Autor |
Wiadomość |
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:02, 21 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Katowice zrobią 100% torowisk i to właśnie tam trafi cały nowy tabor. A na kolejną transzę będzie trzeba co najmniej kilka lat poczekać. Do tego czasu inne miasta dalej korzystać będą z Konstali i Helmutów, a wzkm co roku będzie wyższy. | Nowy tabor będzie jeździł także po Chorzowie, Bytomiu i Sosnowcu. Nie dramatyzuj. Stawki wzkm znacząco mogą dawać popalić tak pod koniec tej dekady. Do tego czasu w pozostałych miastach pojawi się też nowy tabor (choć pewnie nie we wszystkich). Do tego czasu powinny też zniknąć bariery infrastrukturalne na kilku innych trasach. Po 2020 roku powinny się już pojawić pierwsze wagony niskopodłogowe do odkupienia z Niemiec.
m966 napisał: | PS. Na jeden organizm miejski bym nie liczył, to jest zupełne sci-fi. Co najwyżej na metrpolię, która przejmie od miast obowiązki organizatora KM. | Toz o tym własnie napisałem wcześniej. Dla metropolii będzie obojętne czy pojedzie tramwaj za 20 zł/wzkm w Zabrzu czy w Myslowicach. Każdemu z miast z osobna nie jest to takie obojętne.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mark40 dnia Pon 21:04, 21 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pon 21:43, 21 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Nie sądzę, żeby było to dla kogoś pokrzepiające, że za 10 lat nadal będzie jeździł 30-letnimi używanymi tramwajami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 15:16, 22 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
mark40 napisał: | m966 napisał: | Frankiewicz szacuje, że będą miasta, które na same wzkm tramwajowe będą wydawać co roku 40 mln zł. | Pewnie miał na myśli Katowice. |
Nie, mowa była o "średniej wielkości mieście". Są szczegółowe prognozy przygotowane, które pewnie pojawią się wkrótce w internecie. Wiem na przykład, że Chorzów do 2030 r. będzie musiał dopłacić do tramwajów dodatkowe 150 mln zł. A więc średnio 7,5 mln zł rocznie (nieco ponad 5 zł za każdy wzkm). Dopłata Katowic - proporcjonalnie - wyniesie ok. 500 mln zł do 2030 roku. A Gliwice - pomimo likwidacji tramwaju - i tak dopłacą jakieś 15 mln zł.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Wto 15:24, 22 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
senet
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 16:42, 22 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o wiek taboru to ma to małe znaczenie. Bardziej chodzi w jakim jest stanie.Jeśli tabor jest zadbany to może długo służyć. W wielu zachodnich miastach które są bogatsze jeździ jeszcze starszy tabor. Większa bolączką jest stan torów. Nawet nowoczesny tabor jeżdżący 20 km/godz i telepiący na wszystkie strony nie będzie atrakcyjnym środkiem transportu.
Te wyliczenia to oczywiście zostały zrobione przy założeniach które przyjęło KZK GOP.Czyli przy dalszym spadku pasażerów i co za tym dochodów. Tak to już teraz można zacząć zwijać KM w GOP-ie. A te 15 mln. Gliwic to za co? Za te 75m torów używanych w Gliwicach? Dziesięć razy mniej od Chorzowa gdzie tych linii trochę jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 16:47, 22 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o Gliwice to jest to tylko mój luźny szacunek. Nie znam prawdziwej prognozy. Nie mniej, trochę tych wjazdów i wyjazdów z zajezdni jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:12, 22 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | mark40 napisał: | m966 napisał: | Frankiewicz szacuje, że będą miasta, które na same wzkm tramwajowe będą wydawać co roku 40 mln zł. | Pewnie miał na myśli Katowice. |
Nie, mowa była o "średniej wielkości mieście". Są szczegółowe prognozy przygotowane, które pewnie pojawią się wkrótce w internecie. Wiem na przykład, że Chorzów do 2030 r. będzie musiał dopłacić do tramwajów dodatkowe 150 mln zł. A więc średnio 7,5 mln zł rocznie (nieco ponad 5 zł za każdy wzkm). Dopłata Katowic - proporcjonalnie - wyniesie ok. 500 mln zł do 2030 roku. A Gliwice - pomimo likwidacji tramwaju - i tak dopłacą jakieś 15 mln zł. | Gdzieś czytałem prognozę budzetu Chorzowa. Nie pamiętam który rok to był dokładnie (2030 właśnie albo 2040). Prognozuje się, ze wzrośnie nawet o 100% do 800 mln
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 18:46, 22 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Chyba to przeszło:
[link widoczny dla zalogowanych]
Już wiadomo, że te 40 mln, to było "miasto wielkości Zabrza".
Wzorem podatku drogowego będziemy teraz też mieć "podatek tramwajowy" w cenie wzkm.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Wto 18:47, 22 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
senet
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:33, 22 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
"W ostatnich latach to może być nawet 40 mln zł w przypadku miasta wielkości Zabrza - przestrzegał Frankiewicz."
A co ma wielkość miasta do wzrostu dopłat do tramwajów? Chyba to zależ od pracy przewozowej na terenie danego miasta. Tak to i Gliwice będą płacić 40 mln. Kolejna mądrość pana F.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Qwe
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:33, 22 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Kredyt na 20 lat dla wszystkich miast i ino 30nowych tramów? O Boże
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:10, 22 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
No właśnie... Wawa podpisała kontrakt z TW na 15 lat, a ci od razu ogłosili przetarg na 185 tramwajów... W takim tempie to faktycznie za 20 lat tramy będą jeździły tylko po Katowicach...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 21:20, 22 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
kwachu89 napisał: | W takim tempie to faktycznie za 20 lat tramy będą jeździły tylko po Katowicach... | W najgorszym wypadku może być dużo gorzej - gminy uwiązane umową z TŚ w celu zrównoważenia budżetów nadwyrężonych przez mocno drożejące tramwaje mogą zacząć nadmiernie ciąć kursujące po swoim terenie autobusy.
Chodzi mi tu o coś w stylu "wycinamy 932 i "197bis", bo trzeba finansować T1/T4, a nie ma pieniędzy na jedne i drugie", nie o możliwie przydatną reorganizację sieci czy usunięcie dubli tramwajowo-autobusowych.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Wto 21:23, 22 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
senet
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:35, 22 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Warszawskie tramwaje mają inną sytuacje ekonomiczną niż TŚ. Jeśli TŚ miały dostać kredyt od ręki to miasta (właściciele akcji) powinny wyłożyć od ręki 198 mln. na dokapitalizowanie. Tak to jest jak się cieszy z dofinansowania z UE, a nie ma się pojęcia skąd wziąć na wkład własny.
Tych 30 nowych tramwajów może nie być. TŚ chce wydać 195 mln. na nowe tramwaje czyli 6,5mln. za sztukę, a np. Poznań za Tramino dał 8,6 mln. za jeden tramwaj. Jakie chce kupić tramwaje TŚ nie wiem.
Kwarek jeśli ma być tak jak piszesz to rzeczywiście nie ma sensu wkładać pieniędzy w tramwaje. Po pierwsze siatkę połączeń można zoptymalizować (np. 830 dubluje T6). Po drugie miasta muszą zrozumieć że wydatki na KM będą rosnąć. Po trzecie miasta członkowskie muszą wymusić na KZK, aby zwiększała swoje dochody przez polepszanie swojej oferty i przyciąganiu większej ilości pasażerów. Zastanawianie się nad kolorami autobusów tego nie zrobi:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Qwe
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 23:25, 22 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Chyba już lepiej byłoby zaorać to wszystko, stworzyć od nowa sieć i kupić tabor i/albo przetargi dla wykonawców zewnętrznych, żeby tramwaje wykombinowali.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 23:36, 22 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
No właśnie trzeba mieć nadzieję że gminy w pierwszej kolejności wytną duble (i buble ), i na tym poprzestaną... Szczerze mówiąc aż boje się wyobrazić sobie jeszcze gorszę KM niż mamy teraz...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Wto 23:40, 22 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Mam tylko nadzieję, że ten "nie nasz problem" nie stanie się "naszym problemem" po różnych zabiegach proaglo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|