Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Tramwaj w Gliwicach, a teraz to i gdzie indziej ;-)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 60, 61, 62  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:52, 30 Cze 2011    Temat postu:

strazn1k napisał:
Saleen mając mieszkanie na ul. Wieczorka. Gdzie do niedawna były tory i jeździł tramwaj, może szerzej powiedzieć coś na temat tego zaznaczonego fragmentu.

Jak kiedyś rozmawialiśmy wyraźnie był przeciw powrotowi tego środka transportu. Posługując się wyższym zaznaczonym wyrywkiem z artykułu wychodzi, że
nasz kolega woli "hałasujący i tamujący ruch autobus", niż "niehałasujący i nie tamujący przejazdu tramwaj"-masochista
Przecież akurat Wieczorka kwalifikowała sie do remontu i tutaj nikt nie neguje, że nie było głośno lub że nie było drgań.

Kwarek napisał:
Nie żebym marudził, ale podejrzewam, że w gazetce TŚ krytyka tramwajów będzie równie częsta, jak krytyka funkcjonowania komunikacji w gazetce KZK GOP czy też krytyka prezydenta Gliwic w MSI. Wink
Pewnie jak pozostałe będzie mniej lub bardziej propagandowa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:40, 13 Lip 2011    Temat postu:

Jak wiadomo w Gliwicach bardzo nie lubiano stopiątek. Tymczasem wieści z innych miast o tym typie taboru.

W krakowie ukazał sie przetarg na: [link widoczny dla zalogowanych]

tym samym miasto, które jeszcze niedawno zastępowało stopiatki zachodnim szrotem dołączy do grona miast, w których wagony na bazie 105N pojeżdżą jeszcze z co najmniej 20 lat.

Modernizacje w innych miastach:

Łódź niedawno zaprezentowała [link widoczny dla zalogowanych]] jednoczesnie spółka zapowiedziała że w tym roku planuje zaprezentować oparty na konstrukcji osiemset piątek tramwaj z częścią niskopodłogową

Po Poznaniu jezdżą już [link widoczny dla zalogowanych]

Szczecin [link widoczny dla zalogowanych] (lub składów, nie wiem teraz) alf z modertransa.

Wrocław nabywa cały czas Protramy 205Wras z niskim członem. Warszawa standardowo remontuje składy stopiatek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wix



Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Śro 21:36, 13 Lip 2011    Temat postu:

[ironia]Jak wiadomo, winnym stanu Tramwajów Śląskich jest prezydent Gliwic.[/ironia]

Po co te wstawki, Marku?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziutek997



Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grottgera

PostWysłany: Czw 15:24, 14 Lip 2011    Temat postu:

Faktycznie porządna modernizacja. Patrząc na zdjęcia wszystko sprawia wrażenie dobrze wykończonego. Ale myślę że poważnej modernizacji uległ też układ napędowy tramwaju. Przy takich przeróbkach w pudle za pewne pokusili się też o napęd przekształtnikowy - a to już zupełnie inna bajka Smile Podoba mi się ten projekt!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:53, 14 Lip 2011    Temat postu:

wix napisał:
Po co te wstawki, Marku?

Dla Barona.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 20:17, 14 Lip 2011    Temat postu:

Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wix



Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Czw 21:02, 14 Lip 2011    Temat postu:

Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:07, 23 Lip 2011    Temat postu:

Jena – miasto na prawach powiatu w środkowych Niemczech, w kraju związkowym Turyngia, nad rzeką Soławą. Liczy 104 449 mieszkańców (31 grudnia 2009), jest po Erfurcie drugim co do wielkości miastem kraju związkowego.

Solaris dostarczy tramwaje do Niemiec

Firma Solaris wygrała przetarg na dostawę pięciu tramwajów do Jeny w Niemczech. Jest to pierwszy zagraniczny kontrakt polskiego producenta na dostawę pojazdów szynowych.

Wczoraj przedstawiciele firmy Solaris oraz Jenaer Nahverkehr GmbH podpisali umowę na dostawę pięciu niskopodłogowych tramwajów nazwanych Tramino Jena. Kontrakt o wartości 13,7 mln euro zakłada, że pojazdy zostaną dostarczone klientowi w pierwszej połowie 2013 roku.

- Nasza oferta została uznana za najlepszą spośród 3 zgłoszonych do przetargu. Pojazdy marki Solaris są już znane w Jenie, dokąd w latach 2009-2010 dostarczyliśmy dziewięć autobusów. Ich jakość i niezawodność z pewnością były dobrymi referencjami dla naszej oferty tramwajowej. Wygranie przetargu na dostawę tramwajów przez polską firmę na niemieckim rynku to z pewnością ogromny sukces, ale także ogromna odpowiedzialność. Mamy również nadzieję, że to obiecujący początek dla sprzedaży naszych tramwajów na rynkach europejskich - powiedziała Solange Olszewska, Prezes Zarządu firmy Solaris. - Bardzo cieszę się również z faktu, że to właśnie w Jenie, przepięknym i bogatym w historię mieście, będą jeździły Solarisy Tramino. Mam do tego miejsca duży sentyment i miłe wspomnienia związane między innymi z moim entuzjastycznie przyjętym wystąpieniem dla studentów tamtejszego uniwersytetu w roku 2007 podczas tygodnia polsko-niemieckiego - dodała Solange Olszewska.

Firma Solaris produkcję seryjną pojazdów szynowych rozpoczęła w roku 2010 od realizacji kontraktu na 45 Solarisów Tramino dla MPK w Poznaniu. Obecnie trwa dostawa tramwajów, która zakończy się w maju 2012 roku.

Zamówienie z Jeny jest pierwszym zagranicznym kontraktem na tramwaje marki Solaris. Pojazd zaoferowany w Jenie to konstrukcja, która powstała z myślą o tym przetargu. Będzie to tramwaj dwukierunkowy o długości 29 metrów, trzyczłonowy z całkowicie niską podłogą, przystosowany jest do rozstawu torów o szerokości 1000 mm. Tramwaj posiada trzy wózki: w środkowym napędzane są obie osie, natomiast w wózkach skrajnych jedna oś. Tramwaj wyposażony jest w cztery silniki zasilane prądem zmiennym, chłodzone powietrzem o mocy 90 kW każdy. Tramwaj dla Jeny będzie posiadać cztery pary drzwi o szerokości 1300 mm. W pojeździe przewidziano 46 miejsc siedzących. Pojazd będzie w pełni klimatyzowany. Pierwsze prace produkcyjne ruszą w lipca 2012 roku.

Solaris dla Jeny
[link widoczny dla zalogowanych]















Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Saleen



Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gwardii/Wieczorka

PostWysłany: Sob 12:13, 23 Lip 2011    Temat postu:

^^ A co to ma wspolnego z Gliwicami ?
"[Akcja SMM] Tramwaj w Gliwicach"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
megaziom



Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 953
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:17, 23 Lip 2011    Temat postu:

Zrobmy Markowi jakis osobny watek ,zeby swoje newsy wrzucal Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Saleen



Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gwardii/Wieczorka

PostWysłany: Sob 12:24, 23 Lip 2011    Temat postu:

megaziom napisał:
Zrobmy Markowi jakis osobny watek ,zeby swoje newsy wrzucal Wink


O i najlepiej taki, ktory mozna by bylo go wrzucic do ignorowanych postow.
O tytul sie zmienil Wink. Choc dalej nie jest to "tramwaj na swiecie".


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Saleen dnia Sob 12:28, 23 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qwe



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:41, 24 Lip 2011    Temat postu:

Informacja ma pewien plus: często, jak się okazuje, jeżdżę A4 w Niemczech, może kiedyś dane mi będzie wjechać do Jeny w tym 2013 roku i zobaczyć polskie tramwaje Smile.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:23, 11 Sie 2011    Temat postu:

W zasadzie nie wiem o co się Wam rozchodzi. Choć przyjęło się już w otoczeniu że typowe zachowanie dla Gliwic to tylko zainteresowanie do rogatek miasta i nic po za tym to myślę że jakieś informacje od czasu do czasu "ze swiata" nie zaszkodzą. Chyba, że to zazdrość... Razz

Dziś chciałem podzielić się informacją, że używane wagony E1 mają obsługiwać od września m.in linię 1. Podniesie się komfort dla pasażerów, gdyż są to wagony 19-metrowe i bardziej pojemne (może nawet i wygodniejsze od stopiatek). Stawka wzkm nie zmieni się, będzie taka sama jak 105N solo. Widzimy tutaj "przejaw dobroci" ze strony TŚ dla pasażerów; za te samą stawkę pasażerowie otrzymają bardziej pojemne wagony. Inaczej niż w przypadku wysyłania SU15 na zadania dla SU18.

Aha i jeszcze takie zakonczenie sprawy tramwajó w Gorzowie Wlkp

Cytat:
Gorzów Wielkopolski: Sieć tramwajowa nie zostanie zlikwidowana

Sieć tramwajowa w Gorzowie w przyszłości nie zostanie zlikwidowana. Co więcej, są spore szanse na to, że linii tramwajowych będzie więcej. To najważniejsze wnioski, które wynikają z opinii przedstawionej przez komisję powołaną przez prezydenta.


Opinia posłuży prezydentowi do stworzenia Planu Transportowego dla Gorzowa - informuje Radio RMG. Zespół fachowców od lutego miał czas na to, aby zebrać informacje na temat możliwości rozwoju i funkcjonowania podsystemu tramwajowego w Gorzowie. Stwierdzono, że tramwaje będą mogły się rozwijać m.in. na Górczynie.

Kiedy plany te będzie można zrealizować? Roman Maksymiak mówi, że najwcześniej w 2018 roku. Wszystko jednak będzie uzależnione od pieniędzy, a te miasto będzie chciało pozyskać z Unii Europejskiej. Koszt wybudowania jednego nowego kilometra tramwajowego to 5 milionów złotych, a zakup w miarę nowoczesnego tramwaju to 8 mln złotych.


Widać jak do sprawy podeszły władze Gorzowa, powołując komisję. W Gliwicach zrobiono to po partacku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wix



Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Czw 19:37, 11 Sie 2011    Temat postu:

W Gliwicach wzięto poprawkę na KZK i TŚ

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Saleen



Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gwardii/Wieczorka

PostWysłany: Czw 19:48, 11 Sie 2011    Temat postu:

No to super skansen się szykuje na śląskich torach.
30,40 lat - kto da więcej?...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 60, 61, 62  Następny
Strona 49 z 62

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin