Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Autostrady w Gliwicach
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 21, 22, 23  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 22:16, 07 Sty 2011    Temat postu:

Z tego co pamiętam, TIRy docelowo mają płacić także za jazdę po krajówkach, więc jazda przez centrum to dla nich wątpliwy biznes.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Wto 9:18, 18 Sty 2011    Temat postu:

eTransport napisał:
Kilkanaście samochodów najechało na siebie w karambolu, do którego doszło na autostradzie 2 w okolicy węzła Września w stronę Warszawy. Do wypadku doszło z powodu gęstej mgły. Ruch w stronę Warszawy odbywa się, choć wolniej.


No i macie, kolejny karambol. Na szczęście nie u nas. 15 pojazdów uczestniczących. To dowód, że to niekoniecznie kwestia gliwickiej autostrady, a brawury kierowców. Zejdzie mgła i na każdej jednej autostradzie w Polsce się rozbijamy.

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Pią 11:34, 21 Sty 2011    Temat postu:

Metropolia Silesia wnioskuje o dłuższe bezpłatne odcinki autostrad

Wirtualny Nowy Przemysł napisał:
W czwartek przewodniczący Górnośląskiego Związku Metropolitalnego i prezydent Katowic Piotr Uszok skierował do ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka wniosek o wydłużenie tych odcinków - na A4 od węzła Kleszczów po węzeł Brzęczkowice, a na A1 od węzła Gliwice Sośnica po węzeł Port Lotniczy Katowice w Pyrzowicach.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dawid_silesia



Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rudy; Groß Rauden O/S, Zwolle NL

PostWysłany: Wto 14:26, 08 Lut 2011    Temat postu:

Robak napisał:
Metropolia Silesia wnioskuje o dłuższe bezpłatne odcinki autostrad

Wirtualny Nowy Przemysł napisał:
W czwartek przewodniczący Górnośląskiego Związku Metropolitalnego i prezydent Katowic Piotr Uszok skierował do ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka wniosek o wydłużenie tych odcinków - na A4 od węzła Kleszczów po węzeł Brzęczkowice, a na A1 od węzła Gliwice Sośnica po węzeł Port Lotniczy Katowice w Pyrzowicach.

[link widoczny dla zalogowanych]
Także Przewodniczący Związku Gmin i Powiatów
Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego
z siedzibą w Rybniku wysłał pismo na ten temat do Ministra Infrastruktury.

I jeszcze z Dziennika Zachodniego:

Cytat:
20 groszy za kilometr jazdy autostradą.

4 złote za jazdę autostradą A1 z Gliwic do Rybnika, 30 za A4 z Gliwic do Wrocławia. Takie ceny planuje rząd na autostradach. Puls Biznesu poinformował dziś o projekcie rozporządzenia Ministerstwa Infrastruktury.
Rozporządzenie może wejść w życie już za kilka miesięcy, w połowie 2011 roku. Ministerstwo chce pobierać 20 groszy za kilometr od samochodów osobowych i 10 od motocykli. To jedne z najwyższych stawek w Europie.

Dla porównania prywatni koncesjonariusze odcinków autostrady A4 Katowice - Kraków i A2 Nowy Tomyśl - Konin pobierają odpowiednio 25 i 28 groszy za przejazd każdego kilometra.

Państwo już przetestowało wysokość myta na pomorskim odcinku autostrady A1. Tam właśnie obowiązuje stawka 20 gr za km.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 13:29, 20 Kwi 2011    Temat postu:

Skończyli budować estakadą w ciągu A1. Robi wrażenie:



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Śro 13:29, 20 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Pią 9:55, 22 Kwi 2011    Temat postu:

Taras widokowy. Każdy kto będzie przejeżdżał tym kawałkiem będzie mógł się porozglądać. Pytanie czy widok będzie dla niego atrakcyjny czy nie. Sądzę, że może łatwo zauważyć wiele ciekawych gliwicki i zabrzańskich obiektów. Widok nocą pewnie będzie super!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
k.kowalski



Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stare Gliwice

PostWysłany: Pią 9:57, 22 Kwi 2011    Temat postu:

Oby dalo sie wejsc tam przed oddaniem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
emez



Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 17:04, 08 Maj 2011    Temat postu:

Trochę więcej fot z A1 pod tym linkiem:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adas
Gość





PostWysłany: Nie 19:25, 08 Maj 2011    Temat postu:

Robak napisał:
Taras widokowy. Każdy kto będzie przejeżdżał tym kawałkiem będzie mógł się porozglądać. Pytanie czy widok będzie dla niego atrakcyjny czy nie. Sądzę, że może łatwo zauważyć wiele ciekawych gliwicki i zabrzańskich obiektów. Widok nocą pewnie będzie super!

A nie będzie tam ekranów akustycznych? Wtedy widok już średni...
Powrót do góry
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Nie 21:51, 08 Maj 2011    Temat postu:

Ekrany, jeśli będą, to z pleksi, żeby nie obciążać dodatkowo konstrukcji estakady.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
emez



Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 14:01, 23 Maj 2011    Temat postu:



Ale rowerem, to już nie przejedziesz teraz. Ciekawe w jaki sposób "podziemia" estakady zostaną zagospodarowane. Słyszałem już, że stowarzyszenie miejscowych żuli i meneli pragnie wziąć w opiekę te rejony. Zagospodarowaniem wnętrz mają ponoć zająć się sami kibole.

Very Happy ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pon 14:05, 23 Maj 2011    Temat postu:

Nie zdziwiłbym się.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pon 20:22, 23 Maj 2011    Temat postu:

Swoją drogą zagospodarowanie terenu pod estakadami jest ciekawym tematem. Przez chwilę myślałem, że fajnie byłoby tu ogłosić konkurs... ale się wycofuję, bo nie potrzebne tu są wizje w stylu "park pod autostradą". To są tereny jednak poza miastem (zwłaszcza ta estakada przy Chorzowskiej) i w przyszłości widziałbym tam raczej przeznaczenie biurowo-przemysłowe.

Zastanawiam się, czy najlepszym rozwiązaniem na ucywilizowanie tych terenów nie byłoby puszczenie pod estakadą drogi - przy czym oczywiście bardziej chodzi o ulice aktywizujące te tereny. Pod estakadą zdaje się nie można nic zgodnie z prawem budować, dlatego byłoby to odpowiednie wykorzystanie terenu. Zarówno pod tą długą estakadą:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
jak i krótszą spokojnie jest miejsce między podporami, by poprowadzić tam ulicę (w tym wypadku jest na tyle krótka, że może lepiej byłoby pociągnąć ulicę wzdłuż nasypów/estakady, chociaż może dałoby się ją jakoś zgrabnie tam wkomponować):
[link widoczny dla zalogowanych]
(Zdjęcia by @esce z [link widoczny dla zalogowanych])

Tu możnaby nawet pomyśleć o przyszłości, tj założyć, że np ulica pod długą estakadą w przyszłości mogłaby być pociągnięta aż do Królewskiej Tamy - oczywiście potrzebna byłaby przebitka pod torami kolejowymi, ale mówię o perspektywie kilkudziesięciu lat. W sumie może teraz byłby sens puścić taki bypass z wykorzystaniem tych wiaduktów kolejowych, które sa na wysokości Bytomki? Rzadko korzystam z pociągu, więc nie pamiętam, czy są one wystarczająco szerokie - jak tam jest?

A za 50 lat...

[link widoczny dla zalogowanych]

Wink

Niemniej - fajnie by było, gdyby ten teren został ucywilizowany infrastrukturą, zostawienie go tak, jak jest, spowoduje powstanie slumsów,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 8:08, 24 Maj 2011    Temat postu:

Tyle tylko, że tam nie bardzo jest co aktywować. W odległości 20 m od autostrady i tak nie można niczego budować, a dalej są już tereny zabudowane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
emez



Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 17:22, 24 Maj 2011    Temat postu:

Nic, a nic? To może niewielka zmiana w prawie. Mogłaby być droga rowerowa i dla rolkarzy, miejsce do biegania. Ligota się zmienia, Podium i dzielnica sportowa niedaleko, więc why not? Coś z tym trzeba będzie zrobić, bo gdy dojdzie nam tam jeszcze DTŚ, to powstanie taka betonowa dżungla na palach...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 21, 22, 23  Następny
Strona 18 z 23

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin