Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Tramwaj w Gliwicach, a teraz to i gdzie indziej ;-)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 60, 61, 62  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 7:20, 16 Kwi 2009    Temat postu:

Kwarek napisał:
- 1 za Porembą jest jednotorowa, dodatkowo chebziańskie "tuneliki" uniemożliwiają wysyłanie tam składów. Wyciąć.


Tu się zgadzam. 1 do Chebzia faktycznie nadaje się do wycięcia. Natomiast pozostałe odcinki są całkiem rozwojowe, w większości prowadzone poza ulicami. No i Zabrze nie ma tak silnego oparcia w PKMie, żeby z rękawa wyciągać zatramwaje. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Czw 7:20, 16 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziutek997



Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grottgera

PostWysłany: Czw 15:52, 16 Kwi 2009    Temat postu:

Ja myślę że ogólnie koncepcja komunikacji powinna być mocno przebudowana. Masto mocno się zmieniło urbanistycznie, powstały nowe domy, fabryki, centra handlowe etc... Jeśli mówimy o zachęceniu ludzi do kożystania z komunikacji miejskej jako alternatywy samochodu to uwazam że tutaj raczej dobrym pomysłem byłoby jej rozdrobnienie!!! Lecz w taką właśnie koncepcję obecne linie tramwajowe się nie wpisują! Tramwaj owszem - jak najbardziej! Super środek komunikacji, ale ciekawym rozwiązaniem byłoby gdyby stanowił kręgosłup komunikacyjny a linie poboczne obsługiwałyby autobusy. Kikla linii tramwajowych szybkimi (krótkimi), wysokoprzepusowymi trasami łączyłoby gliwice np. z zabrzem czy katowicami! W gliwicach ewnetualnie łabędy-sośnica bo te linie autobusowe są mocno obciążone. Ale w obecnym wykonaniu niesetety nie widzę przyszłości i w sporym stopniu przychylam się do propozycji likwidacji Razz Prawdą jest że tramwaj dodaje miastu charakteru, takiego wielkomiejskiego smaczku Smile ponaddo szkoda trochę czegoś co już istnieje ale dla mnie to nie są konkretne argumenty i z przykrością muszę stwierdzić że faktycznie tramwaje istniejące w obecniej formie nie są warte inwestowania pieniędzy! Stanowczo nie jestem za ich likwidacją ale z tym problemem poprostu trzeba coś zrobić!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 21:05, 16 Kwi 2009    Temat postu:

Horsky, post nie na temat, piszemy o tramwajach a nie personalnie o Frankiewiczu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:55, 16 Kwi 2009    Temat postu:



Demonstracje Sierpnia 80 ws. finansowania Tramwajów Śląskich

Demonstracje i pikiety w obronie komunikacji tramwajowej w aglomeracji katowickiej zapowiedział w czwartek związek zawodowy Sierpień 80.


Związkowcy zbierają też podpisy pod wnioskami do delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Katowicach o referenda ws. odwołania prezydentów tych śląskich i zagłębiowskich miast, które ograniczają finansowanie kursowania tramwajów, bądź rozważają całkowitą z nich rezygnację.

Komunikację tramwajową w aglomeracji obsługuje państwowa do 2007 r., a potem komunalna spółka Tramwaje Śląskie (TŚ), z początkiem tego roku przejęta bezpośrednio przez 12 śląskich i zagłębiowskich samorządów. Niektóre decydują się remontować na swoim terenie zdegradowaną infrastrukturę, inne ograniczają bieżące finansowanie tramwajów.

Taka sytuacja ma miejsce m.in. w Będzinie, gdzie wskutek zmniejszenia kwoty dofinansowania, TŚ od marca ograniczyły tam kursowanie trzech z sześciu linii. Samorząd tłumaczył swoją decyzję koniecznością oszczędzania i powoływał się na przeprowadzone przed jej podjęciem tzw. pomiary napełnień w tramwajach.

Ich analiza wykazała, że z przejazdów tramwajowych korzysta coraz mniej osób, dlatego stają się one nieopłacalne. Średnia dopłata z budżetu miasta do kilometra trasy autobusowej wynosi w tym roku w Będzinie 3,48 zł, a do tramwajowej - 6,06 zł. Gmina wyliczyła, że na zawieszeniu części połączeń zaoszczędzi ok. 2 mln zł rocznie.

Podobne wyliczenia przeprowadziły władze Gliwic, gdzie po jedynej trasie kursują dwie linie tramwajowe - do Zabrza i Rudy Śląskiej. Tamtejsi samorządowcy od dawna rozważają ich likwidację w swoich granicach odwołując się - prócz bieżących kosztów - do wysokich kosztów potrzebnych remontów torowisk.

W ub. tygodniu gliwicki samorząd zorganizował w tej sprawie spotkanie z mieszkańcami, na które przyszli m.in. związkowcy z Sierpnia 80. W jego efekcie odbędzie się tam 23 kwietnia pierwsza z demonstracji. Związkowcy będą zbierać podpisy pod wnioskiem o referendum ws. odwołania opowiadającego się za likwidacją tramwajów prezydenta Zygmunta Frankiewicza.

Jak poinformował PAP w czwartek lider Sierpnia 80, inny wniosek - o referendum ws. odwołanie prezydenta Będzina Radosława Barana - zostanie złożony pod koniec kwietnia. W tym czasie też - 29 kwietnia - związkowcy będą pikietować siedzibę organizującego komunikację w regionie Komunikacyjnego Związku Komunalnego GOP (KZK GOP).

"Będziemy demonstrować przed KZK GOP, bo prezydenci tworzących go miast muszą zdecydować, czy chcą mieć dobry i tani transport publiczny. Jeśli chcą, to wymaga to ponoszenia kosztów" - powiedział Ziętek, wskazując na dobry przykład władz Zabrza, które w środę podpisały z TŚ porozumienie ws. finansowania remontów torowisk.

Jednocześnie uznał, że KZK GOP, który zamawia u przewoźników usługi, powinien podnieść oferowane TŚ stawki. Pozostająca bowiem w trudnej sytuacji finansowej spółka była w stanie zaoferować w tym roku swoim pracownikom tylko "śmieszne stawki" podwyżek. Dlatego działające w niej związki już weszły z nią, lub wkrótce wejdą, w spór zbiorowy.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 22:24, 16 Kwi 2009    Temat postu:

Sory, ale to zdanie rozbawiło mnie do łez ""Będziemy demonstrować przed KZK GOP, bo prezydenci tworzących go miast muszą zdecydować, czy chcą mieć dobry i tani transport publiczny. Jeśli chcą, to wymaga to ponoszenia kosztów"" Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ellilamas



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik

PostWysłany: Pią 7:34, 17 Kwi 2009    Temat postu:

I znowu próba zorganizowania referendum. Ciekawe czy Pan P. zamoczy w tym swoje paluchy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 8:48, 17 Kwi 2009    Temat postu:

kaspric napisał:
Sory, ale to zdanie rozbawiło mnie do łez ""Będziemy demonstrować przed KZK GOP, bo prezydenci tworzących go miast muszą zdecydować, czy chcą mieć dobry i tani transport publiczny. Jeśli chcą, to wymaga to ponoszenia kosztów"" Very Happy


Końcówka też jest mocna. To, co przewidywał Frankiewicz, że wzkm za tramwaje będzie jeszcze rosnąć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:47, 17 Kwi 2009    Temat postu:

m966 napisał:
Końcówka też jest mocna. To, co przewidywał Frankiewicz, że wzkm za tramwaje będzie jeszcze rosnąć.
A wzkm autobusowy to bedzie maleć?

Chcąc mieć komunikacje autobusowa na poziomie i chcąc uchronić PKM przed upadłoscią ten wzkm takze musi wzrosnąć do poziomu jaki występuje w innych miastach. Porównujac, stawka w GOPie powinna wzrosnąć o nawet 50% by zrównać sie z innymi polskimi miastami. Chociaż u nas niektórzy przewoznicy juz jezdzą za 6 zł wzkm autobusowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Troi



Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GLIWICE

PostWysłany: Pią 21:16, 17 Kwi 2009    Temat postu:

ja mam takie pytanie, prezydent na spotkaniu w sprawie tramwajów powiedział że w um istnieje komórka która zdobywa fundusze z uni a rzecz transportu ale niestety nic nie dostaniemy... dlaczego? przecież inne miasta dostają a u nas nagle się nie da? Wie ktoś dlaczego Gliwice nie dostaną z uni ani centa na tramwaje?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 22:08, 17 Kwi 2009    Temat postu:

Troi napisał:
Wie ktoś dlaczego Gliwice nie dostaną z uni ani centa na tramwaje?


Bo nie mają z czego dostać. Tych unijnych pieniędzy na transport jest po prostu bardzo mało. W śląskim RPO do 2013 roku jest tylko kilkadziesiąt milionów zł, które mają trafić do Częstochowy. A GOP ma do wykorzystania pulę związaną z EURO 2012 - 100 mln euro do podziału na kilkanaście miast (zdecydowaną większość zgarną Katowice). Gliwice miały z tego dostać kilka milionów, ale prezydent stwierdził, że skoro miałyby to być jedyne pieniądze, to gra nie jest warta świeczki. Tym bardziej, że nic niestety nie wskazuje na to, żeby po 2013 roku tych pieniędzy miało być więcej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:10, 18 Kwi 2009    Temat postu:

m966 napisał:
Bo nie mają z czego dostać. Tych unijnych pieniędzy na transport jest po prostu bardzo mało.

W takim razie po co ta komórka w UM?

Cytat:
Gliwice miały z tego dostać kilka milionów,

12 mln, nie kilka.

Cytat:
ale prezydent stwierdził, że skoro miałyby to być jedyne pieniądze, to gra nie jest warta świeczki.

Przezydent tak stwierdził? Laughing Tak jak juz pisałem wczesniej. Te ulice tak czy siak wyremontowane byc muszą. Wychodzi na to, ze bedą musiały byc wyremontowane w całosci z kasy miasta.

Cytat:
Tym bardziej, że nic niestety nie wskazuje na to, żeby po 2013 roku tych pieniędzy miało być więcej.
A co wskazujena to, ze bezie ich mniej? Pytam powaznie bo chyba jeszcze nie ma żadnaych informacji na temat wynegocjowanych dotacji z UE na lata 2014-20.

Tak mi jeszcze przyszło do głowy. TŚ po likwidacji w ogóle nie bedą sie przejmowały gliwickimi torowiskami. I wtedy moze byc kłopot z remontem tych ulic. TŚ wcale nie muszą zgodzić sie na ich likwidacje (w koncu są nadal ich właścicielem), torowiska wiec moga tak lezeć nieruszane i z 20 lat, a dziury w mieście bedą sie powiększać. Od estetycznej strony nie musze chyba wyjasniać jak po pewnym czasie wyglądają nieuzywane torowiska. To tylko takie załozenie w ramach złosliowści TŚ na Frankiewiczu Wink . W rzeczywistosci nie sądze, zeby miasto ze swej strony w przeciągu 10 lat w ogóle zajeło sie remontem tych ulic, bo koszty bedą ogromne. No trudno. Okazja była.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mark40 dnia Sob 12:12, 18 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Sob 13:21, 18 Kwi 2009    Temat postu:

mark40 napisał:
W takim razie po co ta komórka w UM?


Komórka w UM jest generalnie od funduszy UE. Nie tylko od funduszy na tramwaje.


mark40 napisał:
Cytat:
Gliwice miały z tego dostać kilka milionów,

12 mln, nie kilka.


Kilka milionów euro.


mark40 napisał:
Przezydent tak stwierdził? Laughing Tak jak juz pisałem wczesniej. Te ulice tak czy siak wyremontowane byc muszą. Wychodzi na to, ze bedą musiały byc wyremontowane w całosci z kasy miasta.


Ale jeżeli remont nie obejmie modernizacji torowiska, to będzie sporo tańszy.


mark40 napisał:
A co wskazujena to, ze bezie ich mniej? Pytam powaznie bo chyba jeszcze nie ma żadnaych informacji na temat wynegocjowanych dotacji z UE na lata 2014-20.


Po pierwsze, nie będzie już dodatkowych pieniędzy związanych z EURO 2012. A po drugie, w kolejny budżecie, z tego co się orientuję, Polska w ogóle dostanie mniej pieniędzy, niż w tym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 13:58, 18 Kwi 2009    Temat postu:

m966 napisał:
Kilka milionów euro.

W takim razie wkłąd Gliwic takze wynosiłby tylko kilka milionów euro

m966 napisał:
Ale jeżeli remont nie obejmie modernizacji torowiska, to będzie sporo tańszy.
Sporo, to znaczy ile? jesli remont nie obejmie torowiska (bo te zostanie tak jak leży) to z pewnosćia bedzie tańszy, ale jeśli je obejmie to o ile?

m966 napisał:
Po pierwsze, nie będzie już dodatkowych pieniędzy związanych z EURO 2012. A po drugie, w kolejny budżecie, z tego co się orientuję, Polska w ogóle dostanie mniej pieniędzy, niż w tym.
Aha mimo to, to nie tłumaczy stwierdzenia "że nie bedzie ich w ogóle". Dobry projekt znajdzie dofinansowanie. Tłumaczenie "że nie bedzie funduszy dlatego nie inwestujemy przebija nawet tłumaczenia Zagłębia o marginalizacji. Oni przyanjmniej wiedzą, ze te fundusze są i bedą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Sob 14:25, 18 Kwi 2009    Temat postu:

Ja myślę, że wiele wyjaśni się właśnie po 2013 roku. Z jednej strony będzie wiadomo, jaka jest perspektywa finansowa do wykorzystania. Z drugiej - zakończony będzie już projekt EURO 2012, który pokaże, na ile te wkładane w tramwaje pieniądze przynoszą realny efekt. Jeśli Zabrze włoży w tramwaje swoje kilkadziesiąt milionów złotych i w 2013 roku okaże się, że nie przekłada się to na wzrost liczby pasażerów, to będzie to przesłanka mówiąca, że nie warto. A jeśli efekty będą zadowalające, to być może ktoś się jeszcze namyśli i sięgnie po fundusze z nowej puli. Po co mamy uczyć się na własnych błędach skoro możemy na cudzych? A skoro z góry zakładamy, że odremontowanie linii 1/4 zabierze nam nawet kilkanaście lat, to trzy lata opóźnienia niewiele tu zmienią.

PS. A co do funduszy: jeżeli mając 200-milionowe potrzeby dostajemy dotację w wysokości 12 mln, to jest to tyle, co nic. Gdybyśmy dostali 100 mln to byłaby inna rozmowa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Sob 14:33, 18 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Sob 21:53, 18 Kwi 2009    Temat postu:

mark40 napisał:
Tak mi jeszcze przyszło do głowy. TŚ po likwidacji w ogóle nie bedą sie przejmowały gliwickimi torowiskami. I wtedy moze byc kłopot z remontem tych ulic. TŚ wcale nie muszą zgodzić sie na ich likwidacje (w koncu są nadal ich właścicielem), torowiska wiec moga tak lezeć nieruszane i z 20 lat, a dziury w mieście bedą sie powiększać. Od estetycznej strony nie musze chyba wyjasniać jak po pewnym czasie wyglądają nieuzywane torowiska. To tylko takie załozenie w ramach złosliowści TŚ na Frankiewiczu Wink . W rzeczywistosci nie sądze, zeby miasto ze swej strony w przeciągu 10 lat w ogóle zajeło sie remontem tych ulic, bo koszty bedą ogromne. No trudno. Okazja była.
Gliwice oddają swoje udziały w TŚ w zamian za torowiska, proste.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 60, 61, 62  Następny
Strona 9 z 62

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin