|
|
Autor |
Wiadomość |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pią 12:17, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
^^ właśnie się zastanawiam nad wysłaniem powyższego ctr-c ctrl-v jako komentarz do UM
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 15:33, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Chyba nie jest to najlepszy pomysł, jeśli mamy w przyszłości słać jakieś propozycje do UM (który przekaże je dalej do KZK )
Wracając do spraw bieżących - znalazłem kolejny "wodolejski" dokument, tym razem Zasady Polityki Taryfowej
[link widoczny dla zalogowanych]
Dlaczego wszyscy urzędnicy uwielbiają takie wodolejstwo... Czy to może ja jakiś dziwny jestem i wolałbym dwie strony, ale konkretów?
PS. Jakoś tak dziwnym trafem od czasu, gdy na FB się okazało, że ludzie są bardziej na bieżąco od KZK z przetargami i jeszcze śmią wytykać błędy, to KZK GOP przestał aktualizować "Rejestr Zmian" w BIP. Teraz trzeba wklikiwać się bardziej w poszukiwaniu co się zmieniło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stachu
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 16:49, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | Przeczytałem.
To opracowanie kolejny raz pokazuje, że KZK GOP rękami i nogami broni się przed zrobieniem czegokolwiek większego nie kopnięty wnioskiem i piorunem. |
Jaki organizator, takie opracowanie i jego autorzy.
Cytat: | 1. Zaproponowane zmiany dzielą się na trzy kategorie:
- zmiany już dawno proponowane na wszelkie możliwe sposoby (np. Politechnika)
- zmiany oczywiste, do których nie trzeba mieć wielkich analiz i nawet pasjonaci na forach komunikacyjnych by na to wpadli
- cięcia, i to radykalne - np. całkowite wycięcie 840 i 850 z Teatru Muzycznego i Częstochowskiej, 6 ze Sportowej, 80 (ciekawe czy autor pomyślał o terenie MZKP), 41 w wakacje.
Chyba, że o te cięcia chodziło, bo gmina znowu woli wydać pieniądze na skwerki, niż na sensowną ofertę KM. |
Co do 8xx to wolę nie pisać, bo rzucałbym epitetami na prawo i lewo. Co do 80 to zastanawiam się tylko nad jednym, czy mogli tu chociaż pomyśleć? 6 jeździ specjalnie do Sportowej bo na PP nie ma miejsca w godzinach szczytu, a 41 no bądźmy poważni, przecież tej linii nie obsługuje jedyny poważny przewoźnik. Przecież o 93 wspomnieli...
Cytat: | 2. Całe to opracowanie jest oparte na "liniotwórstwie" obecnym i nawet nie stara się zastanowić, czy stan obecny ma sens. Nawet we wstępie są piękne zdania uzasadniające jak to pięknie jest, pasażerowie wychwalają stan pod niebiosa, a brak istotności połączeń bezpośrednich jest uzasadniany tym, "że obecnie postulat bezpośredniości jest zapewniony przez aktualną ofertę i mieszkańcy nie dostrzegają potrzeb w tym zakresie." Proponowane zmiany to wydłużenia jednych krańców linii kompletnie bez zastanowienia, czy drugie mają sens. Czyli takie łatanie, jakie KZK GOP robi na codzień. |
Równie dobrze mógłbym wsadzić gówno do papierka po batonie i powiedział, że jest smaczny. Na to samo wychodzi.
Cytat: | 3. Jak już coś nowego jest proponowane, to w paru miejscach ociera się o absurdy. Linia do EC przez Trynek jest bardzo interesująca, prawie jak 692 z Waryńskiego na Kopernik. A już pomysł obsługi Areny przez obecne linie z wyjazdem przez Nadrzeczną jest godny nagrody Anty-Nobla. |
Trudno się z Tobą nie zgodzić
Cytat: | 4. Teoria teorią, a praktyka jak zwykle będzie praktyką. Co z tego, że w opracowaniu jest coś sensownego zapisane, jak rozkładowiec z gminą potem całą tę ideę spieprzy w równym stopniu, co 259 do SSE. |
Nie wiem czy zauważyliście tę "prawidłowość" co do 259, że rozkład i nowy wariant odpowiada temu co napisano w tym "opracowaniu" ?
Cytat: | Podsumowując coraz bardziej jestem zdania, że KZK GOP należy rozgonić jak ŚZPR. W tej instytucji NIGDY nie będzie lepiej. |
No ba! Rozgonić na cztery wiatry tę gnuśną kokieterię ex. prezydentów i całego tego nieróbstwa.
Cytat: | Jeśli wielkie opracowanie robione prawie rok po wyrzuceniu wodolejstwa i skompresowaniu wygląda w swojej najistotniejszej części tak, jakby robili to studenci na zaliczenie, to ręce opadają. |
Nie obrażaj studentów Ci jeszcze coś robią bo od tego zależy ich przyszłość. A Ci [kzk gop] nie robią nic!
Cytat: | Może zdanie powyżej zabrzmiało nieco za mocno, |
Żartujesz chyba? Zdanie jest jednym z delikatniejszych
Cytat: | może mam za wysokie wymagania do tej instytucji, |
I masz takie prawo! Wręcz obowiązek to jest Twój jak i z resztą nasz, żeby ich My społeczeństwo kontrolowało. Bo odwalają manianę jakich mało. Leżą martwym bykiem i tyle ich widzieli.
Cytat: | ale właśnie jestem po powrocie z krótkiej "wycieczki" do wielkiej sieci komunikacyjnej, gdzie prawie wszyscy korzystają z KZ (dojeżdżając nawet 180 km z własnej woli), pociągi, metro i autobusy są na wspólnej karcie, lotniska mają połączenia kolejowe, a motorniczy metra informują przez głośniki pasażerów, że stoją na czerwonym świetle i niestety muszą poczekać całą minutę na zielone.
Mind the gap. |
Rozmarzyłem się! Choć kapkę z tego u nas i już jest dobrze!
kaspric napisał: | ^^ właśnie się zastanawiam nad wysłaniem powyższego ctr-c ctrl-v jako komentarz do UM |
To całkiem dobry pomysł jest!
Kwarek napisał: | Chyba nie jest to najlepszy pomysł, jeśli mamy w przyszłości słać jakieś propozycje do UM (który przekaże je dalej do KZK ) |
Dobry, dobry! Drogi Kwarku nie sabotuj
Cytat: | Wracając do spraw bieżących - znalazłem kolejny "wodolejski" dokument, tym razem Zasady Polityki Taryfowej
[link widoczny dla zalogowanych] |
Kurde! Strona 4 z 13 i pierwszy akapit: Rosnące z roku na rok koszty funkcjonowania miejskiego transportu zbiorowego są wynikiem wprowadzania na linie taboru nowego, niskopodłogowego, klimatyzowanego, ekologicznego co poprawia komfort podróżowania.
Noż kur...de! Chyba mieszkam gdzieś indziej, gdzie takiej dobrej komunikacji nie ma...
Cytat: | Dlaczego wszyscy urzędnicy uwielbiają takie wodolejstwo... Czy to może ja jakiś dziwny jestem i wolałbym dwie strony, ale konkretów? |
Bo jak oni przychodzą do pracy na 8:00 to już o 8:15 są zmęczeni i się im nie chce ? Nie jesteś dziwny, ani ja też nie jestem dziwny, jesteśmy dewiantami, którzy oczekują normalności jak wszyscy tutaj na forum!
Cytat: | PS. Jakoś tak dziwnym trafem od czasu, gdy na FB się okazało, że ludzie są bardziej na bieżąco od KZK z przetargami i jeszcze śmią wytykać błędy, to KZK GOP przestał aktualizować "Rejestr Zmian" w BIP. Teraz trzeba wklikiwać się bardziej w poszukiwaniu co się zmieniło. |
Kontrola najlepszą formą zaufania! Zwłaszcza mieszkańców GOPu wobec KZK GOP
Ale to najbardziej mnie ubawiło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 11:11, 14 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Wczoraj sobie pomarudziłem, to teraz próba analizy merytorycznej. A co, wolno mi, bo to ja będę z tego potem korzystał, nie autorzy!
- Zmiana 692 na Koperniku. OK.
Jak już ruszamy 692, to brakuje mi tej zamiany Kleszczowa z 57. Z drugiej strony nie wiem, czy 692 w ogóle jest na Koperniku konieczne, czy nie lepiej byłoby tam poprzestawiać trasy innych linii. Gdyby tak połączyć relacje 692 i 710 do centrum i wysłać je potem "Gdzieś", to może dałoby się lepiej poprzestawiać. Ale to musielibyście zweryfikować.
- Piastów - Polibuda. W końcu. Choć ja cały czas uważam, że trasa Piastów - Dworcowa - Akademicka - Łużycka - Wrocławska - Konarskiego byłaby lepsza.
Zastanawiam się też, czy bardzo się pomylę, jak napiszę, że ta linia będzie miała numer 678.
- Piastów - EC. Trasa genialna, ciekawe czy będzie szybciej wysiąść na Lotników i dojść na piechotę na ten sam autobus na Wrocławską... W każdym razie połączenie jest potrzebne i chyba już bardziej widziałbym ją na początku jak 8/58, a potem przez Okrężną do Pszczyńskiej, albo prosto po Pszczyńskiej. Choć skoro finansować to będzie EC (a po co się wysilać KZK, nie?), to wyjdzie z tego wycieczkowy płatny darmobus w rodzaju tych do Tesco i Areny, a nie sensowne połączenie. Idiotyzmem będzie, jak to coś będzie służyć do dojazdu do proponowanego autobusu do Pyrzowic, też dość bezsensownego w tym miejscu.
- 93. No wpadli na to, gratulacje . Tylko jeszcze wydłużyłbym ją do Obrońców, bo przesiadki z 699 na 93 się nie będzie dało zrobić i trzeba będzie gonić przez centrum, (a może nawet wydłużyć do Żernik) a z drugiej strony do Logistyki i może nawet Kleszczowa. Problem pozostaje z dojazdem Łabęd na SSE, gdzie 93 uzupełniało pocięte taborowo 186. Dlatego relacji Brzezinka - Obrońców nadałbym numer 693 (bardziej pasuje do 692), a 93 zostawił jako jakiś zmianowy ogryzek z Łabęd. Na WPK ostatnio wpadli na pomysł zmianowego 93 w relacji Pyskowice - Łabędy - SSE (połączenie 707 z 93). Może też warto by się nad tym zastanowić.
- Sośnica - wygląda fajnie, ale to też musielibyście ocenić Wy.
- wycięcie 678. Właściwie to nie jest źle. Szkoda tylko, że to wycięcie jest z gatunku wycięć KZK, czyli nic w zamian. Niby na Koperniku przerzucą 692, ale 10 kursów będzie mniej. Przydałoby się zrobić też coś sensownego w rejonie Zatorza, bo tam też jest komunikacyjny bajzel.
- zamiana 71 i 126 - też dobre, choć ja bym bardziej skłaniał się do przerzucenia 197, a nie 126. 197 ma te warianty skrócone do Kopernika, a dodatkowo 126 ma wieczorne podmiany na wozy krótkie, a 197 jeździ na przegubach.
- kolej. No cóż. jak będzie to jeździć co 30 minut, to przy cięciach autobusów to idiotyzm, jak będzie co 5-10, to OK.
- nie wprowadzone wydłużenie 699. No wielki problem, pętli się nie da przebudować. Tragedia, koniec świata. Jak ja nie cierpię takich argumentów, pokazują tylko lenistwo urzędników.
Co do samej propozycji zmiany, to nie wiem, jakie są potrzeby zachodnich Żernik i może jednak przegub co 30 min to rzeczywiście troszkę za dużo.
- nie wprowadzone 676 - no tak, alergia na zwiększanie wzkm. 676 to głupia linia okrężna [nie lubię linii okrężnych ], którą moim zdaniem trzeba by przerobić na osobne relacje Piastów - Sikornik i jakąś sensowną obsługę Zatorza. Ale to tylko moje zdanie.
SSE:
- 259. Tak jak pisałem - zmiana sensowna, ale wprowadzona beznadziejnie i dla jednych kosztem drugich. Moje zdanie na komunikację w Starych Gliwicach znacie, ostatnio też na WPK doszliśmy do kilku wniosków odnośnie jak to mogłoby wyglądać, gdyby KZK GOP się chciało.
- 692 i 699 do Gutenberga. Piękny przykład nieudolności urzędników, bo o tym się mówi od ładnych kilku lat. Zmiana sensowna, ale boję się, że rozkładowiec rozpieprzy tym razem ostatnią regularną linię, jaką jest 699. Ciekawe też jak miałoby to obsługiwać 692, które jedzie przecież do Brzezinki. Może pomyśleli i ją skrócą, a może po prostu też rozpieprzą koordynację.
Bojków:
- uwaga ogólna - nie wiem jak to wygląda, ale coś mi się wydaje, że układ przystanków w tamtych rejonach jest wpisany do rejestru zabytków. Bo parę zakładów poznikało, popowstawały w nowych miejscach, a przystanki zostały.
- wydłużone 60. OK, ale najpierw muszą pętlę na Trynku przebudować, bo ZDM na to nie wpadł. Poza tym znowu wycieczka przez jedną dzielnicę do drugiej. Poza tym moim zdaniem 8/58 kwalifikują się do resetu, chociażby w obsłudze Nowych Gliwic [nie lubię linii okrężnych ].
Polibuda:
- 678... to znaczy nowa linia: fajnie, ale co 10 minut to trochę rzadko. Jak się studenci wpakują do autobusu, to już na Wrocławskiej nie będzie miejsca.
Linie zewnętrzne:
- poranny kurs 850 - wow, odkrycie roku, aż opracowania do tego potrzeba.
- wycięcie 850 przy wprowadzeniu linii na Politechnikę. No na pewno będzie to skoordynowane ze sobą. Poza tym już bez przesady, jeden przystanek więcej różnicy nie zrobi, a poprawia znacznie ofertę.
- likwidacja 80. I tak, i nie. O ile przerzucenie wzkm do Portu na 202 wydaje się sensowne, to obawiam się, że wyrżnięcie 80 spowoduje zamieszki na terenie w MZKP. W każdym razie sensowne połączenie z TG baardzo by się przydało, ale nie wiadomo, czy gminy to uciągną.
Co do portu, to ostatnio wpadłem jak się pozbyć 280 z przymusu koordynacji przy moich planach zmian w Starych Gliwicach - jak 80 a potem Edisona do SSE.
- 648 do Lipowej. Fajny pomysł, ale na Lipowej trochę ciasno. Przydałoby się powiększyć tamtą pętlę, bo przydałoby się jakieś miejsce do kończenia linii za Opolską, ale nie na Zajezdni.
- skrócenie 6, 194, 288 - do przeżycia, tylko trochę na Piastów ciasno. Nawet bardzo ciasno. Nie wiem też, jak tam z 6 do Sportowej, za dużej ilości linii tam nie ma.
- skrócenie 850 - trochę bez sensu, szczególnie jak jeszcze z Politechniki chcą wyciąć. No i zauważcie, że oczywiście nie zwiększą kursowania 676, które równolegle w tym opracowaniu było zaproponowane - czyli z Teatru znikają kursy - KZK GOP wybiera to co mu odpowiada rozwalając nieco założenia.
- niewprowadzone skrócenie 710 - no właśnie. Tu by się przydało to zrobić i zrobić coś sensownego na Koperniku, ale tego oczywiście się nie da, bo by się przepracowali.
- cięcia wakacyjne:
- 6 - trochę radykalnie, rozwalają mocno połączenie z Zabrzem. Już 156 dostało częstotliwość godzinną, a 617 dwa BN-y. No ale jeśli się myśli o czubku gliwickiego nosa, to tak potem wychodzi. A tak właściwie, to 6 jest do podziału, bo za wycieczki krajoznawcze powinna być inna taryfa.
- 41 - wygląda za radykalnie. Oczywiście KM jeżdżą tylko uczniowie i studenci, więc nikt tego nie zauważy.
- 197 - tak samo. Nie lubię takiego cięcia, bo potem w wakacje nie da się nigdzie dostać bez zapuszczania korzeni na przystankach a koordynacja też jest rozwalona. Wolałbym zmianę taboru na 197bis na BN, ale z tego co pamiętam obiegi, to się nie da.
- 870 w soboty - nie wiem, chyba nie tylko studenci tym jeżdżą
- 840 - to można przeżyć, choć oberwie dość mocno Teatr Muzyczny i rejony Kościuszki
(oczywiście Najjaśniejszy KZK GOP nie wpadł na to, że rejon ul. Kościuszki z sądem i dwoma szpitalami zasługiwałby na jakąś obsługę KM)
Analiza taborowa. Ładnie wygląda, ale dla mnie to wodolejstwo.
Analiza infrastruktury. Wodolejstwo. KZK GOP nie zajmuje się lokalizacją przystanków czy ogólnie infrastrukturą, więc oczywiście nie będzie temu poświęcał ani minuty cennego czasu tworzenia opracowania. A tutaj też jest sporo do napisania, chociażby totalne baziewie w postaci Pl. Piastów, na krórym np. ja wolę dodać sobie przesiadkę na Wrocławskiej, niż robić prejście Piwna - Piastów II przez 3 skrzyżowania w tym 2 ze światłami. Tak jak też zauważyliście - brakuje pomysłów na buspasy. No ale tym zajmuje się ZDM, więc to on musi teraz opracowanie zrobić.
P&R. Gdyby nie idiotyzm w postaci Areny, to byłoby OK.
Ale nawet z Areną da się coś zrobić, tylko trzeba nieco pomyśleć. Zaraz przy Kozielskiej jest spory dołek i kupa miejsca na parking. I tam by było rewelacyjne miejsce na P&R, służące dodatkowo jako parking dla Cmentarza (zamiast dzikiego parkingu przez przejście dla pieszych). No ale to trzeba pomyśleć i coś zrobić, a nie "wyzyskiwać frajerów inwestorów".
Uff, dotarliście do końca?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Sob 11:46, 14 Lip 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Sob 11:48, 14 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Dotarłem, ale niepotrzebnie wdajemy się w takie dyskusje nad pojedynczymi zmianami. Tutaj potrzebna jest porządna rewolucja, a nie pojedyncze zmiany tras i odjazdów. Ten stary układ nigdy nie będzie adekwatny do dzisiejszych potrzeb komunikacyjnych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 11:55, 14 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Chciałbym porządną rewolucję, ale niestety jak na razie to pozostaje tylko analiza właśnie takich pojedynczych zmian - nic innego nie ma.
Porządna rewolucja będzie tylko wtedy, gdy zbierzemy się razem i sami to zaprojektujemy a potem jakimś cudem przekonamy KZK i UM do wprowadzenia. KZK GOP sam od siebie tego nie zrobi, miastu analiza KZK zapewne wystarczy i będzie szczęśliwe, że wynikają z niej głównie cięcia i oszczędności oraz potwierdzenia własnych pomysłów.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Sob 11:56, 14 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Sob 14:19, 14 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Dotarłem, ale niepotrzebnie wdajemy się w takie dyskusje nad pojedynczymi zmianami. Tutaj potrzebna jest porządna rewolucja, a nie pojedyncze zmiany tras i odjazdów. Ten stary układ nigdy nie będzie adekwatny do dzisiejszych potrzeb komunikacyjnych. |
Dokładnie to samo chciałem napisać. Cholera jasna - przecież na tę analizę czekaliśmy ile, rok czy 2? A dostajemy zbiór propozycji, z których każda powinna być efektem bieżących zmian, odpowiadania na zmieniające się warunki, a nie efektem rocznej analizy.
Tak sobie myślę, że to i tak wszystko nie ma sensu, bo to jest takie pudrowanie trupa (niestety takiego, który po wieczność te odruchy życiowe mieć będzie). Cała kwitnesencja komunikacji wg KZK tkwi w tym, co jakiś czas temu w strategii przedstawił Urbańczyk. W każdej normalnej firmie komunikacyjnej daną wejściową byłyby potoki przemieszczających się między punktami. I pod tym kątem opracowuje się strategię - ile z tych potoków możemy wyciągnąć, jakimi sposobami etc. W strategii KZK daną wejściową jest liczba osób korzystających z KM. I tak liczba ta będzie oczywiście wg KZK maleć.
I to jes podstawowy błąd i na nim kończy się dyskusj! - jeśli już na początku się go popełnia, to cała reszta, wszystkie opracowania itp. po prostu nie mają sensu. Bo faktycznie - skoro liczba osób korzystających z KM nie jest zmienną, na którą mamy wpływ, to po co bawić się np. w ciekawe taryfy, po co na bieżąco korygować przebiegi linii itd.?
Zarząd KZK nie widzi i nie stawia przed sobą żadnego ambitnego celu, więc też nie ma z czego ich rozliczać. Już się do tego przyzwyczailiśmy, ale przecież to jest nie do pomyślenia, że nikt z KZK nigdy się nie zająknął przykładowo "naszym celem jest, by za 5 lat liczba pasażerów wzrosła o 10%". Ja przynajmniej odpowiadając za KM taki cel oficjalnie bym przedstawił - bo jaka jest satysfakcja z pracy, jeśli chce się tylko wegetować na stanowisku, bez pracy, celu i potencjalnych sukcesów?
Nie ważne, czy się uda, ważne, by do czegoś dążyć. Tutaj przewozy traktuje się jak konieczność (czyli tak samo, jak 30-40 lat temu), a nie konkurencję dla innych środków lokomocji. I nie chodzi mi tu o chore podejście "byle nie samochodem", bo tych wesołych maniaków KM (a raczej tramwajów) też już słuchać nie mogę, bo na każdy środek lokomocji jest miejsce, ale po prostu o to, że w KZK w ogóle nie rozpatruje się takiej konkurencji.
edit: takie jeszcze dopowiedzenie - świetnym obrazem KM jest komunikacja nocna. Wszyscy wiemy, ile trwało wymuszenie na KZK jakichkolwiek nocek. Wiemy, jak KZK bezczelnie kłamał w swoich odpowiedziach, że nie może ze względów prawnych nic zmieniać (bo to były bezczelne kłamstwa). W końcu powstała biedakomunikacja, która jest jeszcze w powyższej analizie uwzględniana jako zapewnienie KM nocnej. I tyle - gdyby nie my, dalej pewnie mało kto by o niej wiedział, i pewnie dalej mało kto wie. Widzieliście gdzieś np jakąkolwiek promocję? Ha, miała być - w końcu nawet robiłem dla UM propozycję, jak np. artykuł i rozkład do wycięcia miałyby wyglądać.
I co?
I g..., narobiłem się, sprawa została przekazana do Wydziału Kultury, który już wszystko oczywiście olał.
The end. Odechciewa się w ogóle cokolwiek robić społecznie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Sob 14:24, 14 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 11:41, 15 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
kaspric napisał: | Cholera jasna - przecież na tę analizę czekaliśmy ile, rok czy 2? A dostajemy zbiór propozycji, z których każda powinna być efektem bieżących zmian, odpowiadania na zmieniające się warunki, a nie efektem rocznej analizy. | Czytam ten cytat i zgadzając się w nim w 100% zacząłem być ciekawy jednego - wewnętrznej reakcji UM Gliwice na ten dokument. Skoro wszyscy, tu i na WPK, psioczymy na beznadziejność tego papieru, to w UM też chyba to zauważą. Bo jeśli ja zamawiałbym analizę sieci w swoim mieście i dostał coś takiego, to chyba bym się wściekł. Nie mam w zwyczaju zakładać złej woli, więc dla mnie jeśli już w urzędzie poszli po coś takiego do KZK GOP (w dodatku już chyba kilka razy o to prosili), to chyba nie po to, by dostać "opracowanie zmian bieżących" tylko coś większego, prawda? Teraz dostają papier, z którego w praktyce nic większego nie wynika. I co dalej? Jak to teraz połączyć z płatnym parkowaniem? Jak płatne parkowanie wpłynie na zmiany w KM, co trzeba zrobić? UM ma się domyślać lub testować na "żywym" organizmie?
Chyba, że też to ich nie interesuje i robią papier po to, by odłożyć go do archiwum bądź też żeby uzyskać potwierdzenie dla swoich jedynie słusznych planów. Ale to wtedy jest bez sensu i można sobie tworzenie takich dokumentów podarować.
EDIT.
Zastanawiało mnie, że w raporcie są podane dane o innych raportach, ale nie ma ich dołączonych i w celu ich znalezienia od niechcenia wbiłem link w Google. (bo dostęp do katalogu w bip jest zamknięty i trzeba znać konkretne linki)
Nie znalazłem nic czego szukałem ale znalazłem coś innego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Cytat: | Wydział Przedsięwzięć Gospodarczych i Usług Komunalnych, informuje, że na stronie Urzędu Miejskiego pod adresem [link widoczny dla zalogowanych] dostępny jest dokument przygotowany przez KZK GOP dotyczący komunikacji miejskiej wraz z propozycją ewentualnych zmian. Warto się zapoznać z tym dokumentem oraz odnieść do sformułowanych wniosków i propozycji zmian. | Chce się Wam?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Nie 12:22, 15 Lip 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Nie 14:21, 15 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Pon 15:52, 23 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Nie 14:26, 15 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Chyba będzie trzeba coś napisać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 19:07, 16 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Z FB KZK GOP:
Cytat: | Wszystkie czasy przejazdów między przystankami w Gliwicach zostaną zweryfikowane tuż po rozpoczęciu się roku szkolnego. |
Ciekawe czy wyjdzie jak zwykle - większości wcale nie trzeba zmieniać, bo jest bardzo dobrze wyliczona i nie ma wniosków o ich zmianę.
___
Trochę marudzenia.
Pewnie to tylko moje dziwactwa, ale czasem denerwuje mnie sposób prezentacji zmian tymczasowych na internetowych rozkładach KZK. Jest bardzo fajna funkcjonalność, która inaczej koloruje tło numeru linii z ostatnio zmienionym rozkładem. I przychodzi takie Tour de Pologne, w którym przeważająca większość linii dostaje jednodniowy, specjalny rozkład i zaczyna się wyróżniać. To jest super. Bez sensu staje się to kolejnego dnia, gdy wraca obowiązywanie starego rozkładu, podczas gdy na stronie KZK GOP ma on nową datę i przez dwa, trzy tygodnie pół sieci ma niezmienione rozkłady z oznaczeniem "nowe". Potem już nie wiadomo, czy coś się zmieniło, czy nie i dodatkowo data rozkładu na WWW zaczyna się rozjeżdżać z tą na przystanku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Pon 19:16, 16 Lip 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 9:06, 17 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Widzę, że zaczynają się artykuły jak to większość pasażerów chwali KZK GOP.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adas
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Wto 11:11, 17 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Tam jest fajny komentarz:
Była u mnie w domu jakiś czas temu panienka z ankietą na temat KZK GOP. Pytania były zamknięte, bez sensu i nie o to co boli pasażerów. Nie było miejsca na dodatkowe uwagi. Zaproponowałam żeby zanotować na odwrocie, ale powiedziała że nie kazali. Raport na podstawie takich ankiet musiał wyjść dobrze bo o drażliwe sprawy nikt po prostu nie zapytał :/"
Widział ktoś tę ankietę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 16:12, 17 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
To chyba nie będzie ta ankieta, ale starsza, ale na stronie UM są 3 linki do wyników jakichś badań:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stachu
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 13:56, 19 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
@adas: Teraz pytanie jest takie czy ów osoba prawdę pisała
@Kwarek: Może i starsza, ale warta uwagi
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez stachu dnia Czw 13:57, 19 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|