Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Tramwaj w Gliwicach, a teraz to i gdzie indziej ;-)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 60, 61, 62  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Śro 19:25, 29 Kwi 2009    Temat postu:

Zawsze móżna to zrobić tak, żeby wyszło na strzał w dziesiątkę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 20:05, 29 Kwi 2009    Temat postu:

Ech, tak to się nic nie dzieje, a dziś tego masa.
"Przegląd prasy c.d." Wink

Referendum czy konsultacje, a raczej ani to, ani to:
[link widoczny dla zalogowanych]

Oraz "jak to jeden samochód zatrzymał 10 tramwajów"
[link widoczny dla zalogowanych]


m966 napisał:
Trasa zatramwaju będzie musiała być "zbliżona", bo ul Dolnych Wałów pod prąd jeździć mogą tylko tramwaje.
Czyli jak zwykle w centrum Gliwic: "albo wygodny dojazd, albo powrót" i "na piechotę szybciej", szczególnie w tamtym rejonie - chyba najgorzej skomunikowanym ze ścisłego Śródmieścia. (Chodzi mi o szeroko pojęte okolice Kościuszki oraz Starego Miasta)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Śro 20:16, 29 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:58, 29 Kwi 2009    Temat postu:

m966 napisał:
O tym decydować będzie projekt, który prawdopodobnie jest już gotowy. Myślę, że niezależnie od decyzji KZK GOP, tory na DTŚ i tak zostaną więc odbudowane.
W obecnym projekcie na pewno tory są, tylko czy nie zostanie on zmieniony. W koncu po co maja zostac odbudowane tory, skoro wczesniej podejmie sie decyzje o likwidacji?

PS. Teraz to to sie juz decyzja KZK GOP nazywa? Ach ten niedobry, zły i wogóle zwiazek, którego Gliwice tak nie lubią, teraz im na rękę pójdzie Laughing Sad


m966 napisał:
Nie myl rzeczy. 15 lat temu jako zatramwaje jeździły po Gliwicach Autosany H9 i Ikarusy 260. Nie może dziwić, że nikogo one nie przekonały. Teraz będą zapewne jeździły Solarisy, a one dysponują bardziej przekonującymi argumentami. Wink
W sumie to jeszcze nie wiadmo, jaki przewoźnik bedzie tam kursował. Nie rzyczę Gliwicom źle, ale może to byc Omnitech Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 10:40, 30 Kwi 2009    Temat postu:

mark40 napisał:
W obecnym projekcie na pewno tory są, tylko czy nie zostanie on zmieniony. W koncu po co maja zostac odbudowane tory, skoro wczesniej podejmie sie decyzje o likwidacji?


Taka jest domena tych inwestycji. Na DTŚ w Rudzie Śląskiej postawili przystanki i to pomimo tego, że nie jeżdżą tam żadne autobusy. Raz przygotowanego i zatwierdzonego projektu raczej się już nie zmienia.


mark40 napisał:
W sumie to jeszcze nie wiadmo, jaki przewoźnik bedzie tam kursował. Nie rzyczę Gliwicom źle, ale może to byc Omnitech Razz


Wiadomo, jakie powinny być wymagania taborowe od takiego przewoźnika. A czy te autobusy dostarczy PKM czy Omnitech, to jest osobna, ale mniej istotna kwestia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qwe



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:53, 30 Kwi 2009    Temat postu:

Dosyć istotna, bo taki przewoźnik może i będzie miał zgłoszone do przetargu pojazdy, a np. na codzień i tak będziemy widzieć karosę, czy innego złoma na takiej linii - wiem, że dziwnie to zabrzmi, ale jeśli KZK zorganizuje przetarg, to mogą znaleźć się wariaty, które skrzykną się we trzech w konsorcjum i dadzą stawkę o 3gr niższą od PKMu. Czarny scenariusz, ale... przy 57 takiego nie założyliśmy i się spełnił.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Pią 7:58, 01 Maj 2009    Temat postu:

I to jest największą patologią takich przetargów zarówno w KZKGOP jak i ogłaszanych np. przez Samorządy.Wygrywa najtańszy bez patrzenia na jego renomę, doświadczenie itp. Gliwice mnóstwo kasy dołożyły do PKM Gliwice, samo przedsiębiorstwo w siebie inwestuje jeszcze więcej. I to, i mimo iż miasto ma solidnego operatora to musi zabiegać i walczyć by na własnym terenie móc wozić ludzi ;/ PKM powinien mieć niejako pierwszeństwo do obsługi macierzystych linii.
Omnitechy niech sobie też jeżdżą, ale z całym szacunkiem, niech wożą tam gdzie np. lokalny operator nie jest zainteresowany (lub gdzie nie ma już tych lokalnych przewoźników - czytaj: Bytom).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 8:56, 01 Maj 2009    Temat postu:

Qwe napisał:
Dosyć istotna, bo taki przewoźnik może i będzie miał zgłoszone do przetargu pojazdy, a np. na codzień i tak będziemy widzieć karosę, czy innego złoma na takiej linii


Powinny być klarowne klauzule, które pozwalają takie zlecenie anulować. Fakt, że jest to dziwne, że przewoźnicy łamią zapisy umowy i niewiele można im za to zrobić. Na dzień dzisiejszy najbardziej prawdopodobne jest jednak, że zatramwaju nie będzie realizować jakaś nowa linia, ale że wzrośnie liczba kursów na liniach istniejących + ewentualnie wystąpią zmiany w trasach (np. 280 przez ul. Zabrską i/lub 259 przez Dworcową, Górnych Wałów i Wieczorka). Tak byłoby chyba najrozsądniej. Wtedy nie byłby potrzebny żaden przetarg.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Pią 8:57, 01 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 9:59, 01 Maj 2009    Temat postu:

Ewentualnie będzie jak z PKM Katowice i 190 - "odwiesi" się 240 czy 258 na nowej trasie i jeśli ono dalej jest w starej umowie z PKM-em, to także bez żadnego przetargu będzie się to dało zrobić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:31, 01 Maj 2009    Temat postu:

Robak napisał:
I to jest największą patologią takich przetargów zarówno w KZKGOP jak i ogłaszanych np. przez Samorządy.Wygrywa najtańszy
No chyba właśnie po to są organizowane przetargi aby wybrać najtańszą ofertę...
Cytat:
bez patrzenia na jego renomę
A niby jak chcesz obiektwynie ocenić renomę?
Cytat:
doświadczenie itp.
Żeby wykonywać usługi na zlecenie KZKGOP trzeba się wykazać wcześniej uzyskanym doświadczeniem (w przewożeniu ludzi) na poziomie iluś tam kilometrów...
Cytat:
Gliwice mnóstwo kasy dołożyły do PKM Gliwice, samo przedsiębiorstwo w siebie inwestuje jeszcze więcej. I to, i mimo iż miasto ma solidnego operatora to musi zabiegać i walczyć by na własnym terenie móc wozić ludzi ;/ PKM powinien mieć niejako pierwszeństwo do obsługi macierzystych linii.
Omnitechy niech sobie też jeżdżą, ale z całym szacunkiem, niech wożą tam gdzie np. lokalny operator nie jest zainteresowany (lub gdzie nie ma już tych lokalnych przewoźników - czytaj: Bytom).

Po to związek organizuję przetargi aby wybrać tą najtańszą ofertę a nie dawać do obsługi linie z wolnej ręki... Moim zdaniem wszyscy powinni mieć na starcie równe szanse... Takie są prawa wolnego rynku...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qwe



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:04, 01 Maj 2009    Temat postu:

Napisałem, że sprawa dosyć istotna, bo KZKGOP po prostu przetargi źle formułuje. Bo na dobrą sprawę dają 100% punktacji do ceny, więc nie ma się co dziwić, że wygrywają prywaciarze. Jednak gdyby dał 50% do ceny, a 50% np. do średniego wieku autobusów zgłoszonych do przetargu, czy też normy emisji spalin, lub do innych wymogów to przetargi nie byłyby rozstrzygane najkrótszą drogą, czyli kto najtaniej. Mówimy o zasadach wolnego rynku - OK, zasady niech istnieją, ale stwórzmy je na tyle ostre, żeby każdy kto stanie do przetargu był przewoźnikiem gwarantującym komfort i pewność podróżowania.

I ciekaw w sumie jestem co do tego przetargu na linie gliwickie: przecież gdyby ci wszyscy prywaciarze się dogadali, to złożyliby team i spełnili warunku na te linie gliwickie Razz Zwłaszcza, gdy zmieniło się prawo przy przetargach i można zgłaszać busy, których fizycznie się nie posiada. Ale byłaby jazda... Razz

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:29, 01 Maj 2009    Temat postu:

^^ Oj Qwe Wink ...
Kzk formułuje przetargi tak a nie inaczej ponieważ w tego typu przetargach tylko taki może być wymóg (wszystkie moje info pochodzą z wpk Wink więc mogą być troche przekręcone)... Moim zdaniem to jest całkiem logiczne... Specjalne wymagania (norym spalin, niskopodłogowość, wiek taboru etc.) są zapisane w SIWZ-ie więc nie widzę powodu aby pisać je jeszcze w kryteriach... Wszystko rozbija się o to że KZK nie ma nadzoru ruchu (co jest śmieszne/żenujące/whatever) i tym wszystkim prywaciarzom może skoczyć... Co do wielkiego konsorcjum, to myślę że jest takie science fiction jakiego świat nie widział Very Happy ... Ciężko jest naraz zdobyć ponad 100 busów... Poza tym jeżeli nawet taki przetarg wygrają prywaciarze to i tak nie będą tu jeździć bo Gliwice wyjdą wtedy z KZK Wink ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Pią 22:22, 01 Maj 2009    Temat postu:

kwachu89 napisał:
No chyba właśnie po to są organizowane przetargi aby wybrać najtańszą ofertę...

W porządku, wybierają najtańszą ofertę, ale nie zawsze najtańsze jest najlepsze. A chyba na tym nam zależy. Więc nie jestem zwolennikiem by wybierać najtańszego przewoźnika, lecz takiego który za stosunkowo niskie pieniądze będzie świadczył usługi na jak najwyższym poziomie, tj. jego oferta nie będzie najtańsza, lecz np. będzie woził nowiutkimi autobusami.
kwachu89 napisał:
A niby jak chcesz obiektwynie ocenić renomę?
Wg mnie to bardzo ważne by patrzeć jaką opinię w środowisku ma przewoźnik. Np. czy paliły mu się już autobusy, czy linie które obsługiwał były punktualne itp. Wrócę pamięcią do Hydrobudowy Śląsk, która budowała Rondo w K-ce i kanalizację w Żernikach. Wygrała bo była najtańsza, a na wynik nie wpłynęło to że firma nie jest dobrze zarządzana i zalicza wpadki. I co, i firma nie ukończyła przedsięwzięć bo zaliczyła plajtę. A ich realizacja się przeciągała.
kwachu89 napisał:
Żeby wykonywać usługi na zlecenie KZKGOP trzeba się wykazać wcześniej uzyskanym doświadczeniem (w przewożeniu ludzi) na poziomie iluś tam kilometrów...
No i w porządku. Tu punkt dla Ciebie, nie wiedziałem Razz
kwachu89 napisał:
Po to związek organizuję przetargi aby wybrać tą najtańszą ofertę a nie dawać do obsługi linie z wolnej ręki... Moim zdaniem wszyscy powinni mieć na starcie równe szanse... Takie są prawa wolnego rynku...
Dobrze, że nie rozdaje ich z wolnej ręki. Ale nie powinien patrzeć tylko na kasę. Bo widzisz, jeśli tak nadal będzie to w sumie PKM nie musiałby odmładzać taboru i go unowocześniać bo po co. Niech je tylko reperuje. Dzięki temu będzie konkurencyjny bo najtańszy (nie będą na nim ciążyć zobowiązania kredytowe za nowe autobusy). Jakość pójdzie mocno w dół, ale będziemy najtańsi. Piszesz, że takie są prawa wolnego rynku. Ja jestem zwolennikiem kontroli rynku w wybranych aspektach tak by pilnować jakości usług. Tyczy się to zarówno autobusów jak i np. punktów finansowych na Zwycięstwa. Zasady będą sprawiedliwe. Wygra ten kto ma niską cenę, nowe autobusy, są czyste, punktualne itp. Jeśli prywaciarz posiada nowe i czyste autobusy i obsłużą podróżnych punktualnie, a np. byłyby ciut droższe od lokalnego przewoźnika to wolałbym by prywaciarz woził ludzi. Bo nie liczy się tylko wskaźnik finansowy, lecz także jakość i zadowolenie podróżnych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:22, 01 Maj 2009    Temat postu:

ad.Robak
Nie chce mi się cytować więc odpiszę w punktach Wink ...
1. Oczywiście że nie zawsze najtańsze jest najlepsze... Jak już napisałem w tych rodzajach przetargów jedynym kryterium może być tylko cena (coraz mniej jestem tego pewien Wink dlatego oficjalnie się zapytałem na forum wpk )... Więc siłą rzeczy najtańsza oferta jest tą najlepszą... Wszystkie wymagania kzk zamieszcza w SIWZie i ta firma która spełnia te wymogi i jest najtańsza jest najlepsza ( w teorii)...
2. Ja cie doskonale rozumiem ale tego obiektywnie nie da się w specyfikacji zapisać...
4. W sumie mógłbym przepisać 1 ale nie ma sensu Wink ... A co do kontroli to oczywiście się z tobą zgadzam... właśnie nadzór ruchu miałby taki rodzaj kontroli pełnić (sprawdzać czy niskacze jeżdżą zgodnie z rozkładem, czy w ogóle przyjechał, czy otablicowanie jest dobre etc.)... Tylko że w kzk czegoś takiego nie mam... A twojej ostatniej myśli o tych prywaciarzach to przyznam że naprawdę jej nie pojmuję... Może już dla mnie za późno...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 23:56, 01 Maj 2009    Temat postu:

Jest kilka elementów, których przetargi nie obejmują, a na których najwięcej oszczędzają prywatni:
- brak personelu (kierowcy jeżdżący po kilkanaście godzin)
- brak serwisu (autobusy szybko się psują)
- brak autobusów rezerwowych (jak kurs wypadanie, to nie ma go czym zastąpić, albo podjeżdża stary złom)
- tabor niskiej jakości (zamiast MANów czy Solarisów, MAZy, Solbusy i inne podobne)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Sob 8:13, 02 Maj 2009    Temat postu:

Dobrze Mieszko, że to wyszczególniłeś. Takie elementy właśnie wpływają na renomę firmy, o której pisałem. Bo dobra firma ma autobusy zapasowe, serwisuje je itp. A wiadomo, że to kosztuje i w ten sposób np. gliwicki operator może stać się droższy niż jakiś prywatny.
I mimo wszystko nie zgodzę się, że nie da się tego obiektywnie ująć w specyfikacji przetargowej. Wystarczy np. elementy wyliczone przez Mieszka przeliczyć na punkty. Im ważniejszy element tym więcej punktów. Tak aby nie decydowała tylko cena. PKM Gliwice np. za cenę miałby mniej punktów niż np. Omnitech, ale mógłby nadrobić w pozostałych kategoriach (liczny personel, autobusy zapasowe itp.). Uważam, że to jest zgodne z zasadami wolnego rynku i sprawiedliwe. Bo czemu miasto (czy też KZKGOP) miałoby obniżać swoje wymagania względem jakości uśredniając je do tych słabych firm transportowych?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Robak dnia Sob 8:13, 02 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 60, 61, 62  Następny
Strona 12 z 62

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin