| Autor | 
		Wiadomość | 
	
	
		
		      m966 
		      
		           
		          
  
		          Dołączył: 30 Mar 2008 
		          Posty: 3836 
		          Przeczytał: 0 tematów
  Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
		      
		       
		      
		 | 
		
			
				 Wysłany: Pon 20:51, 04 Maj 2009    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    Mogliby walnąć jakiś tunel pod centrum. Jakby był odpowiednio szeroki, to i metro by się do niego zmieściło.  
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			 
		  | 
	
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	   | 
        | 
         | 
    
	
		
		      kaspric 
		      
		          Administrator 
		          
  
		          Dołączył: 16 Mar 2008 
		          Posty: 4901 
		          Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
		      
		       
		      
		 | 
		
			
				 Wysłany: Czw 17:58, 04 Cze 2009    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    Nieco bardziej szczegółowe
 
 
 
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			 
		  | 
	
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	   
	
		
		      Robak 
		      
		           
		          
  
		          Dołączył: 02 Cze 2008 
		          Posty: 928 
		          Przeczytał: 0 tematów
  Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
		      
		       
		      
		 | 
		
			
				 Wysłany: Sob 21:09, 13 Cze 2009    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    ^^ Kaspric, możesz podać źródło skąd ta mapa pochodzi?
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			 
		  | 
	
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	   
	
		
		      m966 
		      
		           
		          
  
		          Dołączył: 30 Mar 2008 
		          Posty: 3836 
		          Przeczytał: 0 tematów
  Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
		      
		       
		      
		 | 
		
			
				 Wysłany: Sob 21:16, 13 Cze 2009    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    Przy okazji się dowiadujemy, że pod Opolem planowany jest jakiś port lotniczy.
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			 
		  | 
	
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	   
	
		
		      kaspric 
		      
		          Administrator 
		          
  
		          Dołączył: 16 Mar 2008 
		          Posty: 4901 
		          Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
		      
		       
		      
		 | 
		
			
				 Wysłany: Sob 21:34, 13 Cze 2009    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    SSC  
 
A poważnie to już nie pamiętaj, poszukaj jesli chcesz tutaj [link widoczny dla zalogowanych]  
 
Ale to +- to samo, co w pierwszym poście.
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			 
		  | 
	
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	   
	
		
		      michal 
		      
		           
		          
  
		          Dołączył: 29 Mar 2008 
		          Posty: 271 
		          Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/5 
		      
		       
		      
		 | 
		
			
				 Wysłany: Sob 22:11, 13 Cze 2009    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    oo jakies SF, stawiam dużą wódke ze nie wyrobia sie nawet do 2050  
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			 
		  | 
	
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	   
	
		
		      glewitz 
		      
		           
		          
  
		          Dołączył: 09 Maj 2008 
		          Posty: 522 
		          Przeczytał: 0 tematów
  Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
		      
		       
		      
		 | 
		
			
				 Wysłany: Nie 12:16, 14 Cze 2009    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    czy z tej mapy wynika, że w Gliwicach będą krzyżować się Linia Wielkich Prędkości (bez komentarza pozostawię sama nazwę  ) i szybka lina do 160 km/h ??? bo jeśli tak, to jednoczesne skrzyżowanie dwóch ważnych autostrad, linii kolejowych, DTŚka i port śródlądowy zrobiłyby z Gliwic spore centrum logistyczne. Brakowałoby jeszcze tylko lotniska do szczęścia  
				    
  Post został pochwalony 0 razy
  Ostatnio zmieniony przez glewitz dnia Nie 12:22, 14 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
				 | 
			 
		  | 
	
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	   
	
		
		      kwachu89 
		      
		           
		          
  
		          Dołączył: 10 Cze 2008 
		          Posty: 514 
		          Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/5 
		      
		       
		      
		 | 
		
			
				 Wysłany: Nie 13:50, 14 Cze 2009    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    No ja bym się nie zachwycał tak tą mapą bo czytając komentarze na SSC można mieć wątpliwości w jej wiarygodność... Poza tym to nie będą linie wielkich prędkości tylko koleje dużych prędkośći (KDP)...
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			 
		  | 
	
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	   
	
		
		      kaspric 
		      
		          Administrator 
		          
  
		          Dołączył: 16 Mar 2008 
		          Posty: 4901 
		          Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
		      
		       
		      
		 | 
		
			
				 Wysłany: Nie 16:26, 14 Cze 2009    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    ^^ różnica niewielka. btw IMO w Polsce nie ma potrzeby kolei na wzór TGV, powiedzmy sobie szczerze, przy 200km/h jesteśmy w Gdyni przez Warszawę w jakieś 4h, nie wydaje mi się, by była wielka potrzeba czegoś jeszcze bardziej extra.
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			 
		  | 
	
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	   
	
		
		      Robak 
		      
		           
		          
  
		          Dołączył: 02 Cze 2008 
		          Posty: 928 
		          Przeczytał: 0 tematów
  Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
		      
		       
		      
		 | 
		
			
				 Wysłany: Nie 16:39, 14 Cze 2009    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    ^^ Jestem tego samego zdania. Im szybsza kolej tym droższe jej wybudowanie/utrzymanie/eksploatacja. A np. 200 km/h to i tak nieźle  
 
A co do wypowiedzi Glewitz'a to owszem, Gliwice z pewnością będą świetnym węzłem transportowym, a co za tym idzie bazą logistyczną. Już się nią staje. Lecz jednocześnie zrodziło mi się pytanie. Z Linii Dużych Prędkości ... jeśli już powstanie .. będzie przeznaczona pewnie wyłącznie dla pociągów pasażerskich, prawda?
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			 
		  | 
	
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	   
	
		
		      kwachu89 
		      
		           
		          
  
		          Dołączył: 10 Cze 2008 
		          Posty: 514 
		          Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/5 
		      
		       
		      
		 | 
		
			
				 Wysłany: Czw 11:05, 18 Cze 2009    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    A wracając do rodzimego podwórka i rzeczy dużo bardziej bliższych rzeczywistości niż KDP, rozsztrzygnięty został przetarg na 8 ezt dla Śląska a zwycięzcą została (niespodziewanie) PESA Bydgoszcz... 
 
[link widoczny dla zalogowanych]
 
 
Do tej pory Pesa oferowała dwa rodzaje eztów (ED 59 sztuk-1, ED 74 sztuk-11) ale podobno (nie zagłębiałem się w szczegóły SIWZu) nie spełniały one warunków przetargu toteż bardzo możliwym jest że na naszych torach pojawi się nowe dziecko PESY - "ELF"...
 
[link widoczny dla zalogowanych] (na samym końcu)...
 
Mnie ten pociąg osobiście się bardzo podoba   ...
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			 
		  | 
	
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	   
	
		
		      kaspric 
		      
		          Administrator 
		          
  
		          Dołączył: 16 Mar 2008 
		          Posty: 4901 
		          Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
		      
		       
		      
		 | 
		
			
				 Wysłany: Czw 12:08, 18 Cze 2009    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    ^^ z tego, co wiem, tylko PESA wystartowała w przetargu. Jasne, że Stadlery etc są póki co lepsze, ale ja tam jestem za wspieraniem rodizmej produkcji  
				    
  Post został pochwalony 0 razy
  Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Czw 14:25, 18 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
				 | 
			 
		  | 
	
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	   
	
		
		      m966 
		      
		           
		          
  
		          Dołączył: 30 Mar 2008 
		          Posty: 3836 
		          Przeczytał: 0 tematów
  Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
		      
		       
		      
		 | 
		
			
				 Wysłany: Czw 13:30, 18 Cze 2009    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    Przydałoby się lepiej zakupić kilka sztuk EN81, żeby miało co do Bytomia jeździć.
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			 
		  | 
	
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	   
	
		
		      glewitz 
		      
		           
		          
  
		          Dołączył: 09 Maj 2008 
		          Posty: 522 
		          Przeczytał: 0 tematów
  Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
		      
		       
		      
		 | 
		
			
				 Wysłany: Sob 15:07, 27 Cze 2009    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    przydałoby się w końcu stworzyć coś na wzór trójmiejskiej SKM, by można było w przyzwoitym czasie i przyzwoitym taborem dotrzeć do wszystkich miast aglomeracji...
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			 
		  | 
	
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	   
	
		
		      ellilamas 
		      
		           
		          
  
		          Dołączył: 24 Mar 2009 
		          Posty: 1856 
		          Przeczytał: 0 tematów
  Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik
		      
		       
		      
		 | 
		
			
				 Wysłany: Pon 11:17, 13 Lip 2009    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    Inwestycje kolei za 27 miliardów złotych trafiły na unijną bocznicę
 
2009-07-13 08:50:38
 
 
 
Do końca lipca zostanie znowelizowana lista inwestycji, które mają szansę na unijne dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko - zapowiada "Puls Biznesu", który dotarł do listy zaktualizowanej przez Ministerstwo Infrastruktury.
 
 
Resort przygotował sporo zmian, zwłaszcza w inwestycjach kolejowych. Na liście podstawowych projektów zostały inwestycje za 37 mld zł, ale brak kasy spowodował, że część zadań przeniesiono z niej do rezerwy i na szybką realizację nie ma co liczyć. W sumie chodzi o projekty warte 27 mld zł.
 
 
Na liście podstawowej pozostały m.in. modernizacje linii kolejowych Warszawa-Gdynia i Warszawa-Łódź, a na liście rezerwowej znalazła się m.in. modernizacja linii Katowice-Czechowice Dziedzice-Zebrzydowice.
 
 
Źródło Puls Biznesu
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			 
		  | 
	
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	   
	
		 |