Autor |
Wiadomość |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 16:11, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Nie jest prawdą, że TŚ zaczynają modernizację taboru dopiero dzisiaj i to od zera. Pierwsze nowe wagony (16 sztuk) pojawiły się przecież już w 2000 roku (kredyt za nie jest zresztą cały czas spłacany). Teraz 30 kolejnych, czyli razem 46 sztuk. A sam jeden PKM Gliwice w tym samym czasie kupi (wliczam ostatni przetarg na 10 sztuk) 100 nowych autobusów i to bez jednej złotówki unijnego dofinansowania!
PS. Tu nie chodzi o licytację, a jedynie o to, że odbudowa taboru tramwajowego nigdy nie będzie tak szybka, jak autobusowego. Co niestety nie sprzyja popularności tego środka transportu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Pią 16:14, 25 Lut 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
senet
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 16:32, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
@m966 tylko że te 16 sztuk było kupione kiedy TŚ nie miał żadnego dofinansowania ( TŚ należały do skarbu państwa). PKM miał dofinansowanie miasta (pierwsze DAB-y nawet jeździły z naklejkami, że zostały sfinansowane przez Gliwice i Zabrze)
Ja nie twierdze, że będzie szybka dlatego bronie zakupy używek przez TŚ. O PKM tylko
dlatego wspominam, żeby pokazać że tam też odrazu tak różowo nie było. A PKM ma jednak wsparcie miasta. Teraz kiedy miasta zaczęły wspierać TŚ może być podobnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pią 16:52, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
senet napisał: | A co do drugiej części to niedofinansowanie stworzyło problemy jakie teraz są. Zgodzę się się co do braku planu. Niestety planu nie ma na całą KM w GOP-e. |
No to teraz wyobraź sobie, że za 10 lat wreszcie komunikacją zaczyna zarządzać ktoś, kto faktycznie chce jej usprawnienia. W Gliwicach dostanie park nowoczesnego taboru autobusowego, dla którego nową siatkę połączeń może opracować bez większych dodatkowych inwestycji.
Po TŚ dostanie mega drogi problem, z którym nie wiadomo, co zrobić, a naprawa będzie znów kosztowna i czasochłonna.
Zarządzanie KM u nas leży, patrząc jednak z punktu widzenia obserwatora, który nie ma na to żadnego wpływu, z dwojga złego wolę to, co się dzieje w Gliwicach ze względu na elastyczność. Większość miast niestety dzięki TŚ pakuje się w niezłe bagno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:22, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
kaspric napisał: | IMO problemem TŚ nie jest niedoinwestowanie. Problemem TŚ jest kompletny brak planu rozwoju sieci. Mówimy teraz o inwestycjach i ich ogromnych kosztach - ale jaka jest perspektywa po ich przeprowadzeniu? Bo jak dla mnie - zresztą tak, jak piszesz - sama wymiana taboru, czy remont torowisk to mało. Nikt w TŚ się nie zastanowił nawet, czy pakowanie kasy w obecną sieć ma jakikolwiek sens itd.itp. Otrzymamy coś, co nie da jakości, którą mogłoby dać. | Ojej. Problemem nie jest brak planu rozwoju sieci przez TŚ, bo spółka przewozowa nie musi takiego mieć, ale to że takiego planu nie ma żadne miasto, które w pierwszej kolejności powinno je mieć. Potwierdziło to znowu obecne zwalenie i finansowanie całego projektu tramwajowego na spółkę (nie mówiąc o wcześniejszych dwóch likwidacjach tramwajów w Gliwicach i Chorzowie, które najdobitniej świadczą o kompletnym braku planów rozwoju przez te miasta).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 17:23, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
senet napisał: | @m966 tylko że te 16 sztuk było kupione kiedy TŚ nie miał żadnego dofinansowania ( TŚ należały do skarbu państwa). PKM miał dofinansowanie miasta (pierwsze DAB-y nawet jeździły z naklejkami, że zostały sfinansowane przez Gliwice i Zabrze) |
Dofinansowanie z miasta wygląda tak, że PKM dostaje od miasta 2 mln zł, a kupuje autobusów za 20 mln. Bez dofinansowania też by te autobusy kupił, ale może o 2-3 sztuki mniej.
mark40 napisał: | Ojej. Problemem nie jest brak planu rozwoju sieci przez TŚ, bo spółka przewozowa nie musi takiego mieć, ale to że takiego planu nie ma żadne miasto, które w pierwszej kolejności powinno je mieć. |
Jeśli przewoźnik jest jednocześnie właścicielem całej infrastruktury, to sprawa jest poważniejsza. Być może najlepszym wyjście z impasu jest przejęcie torowisk przez miasta, odremontowanie ich i rozpisanie przetargu na przewozy, tak jak w przypadku autobusów. Przy założeniu, że przetarg będzie rozpisany np. na 40 lat, mogą znaleźć się chętni, którzy wyłożą pieniądze na nowe tramwaje.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Pią 17:27, 25 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
senet
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:30, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
@kaspric to co TŚ lepiej nie inwestować i zaorać?
@m966 tylko może jakby nie dostawali tych 2 mln to by nie dostali kredytu i nic by nie kupili
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 17:33, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Zabezpieczeniem kredytu jest umowa na przewozy zawarta z KZK GOPem, a nie to, że miasto od czasu do czasu podnosi kapitał spółki. Jak idziesz do banku po kredyt to przedstawiasz zaświadczenie o pracy czy oświadczenie cioci, że dała ci w tym roku 200 zł pod choinkę?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Pią 17:33, 25 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
senet
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:36, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
m966 bądz poważny. Akurat wartość kapitału ma duże znaczenie. Nikt nie da spółce kredytu większego niż wartość spółki. To nie kredyt w providencie:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 17:42, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Kluczowe i tak jest zabezpieczenie w postaci stałych przychodów, z których spłacany będzie kredyt. Tym bardziej, że właściwie nie mówimy tu o kredycie sensu stricte, ale o rozłożeniu płatności na raty.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Pią 17:43, 25 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
senet
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:49, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Tak tylko sama umowa przewozowa nie jest zabezpieczeniem kredytu.Jak wiesz umowę można zerwać i to np z winny PKM
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 17:50, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Tak samo można zwolnić pracownika, ale mimo to umowa o pracę wystarczy, żeby dostać kredyt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
senet
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:57, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
W większych kredytach np mieszkaniowych stosuję się zabezpieczenia.Pamiętaj że PKM nie pożycza na telewizor:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 17:58, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Kredyt na autobus porównać można do kredytu na samochód. Zabezpieczeniem jest moja umowa o pracę i oczywiście samo kupowane auto. Normalne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
senet
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 18:04, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Według mnie przyrównywanie kredytów dla spółek z kredytem dla osób prywatnych to nieporozumienie. Jeśli i tak by mieli kredyt to po co dawać jeszcze im kasę z miasta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 18:06, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Kredyt na autobus porównać można do kredytu na samochód. Zabezpieczeniem jest moja umowa o pracę i oczywiście samo kupowane auto. Normalne. |
Plus wkład własny na początek, np 20% wartości auta/autobusów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|