Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Tramwaj w Gliwicach, a teraz to i gdzie indziej ;-)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 60, 61, 62  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Wto 22:37, 12 Maj 2009    Temat postu:

mark40 napisał:
Kaspric uczepiłeś sie tych trawmajów jak nie wiem. Na mojej ulicy TŚ przeprowadzja bieżace remonty (wymienia płyty, zaasfaltuja dziury) Niemniej to za wiele nie daje, tory są nadal krzywe.
Problemem nie są tylko krzywe tory, tylko wystające elementy ponad główkę szyny, a to nie wymaga wielkich nakładów, trzeba po prostu o infrę dbać.

mark40 napisał:
Od kiedy miasto się zajmuje? Nie wiem, może od momentu powstania samorządów lokalnych i zapisanego w ustawie obowiazku organizowania transportu lokalnego przez owe samorządy?
Miasto ma również możliwość zrzeknięcia się organizacji komunikacji na rzecz innego podmiotu, w tym wypadku KZK GOP.

mark40 napisał:
Domyślam się, że mas zna myśli przerzucenie obowiązków na KZK GOP. Zwiazkowi jednak powierzono organizowanie komunikacji, na co gminy przeznaczają piniądze. Nie przeznacza sie pieniedzy na inwestycje, a KZK takich pieniedzy w swoim "budżecie" przecież tez nie posiada. Powinien on jednak ukierunkowywać rozwój KM, niejako podpowiadać gminom jakie inwetsycje są potrzebne. Jest jednak inaczej.
Indolencja KZK to nie tylko jakikolwiek brak zainteresowania inwestycjami w infrastrukturę, ale też jakikolwiek brak planów i wizji komunikacji w GOP. A właśnie od tego powinien być KZK. Chorą sytuacją jest taka, gdy miasto ma "wymyślać" inwestycje etc. nie organizując komunikacji.
Wg Karasińskiego GOP potrzebuje całkowitej rewolucji w połączeniach, a nie kosmetyki na zasadzie "są protesty, to zmieniamy linię".

mark40 napisał:
Co do sensu istnienia związku. Warszawa, Kraków przeznaczaja pieniadze na inwestycje, organzowaniem komunikacji zajmuje sie w obu maistach Zarząd Transportu Miejskiego, który zleca usługi spółkom Tramwajom Warszawskim i MZA, prywatnym przewoźnikom takim jak Veolia (w Warszawie) MPK Krakow oraz prywatnym przewoźnikom (w Krakowie). Czy nie odnosicie wrażenia, ze u nas jest tak samo?
Nie jest tak samo. Miejskie zakłady transportowe należą bezpośrednio do miasta, więc z grubsza to maisto organizuje sobie komunikację, a nie podmiot z rozmytą odpowiedzialnością pomiędzy kilkunastu właścicieli.

mark40 napisał:
Nie zapominaj, że TŚ dopiero wychodzą z dołka. Nie można wszytskiego naprawic od razu.
Nikt nie oczekuje naprawienia wszystkiego od razu, ale doprowadzenia do stanu użytkowalności.

mark40 napisał:
Raport E&Y wskazywał mozliwść jej likwidacji, nie wskazywał definytywnie, ze tak ma być.
Błagam, nie wspominajmy o tej makulaturze. Raport, który we wnioskach ma kilka kresek, nawet nie na mapie, który w dodatku nie traktuje o komunikacji, ale tylko o samych tramwajach. Daleko nie zajdziemy, jeśli TŚ będzie sobie robiło raport, PKM swój, a do tego PKP też osobny.
mark40 napisał:
Prezydent Zabrza jednak widzi korzysci jakie mogą płynąć z tej linii w przyszłosci, wiec chwała jej za to, że linia ta będzie modernizowana.
Myślę, że prezydent Zabrza w jakiekolwiek korzyści w ogóle nie wnikała.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 7:27, 13 Maj 2009    Temat postu:

mark40 napisał:
m966 napisał:
Strasznie dziwna jest ta sytuacja, gdzie miasto planują i finansują, KZK GOP zleca, a TŚ wykonują kursy na liniach. Myślę, że jest tu o jeden podmiot za dużo.

Taka sama jak w Krakowie, Warszawie...


Z tego, co wiem, to ani w Krakowie, ani w Warszawie nie ma czegoś takiego jak KZK GOP. Jest tylko miasto i w 100% zależna od niego spółka komunikacyjna. To dużo prostszy układ, niż u nas. Pewnie dzięki temu sprawniej też im to wszystko idzie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Śro 7:28, 13 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 12:48, 13 Maj 2009    Temat postu:

W najnowszym MSI zamieszczono długi wywiad z prezydentem Frankiewiczem odnośnie likwidacji tramwajów. -> [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Troi



Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GLIWICE

PostWysłany: Śro 17:10, 13 Maj 2009    Temat postu:

Kwarek napisał:
W najnowszym MSI zamieszczono długi wywiad z prezydentem Frankiewiczem odnośnie likwidacji tramwajów. -> [link widoczny dla zalogowanych]


czyli nic nowego Rolling Eyes ja już się z tramwajami pożegnałem, jestem tylko ciekaw jak prezydent rozwiąże ten problem gdy z Zwycięstwa zrobi się deptak... dalej cudowne autobusy będą tam jeździły??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:16, 13 Maj 2009    Temat postu:

m966 napisał:
Z tego, co wiem, to ani w Krakowie, ani w Warszawie nie ma czegoś takiego jak KZK GOP. Jest tylko miasto i w 100% zależna od niego spółka komunikacyjna. To dużo prostszy układ, niż u nas. Pewnie dzięki temu sprawniej też im to wszystko idzie.
Owszem jest:
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie.
Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie.

Oprócz tego spółki komunikacyjne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:41, 13 Maj 2009    Temat postu:

kaspric napisał:
Problemem nie są tylko krzywe tory, tylko wystające elementy ponad główkę szyny, a to nie wymaga wielkich nakładów, trzeba po prostu o infrę dbać.
Wymaga troche czasu na naprawe tego. Tam gdzie w Gliwicach sa takie problemy TŚ zaplanowały kompleksowa modernizacje, bo chyba lepiej wyremontowac raz porządnie na długie lata, anizeli co roku to samo.

PS pisałeś że miasto dba o swoje, ale gliwickie uilczki na starówce zdają się tego nie potwierdzać Wink

kaspric napisał:
Indolencja KZK to nie tylko jakikolwiek brak zainteresowania inwestycjami w infrastrukturę, ale też jakikolwiek brak planów i wizji komunikacji w GOP. A właśnie od tego powinien być KZK. Chorą sytuacją jest taka, gdy miasto ma "wymyślać" inwestycje etc. nie organizując komunikacji.
Prezydenci miast maja wpływ na to co się dziej w KZK. A ze sie nic nie dzieje jest im też na rękę.

kaspric napisał:
Nie jest tak samo. Miejskie zakłady transportowe należą bezpośrednio do miasta, więc z grubsza to maisto organizuje sobie komunikację, a nie podmiot z rozmytą odpowiedzialnością pomiędzy kilkunastu właścicieli.

Ciągle piszesz o odpowiedzialności. W gruncie rzeczy nic sie nie zmieni, bo co będzie mozna zrobic prezydentowi, który zlikwiduje trawmaj/autobus? Nic! W naszych realiach bedziemy sie tez mogli o tym przekonać w Gliwicach w 2010 roku, kiedy to za niedługo Frankiewicz zlikwiduje tramwaj. W Bedzinie zbierane są podpisy pod referundum w sprawie odwołania prezydenta wiec jasno wiadomo kto jest odpowiedzialny.

kaspric napisał:
Nikt nie oczekuje naprawienia wszystkiego od razu, ale doprowadzenia do stanu użytkowalności.
No ale to też nie od razu. Jesli chodzi o Gliwice to juz napsiałęm, ze kompleksowy remont pozwoliłby na pojawienie sie tam tramwajów niskopodłogowych. Mozliwe, ze byłyby tam jeszcze jakieś drobne korety do zrobienia i byłoby już dobrze. Nie bedzie niczego. Ciekawe, zę nikt nie oczekuje od gliwickiego PKMu doprowadzenia od razu wszystkich autobusów do stanu używalności. Popiera się przekazywanie rocznie kilku mln na nowy tabor, a tutaj zabrania się przekazywania na infre tramwajową, bo tramwaje mają dbać same o swoją własnosć. PKM Gliwice nie musi sam dbać o swoją własność, musi liczyć na kasę z UM?

kaspric napisał:
Myślę, że prezydent Zabrza w jakiekolwiek korzyści w ogóle nie wnikała.
A choćby wymieniała taką, że trawmaj bedzie łączył zabytkowe obiekty techniki z centrum miasta, co wg mnie jest ok. Trudno sobie wyobrazić w Krakowie podróz miedzy zabytkami inną niż tramwajem (pomijajac wędrókwe pieszą).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Śro 22:05, 13 Maj 2009    Temat postu:

mark40 napisał:
Owszem jest:
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie.
Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie.
Oprócz tego spółki komunikacyjne.
Te jednostki zajmują się organizacją transportu miejskiego na terenie tych miast i tutaj podobieństwa z KZK się kończą. To jest coś zupełnie innego, a nikt nie neguje, że taki zarząd musi istnieć.

mark40 napisał:
Wymaga troche czasu na naprawe tego. Tam gdzie w Gliwicach sa takie problemy TŚ zaplanowały kompleksowa modernizacje, bo chyba lepiej wyremontowac raz porządnie na długie lata, anizeli co roku to samo.
Owszem, jeśli mówimy o modernizacji, a nie doraźnym remoncie. Z takim nastawieniem ZDM nie powinien w ogóle łatać dziur, bo lepiej "raz na wiele lat"
mark40 napisał:
PS pisałeś że miasto dba o swoje, ale gliwickie uilczki na starówce zdają się tego nie potwierdzać Wink
Miasto nie dba o wiele rzeczy niestety, ale chodzi o zachowanie pewnego wymaganego standardu, a ten jest zachowany. Tak, jak drogi nie mogą mieć dziur na których urwiesz zawieszenie (choć nie są równe jak stół), tak tory powinny być przygotowane do przyjęcia niskopodłogowych tramwajów (mimo, że są stare, krzywe i w ogóle).
mark40 napisał:
Prezydenci miast maja wpływ na to co się dziej w KZK. A ze sie nic nie dzieje jest im też na rękę.
Dobrze mówisz, prezydenci. Liczba mnoga. I jak widać niektórym nie jest to na rękę, patrz Frankiewicz.
mark40 napisał:
Ciągle piszesz o odpowiedzialności. W gruncie rzeczy nic sie nie zmieni, bo co będzie mozna zrobic prezydentowi, który zlikwiduje trawmaj/autobus? Nic!
To samo, co dzisiaj. Natomiast prezydent będzie mógł dużo więcej zrobić jednostce miejskiej mu podległej, bo dzisiaj nie może zrobić nic.
mark40 napisał:
W Bedzinie zbierane są podpisy pod referundum w sprawie odwołania prezydenta wiec jasno wiadomo kto jest odpowiedzialny.
taaaak. A na kogo mieli zbierać podpisy? Na prezesa KZK GOP?
mark40 napisał:
No ale to też nie od razu. Jesli chodzi o Gliwice to juz napsiałęm, ze kompleksowy remont pozwoliłby na pojawienie sie tam tramwajów niskopodłogowych.
Wg TŚ planowany remont nie pozwoliłby na pojawienie się tramwajów niskopodłogowych.
mark40 napisał:
Mozliwe, ze byłyby tam jeszcze jakieś drobne korety do zrobienia i byłoby już dobrze.
Które można zrobić już teraz.
mark40 napisał:
PKM Gliwice nie musi sam dbać o swoją własność, musi liczyć na kasę z UM?
PKM akurat o swoją własność dba bardzo dobrze i nikt spoza PKM nie musi się o troszczyć o żadne remontowe pierdoły czy też o czystość autobusów.
mark40 napisał:
A choćby wymieniała taką, że trawmaj bedzie łączył zabytkowe obiekty techniki z centrum miasta, co wg mnie jest ok
A to fakt, jakiś argument to jest

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:42, 14 Maj 2009    Temat postu:

kaspric napisał:
Te jednostki zajmują się organizacją transportu miejskiego na terenie tych miast i tutaj podobieństwa z KZK się kończą. To jest coś zupełnie innego, a nikt nie neguje, że taki zarząd musi istnieć.
A jakie są różnice?

kaspric napisał:
Miasto nie dba o wiele rzeczy niestety, ale chodzi o zachowanie pewnego wymaganego standardu, a ten jest zachowany.
Nie powiedziałbym. Na Górnych Wałó to zamaist chodnika jest goła ziemia Razz ale to tak nawiasem mówiąc.

Cytat:
Tak, jak drogi nie mogą mieć dziur na których urwiesz zawieszenie (choć nie są równe jak stół), tak tory powinny być przygotowane do przyjęcia niskopodłogowych tramwajów (mimo, że są stare, krzywe i w ogóle).
Byłyby, gdyby Gliwice te tory wyremontowały, tak jak w innych miastach sie to dzieje i dziać sie bedzie.


mkaspric napisał:
Dobrze mówisz, prezydenci. Liczba mnoga. I jak widać niektórym nie jest to na rękę, patrz Frankiewicz.

Cały czas czekamy na ruch Frankiewicza odnosnie wyjscia z KZK GOP i doczekać sie nie możemy Razz

kaspric napisał:
o samo, co dzisiaj. Natomiast prezydent będzie mógł dużo więcej zrobić jednostce miejskiej mu podległej, bo dzisiaj nie może zrobić nic.
Zlikiwdować tramwaj teraz może, puścić nową linię nawet autobusową nie potrafi. Co prezydent bedzie mógł zrobić jednostce mu podległej?

kaspric napisał:
taaaak. A na kogo mieli zbierać podpisy? Na prezesa KZK GOP?
No tak, na prezydenta, który wiadomo, ze jest bezpośrednio odpowiedzialny za ograniczenie kursów w mieście. Nikt nie zwala winy na KZK, wszystko jest jasne.

kaspric0 napisał:
Wg TŚ planowany remont nie pozwoliłby na pojawienie się tramwajów niskopodłogowych.
Wg TŚ czy Frankiewicza?


kaspric napisał:
Które można zrobić już teraz.

Dziś to już po ptokach, nie opłaci się już. Confused

kaspric napisał:
PKM akurat o swoją własność dba bardzo dobrze i nikt spoza PKM nie musi się o troszczyć o żadne remontowe pierdoły czy też o czystość autobusów.
Jesli chodzi o bieżące utrzymanie pojazdów to jest ono lepsze niz w TŚ, nie przeczę. Niemneij nie zrozumiałeś poprzedniej wypowiedzi. Skoro Gliwce moga dotować PKM podnosząc jakośc jego usług, dlaczego nie moga dotować TŚ, co również przyczyniłoby sie do podniesienia usług nie tylko tramwajów, ale równiez dla kierowców poruszajacych sie po tych torowiskach.

W tej takiej śmiesznej gliwickiej gazetce do której link wkleił ktoś tutaj, jest wypowiedz Frankiewicza odnosnie częstotliwosci kursów autobusów. Autobus ma kursować co 10 minut tylko w szczycie. A po za nim? Rolling Eyes Poprawa jakości usług pełną gebą niestety.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mark40 dnia Czw 20:46, 14 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 21:07, 14 Maj 2009    Temat postu:

mark40 napisał:
A jakie są różnice?
Takie, że jednostka należy do jednego podmiotu i tylko przed nim odpowiada. Jest jednostką miejską, a nie w praktyce przed nikim nie odpowiedzialnym molochem.

mark40 napisał:
Nie powiedziałbym. Na Górnych Wałó to zamaist chodnika jest goła ziemia Razz
gdzie niby?Neutral

mark40 napisał:
Byłyby, gdyby Gliwice te tory wyremontowały, tak jak w innych miastach sie to dzieje i dziać sie bedzie.
Laughing. Co jeszcze Gliwice mają zrobić? Może prezydent powinien chodzić do prezesa TŚ co miesiąc i mu mówić, w których torowiskach kostka brukowa za wysoko wystaje? A może mu jeszcze buty wypolerować? Very Happy To ja się pytam, skoro cały czas twierdzisz, że infrastruktura powinna należeć do TŚ, to jak możesz uważać, że odpowiedzialne za nią mają być miasta (poza samym finansowaniem).


mkaspric napisał:
Dobrze mówisz, prezydenci. Liczba mnoga. I jak widać niektórym nie jest to na rękę, patrz Frankiewicz.

Cały czas czekamy na ruch Frankiewicza odnosnie wyjscia z KZK GOP i doczekać sie nie możemy Razz

mark40 napisał:
Zlikiwdować tramwaj teraz może, puścić nową linię nawet autobusową nie potrafi. Co prezydent bedzie mógł zrobić jednostce mu podległej?
Wywalić prezesa? Naprawdę nie widzisz różnicy w strukturze zarządu miejskiego a jednostki należącej do kilkunastu podmiotów?

mark40 napisał:
No tak, na prezydenta, który wiadomo, ze jest bezpośrednio odpowiedzialny za ograniczenie kursów w mieście. Nikt nie zwala winy na KZK, wszystko jest jasne.
Jakby KZK wywiązywała się ze swoich obowiązków, do których należy między innymi opracowanie optymalnej i racjonalnej sieci połączeń, nie byłoby tych problemów.

mark40 napisał:
Wg TŚ czy Frankiewicza?
Wg TŚ wg Frankiewicza - nikt z TŚ tego nie zdementował. Zresztą nie bez powodu mieli nam pchać wysokopodłogówki.


kaspric napisał:
Które można zrobić już teraz.

Dziś to już po ptokach, nie opłaci się już. Confused

mark40 napisał:
Jesli chodzi o bieżące utrzymanie pojazdów to jest ono lepsze niz w TŚ, nie przeczę. Niemneij nie zrozumiałeś poprzedniej wypowiedzi. Skoro Gliwce moga dotować PKM podnosząc jakośc jego usług, dlaczego nie moga dotować TŚ, co również przyczyniłoby sie do podniesienia usług nie tylko tramwajów, ale równiez dla kierowców poruszajacych sie po tych torowiskach.
Mogą, z tym, że z każda złotówka wydana w PKM jest należycie wykorzystana, a w TŚ? Nawet, jak kupią nowe bany, to za pół roku będzie w nich śmierdzieć moczem, bo prezydent nie załatwił sprzątania Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 21:11, 14 Maj 2009    Temat postu:

Jest taka teoria, która mówi, że 1 mln zł zainwestowany w pojedyncze przedsięwzięcie daje większe efekty, niż zsumowane efekty dwóch 500-tysięcznych inwestycji. Z tego punktu widzenia, skomasowanie miejskich środków tylko w PKMie (zamiast rozpraszania ich między dwie spółki) powinno się miastu opłacić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:20, 14 Maj 2009    Temat postu:

Co to za teoria? Laughing


kaspric napisał:
Takie, że jednostka należy do jednego podmiotu i tylko przed nim odpowiada. Jest jednostką miejską, a nie w praktyce przed nikim nie odpowiedzialnym molochem.
Za to miasto jest wielkim molochem. Ta odpowiedzialnośc jest u nas rozmyta, niemniej w innych pojedynczych miastach nie wyglada ona lepiej.

kaspric napisał:
gdzie niby?Neutral

Gdzieś tu [link widoczny dla zalogowanych] Jak chodziełm tam z aparatem to co chwile były jakieś braki w chodnikach. Zresztą te płytki, koleiny w asfalcie dookoła starówki to chyba pamiętaja PRL, są równie krzywe jak tory tramwajowe Wink

kaspric napisał:
Co jeszcze Gliwice mają zrobić? Może prezydent powinien chodzić do prezesa TŚ co miesiąc i mu mówić, w których torowiskach kostka brukowa za wysoko wystaje? A może mu jeszcze buty wypolerować? Very Happy To ja się pytam, skoro cały czas twierdzisz, że infrastruktura powinna należeć do TŚ, to jak możesz uważać, że odpowiedzialne za nią mają być miasta (poza samym finansowaniem).
Wiem co maja robic Gliwice, to co robią pozostałe miasta w GOPie i Polsce. Jesli juz nie robią tego samego to przynajmniej niech nie narzekają tak jak nie narzekają inne miasta. Razz

kaspric napisał:
Wywalić prezesa? Naprawdę nie widzisz różnicy w strukturze zarządu miejskiego a jednostki należącej do kilkunastu podmiotów?
Daj spokój. Tajkie stanowisko niczym nie rózniłoby się od tego w KZK, czyli stołek dla kolegi nie do ruszenia.

kaspric napisał:
akby KZK wywiązywała się ze swoich obowiązków, do których należy między innymi opracowanie optymalnej i racjonalnej sieci połączeń, nie byłoby tych problemów.
Gdyby gminy tez zroumiały, że w komunikacje trezba inwestować a nie wycinać też nie byłoby problemów. Oczywiscie rola KZK w tym jest bardzo duża.

kaspric napisał:
Wg TŚ wg Frankiewicza - nikt z TŚ tego nie zdementował. Zresztą nie bez powodu mieli nam pchać wysokopodłogówki.
Masz racje mieli, bo zrezygnowano z nich i planuje się zakup tylko wagonów niskopodłogowych (w tym mozliwe, ze 205-ki, które po modernizacji tych odcinkó mogłyby śmiało zagościć w Gliwicach.

kaspric napisał:
Mogą, z tym, że z każda złotówka wydana w PKM jest należycie wykorzystana, a w TŚ? Nawet, jak kupią nowe bany, to za pół roku będzie w nich śmierdzieć moczem, bo prezydent nie załatwił sprzątania Wink
No wiec napisałem, że przynajmniej skorzytsają z tego kierowcy mogacy sie poruszać po rónym torowisku. Nie wiem czy smród moczu jest gorszy od spalin dostajacych sie do wnętrza autobusu, a takich w PKM jest też trochę.

Co do PKM GLiwice i dbania o tabor to moze wkleje cytat z SSC

Turas napisał:
Dziś jechałem autobusem "bardzo bezpiecznym". No według Franka bezpieczniejszym od tramwaju. Śmiech na sali, jeszcze tylu osób patrzących na jadący autobus nie widziałem, ale może byli to MK. Niektórzy powiedzą, że takie autobusy są sukcesywnie złomowane. Ale nie widzę problemu w takim samym postępowaniu z tramwajami. Stare złomować( lub remontować) i nowe "wrzucać" na linię.




Osoby z przegubu tłumaczyły przechył, techniką ułatwiającą wsiadanie starszym ludziom.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mark40 dnia Czw 22:21, 14 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 22:25, 14 Maj 2009    Temat postu:

^^ 1 taki autobus na 170 sztuk taboru, to i tak niezły wynik. Nie popadajmy w skrajności.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:32, 14 Maj 2009    Temat postu:

A skad wiesz jaki jest wynik? PKM na stanie ma coś około 60-70 ikarusów. Ile jest w podobnym stanie? O spalinach w srodku juz pisałem ale jeszcze w ilu przecieka guma w przegubie, ze stać tam nie mozna podczas deszczu? W ilu mozna ogłuchnąć bo silnik wyje niemiłosiernie, ze nawet nie słyszy sie odtwarzacza mp3 puszczonego na maxa? W ile nie działa ogrzewanie? W tym ostatnim punkcie pewnie w żadnym.

Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mark40 dnia Czw 22:34, 14 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 23:06, 14 Maj 2009    Temat postu:

mark40 napisał:
Za to miasto jest wielkim molochem. Ta odpowiedzialnośc jest u nas rozmyta, niemniej w innych pojedynczych miastach nie wyglada ona lepiej.
A Tychy? Dlaczego tam mają dobrą komunikację, dlaczego mają bilet wspólny z PKP? A no tak, kwestia przypadku... Z wszystkich (takich samych) oragnizatorów w Pl akurat KZK GOP trafił na tak fatalny zarząd, cóż za zrządzenie losu.

mark40 napisał:
Wiem co maja robic Gliwice, to co robią pozostałe miasta w GOPie i Polsce. Jesli juz nie robią tego samego to przynajmniej niech nie narzekają tak jak nie narzekają inne miasta. Razz
Taa, wyrzucać kupe pieniędzy w błoto i się nie interesować komunikacją (oprócz dokładania do niej), to właśnie robią inne miasta.

[quote="mark40"]Daj spokój. Tajkie stanowisko niczym nie rózniłoby się od tego w KZK, czyli stołek dla kolegi nie do ruszenia.
Cytat:
Tak samo, jak nie różni się w Tychach, Gdyni i dziesiątkach innych miast. Tylko przypadkiem tam wszędzie się da, ale akurat w KZK trafiliśmy na zły zarząd.
Masz racje mieli, bo zrezygnowano z nich i planuje się zakup tylko wagonów niskopodłogowych (w tym mozliwe, ze 205-ki, które po modernizacji tych odcinkó mogłyby śmiało zagościć w Gliwicach.
Może, tego pewnie nie wiedza nawet w TŚ.

mark40 napisał:

Co do PKM GLiwice i dbania o tabor to moze wkleje cytat z SSC

Turas napisał:
Dziś jechałem autobusem "bardzo bezpiecznym". No według Franka bezpieczniejszym od tramwaju. Śmiech na sali, jeszcze tylu osób patrzących na jadący autobus nie widziałem, ale może byli to MK. Niektórzy powiedzą, że takie autobusy są sukcesywnie złomowane. Ale nie widzę problemu w takim samym postępowaniu z tramwajami. Stare złomować( lub remontować) i nowe "wrzucać" na linię.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Osoby z przegubu tłumaczyły przechył, techniką ułatwiającą wsiadanie starszym ludziom.
To raczej wyjątek potwierdzający regułę.

mark40 napisał:
A skad wiesz jaki jest wynik? PKM na stanie ma coś około 60-70 ikarusów. Ile jest w podobnym stanie? O spalinach w srodku juz pisałem ale jeszcze w ilu przecieka guma w przegubie, ze stać tam nie mozna podczas deszczu? W ilu mozna ogłuchnąć bo silnik wyje niemiłosiernie, ze nawet nie słyszy sie odtwarzacza mp3 puszczonego na maxa? W ile nie działa ogrzewanie? W tym ostatnim punkcie pewnie w żadnym.
No wiesz Mark, różnica między nami jest taka, że ja codziennie z usług PKM Gliwice korzystam i mam o nich jakiekolwiek pojęcie. Nie jest to średnia krajowa, ale jak na GOP to jest naprawdę solidny przewoźnik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 23:06, 14 Maj 2009    Temat postu:

mark40 napisał:
A skad wiesz jaki jest wynik? PKM na stanie ma coś około 60-70 ikarusów. Ile jest w podobnym stanie?


Na zdjęciu jest jeden. Porób zdjęcia reszcie, to pogadamy. Dlaczego na podstawie fotki jednego busa mam uważać, że wszystkie takie są? Nie wspominając o tym, że gliwickie Ikary są już generalnie na wylocie. Na pewno znikną z ulic szybciej, niż Konstale 105N (w niektórych miastach już się to odbyło).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 60, 61, 62  Następny
Strona 16 z 62

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin