Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Tramwaj w Gliwicach, a teraz to i gdzie indziej ;-)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 60, 61, 62  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 23:14, 15 Maj 2009    Temat postu:

Ciekawostka a propos tego, że cały świat inwestuje w tramwaje:

lMl napisał:
Paryż: 800 milionów € na rozbudowę tramwajów i metra

30 kwietnia rząd Francji zdecydował się dofinansować 50 projektów związanych z transportem publicznym w 36 aglomeracjach Francji poza Ile de France, które w latach 2009-2011 otrzymają dofinansowanie. Na liście znalazły się:
•Przedłużenie metra w Marsylii i Lyonie;
•Wydłużenie linii tramwajowych w ważnych regionach i miastach;
•Projekty nowych systemów tramwajowych;
•Projekty Bus Rapid Transit (BRT)
•Kolej linowo-terenowa w Grasse.
Dzięki temu projektowi ma powstać 215 km linii tramwajowych oraz 150 km BRT, których część zostanie otwarta już w przyszłym roku. Łączna pomoc Państwa do tych systemów wyniesie 800 milionów €, podczas gdy całościowo projekty te mają pochłonąć 6 miliardów €. Realizacja tych projektów będzie oznaczać podwojenie długości wydajnych miejskich systemów transportowych we Francji.

Źródło: Opracowane na podstawie Lok-Report

transinfo.pl

Rozwijamy i jedno i drugie, a nie BRT jest be, a tramy takie super ekstra. Systemy się uzupełniają i logicznym podejściem jest rozwijanie ich obydwu. Niestety z tego wątku można odnieść wrażenie, że wszystko co jest autobusopodobne jest dziadowskie i nie nadaje się do używania w naszym mega rozwiniętym kraju...

[link widoczny dla zalogowanych]



1. Generalnie bardzo popieram wydźwięk tego posta. Każdy system transportowy ma swoje zastosowanie, a rolą organizatora komunikacji jest we właściwy sposób te role definiować.

2. Proponuję zwrócić uwagę na nakłady, jakie rząd Francji ponosi na komunikację miejską. Normalne, że w takich warunkach inwestowanie w zbiorkom jest dla samorządów opłacalne. A w Polsce rząd, póki co, najchętniej dofinansowuje rozbudowę sieci dróg.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Pią 23:15, 15 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:14, 16 Maj 2009    Temat postu:

m966 napisał:
Na zdjęciu jest jeden. Porób zdjęcia reszcie, to pogadamy. Dlaczego na podstawie fotki jednego busa mam uważać, że wszystkie takie są? Nie wspominając o tym, że gliwickie Ikary są już generalnie na wylocie. Na pewno znikną z ulic szybciej, niż Konstale 105N (w niektórych miastach już się to odbyło).


Na pewno znikna szybciej, w końcu tramwaje można śmiało uzytkować dłużej. Ikarusy już za długo nie pociągną, o ich modernizacji nie moze wiec byc mowy. Ale jak długo jeszcze pociągną? Zakłądając taką wymianę taboru jaka jest teraz to kilka lat. A za kilka lat to znowu trzeba bedzie wymienic Daby, plus te autobusy kupowane w latach 90-tych, których stan już jest podobny do tych ikarusów. I tak w kółko.

m966 napisał:
1. Generalnie bardzo popieram wydźwięk tego posta. Każdy system transportowy ma swoje zastosowanie, a rolą organizatora komunikacji jest we właściwy sposób te role definiować.

2. Proponuję zwrócić uwagę na nakłady, jakie rząd Francji ponosi na komunikację miejską. Normalne, że w takich warunkach inwestowanie w zbiorkom jest dla samorządów opłacalne. A w Polsce rząd, póki co, najchętniej dofinansowuje rozbudowę sieci dróg.


Odpowiem też cyatem
Cytat:
Nie doszukuj się tu nie wiadomo czego;nikt nie twierdzi,że autobusy są "be".Twierdzimy jedynie,że każdy środek transportu ma swoje konkretne miejsce w miejskim systemie komunikacyjnym - i jak widać, paryżanie doskonale to rozumieją.Nie są w stanie tego zrozumieć jedynie niektórzy, którzy widzieliby autobusy wszędzie (także tam,gdzie najlepszym rozwiązaniem jest tramwaj)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:32, 16 Maj 2009    Temat postu:

kaspric napisał:
A Tychy? Dlaczego tam mają dobrą komunikację, dlaczego mają bilet wspólny z PKP? A no tak, kwestia przypadku... Z wszystkich (takich samych) oragnizatorów w Pl akurat KZK GOP trafił na tak fatalny zarząd, cóż za zrządzenie losu.
Nie powiedziałbym, ze tylko KZK. Tychy nie mają dobrej komunikacji. Mają lepsza od nas ale nie jest ona dobra. Krakowski zarząd też sobie nie radzi, ogranicza komunikacje, nie puszczał od 1999 roku tramwajów niskopodłogowych do Nowej Huty na zasadzie "bo nie" dopiero teraz zaczna kursować tam Bombki. Warszawa dopiero od 2 lat wymienia tabor autobusowy (połowa taboru to ikarusy jeszcze), dopiero teraz też wybrano oferte na zakup 186 tramwajów (ostatni zakup odbył sie tam w 1999 roku) wiec nie jest tak rózowo. Wrazenie lepszej komunikacji mogą sprawiać tamtejsze inwestycje a te są ogromne. Samemu funkcjonwoaniu KM też daleko do ideału.

m966 napisał:
Taa, wyrzucać kupe pieniędzy w błoto i się nie interesować komunikacją (oprócz dokładania do niej), to właśnie robią inne miasta.
A Gliwice interesują sie jakos bardziej KM dokłądajac kupe kasy do gliwickiego PKMu? Nie. Zupełnie nie zgadzam sie, że uczestniczenie w projekcie 2012 (juz bez euro) jest wyrzucaniem pieniedzy w błoto. Jest to niezrozumiałe dla mnie stwierdzenie.

kaspric napisał:
To raczej wyjątek potwierdzający regułę.

No wiesz Mark, różnica między nami jest taka, że ja codziennie z usług PKM Gliwice korzystam i mam o nich jakiekolwiek pojęcie. Nie jest to średnia krajowa, ale jak na GOP to jest naprawdę solidny przewoźnik.
Ale trawmajami nie podróżujesz codziennie jak mówiłeś w sobotę więc jak mozesz porównywać? Razz Jakby nie patrząc ikarusem jedzie sie znacznie gorzej niz stopiątką. PKM GLiwice ma tez nowe zadbane autobusy, nie zaprzeczam. TŚ mają też zmodernzowane wagony, którymi w pełni jest obsadzona linia 1. Składy na 4 są w gorszym stanie, nienajlepiej też utrzymane. Ale myśle, ze w najbliżsyzch 3 latach to sie zmieni na lepsze. Podobnie jak zmieniac się będzie w waszym PKMie. Tak też byc powinno, mając na uwadze komfort każdego pasażera tego jadącego tramwajem i autobusem. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Sob 13:14, 16 Maj 2009    Temat postu:

mark40 napisał:
Odpowiem też cyatem
Cytat:
Nie doszukuj się tu nie wiadomo czego;nikt nie twierdzi,że autobusy są "be".Twierdzimy jedynie,że każdy środek transportu ma swoje konkretne miejsce w miejskim systemie komunikacyjnym - i jak widać, paryżanie doskonale to rozumieją.Nie są w stanie tego zrozumieć jedynie niektórzy, którzy widzieliby autobusy wszędzie (także tam,gdzie najlepszym rozwiązaniem jest tramwaj)


No ok. Cała dyskusja rozchodzi się więc o to "gdzie najlepszym rozwiązaniem jest tramwaj"? Przy czym to "najlepszym" powinno przede wszystkim obejmować stosunek jakości do ceny. Bo tramwaj generalnie jest lepszym rozwiązaniem, niż autobus, ale nie wszędzie ma szanse na siebie zarobić.

PS. Post wyżej przypisałeś mi słowa, które napisał Kasprić.


mark40 napisał:
Jakby nie patrząc ikarusem jedzie sie znacznie gorzej niz stopiątką.


To zależy od jakości torowiska. Niektóre są w takim stanie, że wysiadając z tramwaju żołądek masz gdzieś w okolicach łopatki. Ulice w podobnie fatalnym stanie są na szczęście dużą rzadkością. Inna sprawa, że zamiast modernizować 105tki można za tę samą cenę (600-700 tys. zł) kupić fabrycznie nowego Solarisa, a to już zdecydowanie wyższy komfort, niż zmodernizowany Konstal.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Sob 13:19, 16 Maj 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pon 21:34, 18 Maj 2009    Temat postu:

"Trzeba zrozumieć, że do KZK GOP mogę jedynie wystąpić z wnioskiem, podobnie jak może to zrobić każda gmina, ba, każdy obywatel."

Fragment [link widoczny dla zalogowanych], w którym Frankiewicz tłumaczy się ze swoich poczynań. Może to jest jakiś pomysł, żeby te wszystkie pisma poparcia dla tramwaju wysyłać nie do Frankiewicza, ale bezpośrednio do KZK GOP?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qwe



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:49, 18 Maj 2009    Temat postu:

I co, myślisz, że to coś da, skoro prezydent zasiada w radzie KZK i że nie będzie miał poparcia pozostałych 7/8? Moim zdaniem szanse znikome...

pzdr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Qwe dnia Pon 21:50, 18 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pon 21:55, 18 Maj 2009    Temat postu:

Jak likwidowali 217 to Frankiewicz jakoś wiele do powiedzenia nie miał. Poza tym, nawet jeśli szanse są może i znikome, to są tacy, co nie umieją po prostu siedzieć z założonymi rękami i czekać na najgorsze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qwe



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:56, 18 Maj 2009    Temat postu:

Ja po listach słanych do KZK GOP mam wiele nieprzyjemnych sytuacji. To wszystko zależy, czy KZK GOPowi zależy. Chcieli wywalić Zagozdę z linii - dostawali listy od obywateli o go wylali. Nie chcieli (kryją się prawem, a przewoźnik złamał przepisy umowy przetargowej już przy samych początkach) pozbyć się Omnitechu pomimo wielu skarg obywateli - nie pozbyli się.

A nawet jeśli KZK GOP zadecyduje o tym, że tramwaj zostanie to... Gliwice mogą przestać do niego dopłacać? Jeśli tak, to tak czy srak tramy znikną, bo wątpie, żeby chcieli go utrzymać za wszelką cenę - a dokładnie za cenę 3mln wykładanych przez gliwicki magistrat.

/edit: korzystam z KZK GOP i jak coś było nie halo, to skargi listowne słałem Smile nie siedzę z założonymi rękoma - gdybym siedział - nie napisałbym nic tutaj.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Qwe dnia Pon 21:58, 18 Maj 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 21:57, 18 Maj 2009    Temat postu:

Na to również w prasie odpowiada pani rzecznik KZK:
Cytat:
Jeśli któreś z miast występuje z takim wnioskiem, to nie mamy innego wyjścia jak tylko przychylić się do propozycji. Tu chodzi o pieniądze. Jeśli ktoś nie ma zamiaru za coś płacić, to przecież nie możemy go do niczego zmuszać - podkreśla Alodia Ostroch, rzeczniczka KZK GOP.
[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 14:49, 22 Maj 2009    Temat postu:

IR publikuje treść podania prezydenta o "wstrzymanie funkcjonowania tramwajów" - [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 15:13, 22 Maj 2009    Temat postu:

Spodobał mi się komentarz, że to co teraz wydaje się krokiem w tył może w czasem przyczynić się do zrobienie dużego kroku naprzód. JEŚLI udałoby się uruchomić tę planowaną kolejkę miejską, JEŚLI wróciłaby do miasta komunikacja szynowa, ale w innym śladzie i pod innym (niż TŚ) szyldem, to ten komentarz rzeczywiście MÓGŁBY mieć sens.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 17:11, 26 Maj 2009    Temat postu:

The End.
[link widoczny dla zalogowanych]

Żeby tylko KZK nie nadało zatramwajowi tej nazwy "A4". Wszystko, 4, 240, 204, -4, ale nie "A4". Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Wto 17:16, 26 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Wto 18:34, 26 Maj 2009    Temat postu:

No cóż, done. Tramwaj dołączył do Kanału Kłodnickiego, kolejki wąskotorowej i wszystkich detali, o których możemy teraz powiedzieć "kiedyś".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziutek997



Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grottgera

PostWysłany: Śro 10:09, 27 Maj 2009    Temat postu:

Szkoda Sad - ale miejmy nadzieję że faktycznie bedzie lepiej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal



Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:42, 27 Maj 2009    Temat postu:

ktos mi powie czy torowiska pozostaną ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 60, 61, 62  Następny
Strona 17 z 62

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin