Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Tramwaj w Gliwicach, a teraz to i gdzie indziej ;-)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 60, 61, 62  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 16:11, 25 Lut 2011    Temat postu:

Nie jest prawdą, że TŚ zaczynają modernizację taboru dopiero dzisiaj i to od zera. Pierwsze nowe wagony (16 sztuk) pojawiły się przecież już w 2000 roku (kredyt za nie jest zresztą cały czas spłacany). Teraz 30 kolejnych, czyli razem 46 sztuk. A sam jeden PKM Gliwice w tym samym czasie kupi (wliczam ostatni przetarg na 10 sztuk) 100 nowych autobusów i to bez jednej złotówki unijnego dofinansowania!

PS. Tu nie chodzi o licytację, a jedynie o to, że odbudowa taboru tramwajowego nigdy nie będzie tak szybka, jak autobusowego. Co niestety nie sprzyja popularności tego środka transportu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Pią 16:14, 25 Lut 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
senet



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:32, 25 Lut 2011    Temat postu:

@m966 tylko że te 16 sztuk było kupione kiedy TŚ nie miał żadnego dofinansowania ( TŚ należały do skarbu państwa). PKM miał dofinansowanie miasta (pierwsze DAB-y nawet jeździły z naklejkami, że zostały sfinansowane przez Gliwice i Zabrze)
Ja nie twierdze, że będzie szybka dlatego bronie zakupy używek przez TŚ. O PKM tylko
dlatego wspominam, żeby pokazać że tam też odrazu tak różowo nie było. A PKM ma jednak wsparcie miasta. Teraz kiedy miasta zaczęły wspierać TŚ może być podobnie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pią 16:52, 25 Lut 2011    Temat postu:

senet napisał:
A co do drugiej części to niedofinansowanie stworzyło problemy jakie teraz są. Zgodzę się się co do braku planu. Niestety planu nie ma na całą KM w GOP-e.

No to teraz wyobraź sobie, że za 10 lat wreszcie komunikacją zaczyna zarządzać ktoś, kto faktycznie chce jej usprawnienia. W Gliwicach dostanie park nowoczesnego taboru autobusowego, dla którego nową siatkę połączeń może opracować bez większych dodatkowych inwestycji.
Po TŚ dostanie mega drogi problem, z którym nie wiadomo, co zrobić, a naprawa będzie znów kosztowna i czasochłonna.
Zarządzanie KM u nas leży, patrząc jednak z punktu widzenia obserwatora, który nie ma na to żadnego wpływu, z dwojga złego wolę to, co się dzieje w Gliwicach ze względu na elastyczność. Większość miast niestety dzięki TŚ pakuje się w niezłe bagno.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:22, 25 Lut 2011    Temat postu:

kaspric napisał:
IMO problemem TŚ nie jest niedoinwestowanie. Problemem TŚ jest kompletny brak planu rozwoju sieci. Mówimy teraz o inwestycjach i ich ogromnych kosztach - ale jaka jest perspektywa po ich przeprowadzeniu? Bo jak dla mnie - zresztą tak, jak piszesz - sama wymiana taboru, czy remont torowisk to mało. Nikt w TŚ się nie zastanowił nawet, czy pakowanie kasy w obecną sieć ma jakikolwiek sens itd.itp. Otrzymamy coś, co nie da jakości, którą mogłoby dać.
Ojej. Problemem nie jest brak planu rozwoju sieci przez TŚ, bo spółka przewozowa nie musi takiego mieć, ale to że takiego planu nie ma żadne miasto, które w pierwszej kolejności powinno je mieć. Potwierdziło to znowu obecne zwalenie i finansowanie całego projektu tramwajowego na spółkę (nie mówiąc o wcześniejszych dwóch likwidacjach tramwajów w Gliwicach i Chorzowie, które najdobitniej świadczą o kompletnym braku planów rozwoju przez te miasta).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 17:23, 25 Lut 2011    Temat postu:

senet napisał:
@m966 tylko że te 16 sztuk było kupione kiedy TŚ nie miał żadnego dofinansowania ( TŚ należały do skarbu państwa). PKM miał dofinansowanie miasta (pierwsze DAB-y nawet jeździły z naklejkami, że zostały sfinansowane przez Gliwice i Zabrze)


Dofinansowanie z miasta wygląda tak, że PKM dostaje od miasta 2 mln zł, a kupuje autobusów za 20 mln. Bez dofinansowania też by te autobusy kupił, ale może o 2-3 sztuki mniej.


mark40 napisał:
Ojej. Problemem nie jest brak planu rozwoju sieci przez TŚ, bo spółka przewozowa nie musi takiego mieć, ale to że takiego planu nie ma żadne miasto, które w pierwszej kolejności powinno je mieć.


Jeśli przewoźnik jest jednocześnie właścicielem całej infrastruktury, to sprawa jest poważniejsza. Być może najlepszym wyjście z impasu jest przejęcie torowisk przez miasta, odremontowanie ich i rozpisanie przetargu na przewozy, tak jak w przypadku autobusów. Przy założeniu, że przetarg będzie rozpisany np. na 40 lat, mogą znaleźć się chętni, którzy wyłożą pieniądze na nowe tramwaje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Pią 17:27, 25 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
senet



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:30, 25 Lut 2011    Temat postu:

@kaspric to co TŚ lepiej nie inwestować i zaorać?

@m966 tylko może jakby nie dostawali tych 2 mln to by nie dostali kredytu i nic by nie kupili


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 17:33, 25 Lut 2011    Temat postu:

Zabezpieczeniem kredytu jest umowa na przewozy zawarta z KZK GOPem, a nie to, że miasto od czasu do czasu podnosi kapitał spółki. Jak idziesz do banku po kredyt to przedstawiasz zaświadczenie o pracy czy oświadczenie cioci, że dała ci w tym roku 200 zł pod choinkę?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Pią 17:33, 25 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
senet



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:36, 25 Lut 2011    Temat postu:

m966 bądz poważny. Akurat wartość kapitału ma duże znaczenie. Nikt nie da spółce kredytu większego niż wartość spółki. To nie kredyt w providencie:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 17:42, 25 Lut 2011    Temat postu:

Kluczowe i tak jest zabezpieczenie w postaci stałych przychodów, z których spłacany będzie kredyt. Tym bardziej, że właściwie nie mówimy tu o kredycie sensu stricte, ale o rozłożeniu płatności na raty.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Pią 17:43, 25 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
senet



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:49, 25 Lut 2011    Temat postu:

Tak tylko sama umowa przewozowa nie jest zabezpieczeniem kredytu.Jak wiesz umowę można zerwać i to np z winny PKM

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 17:50, 25 Lut 2011    Temat postu:

Tak samo można zwolnić pracownika, ale mimo to umowa o pracę wystarczy, żeby dostać kredyt.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
senet



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:57, 25 Lut 2011    Temat postu:

W większych kredytach np mieszkaniowych stosuję się zabezpieczenia.Pamiętaj że PKM nie pożycza na telewizor:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 17:58, 25 Lut 2011    Temat postu:

Kredyt na autobus porównać można do kredytu na samochód. Zabezpieczeniem jest moja umowa o pracę i oczywiście samo kupowane auto. Normalne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
senet



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:04, 25 Lut 2011    Temat postu:

Według mnie przyrównywanie kredytów dla spółek z kredytem dla osób prywatnych to nieporozumienie. Jeśli i tak by mieli kredyt to po co dawać jeszcze im kasę z miasta.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:06, 25 Lut 2011    Temat postu:

m966 napisał:
Kredyt na autobus porównać można do kredytu na samochód. Zabezpieczeniem jest moja umowa o pracę i oczywiście samo kupowane auto. Normalne.

Plus wkład własny na początek, np 20% wartości auta/autobusów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 60, 61, 62  Następny
Strona 42 z 62

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin