Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Tramwaj w Gliwicach, a teraz to i gdzie indziej ;-)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 60, 61, 62  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 21:06, 25 Kwi 2009    Temat postu:

Nie ma co czekać, trzeba działać Wink ... Tylko żeby to było takie proste :/ ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 16:59, 28 Kwi 2009    Temat postu:

Gliwicki tramwaj w pigułce, czyli rozmowa z rzecznikiem UM - [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 17:30, 28 Kwi 2009    Temat postu:

^^ Trochę powierzchowne niestety.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:55, 28 Kwi 2009    Temat postu:

Odnośnie tego czy na gliwickichg torowskach mógł by czy nie mógł by pojawic sie nowoczesny tabor. Gdyby teoretycznie TŚ zamiast 20 wagonów wysokopodłogowych zakupił 10 takich tramwajów



i przekazał je w całości na linii 1/4, czy zadowoliłoby to gliwiczan? Tramwaj ten nie musi mieć bardzo dobrych torowisk jak inne wagony niskopodłogowe. We wrocławiu kursuje po torach w podobnym stanie do naszych Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Śro 0:07, 29 Kwi 2009    Temat postu:

^^ teoretycznie, w praktyce jest inaczej, a IMO właśnie to byłoby świetne rozwiązanie. Osobiście wolę cały tabor w klasie średniej niż 2 składy w wysokiej i 8 poza wszelkimi klasami. W tramwajach jest o tyle lepiej niż w busach, że te stare też mogą być ciche i komfortowe, nie są tylko "odpicowane". W autobusach między nówką a 10 letnim czuć ogromną różnicę

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Śro 0:10, 29 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 0:45, 29 Kwi 2009    Temat postu:

mark40 napisał:


Nawet, nawet. Ile za sztukę takiego?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:28, 29 Kwi 2009    Temat postu:

MPK Wrocław kupuje je (moderl 205Wras) chyba po 3,9 mln ale zapytam jeszcze Wink Wychodzi prawie tyle samo jak zakup 2 solówek wyskopodłogowych. Przy okazji jest jeden człon niskopodłogowy wiec taki zakup byłby bardziej wskazany. Moim zdaniem zakup 20 solówek wysokopodłogowych jest cofaniem się do tyłu (choć MPK Wrocław też jeszcze takie kupuje). 205-ki byłyby dla nas tez dobrym rozwiązaniem na pewne trasy.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mark40 dnia Śro 10:29, 29 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ellilamas



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik

PostWysłany: Śro 11:03, 29 Kwi 2009    Temat postu:

To na czym aktualnie stoimy? Jaka jest szansa na rozwiązanie inne niż likwidacja? Rozprawiacie tu o tym w jaki Tabor Gliwice powinny zainwestować, a tymczasem referendum przepadło - z maila od Naczelnik Biura Prezydenta Miasta i Rady Miejskiej -
"(...)petycja, podpisana przez 260 osób, dotycząca podjęcia przez Radę Miejską w Gliwicach uchwały w sprawie przeprowadzenia referendum dotyczącego likwidacji komunikacji tramwajowej w Gliwicach, została rozpatrzona na sesji Rady Miejskiej w dniu 23 kwietnia br.
Rada Miejska odrzuciła petycję stosunkiem głosów 14 za odrzuceniem, 4 przeciw, 6 wstrzymujących się."

Ze strony OKOTiPKMwG Smile
# Więcej w tej sprawie urzędnicy mają powiedzieć w połowie maja. Wtedy zapaść ma ostateczna decyzja co dalej z gliwickimi tramwajami (wypowiedź Rzecznika UM dla TV Silesia 23.04.br)
# Oczywiście zapoznamy się ze wszystkim argumentami, a na dyskusję nigdy nie jest za późno - dodaje i obiecuje, że ostateczna decyzja w sprawie tramwajów zapadnie w ciągu dwóch-trzech miesięcy. (wypowiedź Rzecznika UM dla Gazety Wyborczej 24.04.br)

Czyli teraz to już tylko decyzja urzędnicza, a więc de facto już zapadła?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:35, 29 Kwi 2009    Temat postu:

Przekleje wypowiedz z linku z rynkowego

"Faktycznie, gdy rozpocznie się w Gliwicach budowa Drogowej Trasy Średnicowej, linia tramwajowa 1 i 4 kursująca w Gliwicach zostanie zawieszona. Przerwa potrwa co najmniej 2 lata. Tak wiêc w czasie realizacji tej inwestycji drogowej konieczne bêdzie zorganizowanie komunikacji zastêpczej. Tramwaj bêdzie koñczył swój bieg w zajezdni przy ul. Chorzowskiej. Władze miasta prawdopodobnie liczą na to, że mieszkañcy przekonają siê do autobusu i nie bêdą protestować kiedy po okresie zawieszenia tramwaj nie pojawiłby siê już na ulicach miasta."

Jakby nie było jest to bardzo sprytny scenariusz ze strony władz. Kłóci się to jedynie z tym, ze spółka DTŚ musi wiedzieć czy nad tunelem ma wybudowac z powrotem tory. W związku z tym władze nie mogą czekać 2 lata z decyzją, tylko musza ją podjąć przed rozpoczęciem budowy. Tak wiec władze liczą nie na to, ze mieszkancy się z czasem przekonają, bo 15 lat temu mieszkancy nie przekonali się sami wiec sami ich do tego przekonają podejmujac decyzje wcześniej. Jedyna nadzieja w wyborach.

Innym wyjsciem byłoby podzielenie trasy tramwajowej na dwie częsci. Tutaj wiele mogłaby zdziałać spółka TŚ. Tabor dwukierunkowy do obsługi trasy Zwycięstwa-WW mamy (trzy składy 111N). Na drugi odcinek trzeba by sprowadzić wagony dwukierunkowe. Większą ich ilość, zeby mogły one kursować z dworca PKP (lub zrobic koncowy przystanek na tym krótkim odcinku Zwycięstwa (łatwiejsze byłyby przesiadki) prosto do Zabrza. Do zajezdni nie ma sensu, choc ewentualnie w przypadku braku możliwosci sprowadzenia większej liczby takich wagonów musiałoby tak zostać.

Tramwaje dwukierunkowe, z częscią niskopodłogową mozna sprowadzić z Krakowa lub Gdańska. Te trzy firmy przewozowe (TŚ, MPK Kraków, ZKM Gdańsk) już wcześniej wymieniały się wagonami tego typu.




Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 12:45, 29 Kwi 2009    Temat postu:

Ja pozwolę sobie kontynuować "przegląd prasy". Smile

Zdanie wyrwane z kontekstu, ale ciekawe czy to zwyczajne przekłamanie dziennikarskie, czy już zaczynają wychodzić pierwsze oznaki "kzkgopizmu zatramwajowego". [link widoczny dla zalogowanych] (notatka o demonstracji)
MSI napisał:
Przypomnijmy, że sprawa dotyczy proponowanego przez prezydenta Gliwic zastąpienia tramwajów przez autobusy niskopodłogowe, które mogłyby kursować na trasie zbliżonej do tramwajowej.


W dzisiejszej [link widoczny dla zalogowanych] także artykuł o tramwajach


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Śro 12:47, 29 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 13:44, 29 Kwi 2009    Temat postu:

mark40 napisał:
Moim zdaniem zakup 20 solówek wysokopodłogowych jest cofaniem się do tyłu


Nie da się ukryć. Tym bardziej, że trudno jest się cofnąć do przodu. Wink


mark40 napisał:
Kłóci się to jedynie z tym, ze spółka DTŚ musi wiedzieć czy nad tunelem ma wybudowac z powrotem tory.


O tym decydować będzie projekt, który prawdopodobnie jest już gotowy. Myślę, że niezależnie od decyzji KZK GOP, tory na DTŚ i tak zostaną więc odbudowane.


mark40 napisał:
Tak wiec władze liczą nie na to, ze mieszkancy się z czasem przekonają, bo 15 lat temu mieszkancy nie przekonali się sami wiec sami ich do tego przekonają podejmujac decyzje wcześniej.


Nie myl rzeczy. 15 lat temu jako zatramwaje jeździły po Gliwicach Autosany H9 i Ikarusy 260. Nie może dziwić, że nikogo one nie przekonały. Teraz będą zapewne jeździły Solarisy, a one dysponują bardziej przekonującymi argumentami. Wink


MSI napisał:
Przypomnijmy, że sprawa dotyczy proponowanego przez prezydenta Gliwic zastąpienia tramwajów przez autobusy niskopodłogowe, które mogłyby kursować na trasie zbliżonej do tramwajowej.


Trasa zatramwaju będzie musiała być "zbliżona", bo ul Dolnych Wałów pod prąd jeździć mogą tylko tramwaje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Śro 13:58, 29 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal



Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:14, 29 Kwi 2009    Temat postu:

co do Dolnych wałów to juz dawno powinni postawić zakaz parkowania, separotor i pociągnąc drugą nitke (wtedy nie byłoby "czekania" na placu miciekiwicza). Im dłużej trwa ta dyskusja (medialna) tym bardziej rozwalają mnie argumenty (że ludzie sie przekonają, ze tak naprawde jak tramwaj nie bedzie jezdzic to bedzie mozna go wypieprzyc - a mozna odwrotnie, że nie ekologiczny ? przeciez inwestycje w komunikacje zbiorową odciążaja ruch, a tym bardziej w tramwaje... ze jest głośno ?... )
W zeszłym tygodniu byłem we Wrocławiu i podróżowałem cały dzień właśnie trawmajami - dlaczego ? dlatego że najszybciej - system "zielonej fali" działa po prostu niesamowicie <szok>. Wydaje się ze pomiedzy przystankami jedzie sie kilometry a to tylko złudzenie i przyzwyczajenie bo Nasze pieknie Śląskie stoją co 150-300 m. Czesto podrozuje do Zabrza (tramwajem-dlatego że "blisko") taka wycieczka zabiera mi 35 minut z życia w jedną strone (z centrum do centrum), raz w ciągu tych lat przytrafiła się zielona fala (począwszy od skrzyżowania z Wyszyńskiego, PKP, Pl Piastów, "Focus", Zabrska, Chorzowska, debilna mijanka pomiedzy zameczkiem a Zajezdnia i początek Wolności) podróż zajęła UWAGA: 17 min (z zegarkiem w ręku) !!
Brak mi słów Neutral, nie wiem jakie argumenty "od Nas" mogą trafić do UM. Rozbudowa istniejącej sieci to "marzenie", ekologia to "ściema", dofinansowania UE nie może być , trawmaj jest "za wysoki". Nóż w kieszeni się otwiera.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
martinextra



Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice (Obr. Pokoju)

PostWysłany: Śro 15:47, 29 Kwi 2009    Temat postu:

mark40 napisał:
Przekleje wypowiedz z linku z rynkowego

"Faktycznie, gdy rozpocznie się w Gliwicach budowa Drogowej Trasy Średnicowej, linia tramwajowa 1 i 4 kursująca w Gliwicach zostanie zawieszona. Przerwa potrwa co najmniej 2 lata. Tak wiêc w czasie realizacji tej inwestycji drogowej konieczne bêdzie zorganizowanie komunikacji zastêpczej. Tramwaj bêdzie koñczył swój bieg w zajezdni przy ul. Chorzowskiej. Władze miasta prawdopodobnie liczą na to, że mieszkañcy przekonają siê do autobusu i nie bêdą protestować kiedy po okresie zawieszenia tramwaj nie pojawiłby siê już na ulicach miasta."

Jakby nie było jest to bardzo sprytny scenariusz ze strony władz. Kłóci się to jedynie z tym, ze spółka DTŚ musi wiedzieć czy nad tunelem ma wybudowac z powrotem tory. W związku z tym władze nie mogą czekać 2 lata z decyzją, tylko musza ją podjąć przed rozpoczęciem budowy. Tak wiec władze liczą nie na to, ze mieszkancy się z czasem przekonają, bo 15 lat temu mieszkancy nie przekonali się sami wiec sami ich do tego przekonają podejmujac decyzje wcześniej. Jedyna nadzieja w wyborach.

Innym wyjsciem byłoby podzielenie trasy tramwajowej na dwie częsci. Tutaj wiele mogłaby zdziałać spółka TŚ. Tabor dwukierunkowy do obsługi trasy Zwycięstwa-WW mamy (trzy składy 111N). Na drugi odcinek trzeba by sprowadzić wagony dwukierunkowe. Większą ich ilość, zeby mogły one kursować z dworca PKP (lub zrobic koncowy przystanek na tym krótkim odcinku Zwycięstwa (łatwiejsze byłyby przesiadki) prosto do Zabrza. Do zajezdni nie ma sensu, choc ewentualnie w przypadku braku możliwosci sprowadzenia większej liczby takich wagonów musiałoby tak zostać.

Tramwaje dwukierunkowe, z częscią niskopodłogową mozna sprowadzić z Krakowa lub Gdańska. Te trzy firmy przewozowe (TŚ, MPK Kraków, ZKM Gdańsk) już wcześniej wymieniały się wagonami tego typu.



Już kiedys tak było... Podczas remontu mostu w ciągu ul. Zabrskiej jeżdził trawmaj dwukierunkowy na odcinku WW Hutnicza. Ostatnio te tramwaje zostaly wypozyczone do Krakowa gdzie zreszta przeszly modernizacje....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:08, 29 Kwi 2009    Temat postu:

Jeżdże codziennie tramwajami po wrocku i w głowę zachodzę jakimi ty liniami jeździłeś Wink ... Niestety zielona fala we wrocku to fikcja a jeżeli tobie się przydarzyło że miałeś zieloną falę to miałeś niesamowite szczęście Very Happy ... A jeżeli chodzi o "zemsty gliwic" to one chyba wróciły juz na śląsk...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 19:17, 29 Kwi 2009    Temat postu:

Właściwie, taki roczny czy dwuletni okres funkcjonowania zatramwaju to jest całkiem dobry pomysł. Przynajmniej będzie można przetestować te alternatywne pomysły i obiektywnie stwierdzić, czy to ma sens. A jeśli się okaże, że zatramwaje to niewypał, to zawsze będzie jeszcze okazja powrócić do tego, co było.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 60, 61, 62  Następny
Strona 11 z 62

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin