Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Tramwaj w Gliwicach, a teraz to i gdzie indziej ;-)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 60, 61, 62  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
Qwe



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:59, 04 Mar 2011    Temat postu:

I tak 45 stron Razz

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Qwe dnia Pią 13:00, 04 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
strazn1k



Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:09, 04 Mar 2011    Temat postu:

m966 napisał:
Mam jeszcze pomysł na linię nr 4. Wink


Przerażasz mnie ;p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:49, 04 Mar 2011    Temat postu:

kaspric napisał:
Z tego, co wspominał Dominik to było ok pół roku Wink


Niecałe 4 miesiące. Złożenie koncepcji - początek maja. Wprowadzenie - 1 września.

kaspric napisał:
Ale Ty mi nie mów o ZDM, bo jego ułomność to zupełnie inna bajka. Nie mówimy tu o realiach gliwickich, tylko ogólnie o TŚ i całej aglo.
Mówimy o tyM, kto tu w naszej aglomeracji powinien planować rozwój KM Smile

kaspric napisał:
A kto powiedział, że inne miasta robią dobrze? W całej dyskusji całyczas przewijały się jako argumenty przykłady w stylu Valenciennes, z krajowego podwórka można podać Pestkę czy Tramwaj Plus. To są projekty wprowadzające nową jakość - zresztą we Wrocławiu przede wszystkim w Plusa ładuje się kasę, czy nowy tabor.
Inne miasta też remontują fragmentami tam gdzie to konieczne (nie piszemy teraz o budowie nowych tras) tym bardziej ze wiele tras u nich jest w dobrym stanie. Tylko u nas 90% kwalifikuje się do remontu, wiec jest problem co by tu najpierw.

Tramwaj Plus to będzie zwykły tramwaj tyle ze dwukierunkowy i trochę inaczej pomalowany. O nową jakość będzie bardzo trudno. Bo na przykład pojawił się problem na trasie T+ ( dla przypomnienia bez pętli) z odśnieżaniem torowisk. MPK nie posiada pługu dwukierunkowego i nie jest w stanie przerobić posiadanych eNek, a jednokierunkowy pług nie będzie miał jak zawrócić. Brzmi to jak parodia, ale zimą może być nieciekawie Laughing

Nawiązując do nowej jakości i sprowadzenia jej do tego: nowa jakość = nowy tabor (rozmowa parę stron wcześniej).

Kraków na nową trasę tramwajową do Płaszowa puszcza... stopiatki oraz inne stare wagony z demobilu
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Do dzielnicy do której kursowały autobusy niskopodłogowe puszczono stare tramwaje. Niektórzy z Gliwic pewnie uznają to za krok wstecz.

Inny przykład to nowa trasa na Barrandov w Pradze oddana w 2003 roku. Nie była tania, wybudowano długą estakadę, dwa tunele, a na trase puszczono stare Tatry, podobnie jak w Krakowie likwidując linie autobusowe.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Od 2005 roku pojawiają sie tam także skody LF, ale Tatry to tabor wciąż przeważający. Dopiero rozstrzygnięty przetarg na 250 nowych skód zmieni stan rzeczy. Więc mieszkańcy Barrandova od czasu ukończenia budowy trasy do wprowadzenia większej ilości taboru niskopodłogowego poczekają w sumie co najmniej 10 lat. To tak też w kwestii okresu pojawienia się nowych wagonów np w Zabrzu oraz zmodernizowanych stopiątek uznanych za najgorsze zło. Kto by pomyślał że w tak bogatej Pradze likwiduje się niskopodłogowe autobusy i zastępuje starymi tramwajami.

kaspric napisał:
Jak się okazuje siłami miast całej aglo, ciekawe co na to zabrzanie?


Patrz wyżej (mieszkańcy Barrandova, Płaszowa) Smile

kaspric napisał:
Czyli tam, gdzie sieć jest w miarę dobrze rozwinięta i działa. A np Zabrze?
Zabrze ma też nawet dobrze rozwiniętą sieć (wschód-zachód) (północ-południe) którą w pierwszej kolejności musi zmodernizować. Prawie wszystkie dzielnice mają połączenia tramwajowe. Nowa jedna trasa powinna powstać do osiedla Kopernika w ciągu alei Korfantego przy multikinie. Drugie to wydłużenie trasy wgłąb Poremby. Może jeszcze Rokitnica, ale ja bym się zastanawiał. Zabrze powinno dac sobie radę nawet z tym co jest. Podobnie Chorzów. Najpierw modernizacja obecnej sieci, bo póki co nie ma gdzie rozbudować tramwaju. Na pewno w przyszłości do osiedli w Chorzowie Batorym oraz odbudowa 12 do Chorzowa Starego (niekoniecznie do Siemianowic) jeśli powstanie w tej dzielnicy planowane ogromne osiedle mieszkaniowe przy WPKiW.

kaspric napisał:
ziarnko do ziarnka. To, że na świecie istnieją takie linie, nie jest żadnym argumentem. Wiele rzeczy nie ma żadnego uzasadnienia ekonomicznego - sęk w tym, że niektórych na to stać, innych nie. Nas nie.
Nie zgodzę się, ze nas nie stać. Na wiele głupszych rzeczy nas stać.

kaspric napisał:
sęk w tym, że nie będziemy się składali na odbudowę tramwajów, tylko na ich utrzymanie tam, gdzie są
Składać będziemy się na wzkm tramwajowe, z którymi TŚ powinny dać radę wybudować nowe odcinki.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mark40 dnia Pią 16:51, 04 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 17:08, 04 Mar 2011    Temat postu:

mark40 napisał:
Niecałe 4 miesiące. Złożenie koncepcji - początek maja. Wprowadzenie - 1 września.


Ale wprowadzono co innego, niż chcieliście.


mark40 napisał:
Mówimy o tyM, kto tu w naszej aglomeracji powinien planować rozwój KM Smile


Planować powinien właściciel. Skoro ZDM nie jest właścicielem torowisk, to normalne, że się tym nie interesuje. Ma dosyć własnych zmartwień.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Pią 17:10, 04 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:21, 04 Mar 2011    Temat postu:

m966 napisał:
Ale wprowadzono co innego, niż chcieliście.

Tak. I o tym wiedzieliśmy jeszcze wcześniej (jakiś miesiąc).

m966 napisał:
Planować powinien właściciel. Skoro ZDM nie jest właścicielem torowisk, to normalne, że się tym nie interesuje. Ma dosyć własnych zmartwień.
TŚ nie są właścicielami wirtualnych torowisk (terenów po których mają biec np nowe linie). Tereny pod budowę trasy do Zagórza wykupiło miasto Sosnowiec, który ma te trasę uwzględniona w planie rozwoju miasta oraz planie zagospodarowania.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mark40 dnia Pią 17:26, 04 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 17:46, 04 Mar 2011    Temat postu:

I tak prędzej czy później będzie musiał te grunty wnieść aportem do TŚ i czekać aż spółka uzbiera z wzkm na budowę tej trasy.

A wracając jeszcze do wymieniania niskiego autobusu na wysoki tramwaj. Jeśli czas przejazdu tym drugim jest znacząco krótszy, to nikt się pewnie nie gniewa (może nie licząc niepełnosprawnych i rodziców z wózkami). Tak samo, jak z Gliwic do Katowic każdy chętniej pojechałby starym pociągiem, niż nowoczesnym autobusem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pią 18:15, 04 Mar 2011    Temat postu:

mark40 napisał:
Mówimy o tyM, kto tu w naszej aglomeracji powinien planować rozwój KM Smile
No właśnie, kto? Bo aktualnie nikt tego nie robi. Wcale nie uważam, że TŚ powinny planować rozwój, to powinno należeć do zleceniodawcy. Ale przede wszystkim tego, który płaci, a nie ma busmana.
mark40 napisał:
Inne miasta też remontują fragmentami tam gdzie to konieczne (...)
nie mówimy tutaj o tramwajach de facto, a o TŚ. W innych miastach mogą być zupełnie inne relacje między zleceniodawcą przewozów a przedsiębiorstwem tramwajowym, u nas są one chore.

mark40 napisał:
Zabrze ma też nawet dobrze rozwiniętą sieć (wschód-zachód) (północ-południe) którą w pierwszej kolejności musi zmodernizować. Prawie wszystkie dzielnice mają połączenia tramwajowe. Nowa jedna trasa powinna powstać do osiedla Kopernika w ciągu alei Korfantego przy multikinie. Drugie to wydłużenie trasy wgłąb Poremby. Może jeszcze Rokitnica, ale ja bym się zastanawiał. Zabrze powinno dac sobie radę nawet z tym co jest.
Krótko na temat - poza remontem jakie są plany usprawnienia tej sieci tak, by tramwaj znaczył więcej niż autobus? Choćby wydzielenie torowisk betonowymi separatorami, jak w Krakowie? Nawet, jeżeli coś "działa", ale może równie dobrze działać dużo taniej (patrz np 3), to oznacza, że zaprzepaszczamy środki na rozwój innych tras. Zresztą EOT, bo szczerze mówiąc nie chce mi się babrać w TŚ na wschód od A1, nie nasz problem (póki co) Wink
mark40 napisał:
Nie zgodzę się, ze nas nie stać. Na wiele głupszych rzeczy nas stać.
Co to za argument?Very Happy
mark40 napisał:
Składać będziemy się na wzkm tramwajowe, z którymi TŚ powinny dać radę wybudować nowe odcinki.
mówiliśmy o sytuacji, w której powstaje jedno miasto. Wtedy żadna władza nie będzie patrzeć, by po równo rozdzielić kasę na dzielnice, bo nie tak działa miasto.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Pią 18:15, 04 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 18:29, 04 Mar 2011    Temat postu:

Nawiązując do aglomeracji jako jednego miasta - widzicie Knurów i Pyskowice płacące za remont sieci tramwajowej? Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
senet



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:52, 04 Mar 2011    Temat postu:

@Kwarek A czemu nie. Aglomeracja ma za zadanie zapewnienie wspólnego rozwoju, łatwiejszego dostępu do dotacji. Jeśli aglomeracja ma działać na zasadzie, że daje tyle i tyle i za to chce żeby było u mnie zrobione to po co tworzyć aglomeracje. Mamy już miasta które tym się zajmują.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:32, 05 Mar 2011    Temat postu:

Cytat:
Krótko na temat - poza remontem jakie są plany usprawnienia tej sieci tak, by tramwaj znaczył więcej niż autobus? Choćby wydzielenie torowisk betonowymi separatorami, jak w Krakowie? Nawet, jeżeli coś "działa", ale może równie dobrze działać dużo taniej (patrz np 3), to oznacza, że zaprzepaszczamy środki na rozwój innych tras.
Nie mam pojęcia gdzie będą separatory. Nie mam wglądu do tak szczegółowych projektów. Wiem tylko z chorzowskiego podwórka, ze według MZUiM separatory nie są potrzebne. Jest to po częsci prawda, bo w Chorzowie tramwaje w korkach nie stoją. Do szybszej jazdy wystarczą nowe, równe tory i pojemny tabor. Bo i głupio porównywać np chorzowską trasę tramwajową po której pojadą 30-metrowe tramwaje z gliwickim zatramwajem A4 o długości 12 metrów. Tak. 30 metrowy tramwaj znaczy więcej niż chociażby autobus przegubowy.

Cytat:
Co to za argument?

Miałem na myśli (oprócz naprawdę głupich wydatków) proporcje przeznaczania wydatków miast na transport drogowy i zbiorowy. U nas te proporcje są odwrócone i przeważają wydatki na inwestycje drogowe (możliwe, ze jesteśmy jedyną taką aglomeracją w kraju).

Tak więc jest skąd zabierać. I jeśli do odpowiedniego poziomu dojdziemy chociażby poprzez wzrost cen wzkm tramwajowego to wcale to nie będzie złe. Oczywiście tutaj mam na myśli miasta, w których sa tramwaje (i trolejbusy). Gdzie indziej - przykro mi - ale dalej będzie kicha.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:35, 08 Mar 2011    Temat postu:

Tak więc nowe wagony najprawdopodobniej zobaczymy na liniach 1, 6, 15 i 20, przy czym na linii 1 kursowałyby najprawdopodobniej 4 nowe składy –pierwsze niskopodłogowe w tym regionie.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 23:02, 08 Mar 2011    Temat postu:

Marzenie ściętej głowy. Nikt przy zdrowych zmysłach nie wyśle nowoczesnego tramwaju na tak zdezelowane tory, jakie są w niektórych punktach Zabrza czy Rudy. Tym bardziej, że najpierw trzeba by dostosować gliwicką zajezdnię do ich stacjonowania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 23:12, 08 Mar 2011    Temat postu:

m966 napisał:
Tym bardziej, że najpierw trzeba by dostosować gliwicką zajezdnię do ich stacjonowania.
Eee tam, zrobi się na 1 wyjazdy z Zawodzia i będzie w sam raz. Wink

Informacja fajna, ale jakoś mi w to ciężko uwierzyć. Poczekamy, zobaczymy. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
senet



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:12, 09 Mar 2011    Temat postu:

m966 napisał:
Tym bardziej, że najpierw trzeba by dostosować gliwicką zajezdnię do ich stacjonowania.


Mógłbyś to bardziej rozwinąć. Ciekawi mnie co trzeba zrobić na zajezdni aby mogła obsługiwać nowe tramwaje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez senet dnia Śro 10:12, 09 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:39, 09 Mar 2011    Temat postu:

m966 napisał:
Marzenie ściętej głowy. Nikt przy zdrowych zmysłach nie wyśle nowoczesnego tramwaju na tak zdezelowane tory, jakie są w niektórych punktach Zabrza czy Rudy.
W Rudzie to akurat 100% trasy 1-ki będzie nowa. W Zabrzu najgorsze dwa miejsca są w centrum przed deptakiem i za (torowiska w jezdni). Ale po takich torach przecież od 10 lat kursują Karliki. Wiadomo, nie powinno tak być, bo szkoda nowego taboru. Reszta trasy 1-ki w Zabrzu jest w miarę przyzwoita. Po podobnych torach pojadą nowe tramwaje w Częstochowie, po gorszych jeździły i jeżdżą w Łodzi*

Ale z tą 1-ką to autor artykułu napisał na wyrost. Do tej pory nie było mowy o 1-ce. Ale kto tam wie, byłyby niezłe jaja gdyby rzeczywiście się pojawiły.


*
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 60, 61, 62  Następny
Strona 45 z 62

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin