Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Kolej/tramwaj historyczny/turystyczny
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 20:13, 13 Paź 2011    Temat postu:

Tak trochę puszczając wodze fantazji Wink

[link widoczny dla zalogowanych]

Ciekaw jestem, czy byłoby opłacalne wskrzeszenie tego szlaku jako nie tylko turystycznego, ale np przy wykorzystaniu 2 takich składów uruchomienie regularnego połączenia do Raciborza. Powiem szczerze, że dla mnie dużo większą atrakcją jest nie skansen, a coś, co spełnia jakieś zadanie społeczne. Dlatego też nie jestem entuzjastą różnych tramwajów N-ek.
Patrzcie, jaki klimacik na warmińskich normalnych torach zrobiłą Arriva, świetne Wink
http://www.youtube.com/watch?v=uxgyTgE-Xis


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 20:48, 13 Paź 2011    Temat postu:

Teoretycznie są takie plany. Zobaczymy, co z nich wyniknie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dawid_silesia



Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rudy; Groß Rauden O/S, Zwolle NL

PostWysłany: Pią 17:40, 21 Paź 2011    Temat postu:

12 października br. Burmistrz Rita Serafin podpisała czterostronne porozumienie w sprawie wykonania wstępnego studium wykonalności dla projektu rewitalizacji kolei wąskotorowej na odcinku Gliwice Trynek – Rudy – Rybnik. Jego sygnatariuszami są gminy Gliwice, Pilchowice, Kuźnia Raciborska i Rybnik. Gminy ustaliły, że wykonanie studium powierzone zostanie firmie zewnętrznej, wyłonionej w drodze przetargu. Miasto Gliwice zobowiązało się przygotować założenia opracowania, dokumentację przetargową, ogłosić i przeprowadzić przetarg oraz opracować treść umowy, która zostanie zawarta pomiędzy wykonawcą studium a stronami porozumienia.

Wszystkie gminy – strony porozumienia – zadeklarowały współpracę w zakresie przygotowywania i udzielania informacji niezbędnych do wykonania studium.

Rewitalizacja kolei wąskotorowej w jej dawnym przebiegu, z dobudowaniem odcinka Rudy – Rybnik, jest zamierzeniem bardzo ambitnym, ale także bardzo kosztownym. Jego realizacja, bez wsparcia środkami zewnętrznymi, będzie ogromnie trudna. Bardzo dokładne zdiagnozowanie stanu aktualnego, analiza uwarunkowań formalno-prawnych oraz analiza kosztów pozwoli ocenić realne możliwości zrealizowania tego przedsięwzięcia, oraz jego dokładny zakres.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pią 19:01, 21 Paź 2011    Temat postu:

Czy szlak kolejki dalej jest wpisany do rejestru zabytków, a jeśli tak to w jakiej części w Gliwicach?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 19:51, 21 Paź 2011    Temat postu:

Coś mi się kojarzy, że kiedyś były publikowane plany rozwoju gliwickiego lotniska, które pięknie kolidowały z dawną trasą kolejki. Wiecie może jak to z tym dalej jest?

O, mam: [link widoczny dla zalogowanych]
Na mapce pas startowy kończy się dokładnie na trasie wąskotorówki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Pią 19:52, 21 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dawid_silesia



Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rudy; Groß Rauden O/S, Zwolle NL

PostWysłany: Sob 11:31, 22 Paź 2011    Temat postu:

Kwarek napisał:
Coś mi się kojarzy, że kiedyś były publikowane plany rozwoju gliwickiego lotniska, które pięknie kolidowały z dawną trasą kolejki. Wiecie może jak to z tym dalej jest?

O, mam: [link widoczny dla zalogowanych]
Na mapce pas startowy kończy się dokładnie na trasie wąskotorówki.


Bo to jest tak pomyślane, żeby Chalifa ibn Zaid an-Nahajan mógł sobie przylecieć swoim prywatnym samolotem, wysiąść z niego i pojechać szybką koleją wąskotorową ze stacji Gliwice Lotnisko do stacji Rudy, gdzie już czeka jego najdroższa limuzyna, którą pojedzie do pałacu/klasztoru, w okolicach którego wraz z Angelą Merkel będzie polował na kaczki i kaczory nad Rudą Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ellilamas



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik

PostWysłany: Wto 10:36, 21 Lut 2012    Temat postu:

Wczoraj UM ogłosił przetarg na studium wykonalności dla rewitalizacji kolei wąskotorowej Gliwice-Rudy-Rybnik

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stachu



Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:32, 21 Lut 2012    Temat postu:

To teraz trzeba policzyć w którym roku będzie reaktywacja linii tramwajowych. Odnośnik juz mamy Twisted Evil

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dawid_silesia



Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rudy; Groß Rauden O/S, Zwolle NL

PostWysłany: Śro 13:08, 22 Lut 2012    Temat postu:

Z Markowic do Raciborza zrobić taki splot toru normalnego z wąskim (w linku film z litewskim przykładem tyle, że splotu toru szerokiego z normalnym) i wydłużyć linie do samego dworca w Raciborzu.

http://www.youtube.com/watch?v=hcxFNaLAHCE


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
proso2



Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 16:40, 26 Lut 2012    Temat postu:

dawid_silesia napisał:
Z Markowic do Raciborza zrobić taki splot toru normalnego z wąskim (w linku film z litewskim przykładem tyle, że splotu toru szerokiego z normalnym) i wydłużyć linie do samego dworca w Raciborzu.


Takie rozwiązanie, to żadna nowość. Trudnością jest połączenie w Markowicach. Dotąd wąskotorówka miała swoja stację zupełnie z boku. Nowe włączenie w tory normalne musiałoby zostać wybudowane od podstaw od strony Kędzierzyna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Nie 16:46, 26 Lut 2012    Temat postu:

^^ jednak żeby całe przedsięwzięcie miało jakikolwiek sens powinno to być zrobione. Bo nie wyobrażam sobie, że odtwarzanoby wąskotorówkę tylko na zasadzie atrakcji turystycznej.
Swoją drogą szansą dla tej trasy jest właśnie fakt, że jest zabytkiem. Całkiem możliwe, że na odtworzenie tej trasy byłyby fundusze UE z innych pakietów, niż infrastrukturalnych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Nie 22:51, 26 Lut 2012    Temat postu:

Różnica jest taka, że na odtworzenie w ramach atrakcji turystycznej wystarczy np. 20 mln zł, a na odtworzenie do celów transportowych - 200 mln lub więcej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pon 0:08, 27 Lut 2012    Temat postu:

^^ a to na podstawie............. ?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Pon 0:10, 27 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
proso2



Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 7:53, 27 Lut 2012    Temat postu:

m966 napisał:
Różnica jest taka, że na odtworzenie w ramach atrakcji turystycznej wystarczy np. 20 mln zł, a na odtworzenie do celów transportowych - 200 mln lub więcej.


Piszesz nie jasno. Koszt odtworzenia zależy wyłącznie od wielkości ruchu. Jeżeli jeździ jedna lokomotywa, to nie potrzeba prawie żadnych urządzeń do sterowania ruchem, a maszynista z ewentualnym pomocnikiem sami sobie poradzą ze wszystkim. Problem zaczyna się, gdy na trasie mają poruszać się co najmniej 2 składy i do tego nieregularnie.
W zasadzie dalszy wzrost kosztów może generować jedynie poważny wzrost ładowności taboru, a w związku z tym m.in. konieczność wzmocnienia mostów i konieczność odtworzenia ramp i magazynów. Nie sądzę, aby koszt tego wszystkiego wynosił aż 90% wszystkich możliwych kosztów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pon 10:55, 27 Lut 2012    Temat postu:

^^ dokładnie, prawdopodobnie wręcz oodwrotnie. Tu można założyć, że na trasie będzie oczywiście więcej składów, niż 1, ale jednocześnie jest to system niezależny od całej sieci kolejowej i niskim poziomie skomplikowania. Ciężko rzucać poziomem kosztów, ale zapewne byłby on znacznie niższy od odtworzenia infrastruktury. Obciążenia również nie powinny być problemem, bo nie mówimy o pociągach towarowych ani o kolei szybkiej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin