wygra wybory, czy to z DTŚ, czy bez, czy z Fokusem czy bez, Dworcowa i Częstochowska będą istnieć, a obecne problemy komunikacyjne i tak trzeba rozwiązać.
Choćby nasza cała komunikacja zbiorowa opiera się na historii, a nie na bieżących potrzebach. Sam powrót tramwaju w dotychczasowym kształcie bez innych zmian nic tu nie poprawi, bo system komunikacyjny ma być spójny, a nie być zlepkiem odrębnych kawałków, nie zmienianych od chwili powstania ileś lat temu.


A właściwie. Te wszystkie dywagacje nie mają sensu tak czy tak, bo ani jedna władza, ani inna ich analizować nie będzie. Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Pią 15:04, 04 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin