 |
|
Autor |
Wiadomość |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pią 19:31, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
mark40 napisał: | Ojej. Problemem nie jest brak planu rozwoju sieci przez TŚ, bo spółka przewozowa nie musi takiego mieć, ale to że takiego planu nie ma żadne miasto, które w pierwszej kolejności powinno je mieć. Potwierdziło to znowu obecne zwalenie i finansowanie całego projektu tramwajowego na spółkę (nie mówiąc o wcześniejszych dwóch likwidacjach tramwajów w Gliwicach i Chorzowie, które najdobitniej świadczą o kompletnym braku planów rozwoju przez te miasta). | Miasta zlecają organizację komunikacji KZK GOP. Ja tu nie szukam winnego czy bardziej winnego, nie obchodzi mnie, czy chodzi o TŚ, KZK GOP czy wolę miast. Fakt faktem sytuacja z organizacją KM w aglomeracji jest po prostu chora, brakuje jakichkolwiek planów jej rozwoju nie w sensie planów zakupu taboru czy remontu torowisk, ale przede wszystkim pochylenia się nad siatką połączeń. Nawet nasze głupie plany dla tramwajów w Gliwicach, które - powiedzmy sobie szczerze - dalej są tylko kreskami na mapie, opierały się na założeniach "tu można zrobić deptak, przerzucić ruch samochodowy gdzie indzie", "tu można zrobić wydzielone torowisko" etc.etc. Dzisiaj planuje się wpakowanie gigantycznej kasy w siatkę, która za 15 lat będzie wyglądała niemal identycznie. Piękne są przykłady z Francji etc., ale nic takiego nas nie czeka, bo nawet nie ma takich planów.
senet napisał: | @kaspric to co TŚ lepiej nie inwestować i zaorać? |
To już nie nasz problem
Ale poważnie - tak. Przydałby się przynajmniej rozdział na przewoźnika i spółkę odpowiadającą za infrastrukturę, chociaż IMO ta przynajmniej w niektórych wypadkach mogłaby z powodzeniem należeć po prostu do poszczególnych miast.
Ale dla nas już za późno i zobaczymy tak naprawdę za 10-20 lat, komu co się opłaciło. Ja twierdzę, że miasta takie, jak Ruda czy Zabrze będą w komunikacyjnej czarnej ... . Drogo i nieefektywnie . To oczywiście nie oznacza, że oficjalnie nie będzie się tego pokazywać inaczej - bo kto zauważy takie drobnostki, jak 10mln w budżecie w tą czy w drugą stronę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Pią 19:32, 25 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 19:36, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
kaspric napisał: | Przydałby się przynajmniej rozdział na przewoźnika i spółkę odpowiadającą za infrastrukturę, chociaż IMO ta przynajmniej w niektórych wypadkach mogłaby z powodzeniem należeć po prostu do poszczególnych miast. | Ja to może ujmę tak, trochę z przymrużeniem oka:
Dopóki torowisko w jezdni należy do innego podmiotu, niż sama jezdnia, to zawsze będzie źle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pią 19:42, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
^^ nie tylko. Jeden problem to jest brak koordynacji i inne cele spółek. Do póki ZDM nie będzie miał na celu również zapewnienie funkcjonowania komunikacji miejskiej (nie tylko tramwajów), nie będzie planowania pro KM w infrastrukturze drogowej.
Jest jeszcze jeden problem - konkurencja. TŚ nie wpuszczą na swoje tory innych spółek, a biorąc pod uwagę, że "tramwaje muszą być" nie mają one żadnego bodźca do tego, by myśleć nad rozwojem, żadnej konkurencji. Po prostu tramwaje muszą być i będą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 19:47, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Aaa, racja. Zapomniałem. (również na wesoło )
- PKM (obojętnie który) - niekonkurencyjne komunalne zło, które czym prędzej należy zlikwidować i zastąpić prywaciarzem, który natychmiast polepszy wszystko.
- TŚ - ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 20:15, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
kaspric napisał: | Miasta zlecają organizację komunikacji KZK GOP. Ja tu nie szukam winnego czy bardziej winnego, nie obchodzi mnie, czy chodzi o TŚ, KZK GOP czy wolę miast. Fakt faktem sytuacja z organizacją KM w aglomeracji jest po prostu chora, brakuje jakichkolwiek planów jej rozwoju nie w sensie planów zakupu taboru czy remontu torowisk, ale przede wszystkim pochylenia się nad siatką połączeń. | I co z tego, że miasta zlecają organizację KZK GOP? Warszawa zleca komunikację ZTM, Kraków zleca ZDTiK. A kto planuje rozwój komunikacji? ZTM, ZDTiK? Nie, metro buduje miasto Warszawa, szybki tramwaj buduje miasto Kraków.
Bo i jak sobie wyobrazić planowanie i rozwój KM przez KZK GOP? Związek zaplanuje inwestycje i uchwałą zmusi np miasto Gliwice do wydania w 2012 roku 100 mln na rozwój KM? Najlepszy przykład to zaproponowany projekt modernizacyjny TŚ z którego kilka miast zrezygnowało. I co KZK GOP czy TŚ mogą zrobić w takiej sytuacji? Piszesz, zeby Bóg nas uchronił przed powstaniem aglomeracji, ale dopóki dalej będziemy zlepkiem miasteczek sytuacja komunikacyjna będzie u nas chora.
kaspric napisał: | Dzisiaj planuje się wpakowanie gigantycznej kasy w siatkę, która za 15 lat będzie wyglądała niemal identycznie. Piękne są przykłady z Francji etc., ale nic takiego nas nie czeka, bo nawet nie ma takich planów. | Ale co w tym złego, że planuje się inwestycje w obecną sieć? W Pradze, Wiedniu, etc kilkadziesiąt lat temu też wpakowano i jest coś tam nie tak, komunikacja jest zła? To ze europejskie miasta już inwestują w rozwój sieci, są klikadziesiąt lat przed nami to przecież inna sprawa. GOP jest na etapie tych miast sprzed 20-30 lat i na dodatek broni się przed zwijaniem. Za 20 lat jesli wyjdzie z tego zwycięsko może nastąpi rozwój sieci. Oczywiście już do końca świata GOP i tak będzie w tyle o jakieś 2 dekady.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 20:23, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Nie wiem, czy jest zła, ale u nas na pewno może być dużo lepsza. Wystarczy pomyśleć, ile można wybudować nowych, sensownych tras za pieniądze, które mają być wyłożone na te (często mało istotne) istniejące połączenia. Na przykład, zamiast modernizować 18, można wybudować trasę do Miechowic. Zamiast mało obleganych tras w Sosnowcu - tory na południe Katowic. Itd. Za 20 lat żadnej rozbudowy sieci raczej nie będzie, bo będzie trzeba brać się za ponowne remonty odcinków, które remontuje się obecnie.
mark40 napisał: | I co z tego, że miasta zlecają organizację KZK GOP? Warszawa zleca komunikację ZTM, Kraków zleca ZDTiK. A kto planuje rozwój komunikacji? ZTM, ZDTiK? Nie, metro buduje miasto Warszawa, szybki tramwaj buduje miasto Kraków. |
Zapominasz, że jest istotna różnica w relacjach właścicielskich pomiędzy Warszawą i ZTM, a pomiędzy np. Gliwicami i KZK GOP lub TŚ.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Pią 20:29, 25 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
senet
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:55, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
@m966 ale nikt nie twierdzi że obecny schemat linii jest idealny.Właśnie miasta powinny za pomocą KZK zbadać gdzie tramwaj ma racje bytu i gdzie można budować nowe linie.Po coś te KZK powołano.
@kaspric zgodzę się że trzeba by było wydzielić infre. Miasta same decydowały gdzie trzeba przeprowadzać remonty.Tylko z tym operatorem to nie wiem czyby wyszło, w komunikacji autobusowej prywatni dostają ochłapy.
Miasta są właścicielami od dwóch lat, czemu tego niezrobiły?
Ogólnie to wszystko można. Tylko u nas to się odbywa dziwnie. Miasta wiedziały że muszą się dołożyć do kasy z unii już 2 lata temu. Nagle słyszymy, że jest jakiś aneks zaraz zostaje przyjęty, a najbardziej krytykuje go gościu którego miasto ma 100m linii tramwajowej. To obrazuje jakie mamy bagienko. Problem jest tylko nikt nie ma pomysłu jak go rozwiązać, a likwidacja też nie jest pomysłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 23:32, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
senet napisał: | Miasta wiedziały że muszą się dołożyć do kasy z unii już 2 lata temu. | Tylko chyba na początku inny był model finansowania - pewne miasta rezygnowały, pewne deklarowały udział (i pieniądze). Tymczasem nagle zamiast modelu "miasto płaci - miasto ma" wybrano niejasny "wszyscy płacą - ktoś kiedyś ma". Dla TŚ to o wiele lepsze, ale nie jestem pewien, czy nie jest on dużo gorszy ogólnie dla gmin i czy przez to, oraz w połączeniu z ŚKUP, nie skończy się to totalną katastrofą w komunikacji.
Może jestem tu czarnowidzem.
senet napisał: | Nagle słyszymy, że jest jakiś aneks zaraz zostaje przyjęty, a najbardziej krytykuje go gościu którego miasto ma 100m linii tramwajowej. | To można przedstawić w inny sposób - krytykuje go ktoś, kogo to wcale nie musi obchodzić, bo jego to nie dotyczy. A skoro krytykuje, to może coś jest na rzeczy. A ponieważ ostatnio nawet na WPK pisano, że "Frankiewicz jednak trochę racji ma", to chyba naprawdę coś jest na rzeczy.
PS. Żeby potem nie było - nie jestem przeciwnikiem tramwajów i nie bronię tu prezydenta Gliwic. Przedstawiam po prostu inny punkt widzenia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Pią 23:42, 25 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pią 23:59, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
mark40 napisał: | I co z tego, że miasta zlecają organizację KZK GOP? Warszawa zleca komunikację ZTM, Kraków zleca ZDTiK. A kto planuje rozwój komunikacji? ZTM, ZDTiK? Nie, metro buduje miasto Warszawa, szybki tramwaj buduje miasto Kraków. | Marku, sory, na prawdę nie widzisz, że to jest zupełnie inna sytuacja? To są wszystko spółki miejskie, a nie związki, mają zupełnie inne podstawy prawne i relacje właścicielskie. Miasta GOP de facto zrzekły się organizacji komunikacji na rzecz KZK. Taki ciekawy system, w którym nie ma odpowiedzialnych.
mark40 napisał: | Bo i jak sobie wyobrazić planowanie i rozwój KM przez KZK GOP? Związek zaplanuje inwestycje i uchwałą zmusi np miasto Gliwice do wydania w 2012 roku 100 mln na rozwój KM? Najlepszy przykład to zaproponowany projekt modernizacyjny TŚ z którego kilka miast zrezygnowało. I co KZK GOP czy TŚ mogą zrobić w takiej sytuacji? | ale czy ja na kogokolwiek narzekałem czy szukałem winnych? Po prostu stwierdzam fakt, co sam teraz zresztą robisz - system jest chory.
I z dwojga złego wolę, by nie pakować w tym systemie kasy na inwestycje, których nie można odwrócić.
mark40 napisał: | Piszesz, zeby Bóg nas uchronił przed powstaniem aglomeracji, ale dopóki dalej będziemy zlepkiem miasteczek sytuacja komunikacyjna będzie u nas chora. | Wypraszam sobie ->
kaspric napisał: | Kwarek napisał: | Co gdy nagle aglomeracja połączy się w jedno miasto | Chroń nas Boże  |
a w zlepku miast również można zrobić dobrą komunikację, wystarczy wrócić część organizacji miastom. Naprawdę większość gliwiczan interesują tylko i wyłącznie relacje wewnątrzmiejskie i chore jest to, że ich organizacją zajmuje się moloch w Kato. I nie sądzę, by po powstanie aglo coś się tutaj zmieniło.
mark40 napisał: | Ale co w tym złego, że planuje się inwestycje w obecną sieć? | To, że planuje się praktycznie tylko inwestycje w obecną sieć (poza małymi wyjątkami) i to, że nie ma żadnych planów poprawy parametrów tych połączeń, by faktycznie można było powiedzieć "spisuje się lepiej, niż autobus".
mark40 napisał: | To ze europejskie miasta już inwestują w rozwój sieci, są klikadziesiąt lat przed nami to przecież inna sprawa. GOP jest na etapie tych miast sprzed 20-30 lat i na dodatek broni się przed zwijaniem. Za 20 lat jesli wyjdzie z tego zwycięsko może nastąpi rozwój sieci. Oczywiście już do końca świata GOP i tak będzie w tyle o jakieś 2 dekady. | To są zupełnie inne sytuacje. Większość z tych miast wcześniej skutecznie przerzedziło swoje sieci tak, że dzisiaj spokojnie mogę je rozbudowywać o potrzebne (na dzisiaj) trasy. Podchodzenie na zasadzie "wyremontujmy to, co mamy" (a mamy tego baaardzo dużo) skończy się tym, że miasta dostaną ciężki do udźwignięcia bagaż, który skutecznie ograniczy fundusze na faktycznie przydatne rozbudowy sieci.
senet napisał: | @kaspric zgodzę się że trzeba by było wydzielić infre. Miasta same decydowały gdzie trzeba przeprowadzać remonty.Tylko z tym operatorem to nie wiem czyby wyszło, w komunikacji autobusowej prywatni dostają ochłapy. | Przenieśmy tu sytuację z kolei - jakoś marszałek też wolał założyć własną spółkę KŚ, ochłapów ona nie dostanie . Wyszłoby czy nie wyszło, na pewno byłby to pewien bicz na TŚ. Aktualnie mamy taką sytuację, że TŚ nawet nie można zabrać wzkm, bo ich ilość jest w umowie z KZK. Czyli - co by się nie działo, TŚ się należy.
senet napisał: | Miasta są właścicielami od dwóch lat, czemu tego niezrobiły?
Ogólnie to wszystko można. Tylko u nas to się odbywa dziwnie. Miasta wiedziały że muszą się dołożyć do kasy z unii już 2 lata temu. Nagle słyszymy, że jest jakiś aneks zaraz zostaje przyjęty, a najbardziej krytykuje go gościu którego miasto ma 100m linii tramwajowej. To obrazuje jakie mamy bagienko. Problem jest tylko nikt nie ma pomysłu jak go rozwiązać, a likwidacja też nie jest pomysłem. | Jak dla mnie to tragiczne w tym jest przede wszystkim to, że nikt z włodarzy nie widzi problemu. Niektóre miasta, jak RŚl, mają po prostu tragiczną sytuację budżetową. Niestety atmosfera wśród TŚ jest taka, że po prostu "lepiej się nie odzywać, bo po nas pojadą", a chyba najlepiej opisał ją Kwarek
Kwarek napisał: | Aaa, racja. Zapomniałem. (również na wesoło )
- PKM (obojętnie który) - niekonkurencyjne komunalne zło, które czym prędzej należy zlikwidować i zastąpić prywaciarzem, który natychmiast polepszy wszystko.
- TŚ - ...
 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
senet
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 0:01, 26 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
@Kwarek I czemu nagle zmieniły się zasady gry? Czy naprawdę to TŚ dyktuje warunki?
Frankiewicz nie krytykuje tylko chce pokazać, że decyzja którą podjął jest słuszna. Naprawdę obchodzi go to że np Zabrze będzie więcej płacić?
PS Nie jestem fanem tramwajów i to że tramów nie będzie w Gliwicach to wiem. Po prostu wymieniam swoje spostrzeżenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
senet
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 0:13, 26 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
@kaspric przykład z Koleją śląską nie jest dobry. W tramwajach chcesz prywatnych operatorów zastępujących TŚ. KŚ nie jest prywatnym operatorem tylko spółką samorządową, taką samą jak Przewozy regionalne i TŚ (której udziały należą do kilku miast).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Sob 0:19, 26 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
^^ operatorzy wcale nie muszą być prywatni . Idąc dalej - wystarczy podzielić TŚ na osobne spółki związane z zajezdniami. Zresztą - nas to nie dotyczy, z TŚ już się nie musimy użerać, peace
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
senet
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 0:27, 26 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
hehe, czyli jedno miasto jedna zajezdnia? Wiem że nas to nie dotyczy:) Pójdę dalej nie musimy w ogóle płacić za tramwaje starczy, że pierwszy przystanek będzie w Zabrzu:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:11, 02 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
kaspric napisał: | Marku, sory, na prawdę nie widzisz, że to jest zupełnie inna sytuacja? To są wszystko spółki miejskie, a nie związki, mają zupełnie inne podstawy prawne i relacje właścicielskie. Miasta GOP de facto zrzekły się organizacji komunikacji na rzecz KZK. Taki ciekawy system, w którym nie ma odpowiedzialnych. |
Wydaje mi się że nie ma znaczenia w jakiej formie organizacyjnej funkcjonuje organizator. Jeśli trzymamy się tematu Gliwic to przecież miasto pokazało jak miało decydujący wpływ na kształt przynajmniej jednego ciągu komunikacyjnego. Oczywiście nie można tego uznać za żadną inwestycję czy rozwój komunikacji ale za przykład decydującego głosu. Miasta niby się zrzekły ale ciekawe jest to, że miasta potrafią zaplanować zwijanie komunikacji a rozwijanie już zrzucają na... właśnie nie wiadomo kogo.
kaspric napisał: | ale czy ja na kogokolwiek narzekałem czy szukałem winnych? Po prostu stwierdzam fakt, co sam teraz zresztą robisz - system jest chory.
I z dwojga złego wolę, by nie pakować w tym systemie kasy na inwestycje, których nie można odwrócić. |
Co chciałbyś odwracać?
kaspric napisał: | Wypraszam sobie -> Kwarek napisał: | Co gdy nagle aglomeracja połączy się w jedno miasto Cytat: | Chroń nas Boże  |
a w zlepku miast również można zrobić dobrą komunikację, wystarczy wrócić część organizacji miastom. Naprawdę większość gliwiczan interesują tylko i wyłącznie relacje wewnątrzmiejskie i chore jest to, że ich organizacją zajmuje się moloch w Kato. I nie sądzę, by po powstanie aglo coś się tutaj zmieniło. |
| Tyle tylko ze nawet powstanie aglomeracji to właśnie przekazanie pewnej ilości zadań temu molochowi. Pod wieloma zadaniami to będzie jedno miasto. Ja nie uważam ze to jest chore. Przykład Warszawy pokazuje, że moloch potrafi lepiej. Podczas ostatniej rozmowy z prezydentem Chorzowa on przyznał, ze problemem komunikacji w aglomeracji jest różny punkt widzenia, możliwość finansowania każdego z miast.
kaspric napisał: | To, że planuje się praktycznie tylko inwestycje w obecną sieć (poza małymi wyjątkami) i to, że nie ma żadnych planów poprawy parametrów tych połączeń, by faktycznie można było powiedzieć "spisuje się lepiej, niż autobus". |
Od czegoś trzeba zacząć. Plany poprawy parametrów (w tym pierwszym programie) są, jak np dobudowa drugiego toru na trasie Katowice-Sosnowiec, przebudowy torowisk tak by nie wykluczyć źle parkujące samochody, nowe przystanki, czy zielone fale dla tramwajów. Nie twierdzę że wszystko jest super, ale nie można też napisać że poza nowymi torami nie będzie nic lepiej.
mark40 napisał: | To są zupełnie inne sytuacje. Większość z tych miast wcześniej skutecznie przerzedziło swoje sieci tak, że dzisiaj spokojnie mogę je rozbudowywać o potrzebne (na dzisiaj) trasy. Podchodzenie na zasadzie "wyremontujmy to, co mamy" (a mamy tego baaardzo dużo) skończy się tym, że miasta dostaną ciężki do udźwignięcia bagaż, który skutecznie ograniczy fundusze na faktycznie przydatne rozbudowy sieci. | Nie wiemy czy wszystkie aktualne trasy zostaną zmodernizowane i czy czasem sieć nie zostanie przerzedzona. Być może nie dojdzie nigdy do remontu trasy 18 w Rudzie, albo 13 w Siemianowicach. Moze w zachodnich miastach przerzedzenie sieci następowało (choc nie zawsze w wyniku racjonalnego myślenia, ale własnie w latach 60-70-tych ub wieku gdy zapanowała moda na spaliny), choc w takiej Pradze nie przypominam sobie by zlikwidowano jakieś trasy w przeciągu ostatnich 30 lat, jedynie przy okazji budowy metra. W Polskich miastach jakoś też nie następuje przerzedzenie. Ja wiem, ze GOP to nieco inna specyfika miast i niektóre trasy się zdezaktualizowały. Faktem jest jednak, że nie ma już zbyt wiele do przerzedzenia.
kaspric napisał: | Aktualnie mamy taką sytuację, że TŚ nawet nie można zabrać wzkm, bo ich ilość jest w umowie z KZK. Czyli - co by się nie działo, TŚ się należy. | Z drugiej strony pewnie też średnia liczba wzkm nie zostanie zwiększona. Chyba, że nastąpi to o czym pisałem juz kiedyś. Suma wzkm składów, które zostaną zastąpione nowym tańszym taborem zmusi KZK GOP do zwiekszenia samej liczby kursów (wzkm). Wtedy na jakiejś nowej trasie moga sie pojawić nowe tramwaje. Ale pewnie jeśli zostanie wybudowana jakaś nowa trasa (Zagórze, Miechowice) to pewnie kosztem jakiejś starej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mark40 dnia Śro 22:16, 02 Mar 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
senet
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 16:43, 03 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Plany modernizacji odcinków tramwajowych. Od razu nasuwa się pytanie czy naprawdę odcinek od Chebzia do Rudy Południowej jest taki ważny. W Zabrzu też mogliby się skoncentrować na jednej trasie, a nie na trzech kawałkach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|