Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Tramwaj w Gliwicach, a teraz to i gdzie indziej ;-)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 60, 61, 62  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:02, 21 Lut 2011    Temat postu:

m966 napisał:
Katowice zrobią 100% torowisk i to właśnie tam trafi cały nowy tabor. A na kolejną transzę będzie trzeba co najmniej kilka lat poczekać. Do tego czasu inne miasta dalej korzystać będą z Konstali i Helmutów, a wzkm co roku będzie wyższy.
Nowy tabor będzie jeździł także po Chorzowie, Bytomiu i Sosnowcu. Nie dramatyzuj. Stawki wzkm znacząco mogą dawać popalić tak pod koniec tej dekady. Do tego czasu w pozostałych miastach pojawi się też nowy tabor (choć pewnie nie we wszystkich). Do tego czasu powinny też zniknąć bariery infrastrukturalne na kilku innych trasach. Po 2020 roku powinny się już pojawić pierwsze wagony niskopodłogowe do odkupienia z Niemiec.

m966 napisał:
PS. Na jeden organizm miejski bym nie liczył, to jest zupełne sci-fi. Co najwyżej na metrpolię, która przejmie od miast obowiązki organizatora KM.
Toz o tym własnie napisałem wcześniej. Dla metropolii będzie obojętne czy pojedzie tramwaj za 20 zł/wzkm w Zabrzu czy w Myslowicach. Każdemu z miast z osobna nie jest to takie obojętne.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mark40 dnia Pon 21:04, 21 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pon 21:43, 21 Lut 2011    Temat postu:

Nie sądzę, żeby było to dla kogoś pokrzepiające, że za 10 lat nadal będzie jeździł 30-letnimi używanymi tramwajami. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 15:16, 22 Lut 2011    Temat postu:

mark40 napisał:
m966 napisał:
Frankiewicz szacuje, że będą miasta, które na same wzkm tramwajowe będą wydawać co roku 40 mln zł.
Pewnie miał na myśli Katowice.


Nie, mowa była o "średniej wielkości mieście". Są szczegółowe prognozy przygotowane, które pewnie pojawią się wkrótce w internecie. Wiem na przykład, że Chorzów do 2030 r. będzie musiał dopłacić do tramwajów dodatkowe 150 mln zł. A więc średnio 7,5 mln zł rocznie (nieco ponad 5 zł za każdy wzkm). Dopłata Katowic - proporcjonalnie - wyniesie ok. 500 mln zł do 2030 roku. A Gliwice - pomimo likwidacji tramwaju - i tak dopłacą jakieś 15 mln zł.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Wto 15:24, 22 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
senet



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:42, 22 Lut 2011    Temat postu:

Jeśli chodzi o wiek taboru to ma to małe znaczenie. Bardziej chodzi w jakim jest stanie.Jeśli tabor jest zadbany to może długo służyć. W wielu zachodnich miastach które są bogatsze jeździ jeszcze starszy tabor. Większa bolączką jest stan torów. Nawet nowoczesny tabor jeżdżący 20 km/godz i telepiący na wszystkie strony nie będzie atrakcyjnym środkiem transportu.

Te wyliczenia to oczywiście zostały zrobione przy założeniach które przyjęło KZK GOP.Czyli przy dalszym spadku pasażerów i co za tym dochodów. Tak to już teraz można zacząć zwijać KM w GOP-ie. A te 15 mln. Gliwic to za co? Za te 75m torów używanych w Gliwicach? Dziesięć razy mniej od Chorzowa gdzie tych linii trochę jest.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 16:47, 22 Lut 2011    Temat postu:

Jeśli chodzi o Gliwice to jest to tylko mój luźny szacunek. Nie znam prawdziwej prognozy. Nie mniej, trochę tych wjazdów i wyjazdów z zajezdni jest.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:12, 22 Lut 2011    Temat postu:

m966 napisał:
mark40 napisał:
m966 napisał:
Frankiewicz szacuje, że będą miasta, które na same wzkm tramwajowe będą wydawać co roku 40 mln zł.
Pewnie miał na myśli Katowice.


Nie, mowa była o "średniej wielkości mieście". Są szczegółowe prognozy przygotowane, które pewnie pojawią się wkrótce w internecie. Wiem na przykład, że Chorzów do 2030 r. będzie musiał dopłacić do tramwajów dodatkowe 150 mln zł. A więc średnio 7,5 mln zł rocznie (nieco ponad 5 zł za każdy wzkm). Dopłata Katowic - proporcjonalnie - wyniesie ok. 500 mln zł do 2030 roku. A Gliwice - pomimo likwidacji tramwaju - i tak dopłacą jakieś 15 mln zł.
Gdzieś czytałem prognozę budzetu Chorzowa. Nie pamiętam który rok to był dokładnie (2030 właśnie albo 2040). Prognozuje się, ze wzrośnie nawet o 100% do 800 mln Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 18:46, 22 Lut 2011    Temat postu:

Chyba to przeszło:
[link widoczny dla zalogowanych]
Już wiadomo, że te 40 mln, to było "miasto wielkości Zabrza".


Wzorem podatku drogowego będziemy teraz też mieć "podatek tramwajowy" w cenie wzkm. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Wto 18:47, 22 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
senet



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:33, 22 Lut 2011    Temat postu:

"W ostatnich latach to może być nawet 40 mln zł w przypadku miasta wielkości Zabrza - przestrzegał Frankiewicz."

A co ma wielkość miasta do wzrostu dopłat do tramwajów? Chyba to zależ od pracy przewozowej na terenie danego miasta. Tak to i Gliwice będą płacić 40 mln. Kolejna mądrość pana F.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qwe



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:33, 22 Lut 2011    Temat postu:

Kredyt na 20 lat dla wszystkich miast i ino 30nowych tramów? O Boże Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:10, 22 Lut 2011    Temat postu:

No właśnie... Wawa podpisała kontrakt z TW na 15 lat, a ci od razu ogłosili przetarg na 185 tramwajów... W takim tempie to faktycznie za 20 lat tramy będą jeździły tylko po Katowicach...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 21:20, 22 Lut 2011    Temat postu:

kwachu89 napisał:
W takim tempie to faktycznie za 20 lat tramy będą jeździły tylko po Katowicach...
W najgorszym wypadku może być dużo gorzej - gminy uwiązane umową z TŚ w celu zrównoważenia budżetów nadwyrężonych przez mocno drożejące tramwaje mogą zacząć nadmiernie ciąć kursujące po swoim terenie autobusy.
Chodzi mi tu o coś w stylu "wycinamy 932 i "197bis", bo trzeba finansować T1/T4, a nie ma pieniędzy na jedne i drugie", nie o możliwie przydatną reorganizację sieci czy usunięcie dubli tramwajowo-autobusowych.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Wto 21:23, 22 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
senet



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:35, 22 Lut 2011    Temat postu:

Warszawskie tramwaje mają inną sytuacje ekonomiczną niż TŚ. Jeśli TŚ miały dostać kredyt od ręki to miasta (właściciele akcji) powinny wyłożyć od ręki 198 mln. na dokapitalizowanie. Tak to jest jak się cieszy z dofinansowania z UE, a nie ma się pojęcia skąd wziąć na wkład własny.
Tych 30 nowych tramwajów może nie być. TŚ chce wydać 195 mln. na nowe tramwaje czyli 6,5mln. za sztukę, a np. Poznań za Tramino dał 8,6 mln. za jeden tramwaj. Jakie chce kupić tramwaje TŚ nie wiem.
Kwarek jeśli ma być tak jak piszesz to rzeczywiście nie ma sensu wkładać pieniędzy w tramwaje. Po pierwsze siatkę połączeń można zoptymalizować (np. 830 dubluje T6). Po drugie miasta muszą zrozumieć że wydatki na KM będą rosnąć. Po trzecie miasta członkowskie muszą wymusić na KZK, aby zwiększała swoje dochody przez polepszanie swojej oferty i przyciąganiu większej ilości pasażerów. Zastanawianie się nad kolorami autobusów tego nie zrobi:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qwe



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:25, 22 Lut 2011    Temat postu:

Chyba już lepiej byłoby zaorać to wszystko, stworzyć od nowa sieć i kupić tabor i/albo przetargi dla wykonawców zewnętrznych, żeby tramwaje wykombinowali.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:36, 22 Lut 2011    Temat postu:

No właśnie trzeba mieć nadzieję że gminy w pierwszej kolejności wytną duble (i buble Wink ), i na tym poprzestaną... Szczerze mówiąc aż boje się wyobrazić sobie jeszcze gorszę KM niż mamy teraz...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Wto 23:40, 22 Lut 2011    Temat postu:

Mam tylko nadzieję, że ten "nie nasz problem" nie stanie się "naszym problemem" po różnych zabiegach proaglo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 60, 61, 62  Następny
Strona 39 z 62

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin