Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Transport drogowy
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Czw 17:12, 12 Cze 2008    Temat postu: Transport drogowy

Trwa obecnie remont ulicy Toruńskiej, została także wybudowana ulica Nowotoruńska. Sprawa dotyczy oczywiście gliwickiej dzielnicy Trynek. Drogi te przebiegają tuż przy lotnisku. Powstała tam świetna 'bocznica' dla autobusów. Zobaczymy jak będzie funkcjonowała, czy będzie wygodna, czy autobusy będą się mieściły itp. Ale świetnie, że wytyczyli jakby osobny pas ruchu dla autobusów zrobiony z dużych kostek z kamienia (jak przy rondzie Ziętka w K-ce). Jestem ciekaw czy spełni swoje zadanie, lecz czuje, że tak Smile W innych częściach miasta także powinni takie pobudować.

Poza tym uważam, że PKM razem z miastem mogłyby pomyśleć o kierowcach i na takich zajezdniach udostępnić im jakieś nieduże pomieszczenia socjalne. Owszem, gdzie nie gdzie można zauważyć, że stoi np. toi toi. Ale to za mało. Np. na Koperniku można wykorzystać starą lodziarnię. Chatka pewnie niedługo spłonie lub spróchnieje, a można by ją:
1. udostępnić mieszkańcom,
2. pozwalać kierowcom odpoczywać tam, relaksować się, korzystać z toalet itp.
Aby kierowca jeździł lepiej należy zadbać o jego zdrowie. Tak by nie spędzał za kierownicą kilka godzin non stop (w czasie jazdy i odpoczynku). Oczywiście Kopernik to przykład, tak jak udostępnienie takich miejsc mieszkańcom. Można by zrobić także obiekty, gdzie tylko kierowcy mogli by wchodzić i przebywać. Obojętnie. Po prostu udostępnienie takich miejsc komercyjnie mieszkańcom pomogłoby zdobywać środki finansowe na utrzymanie takich miejsc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 20:42, 12 Cze 2008    Temat postu: Re: Transport drogowy

Robak napisał:
Powstała tam świetna 'bocznica' dla autobusów. Zobaczymy jak będzie funkcjonowała, czy będzie wygodna, czy autobusy będą się mieściły itp.


Na pewno będzie lepsza, niż ta dotychczasowa na ul. Piastów. Poza tym, jak już wreszcie ruszą Nowe Gliwice (co wcale nie musi być tak szybko, bo J&P Avax odwalił ponoć niezłą fuszerkę), to przydałby się autobus z Trynku (albo jeszcze lepiej Sikornika), przez Nowotoruńską, Nowe Gliwice i dalej przez Politechnikę w stronę centrum. Kiedyś powstanie może taki tramwaj, na razie zadowoliłbym się autobusem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Pią 19:09, 13 Cze 2008    Temat postu: :)

Dokładnie, też myślałem o tramwaju w tym miejscu. Ostatnio dużo się mówi, że to mnóstwo kosztuje, ok. Ale dałoby się fajnie wyznaczyć szlak linii, która przebiegałaby przy dużych emitorach ruchu. Przede wszystkim myślałem o tym by od Podium (do którego jak na razie jest ona proponowana) wydłużyć ją w późniejszym czasie do takich obiektów jak: Nowe Gliwice (myślę, że budynek będzie odwiedzać dziennie około 1,5-2 tyś osób), Trynek (mieszka tam także kilka tyś osób) i na tym koniec. Chociaż słusznie sugerujesz Mieszko, że można jeszcze dalej posłać linię do osiedla Sikornik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 20:01, 13 Cze 2008    Temat postu:

Jeśli chodzi o tramwaj, to nie da się ukryć, że jest drogi i całego miasta nigdy nim nie pokryjemy (przynajmniej nie za mojego życia). Natomiast obok planowanej linii Łabędy-Zabrze na pewno przydałaby się też druga linia północ-południe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Pią 20:32, 13 Cze 2008    Temat postu: ?

To jest już planowana jakaś linia Łabędy - Zabrze? Do tej port słyszałem Łabędy - Centrum - Podium.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 21:33, 13 Cze 2008    Temat postu: Re: ?

Robak napisał:
To jest już planowana jakaś linia Łabędy - Zabrze? Do tej port słyszałem Łabędy - Centrum - Podium.


Linia do Podium jest na dzień dzisiejszy nieaktualna. Wstępna koncepcja Nowego Centrum przewiduje budowę linii tramwajowej z Łabęd w śladzie torów kolejowych, która na wysokości skrzyżowania Chorzowska/Dąbrowskiego/Poniatowskiego łączyłaby się z obecną linią do Zabrza. Podkreślany jest tutaj fakt, że byłaby to linia biegnąca poza pasem drogowym, a więc zapewniająca rzeczywiście realną alterntywę dla ruchu kołowego. Do Podium takiej linii raczej nie da się na dzień dzisiejszy doprowadzić, a TŚ też nie chcą sią angażować w ten projekt, bo Podium to cały czas pewna niewiadoma.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Troi



Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GLIWICE

PostWysłany: Sob 14:52, 22 Lis 2008    Temat postu:

Tak sobie myślałem ze Gliwice mogły by zainwestować w drogi betonowe wytrzymalsze i dłużej żyją odporne na koleiny/ orientuje sie ktoś czy takie drogi są droższe od tych normalnych?? Jak ktoś nie widział to w niemczech autostrady pewnie nie w całości ale w większości są betonowe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Sob 15:10, 22 Lis 2008    Temat postu:

^^ to jest akurat mit, wynikający raczej z tego, jak za komuny (i potem) budowało się drogi asfaltobetonowe (tak samo, jak np dzisiejswze podejście do płaskich dachów, bo wszystkim kojarzą się z blokami). Nawierzchnia betonowa ma inne właściwości oczywiście, ale nie można powiedzieć, że jest lepsza - szczególnie w naszym klimacie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Troi



Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GLIWICE

PostWysłany: Sob 15:51, 22 Lis 2008    Temat postu:

kaspric napisał:
^^ to jest akurat mit, wynikający raczej z tego, jak za komuny (i potem) budowało się drogi asfaltobetonowe (tak samo, jak np dzisiejswze podejście do płaskich dachów, bo wszystkim kojarzą się z blokami). Nawierzchnia betonowa ma inne właściwości oczywiście, ale nie można powiedzieć, że jest lepsza - szczególnie w naszym klimacie.


nie wydaje mi sie... np stara autostrada (wybudowana przeciesz przez niemców) jest tego dowodem po za tym gdyby to był mit to niemcy nie mieli by naście tysięcy km betonowycjh autostrad .

A to znalazłem w internecie:

Co charakteryzuje nawierzchnie betonową:

* duża nośność i zdolność przenoszenia obciążeń
* odporność na odkształcenia trwałe
* jasny kolor
* dobre cechy eksploatacyjne
* niski koszt utrzymania w trakcie eksploatacji
* większe bezpieczeństwo
* niższy poziomi hałasu niż drogi bitumicznej
* możliwość całkowitego i bezpiecznego recyklingu betonu
* dostępność wszystkich surowców na terenie Polski


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Sob 16:18, 22 Lis 2008    Temat postu:

^^ wiesz, dane ze strony propagującej takie nawierzchnie nie mogą być uznane za do końca obiektywne Wink. Nie mówię, że takie nawierzchnie są gorsze, ale mitem jest, że nawierzchnia betonowa to jest cywilizacja, a asfaltobeton to zacofanie. Nie jestem akurat drogowcem (tutaj może Wix więcej by powiedział), ale conieco o drogach wiem Wink. Po pierwsze sztywność nie zawsze jest dobra - przykładowo w miejscu szkód górniczych nawierzchnia podatna po prostu się nieco odkształci (patrz Ruda Śląska), nawierzchnia sztywna zacznie pękać i się kruszyć. Bardzo wiele zależy od podłoża i lokalnych warunków, nie można powiedzieć, że dana nawierzchnia jest ogólnie lepsza. Jasny kolor nawierzchnie asfaltobetonowe też mają. Niższy poziom hałasu to bzdura - zresztą trochę to przeinaczyłeś w stosunku do źródła. Drogi betonowe generalnie są głośniejsze (zresztą polecam przejechać się przez Żoruy), a to, że można uzyskać niższy poziom hałasu, to inna bajka. Nie jest natomiast powiedziane, ile by to kosztowało. Kolejna sprawa to równość - drogi asfaltobetonowe są po prostu bardziej komfortowe. Agrumenty o dostępności surowców, większym bezpieczeństwie itp. to już raczej tylko fajne hasła, niewiele mające z rzeczywistością Wink.
To nie jest tak, że asfaltobeton jest gorszy, koleiny to trochę straszak. Problem w tym, że gdyby budowano za komuny nawierzchnie betonowe, to wyglądałyby pewnie jeszcze gorzej - bo tu nie chodzi o rodzaj nawierzchni, tylko to, jak się wtedy budowało (czyli zupełnie nienormowo).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Troi



Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GLIWICE

PostWysłany: Sob 17:32, 22 Lis 2008    Temat postu:

ja tez nie mam nic przeciwko asfaltobetonowej nawierzchni chodzi mi głównie o koleiny nie raz juz widziałem nową droge a po 2 latach szkoda gadać Razz

Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Sob 17:38, 22 Lis 2008    Temat postu:

Troi napisał:
Tak sobie myślałem ze Gliwice mogły by zainwestować w drogi betonowe wytrzymalsze i dłużej żyją odporne na koleiny.


Przejedź się parę razy nową DK-81 w Żorach to ci przejdzie ochota na beton. Ja byłem zawiedziony, bo warunki jezdne betonu są koszmarne. Różnicę między betonem a asfaltem można też odczuć na A4 w miejscach, gdzie jest wylewka betonowa pod bramki (np. w Bojkowie). Pogorszenie komfortu jazdy jest znaczne. Estetyki niestety też. A nowoczesne drogi asfaltowe (modyfikowane polimerami) też się podobno nie koleinują.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Sob 18:15, 22 Lis 2008    Temat postu:

Troi napisał:
ja tez nie mam nic przeciwko asfaltobetonowej nawierzchni chodzi mi głównie o koleiny nie raz juz widziałem nową droge a po 2 latach szkoda gadać Razz

Smile

Ale to jest kwestia nie typu nawierzchni, tylko dobrania złej klasy drogi lub po prostu felernego wykonania Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wix



Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Sob 19:22, 22 Lis 2008    Temat postu:

Wiele do dodania nie mam, bo Kaspric wymienił praktycznie wszystko Wink. Generalnie u nas nawierzchnie betonowe nie mają większego sensu z powodu szók górniczych - wystarczy że fragment lekko siądzie i nawierzchnia betonowa pęknie i utorzy uskok, po asfaltobetonowej będzie można nadal przejechać.

Co do jakości - droga musi być dobrze zaprojektowana, jeżeli zaprojektuje się ją na niższą wytrzymałość niż faktyczne obciążenia to żadnia - ani betonowa ani asfaltowa nie wytrzyma. Zdarza się, że remontowane drogi są robione z bardzo dobrych materiałów i zgodnie z projektem, tylko kłopot polega na tym, że ten projekt jest sprzed np.20 lat i zupełnie zmieniły się obciążenia na danej drodze (to akurat przykład od wykładowcy, któremu zlecono ekspertyzę, bo świetnie wykonana droga ze świetnych materiałów się rozpadła)

Problemem też są remonty polegające na frezowaniu i robieniu nakładek - jak droga była skoleinowana to nowa warstwa ścieralna leży częściowo (w koleinach) na starej i nagle okazuje się, że jeździmy po kilkunastu-kilkudziesięciu cm warstwy ścieralnej, która obciążeń nie przenosi.

Lubię betonowe autostrady, ale np. A4 do Katowic jest asfaltowa oraz zrobiona od początku do końca profesjonalnie - nadal wygląda jak nowa. Btw. gdyby była betonowa to jaja jakie były w związku z osiadaniem różnych warstw byłyby "troszkę" większe.

Generalnie ani asfaltobeton, ani beton nie jest lepszy. Kwestia przeznaczenia, lokalizacji i pewnych warunków ekonomicznych


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Troi



Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GLIWICE

PostWysłany: Sob 20:53, 22 Lis 2008    Temat postu:

m966

po betonie jeździ sie dużo lepiej Razz moze ktoś zrobił źle droge i dlatego narzekasz Razz przejechałem niemcy wszerz i wzdłuż i gdy sie wjeżdza na A4 do polski to różnica jest moim zdaniem duża, moze dlatego ze w niemczech leją tego betonu 80cm i mają spokojną głowe na najbliższe 20 lat a w polsce leje sie tego pół metra mniej.

Dobra to są tylko moje odczucia wracajmy do wątku Gliwic:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin