Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Tramwaj w Gliwicach, a teraz to i gdzie indziej ;-)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 60, 61, 62  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 12:18, 03 Lut 2011    Temat postu:

Nasz UM znany jest z tego, że nie lubi zapeszać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 13:06, 03 Lut 2011    Temat postu:

Na pewno nie UM zależy na informacjach w tej sprawie, za to różnym PP i owszem.
Prawda taka, że nie ma realnych szans na nic innego, niż dociągnięcie tramwaju do węzła przesiadkowego. I szczerze mówiąc na dzisiaj z punktu widzenia ekonomicznego chyba byłbym przeciw - puszczenie tramwaju na Poli i Podium nie miałoby żadnego sensu, jeżeli nei szłoby przez całą Poli. Zresztą nie ma co o tym rozmawiać, bo to jest abstrakcja.
Co do tramwaju do węzła - to byłoby w miarę tanie i pozwoliłoby dobrze połączyć różne środki transportu - autobusy mogłoby dojeżdżać tylko do CWP, a z CWP do Zabrza mamy już pociąg czy tramwaj. Aczkolwiek uważam, że jeżeli byłyby takie plany, to tylko w przypadku, gdyby udało się wymusić na TŚ nowoczesny tabor na tym odcinku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 13:15, 03 Lut 2011    Temat postu:

Budowa tramwaju do Podium, Politechniki i dalej w stronę Trynku będzie miała sens w momencie, gdy ruszy budowa wschodniej obwodnicy centrum. Można będzie wtedy wszystko (ulicę i torowisko w jej śladzie) wybudować za jednym zamachem.

PS. Ten tramwaj do węzła przesiadkowego (a dalej być może torami do Łabęd?) to może być plan B na wypadek, gdyby upadła koncepcja kolejki miejskiej. Zakrawa o absurd, że miasto nie może samo finansować pociągu, ale jeżeli puści po torach kolejowych tramwaj, to już należy to do zadań własnych gminy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Czw 13:18, 03 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adas
Gość





PostWysłany: Pią 9:12, 04 Lut 2011    Temat postu:

m966 napisał:
Zakrawa o absurd, że miasto nie może samo finansować pociągu, ale jeżeli puści po torach kolejowych tramwaj, to już należy to do zadań własnych gminy.

Może finansować. Patrz na taką SKM-kę w Warszawie.
Powrót do góry
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 9:58, 04 Lut 2011    Temat postu:

Miasto posiada ekspertyzy, z których wynika, że jedynym organizatorem transportu kolejowego jest marszałek. I urzędnicy są zobowiązani polegać na tych ekspertyzach, a nie na tym co się dzieje w Warszawie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pon 1:01, 21 Lut 2011    Temat postu:

Już wiem, o co chodzi z tymi tramwajami (patrz w wątku o rewitalizacji śródmieścia). Przygotowywany jest aneks do umowy pomiędzy KZK a TŚ na mocy, którego tramwaje w ciągu (bodajże) 15 lat trwania umowy dostaną za wykonane wzkm dodatkowe 1,8 mld zł (zamiast aportów finansowych z miast). Koszt wzkm ma stopniowo rosnąć i za 15 lat ma być trzykrotnie wyższy, niż obecnie. Frankiewicz szacuje, że będą miasta, które na same wzkm tramwajowe będą wydawać co roku 40 mln zł. A nikt miastom nie gwarantuje, że w zamian dostaną remonty czy nowy tabor. Tzn. remonty i tabor będą, ale głównie w Katowicach, a wysoki wzkm płacić będą wszyscy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 6:34, 21 Lut 2011    Temat postu:

No to TŚ sobie (i pasażerom) właśnie zagwarantowały wycięcie kolejnych linii. Skoro miasta będą za remonty płacić w zależności od częstotliwości kursowania tramwajów i nie będą miały żadnego wpływu na co idą ich pieniądze, to dwa razy się zastanowią nad ich wydaniem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
senet



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 7:58, 21 Lut 2011    Temat postu:

A to ciekawe. Może chodzi o pieniądze które miasta miały dołożyć do remontów toru? Może żeby TŚ dostała kredyty musi mieć podpisane taką umowę (coś jak Intercity przy zakupie składów zespolonych). No ale to się okaże jeśli rzeczywiście powstanie taki aneks.
A z tą gwarancją to niech Frankiewicz nie bredzi. Miasta są właścicielami TŚ. Jeśli nie umieją panować nad swoją spółką, to nie powinni przejmować jej udziałów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pon 10:28, 21 Lut 2011    Temat postu:

Tak, chodzi o pieniądze, które miały być przekazywane aportem. Tak, chodzi o większą wiarygodność kredytową TŚ. Aneks już powstał i został przyjęty przez zarząd KZK. Miasta nad spółką (jakoś tam pewnie) panują, ale Katowice czy Sosnowiec mają w niej więcej do gadania, niż na przykład Zabrze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
senet



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:37, 21 Lut 2011    Temat postu:

No wiesz te same miasta tworzą Metropolie Silesia gdzie ponoć mają za cel:

"Podstawowym celem Górnośląskiego Związku Metropolitalnego jest utworzenie dynamicznie rozwijającego się wielkomiejskiego ośrodka, zdolnego do skutecznej konkurencji z innymi ośrodkami metropolitalnymi w kraju i w Europie."

Wiec mogą i w kwestii tramwajów się dogadywać.Po drugie wiedząc jakie będą pieniądze mogą stworzyć jakiś plan, na co zostaną wydatkowane. Miasta wtedy będą wiedzieć na co pójdą ich pieniądze.
To ten aneks już jest? Coś cicho o nim.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pon 12:05, 21 Lut 2011    Temat postu:

No właśnie też się dziwię, że tak cicho. Jutro ma obradować nad nim zgromadzenie KZK GOP.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 12:54, 21 Lut 2011    Temat postu:

Tymczasem na WPK pojawiła się informacja, że TŚ zdemontowały trakcję na części dawnej trasy - prawdopodobnie od Zwycięstwa do Daszyńskiego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 17:06, 21 Lut 2011    Temat postu:

m966 napisał:
No właśnie też się dziwię, że tak cicho. Jutro ma obradować nad nim zgromadzenie KZK GOP.
Jedna uchwała Zarządu już jest: Zgromadzenie będzie obradować nad wydłużeniem umowy z TŚ do 32.12.2030.

[link widoczny dla zalogowanych]

Zmieniono też Wieloletnią prognozę finansową z lat 2011-2018 na 2011-2030.

[link widoczny dla zalogowanych]

Suuuper. Przez najbliższe 21 lat nie planuje się zwiększania pracy przewozowej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Pon 17:11, 21 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:16, 21 Lut 2011    Temat postu:

Zobaczymy, czy zarząd KZK przyjmie uchwałę.

m966 napisał:
Już wiem, o co chodzi z tymi tramwajami (patrz w wątku o rewitalizacji śródmieścia). Przygotowywany jest aneks do umowy pomiędzy KZK a TŚ na mocy, którego tramwaje w ciągu (bodajże) 15 lat trwania umowy dostaną za wykonane wzkm dodatkowe 1,8 mld zł (zamiast aportów finansowych z miast).
Myślę, ze w takiej formie jest to do przełknięcia. TŚ uzyskają tańszy kredyt w % niz gminy. A same gminy będą finansować projekt modernizacji i następne "w ratach", nie nadwyrężając swoich budżetów.

m966 napisał:
Koszt wzkm ma stopniowo rosnąć i za 15 lat ma być trzykrotnie wyższy, niż obecnie.
Może to wyglądać strasznie i generalnie zastanawiam się na co w ostatnich latach 2025-2030 mają pójść te największe kwoty wzkm. Inflacja to raz (autobusowy wzkm tez wzrasta i do 2030 może wzrosnąć trzykrotnie). Dwa to kolejne inwestycje. Przy okazji liczba wzkm tramwajowych powinna do 2030 roku pozostać niezmieniona. Nie wyklucza to likwidacji tras w którymś z miast, któremu może być za drogo, bo zawsze można dodać takim Katowicom w zamian za Będzin. Ale co tu sie martwić. Do tego czasu moze powstanie jeden organizm miejski, który nie będzie rozróżniać miast biedniejszych od bogatszych pod kątem finansowania transportu publicznego.

m966 napisał:
Frankiewicz szacuje, że będą miasta, które na same wzkm tramwajowe będą wydawać co roku 40 mln zł.
Pewnie miał na myśli Katowice.

m966 napisał:
A nikt miastom nie gwarantuje, że w zamian dostaną remonty czy nowy tabor. Tzn. remonty i tabor będą, ale głównie w Katowicach, a wysoki wzkm płacić będą wszyscy.
Co ty masz z tymi Katowicami? Katowice w obecnym projekcie zmodernizują 100% torowisk. W latach 2014-2030 nie będzie tam już nic do roboty, chyba, ze budowanie nowych tras. Rozwiązanie ma tez swoją zaletę. Zniknie problem modernizacji torowisk w biedniejszych gminach typu Świętochłowice. Remontem zajmą się TŚ (w części ze zwiększonej składki samych Świętochłowic oraz po częsci innych gmin).

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mark40 dnia Pon 18:30, 21 Lut 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pon 20:09, 21 Lut 2011    Temat postu:

Katowice zrobią 100% torowisk i to właśnie tam trafi cały nowy tabor. A na kolejną transzę będzie trzeba co najmniej kilka lat poczekać. Do tego czasu inne miasta dalej korzystać będą z Konstali i Helmutów, a wzkm co roku będzie wyższy.

PS. Na jeden organizm miejski bym nie liczył, to jest zupełne sci-fi. Co najwyżej na metrpolię, która przejmie od miast obowiązki organizatora KM.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 60, 61, 62  Następny
Strona 38 z 62

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin