|
|
Autor |
Wiadomość |
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 21:06, 25 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Nie ma co czekać, trzeba działać ... Tylko żeby to było takie proste :/ ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 16:59, 28 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Gliwicki tramwaj w pigułce, czyli rozmowa z rzecznikiem UM - [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 17:30, 28 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
^^ Trochę powierzchowne niestety.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 23:55, 28 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Odnośnie tego czy na gliwickichg torowskach mógł by czy nie mógł by pojawic sie nowoczesny tabor. Gdyby teoretycznie TŚ zamiast 20 wagonów wysokopodłogowych zakupił 10 takich tramwajów
i przekazał je w całości na linii 1/4, czy zadowoliłoby to gliwiczan? Tramwaj ten nie musi mieć bardzo dobrych torowisk jak inne wagony niskopodłogowe. We wrocławiu kursuje po torach w podobnym stanie do naszych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Śro 0:07, 29 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
^^ teoretycznie, w praktyce jest inaczej, a IMO właśnie to byłoby świetne rozwiązanie. Osobiście wolę cały tabor w klasie średniej niż 2 składy w wysokiej i 8 poza wszelkimi klasami. W tramwajach jest o tyle lepiej niż w busach, że te stare też mogą być ciche i komfortowe, nie są tylko "odpicowane". W autobusach między nówką a 10 letnim czuć ogromną różnicę
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Śro 0:10, 29 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 0:45, 29 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
mark40 napisał: | |
Nawet, nawet. Ile za sztukę takiego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 10:28, 29 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
MPK Wrocław kupuje je (moderl 205Wras) chyba po 3,9 mln ale zapytam jeszcze Wychodzi prawie tyle samo jak zakup 2 solówek wyskopodłogowych. Przy okazji jest jeden człon niskopodłogowy wiec taki zakup byłby bardziej wskazany. Moim zdaniem zakup 20 solówek wysokopodłogowych jest cofaniem się do tyłu (choć MPK Wrocław też jeszcze takie kupuje). 205-ki byłyby dla nas tez dobrym rozwiązaniem na pewne trasy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mark40 dnia Śro 10:29, 29 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
ellilamas
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik
|
Wysłany: Śro 11:03, 29 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
To na czym aktualnie stoimy? Jaka jest szansa na rozwiązanie inne niż likwidacja? Rozprawiacie tu o tym w jaki Tabor Gliwice powinny zainwestować, a tymczasem referendum przepadło - z maila od Naczelnik Biura Prezydenta Miasta i Rady Miejskiej -
"(...)petycja, podpisana przez 260 osób, dotycząca podjęcia przez Radę Miejską w Gliwicach uchwały w sprawie przeprowadzenia referendum dotyczącego likwidacji komunikacji tramwajowej w Gliwicach, została rozpatrzona na sesji Rady Miejskiej w dniu 23 kwietnia br.
Rada Miejska odrzuciła petycję stosunkiem głosów 14 za odrzuceniem, 4 przeciw, 6 wstrzymujących się."
Ze strony OKOTiPKMwG
# Więcej w tej sprawie urzędnicy mają powiedzieć w połowie maja. Wtedy zapaść ma ostateczna decyzja co dalej z gliwickimi tramwajami (wypowiedź Rzecznika UM dla TV Silesia 23.04.br)
# Oczywiście zapoznamy się ze wszystkim argumentami, a na dyskusję nigdy nie jest za późno - dodaje i obiecuje, że ostateczna decyzja w sprawie tramwajów zapadnie w ciągu dwóch-trzech miesięcy. (wypowiedź Rzecznika UM dla Gazety Wyborczej 24.04.br)
Czyli teraz to już tylko decyzja urzędnicza, a więc de facto już zapadła?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 11:35, 29 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Przekleje wypowiedz z linku z rynkowego
"Faktycznie, gdy rozpocznie się w Gliwicach budowa Drogowej Trasy Średnicowej, linia tramwajowa 1 i 4 kursująca w Gliwicach zostanie zawieszona. Przerwa potrwa co najmniej 2 lata. Tak wiêc w czasie realizacji tej inwestycji drogowej konieczne bêdzie zorganizowanie komunikacji zastêpczej. Tramwaj bêdzie koñczył swój bieg w zajezdni przy ul. Chorzowskiej. Władze miasta prawdopodobnie liczą na to, że mieszkañcy przekonają siê do autobusu i nie bêdą protestować kiedy po okresie zawieszenia tramwaj nie pojawiłby siê już na ulicach miasta."
Jakby nie było jest to bardzo sprytny scenariusz ze strony władz. Kłóci się to jedynie z tym, ze spółka DTŚ musi wiedzieć czy nad tunelem ma wybudowac z powrotem tory. W związku z tym władze nie mogą czekać 2 lata z decyzją, tylko musza ją podjąć przed rozpoczęciem budowy. Tak wiec władze liczą nie na to, ze mieszkancy się z czasem przekonają, bo 15 lat temu mieszkancy nie przekonali się sami wiec sami ich do tego przekonają podejmujac decyzje wcześniej. Jedyna nadzieja w wyborach.
Innym wyjsciem byłoby podzielenie trasy tramwajowej na dwie częsci. Tutaj wiele mogłaby zdziałać spółka TŚ. Tabor dwukierunkowy do obsługi trasy Zwycięstwa-WW mamy (trzy składy 111N). Na drugi odcinek trzeba by sprowadzić wagony dwukierunkowe. Większą ich ilość, zeby mogły one kursować z dworca PKP (lub zrobic koncowy przystanek na tym krótkim odcinku Zwycięstwa (łatwiejsze byłyby przesiadki) prosto do Zabrza. Do zajezdni nie ma sensu, choc ewentualnie w przypadku braku możliwosci sprowadzenia większej liczby takich wagonów musiałoby tak zostać.
Tramwaje dwukierunkowe, z częscią niskopodłogową mozna sprowadzić z Krakowa lub Gdańska. Te trzy firmy przewozowe (TŚ, MPK Kraków, ZKM Gdańsk) już wcześniej wymieniały się wagonami tego typu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 12:45, 29 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Ja pozwolę sobie kontynuować "przegląd prasy".
Zdanie wyrwane z kontekstu, ale ciekawe czy to zwyczajne przekłamanie dziennikarskie, czy już zaczynają wychodzić pierwsze oznaki "kzkgopizmu zatramwajowego". [link widoczny dla zalogowanych] (notatka o demonstracji)
MSI napisał: | Przypomnijmy, że sprawa dotyczy proponowanego przez prezydenta Gliwic zastąpienia tramwajów przez autobusy niskopodłogowe, które mogłyby kursować na trasie zbliżonej do tramwajowej. |
W dzisiejszej [link widoczny dla zalogowanych] także artykuł o tramwajach
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Śro 12:47, 29 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 13:44, 29 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
mark40 napisał: | Moim zdaniem zakup 20 solówek wysokopodłogowych jest cofaniem się do tyłu |
Nie da się ukryć. Tym bardziej, że trudno jest się cofnąć do przodu.
mark40 napisał: | Kłóci się to jedynie z tym, ze spółka DTŚ musi wiedzieć czy nad tunelem ma wybudowac z powrotem tory. |
O tym decydować będzie projekt, który prawdopodobnie jest już gotowy. Myślę, że niezależnie od decyzji KZK GOP, tory na DTŚ i tak zostaną więc odbudowane.
mark40 napisał: | Tak wiec władze liczą nie na to, ze mieszkancy się z czasem przekonają, bo 15 lat temu mieszkancy nie przekonali się sami wiec sami ich do tego przekonają podejmujac decyzje wcześniej. |
Nie myl rzeczy. 15 lat temu jako zatramwaje jeździły po Gliwicach Autosany H9 i Ikarusy 260. Nie może dziwić, że nikogo one nie przekonały. Teraz będą zapewne jeździły Solarisy, a one dysponują bardziej przekonującymi argumentami.
MSI napisał: | Przypomnijmy, że sprawa dotyczy proponowanego przez prezydenta Gliwic zastąpienia tramwajów przez autobusy niskopodłogowe, które mogłyby kursować na trasie zbliżonej do tramwajowej. |
Trasa zatramwaju będzie musiała być "zbliżona", bo ul Dolnych Wałów pod prąd jeździć mogą tylko tramwaje.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Śro 13:58, 29 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
michal
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 15:14, 29 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
co do Dolnych wałów to juz dawno powinni postawić zakaz parkowania, separotor i pociągnąc drugą nitke (wtedy nie byłoby "czekania" na placu miciekiwicza). Im dłużej trwa ta dyskusja (medialna) tym bardziej rozwalają mnie argumenty (że ludzie sie przekonają, ze tak naprawde jak tramwaj nie bedzie jezdzic to bedzie mozna go wypieprzyc - a mozna odwrotnie, że nie ekologiczny ? przeciez inwestycje w komunikacje zbiorową odciążaja ruch, a tym bardziej w tramwaje... ze jest głośno ?... )
W zeszłym tygodniu byłem we Wrocławiu i podróżowałem cały dzień właśnie trawmajami - dlaczego ? dlatego że najszybciej - system "zielonej fali" działa po prostu niesamowicie <szok>. Wydaje się ze pomiedzy przystankami jedzie sie kilometry a to tylko złudzenie i przyzwyczajenie bo Nasze pieknie Śląskie stoją co 150-300 m. Czesto podrozuje do Zabrza (tramwajem-dlatego że "blisko") taka wycieczka zabiera mi 35 minut z życia w jedną strone (z centrum do centrum), raz w ciągu tych lat przytrafiła się zielona fala (począwszy od skrzyżowania z Wyszyńskiego, PKP, Pl Piastów, "Focus", Zabrska, Chorzowska, debilna mijanka pomiedzy zameczkiem a Zajezdnia i początek Wolności) podróż zajęła UWAGA: 17 min (z zegarkiem w ręku) !!
Brak mi słów , nie wiem jakie argumenty "od Nas" mogą trafić do UM. Rozbudowa istniejącej sieci to "marzenie", ekologia to "ściema", dofinansowania UE nie może być , trawmaj jest "za wysoki". Nóż w kieszeni się otwiera.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
martinextra
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice (Obr. Pokoju)
|
Wysłany: Śro 15:47, 29 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
mark40 napisał: | Przekleje wypowiedz z linku z rynkowego
"Faktycznie, gdy rozpocznie się w Gliwicach budowa Drogowej Trasy Średnicowej, linia tramwajowa 1 i 4 kursująca w Gliwicach zostanie zawieszona. Przerwa potrwa co najmniej 2 lata. Tak wiêc w czasie realizacji tej inwestycji drogowej konieczne bêdzie zorganizowanie komunikacji zastêpczej. Tramwaj bêdzie koñczył swój bieg w zajezdni przy ul. Chorzowskiej. Władze miasta prawdopodobnie liczą na to, że mieszkañcy przekonają siê do autobusu i nie bêdą protestować kiedy po okresie zawieszenia tramwaj nie pojawiłby siê już na ulicach miasta."
Jakby nie było jest to bardzo sprytny scenariusz ze strony władz. Kłóci się to jedynie z tym, ze spółka DTŚ musi wiedzieć czy nad tunelem ma wybudowac z powrotem tory. W związku z tym władze nie mogą czekać 2 lata z decyzją, tylko musza ją podjąć przed rozpoczęciem budowy. Tak wiec władze liczą nie na to, ze mieszkancy się z czasem przekonają, bo 15 lat temu mieszkancy nie przekonali się sami wiec sami ich do tego przekonają podejmujac decyzje wcześniej. Jedyna nadzieja w wyborach.
Innym wyjsciem byłoby podzielenie trasy tramwajowej na dwie częsci. Tutaj wiele mogłaby zdziałać spółka TŚ. Tabor dwukierunkowy do obsługi trasy Zwycięstwa-WW mamy (trzy składy 111N). Na drugi odcinek trzeba by sprowadzić wagony dwukierunkowe. Większą ich ilość, zeby mogły one kursować z dworca PKP (lub zrobic koncowy przystanek na tym krótkim odcinku Zwycięstwa (łatwiejsze byłyby przesiadki) prosto do Zabrza. Do zajezdni nie ma sensu, choc ewentualnie w przypadku braku możliwosci sprowadzenia większej liczby takich wagonów musiałoby tak zostać.
Tramwaje dwukierunkowe, z częscią niskopodłogową mozna sprowadzić z Krakowa lub Gdańska. Te trzy firmy przewozowe (TŚ, MPK Kraków, ZKM Gdańsk) już wcześniej wymieniały się wagonami tego typu.
|
Już kiedys tak było... Podczas remontu mostu w ciągu ul. Zabrskiej jeżdził trawmaj dwukierunkowy na odcinku WW Hutnicza. Ostatnio te tramwaje zostaly wypozyczone do Krakowa gdzie zreszta przeszly modernizacje....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 18:08, 29 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Jeżdże codziennie tramwajami po wrocku i w głowę zachodzę jakimi ty liniami jeździłeś ... Niestety zielona fala we wrocku to fikcja a jeżeli tobie się przydarzyło że miałeś zieloną falę to miałeś niesamowite szczęście ... A jeżeli chodzi o "zemsty gliwic" to one chyba wróciły juz na śląsk...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 19:17, 29 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Właściwie, taki roczny czy dwuletni okres funkcjonowania zatramwaju to jest całkiem dobry pomysł. Przynajmniej będzie można przetestować te alternatywne pomysły i obiektywnie stwierdzić, czy to ma sens. A jeśli się okaże, że zatramwaje to niewypał, to zawsze będzie jeszcze okazja powrócić do tego, co było.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|