Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Kolej
Idź do strony 1, 2, 3 ... 20, 21, 22  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Nie 15:06, 03 Maj 2009    Temat postu: Kolej

Takiego posta znalazłem na SSC (14 kwietnia, więc sprawa świeża):
[link widoczny dla zalogowanych]


Argo28 napisał:
Znalazłem w miarę nowe opracowania (plany) dla kolei w Polsce (z końca 2008 r) i w nich nie ma mowy nic na temat CMK-BIS ale jest alternatywa która zapewniła by dużo większe potoki pasażerskie i doskonałe połączenie za stolicą 4 miast powyżej 100 tyś mieszkańców. Smile

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Przyznam szczerze, że mi się podoba Very HappyVery HappyVery Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Nie 15:07, 03 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:09, 03 Maj 2009    Temat postu:

Już to widziałem... Termin realizaji mija w 2033 Wink ... Może to niesamowite ale ten projekt będzie realizowany jeszcze dłużej niż nasza obwodnica Very Happy ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Nie 15:15, 03 Maj 2009    Temat postu:

Choźby to był 2033 (a nie wiadomo, kiedy które odcinki), ale chodzi o sam fakt. Swoją drogą... ostatnio właśnie myślałem o KSP w Gliwicach i to dokładnie na tym kierunku. Potem napiszę o swoich przemyśleniach Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Nie 16:43, 03 Maj 2009    Temat postu:

Genialna wiadomość, nie miałem pojęcia o takim projekcie. To szalenie ważne bowiem obecnie większość podróży z Gliwic wiąże się z przesiadkami w Katowicach, które są głównym węzłem kolejowym tej części Polski. A dzięki temu projektowi Gliwice znów odpowiednio zyskają na wartości. Oby z czasem projekt nie został zaniechany. A wiecie jak by miała przebiegać 'gliwicka' linia na terenie Zachodniego GOPu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Nie 17:29, 03 Maj 2009    Temat postu:

A wyobraża sobie ktoś jak ta linia miałaby przebiegać przez Gliwice? To byłaby przebudowana odnoga Gliwice - Bytom czy wybudowana nowa linia od podstaw? Bo aby poprowadzić nitkę z kierunku Bytomia do Gliwic i dalej do Rybnika bez konieczności zmiany kierunku ruchu pociągu na stacji w Gliwicach konieczna jest chyba budowa nowego odcinka torów. Zależnie oczywiście od jej docelowego przebiegu. Z racji, że to kolej dużych prędkości to odpada by w Gliwicach przepinano lokomotywę z przodu do tyłu. I konieczne jest aby przebiegała po jak najkrótszej trasie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Nie 20:09, 03 Maj 2009    Temat postu:

Robak, jeśl mówimy o KDP, to w grę wchodziłaby całkowicie nowa infrastruktura. Podejrzewam, że mogłoby to być rozwiązane w ten sposób, że tor byłby puszczony wzdłuż A1 i w miejscu przecięcia z obecną magistralą mógłby być wybudowany nowy dworzec. Teraz wydaje to się SF, ale mówimy o 25 latach do przodu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qwe



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:31, 03 Maj 2009    Temat postu:

Wiem, że to plany, że pewnie zmienią się jeszcze 50 000 razy, ale nie wiem czy stawianie peronu przy skrzyżowaniu z obecnymi torami byłoby dobrym rozwiązaniem - chociaż z drugiej strony, byłby tam już pewnie punkt przesiadkowy, gdzie ludzie będą zmieniali autobus (zatramwaj 1/4) jadący z gliwic na tramwaj jadący przez Zabrze Very Happy A na serio: ciężko sobie wyobrazić stworzenie nowej infrastruktury przecinającej Gliwice, zwłaszcza w tak dalekiej przyszłości. Pociągniecie nitki N-S będzie dosyć trudne, bo nawet i przy A1 miejsca może być ciasno. Tak mi się tylko wydaje. Ale pewnie będą za tym szły ogromne pieniądze, a co za tym idzie, zostanie to w jakiś przemyślany sposób rozwiązane.

Ale... kurde - to jest tak daleka przyszłość, że osobiście nie wywarło to na mnie jakiegoś wrażenia. Budowanie takich nitek trwa ponad 20 lat?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:48, 03 Maj 2009    Temat postu:

To nie jest jakaś tam nitka na drewnianych podkładach tylko megainwestycja Wink ... Skrzyżowanie nie mogą być kolizyjne, łuki muszą być pod odpowiednim kątem, tabor pewnie też kosztuje w cholere, i milion innych warunków które sprawiają że w KDP za bardzo nie wierzę ;d ale miło że nas wyróżnili w ten sposób Very Happy ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Nie 20:48, 03 Maj 2009    Temat postu:

^^ tak. Tj nie tak, ale całego systemu jak najbardziej. I tutaj możemy mówić tylko o tak ogromnych inwestycjach, bo chyba nigdzie w Pl, a tym bardziej na Śląsku nie ma przygotowanych korytarzy pod taką kolej. Wystarczy wspomnieć przykład Łodzi, gdzie będzie budowany kilkukilometrowy tunel z tego powodu. Swoją drogą ten przebieg to tylko mój wymysł, przykład.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:54, 03 Maj 2009    Temat postu:

Chciałem jeszcze dodać że w pierwszym etapie będzie robionia trasa z wawy do łodzi a potem do wrocka... Ale trasy do Bydgoszcz nie potrafię pojąć za cholerę ;D ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Nie 21:25, 03 Maj 2009    Temat postu:

kwachu89 napisał:
Ale trasy do Bydgoszcz nie potrafię pojąć za cholerę ;D ...


Docelowo ma się ponoć kończyć w Szczecinie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:12, 03 Maj 2009    Temat postu:

Ja myślałem że 2033 to już jest docelowo Razz ... Żeby nie było tak że zbudują, okaże się że nieopłacalne i trasę zamkną zanim ją przedłużą...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qwe



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:19, 03 Maj 2009    Temat postu:

Aaaaa, czyli I etap to jest 2033? Kolejny 2063? Very Happy Sorry, ale nie mogłem się powstrzymać Smile

To, że specjalnie łuki, szeroka infrastruktura Kwaśku to wiem - zastanawia mnie tylko, jak przeprowadzą w tak wąskim gardle jak ŚLĄSK, tą kolej wysokich prędkości. Nie zmienia to faktu, że póki co o tych planach mogę zapomnieć - w końcu nie wiem czy dożyję zrealizowania tego "I etapiku" ^^

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:28, 03 Maj 2009    Temat postu:

No ja myślę że i tak polski rząd wpakuje w to grube miliardy dlatego wydaje mi się że ta trasa pójdzie po prostu tunelem pod gliwicami Wink ... Zresztą nie wydaje mi się żeby te pociąg po gliwicach waliły 300 km/h... Jeżeli odpowiednio wcześnie zaczną hamować może będzie można coś pokombinować z przebiegiem trasy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pon 20:26, 04 Maj 2009    Temat postu:

@Qwe: akurat te plany na 25 lat są dość ambitne.

A co do przeprowadzenia - prawda jest taka, że jeżeli gdzieś by się dało, to chyba tylko przez Gliwice. Nie wiem, czy wysokościowo dałoby się przeprowadzić trasę wzdłuż A1 (chodzi o bliskość węzłów) na całej długości, ale można też na wysokości DTŚ "odbić" na Gliwice -> Pyskowice -> Pyrzowice

Ale też nie ma co dywagować, bo jeżeli pojawiłyby się jakieś konkrety, to dopiero za kilka lat najwcześniej, poza tym to i tak puste gadanie Wink. To jest tak duża inwestycja, że wcale niewykluczone, że wiązałaby się np z budową kilkukilumetrowego tunelu jak w Łodzi tam, gdzie się tego zupełnie nie spodziewamy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Pon 20:30, 04 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 20, 21, 22  Następny
Strona 1 z 22

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin