Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Tramwaj w Gliwicach, a teraz to i gdzie indziej ;-)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 60, 61, 62  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:13, 16 Lis 2011    Temat postu:

Qwe napisał:
Jak odetchną? To kto będzie finansował Silesię? Nic, tylko większa biurokracja Razz
Dochody aglomeracji mają pochodzić ze zwiększonego działu w podatku CIT/PIT (nie pamiętam dobrze). Pewnie przejmując zadania aglomeracyjne od miast przejmie część ich budżetu, oraz wpływy z biletów.

Plusem takiego rozwiązania może być (podkreślam, że może) mniejsza skłonność do oszczędzaniu na KM. Z racji tego, że aglomeracja ma sie zajmować mniejszą ilością zadań (niż miasta) może nie potrzebować oszczędzać na którymś z nich. To oczywiście zależy od finansowania i priorytetów, ale miasta z reguły mają inne: szkoły, szpitale, drogi, komunikacja publiczna jest na dalszym planie. Dla aglomeracji KM ma być jednym z głównych zadań. Miasta nie powinny KM już finansować, więc "odetchną".


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mark40 dnia Śro 17:15, 16 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 17:24, 16 Lis 2011    Temat postu:

Wszystko będzie zależało od posiadanego przez aglomerację budżetu. Ale skoro obecnie miasta średnio stać na tramwaje, to aglomeracja też będzie miała z tym zapewne problem. Tym bardziej, że oprócz tramwajów będzie musiała zapewne (a przynajmniej powinna) utrzymywać także kolej miejską.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:48, 16 Lis 2011    Temat postu:

m966 napisał:
Tym bardziej, że oprócz tramwajów będzie musiała zapewne (a przynajmniej powinna) utrzymywać także kolej miejską.
W to wątpię.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 17:52, 16 Lis 2011    Temat postu:

Gdyby kolej miejska miała nie wejść w zadania aglomeracji, to nie sądzę, żeby był jakikolwiek sens powierzać jej organizację komunikacji. Nic nowego względem KZK GOP i tak nie wniesie. Wartością dodaną aglomeracji powinno być właśnie zgromadzenie wszystkich środków komunikacyjnych w jednym ręku. Tylko wtedy ma to sens.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:02, 24 Gru 2011    Temat postu:

Perypetie Pabianic dot kosztów funkcjonowania tramwajów zakończyły się pozytywnie

Linia tramwajowa 41 będzie wydłużona do pl. Niepodległości w Łodzi (PAT)

Mieszkańcy Pabianic i gminy Ksawerów nie muszą już obawiać się likwidacji linii nr 41. Właśnie została podpisana umowa pomiędzy Pabianicami i łódzkim MPK. Jeden z punktów umowy mówi, że od 1 stycznia 2012 r. trasa "41", która w tej chwili kończy się przy Ikei, zostanie wydłużona do pl. Niepodległości w Łodzi.



Joanna Stelmach, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Pabianicach mówi: – Negocjacje z MPK przyniosły efekty w postaci obniżenia ceny za tzw. wozokilometr, w stosunku do tej proponowanej przez MPK na początku rozmów. Od 2012 roku wyniesie ona 6,20 zł. To i tak znacznie więcej niż kwota płacona łódzkiemu przewoźnikowi przez Pabianice obecnie, wynosząca 4,65 zł za wozokilometr.

Na szczęście wzrost wydatków na utrzymanie tramwaju 41 nie odczują pasażerowie. 10-minutowy normalny bilet będzie nadal kosztował 1,70 zł, a półgodzinny 2,40 zł.

Tramwaj nr 41 to dla mieszkańców Pabianic i gminy Ksawerów bardzo ważny środek komunikacji. Dlatego pod petycją przeciwko jego likwidacji podpisy złożyło w ciągu niespełna dwóch tygodni aż 4 tysiące osób. Akcję przeprowadził Sojusz Lewicy Demokratycznej, a dokument trafił na biurko prezydenta Pabianic Zbigniewa Dychto.

Nikt nie chciał tramwaju likwidować, zastanawialiśmy się tylko, co zrobić na wypadek, gdyby Łódź nie obniżyła stawki za wozokilometr – stwierdza Joanna Stelmach.

– Teraz trwają rozmowy w jeszcze jednej kwestii, aby od czerwca zamiast jednego zwykłego wagonu jeździł przegubowy. Dzięki temu zmieściłoby się w nim więcej osób.

źródło: [link widoczny dla zalogowanych]

Zabrze zwiększa pojemność tramwajów po swojej stronie (E1), teraz nawet Pabianice chcą przegubowych wagonów. A Gliwice dalej udają, że SU12 to najodpowiedniejszy tabor na trasie (obsługiwanej wcześniej przez 2x105Na w co drugim kursie).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Sob 15:45, 24 Gru 2011    Temat postu:

Rzeczywiści, tramwaj w Gliwicach jak nic. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:56, 10 Sty 2012    Temat postu:

http://www.youtube.com/watch?v=eUquV06mg-M&feature=player_embedded

Do pooglądania. Projekt z Torunia. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:00, 02 Mar 2012    Temat postu:

Taki tam rzucający się wstęp do historycznego artykułu z interii

Wycieczka do kapitalizmu

Antytramwajowa obsesja prezydenta Gliwic sprawiła, że z ulic tego miasta błyskawicznie usunięto niemal wszystko, co przypominało o tej, zlikwidowanej w 2009 roku, komunikacji miejskiej. W historii drugiej wojny światowej na zawsze jednak pozostanie informacja bardzo charakterystyczna dla tego regionu. Otóż radziecka brygada trofiejna do zajętego przez Rosjan Gleiwitz po łupy kulturalne przyjechała z Katowic... tramwajem.


Gliwice na zdjęciu z 2002 r. W 1945 r. tramwajem z Katowic przyjechała tą ulicą brygada trofiejna

[link widoczny dla zalogowanych]

Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
proso2



Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 8:43, 03 Mar 2012    Temat postu:

No proszę jaki ten nasz Prezydent jest zapobiegliwy! Już żadna brygada trofiejna z Katowic nie zabierze nam nigdy więcej kultury i ludzie Prezydenta mogą spokojnie spać na swoich stołkach Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 23:30, 10 Mar 2012    Temat postu:

Taka ciekawostka:
Dawno nie interesowałem się dokładnymi rozkładami tramwajowymi "za granicą", a teraz patrzę i 5/7 wozów w robocze, wszystkie w dni wole i połowa nocek na linii 1 jest już wykonywana przegubowymi E1.
Chyba ostatecznie się zmieniło z "mocne T4 + właściwie nie wiadomo co na T1" na "mocne T1 + uzupełniająca T4".
[link widoczny dla zalogowanych], wersja dyspozytorska.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:22, 11 Mar 2012    Temat postu:

A przyjadą kolejne wagony E1 z Wiednia (do końca lipca '12)

Cytat:
[link widoczny dla zalogowanych]
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi transportu 10 sztuk używanych wagonów tramwajowych typu E1


Jeśli trafią do obu zajezdni jak teraz to myślę że wystarczy już do pełnej obsady tymi wagonami linii 1 i w częsci 4. W Zagłębiu w pełni linię 26 i może jakąś inną. Chyba, że całe 10 sztuk pójdzie np do Gliwic, wtedy wystarczy w pełni na wszystkie obsady 1 i 4.

Wklejam jeszcze mapkę z zagranicy z folderu (póki co jeszcze przygotowywanego) promującego inwestycje tramwajowo-trolejbusową oraz Silesię. Niestety Gliwice są wyautowane z aglomeracji i jednocześnie z promocji.



Dobrze, że jesteśmy już przynajmniej w strefie Schengen


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
speaker



Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:41, 24 Mar 2012    Temat postu:

Niestety Gliwice są wyautowane z aglomeracji i jednocześnie z promocji.


I dobrze, ale "wyautowane" sa również z gigantycznych sum które muszą płacić do firmy Tramwaje Śląskie, za jedną nie ruchawą linię.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:21, 26 Mar 2012    Temat postu:

speaker napisał:
I dobrze, ale "wyautowane" sa również z gigantycznych sum które muszą płacić do firmy Tramwaje Śląskie, za jedną nie ruchawą linię.
Hmm, można oczywiście na to patrzeć pod kątem niepotrzebnych kosztów. Ale jak długo można udawać, że brak funduszy na rozwój KM jest w porządku i że jest dobrze tak jak jest? Miasta będą dopłacać więcej, ale inwestycje zaplanowane do 2030 roku są warte wydania tych pieniędzy. Chciałoby się rzec: NARECZCIE zbliżymy się do Europy. Nie chciałbym być wyautowanym z inwestycji, które odmienią transport publiczny w aglomeracji, jak i zwyczajnie wiele miejsc pod względem infrastrukturalnym, wizerunkowym. I może nie chodzi tylko o to, że w wielu miastach zmodernizują torowiska w jezdni a ulica stanie się równa zarówno dla tramwaju jak i samochodu, podczas gdy w Gliwicach będą straszyć zardzewiałe tory i krzywe płyty. Ważne tez będą takie miejsca gdzie torowiska zamienią się w trawiaste zielone dywany.

Nieruchawa była linia w Gliwicach. Może. W Zabrzu po wprowadzeniu większego taboru liczba pasażerów zwiększa się. Choć myślę, że Frankiewiczowi tramwaje odbijają się czkawką do dziś, bo nie sądził, że ich likwidacja może mieć wprowadzać perturbacje innego rodzaju.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pon 16:28, 26 Mar 2012    Temat postu:

mark40 napisał:
Ważne tez będą takie miejsca gdzie torowiska zamienią się w trawiaste zielone dywany.


Tak jak to zrobiono na przykład na ulicy Warszawskiej w Katowicach. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 16:43, 26 Mar 2012    Temat postu:

Jak na razie, to Gliwice zostały "wyautowane", a TŚ mają 3 lata spóźnienia w realizacji programu.
Czyli 1:1. Wink

Aha, i jak dalej wszystko szło w podobnym tempie i z podobną skutecznością co obecnie, to ani się obejrzymy i z wspomnianego 2030 zrobi się nagle 2040.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Pon 16:46, 26 Mar 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 60, 61, 62  Następny
Strona 55 z 62

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin