Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Kolej
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 11:49, 31 Sty 2013    Temat postu:

Bardzo dobre info z RK:

[link widoczny dla zalogowanych]

"Rozważamy również wydłużenie relacji pociągów jadących do Katowic do Gliwic oraz do Bielska-Białej. "


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 13:50, 31 Sty 2013    Temat postu:

I jeszcze przetarg na remont linii do Katowic
[link widoczny dla zalogowanych]

Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych Linia nr 137 na odcinkach Gliwice Łabędy - Gliwice - Zabrze i Ruda Chebzie – Chorzów Batory oraz nr 134 na szlaku Sosnowiec Jęzor - Mysłowice
Data publikacji ogłoszenia 2013-01-30 11:40:09
Szacunkowa wartość bez VAT : 89 323 800,00 PLN

Cytat:
W ramach zadania należy opracować dokumentację projektową wykonawczą i powykonawczą oraz wykonać:
1)Roboty nawierzchniowe, podtorzowe i drogowe, do których należą:
a)przebudowa nawierzchni kolejowej:
- wymiana torów i wstawek,
- oczyszczenie mechaniczne podsypki,
- ścinanie ław torowiska,
- podbijanie i regulacja położenia torów w planie i profilu,
- wymiana rozjazdów i skrzyżowania,
b)naprawa bieżąca toru,
c)wzmocnienie podtorza,
d)odbudowa rowów bocznych,
e)budowa drenażu wgłębnego,
f)rewitalizacja obiektów inżynieryjnych,
g)przebudowa peronu wyspowego w st. Zabrze,
h)usunięcie drzew i krzewów;
2)Roboty branży elektroenergetycznej, do których należą:
a)kompleksowa przebudowa sieci trakcyjnej w stacji Zabrze w torze nr 1 i 2 oraz nad przejściami rozjazdowymi,
b)kompleksowa przebudowa sieci trakcyjnej na szlaku Chorzów Batory – Ruda Chebzie od km 9,916 do km 11,393 w torze nr 1 i od km 9,916 do km 11,553 w torze nr 2,
c)regulacja sieci trakcyjnej na długości przebudowywanego toru nr 1 i 2 na odcinku Chorzów Batory – Ruda Chebzie, Zabrze – Gliwice, nad przejściami rozjazdowymi w stacjach Zabrze i Gliwice oraz na szlaku Sosnowiec Jęzor – Mysłowice nad torem nr 1,
d)wymiana uszynień konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej na długości przebudowywanego toru nr 1 i 2 na odcinku Chorzów Batory – Ruda Chebzie, Zabrze – Gliwice, Sosnowiec Jęzor – Mysłowice,
e)wymiana uszkodzonych i nieposiadających skrajni konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej wraz z osprzętem sieciowym zabudowanym na danej konstrukcji na odcinku Gliwice –Gliwice Łabędy,
f)demontaż zbędnych fundamentów słupów trakcyjnych na szlaku Zabrze – Gliwice oraz na szlaku Chorzów Batory - Ruda Chebzie,
g)odbudowa sieci powrotnej w wymienianych rozjazdach w stacjach Zabrze i Gliwice,
h)przebudowa urządzeń eor w stacji Gliwice;
3)Roboty branży automatyki i telekomunikacji, do których należą:
a)Stacja Zabrze:
- elektryczna centralizacja w istniejących urządzeniach mechanicznych zwrotnic wraz zabudową urządzeń układowej kontroli niezajętości tych rozjazdów opartych o liczniki osi na nastawni dysponującej ZZ,
- elektryczna centralizacja w istniejących urządzeniach mechanicznych zwrotnic wraz zabudową urządzeń układowej kontroli niezajętości tych rozjazdów opartych o liczniki osi na nastawni wykonawczej ZZ 2,
- wymiana elektromagnesów torowych SHP,
- zabudowa kontenerów dla urządzeń srk,
b)Stacja Gliwice:
- wymiana elektrycznych napędów zwrotnicowych wraz z umocowaniami w wymienianych w rozjazdach,
- wymiana elektromagnesów torowych SHP,
- wymiana kompletnych sygnalizatorów,
c)Szlak Zabrze – Gliwice:
- wymiana przytorowych elementów klasycznych odcinków torowych zasilanych po środku,
- wymiana elektromagnesów torowych SHP,
- wymiana kabli odcinkowych odbiór/zasilanie /kontener sbl,
- naprawa kabla zależnościowego sbl pomiędzy SP 253/254 i nastawnią dysponującą GLC,
- konserwacja semaforów sbl,
d)Odcinek Gliwice – Gliwice Łabędy
- przebudowa półsamoczynnej blokady liniowej,
e)Szlak Sosnowiec Jęzor Mysłowice:
- wymiana sygnalizatorów sbl, oraz semaforów wjazdowych do stacji Mysłowice i Sosnowiec Jęzor,
- wymiana elektromagnesów torowych SHP,
- demontaż elementów klasycznych obwodów torowych,
- naprawa kabla zależnościowego sbl,
f)Szlak Chorzów Batory – Ruda Chebzie:
- wymiana elektromagnesów torowych SHP,
- wymiana elementów przytorowych odcinków sbl zabudowanych w oparciu o urządzenia SOT.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 18:32, 19 Lut 2013    Temat postu:

Ciekawa wypowiedź prezesa Kolei Śląskich:

"Nie jesteśmy [...] przekonani, czy zaplecze powinniśmy mieć w Katowicach. Wspólnie z samorządem Gliwic rozpoczęliśmy już prace nad zagospodarowaniem tamtejszej, byłej lokomotywowni."

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Wto 19:30, 19 Lut 2013    Temat postu:

To dobre info dla Gliwic - baza może mieć w przyszłości znaczenie przy decyzjach na siatkę z Gliwic, np. o trasie Gliwice - Rybnik. Kto wie - nie znam się specjalnie na relacjach między różnymi spółkami, ale może np. również na nocowanie u nas pociągów IC (chociaż po cichu liczę, że jednak nie tylko nocujące Pendolino do nas dojadą).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 20:21, 19 Lut 2013    Temat postu:

kaspric napisał:
nie znam się specjalnie na relacjach między różnymi spółkami, ale może np. również na nocowanie u nas pociągów IC (chociaż po cichu liczę, że jednak nie tylko nocujące Pendolino do nas dojadą).


Też o tym pomyślałem. Jeśli miasto będzie miało w tej sprawie coś do powiedzenia, to będzie miało w ręku argument dla IC, żeby znów przedłużać pociągi do Gliwic. O ile oczywiście miasto w ogóle zainteresuje się tym tematem, bo z tym może być niestety różnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Wto 20:37, 19 Lut 2013    Temat postu:

^^ i jest jeszcze jedna istotna sprawa - może ewentualne dłuższe relacje KŚ, np. do Kielc, a może kiedyś Krakowa (?), również zaczynałyby bieg w Gliwicach.
Heh, pamiętam, jak się wkurzaliśmy z likwidacji oddziału PR w Gliwicach. Czasu wiele nie minęło, a jak się pozmieniało Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 21:05, 19 Lut 2013    Temat postu:

Na pewno nie będzie już takich akcji, jak za PR, że ostatni kurs z Częstochowy był skrócony do Katowic.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 9:51, 15 Maj 2013    Temat postu:

Jeśli ktoś jeszcze zamierza w ogóle korzystać z kolei w czerwcu, to KŚ opublikowały swój likwidacyjny rozkład:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Śro 20:52, 15 Maj 2013    Temat postu:

To jest po prostu masakra. Wiem, staram się trzymać to forum poza polityką, ale... dla mnie najsmutniejsze jest to, że po kolejnych wyborach na Śląsku i tak wygra PO.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adas



Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Śro 21:10, 15 Maj 2013    Temat postu:

Ciekawe czy wszyscy chętni zmieszczą się do 870 w godzinach szczytu. I czy w takim wypadku KZK nie powinien zwiększyć liczby kursów? Chociaż kzk i zwiększenie... Ehh...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stachu



Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:19, 17 Maj 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Ankieta: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 21:33, 17 Maj 2013    Temat postu:

Ciekawe pomysły padają w tej ankiecie. Oby się udało zrealizować choćby połowę. Najlepiej tę połowę związaną z odcinkiem Trynek-Rybnik. Trasa Gliwice-EC to jakiś zupełny kosmos.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pią 21:36, 17 Maj 2013    Temat postu:

^^ EC-Gliwice może być w ramach kolejki miejskiej, nie wąskotorówki. Natomiast cieszy mnie, że piszą o "nowoczesnych szynobusach", a niekoniecznie stylizowanych pociągach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 14:55, 18 Maj 2013    Temat postu:

Bez żartów, ktoś potrzebuje bezpośredni dojazd z UM do EC? Razz
Przecież to jest kompletnie oderwane od rzeczywistości, od potrzeb komunikacyjnych miasta, po prostu walnięto kreskę na mapie łączącą sztandarowe punkty, którymi UM się wszędzie chwali. Po co w ogóle takie coś umieszczać w koncepcjach? Potem będzie tak jak z obecną, już czteroletnią, koleją Łabędy - Sośnica. Razz

To już o wiele, wieeele większy sens miałoby Dworzec PKP - Politechnika - Podium -"Trynek"- Nowe Gliwice - Rudy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Sob 14:58, 18 Maj 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pon 19:47, 20 Maj 2013    Temat postu:

Połączenie EC - Gliwice, gdyby faktycznie miało biec szerokim torem, to miałoby o tyle sens, że leciałoby przez Sośnicę, więc byłaby to jakaś tam namiastka kolei miejskiej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Następny
Strona 20 z 22

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin