Autor |
Wiadomość |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 20:00, 16 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Za stodwójkę było płacone jak za stopiątkę solo. Teraz jest inna umowa i E1 z racji pojemności łapie się na stawkę jak za citka/helmuta. |
To było do przewidzenia. Co więcej:
Cytat: | I też ma to taką wadę, że E1 będzie raczej zastępować skład na linii, a nie solówkę, czyli dla pasażerów będzie to mniej korzystne. |
(źródło j.w.)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Wto 20:02, 16 Sie 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 16:14, 21 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Jednak póki co to:
Ale jeśli rzeczywiście tak będzie to pojemność tych wagonów okaże się wadą, nie zaletą a wspaniałomyślność TŚ okaże się fikcją . I mój jedyny atut jaki widzę w tych wagonach pójdzie się...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 12:08, 17 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Oj, chyba marketingowa klapa z wagonem E1 się zrobiła. W dniu szerokiej jego prezentacji, w czasie Dni Otwartych Zajezdni Będzin, na paradzie tramwajów... wykoleił się w Będzinie wszystkimi 3 wózkami.
[link widoczny dla zalogowanych]
Myślę, że niedługo na Phototrans pojawi się dość dużo zdjęć z tego wydarzenia.
A, gdzieś ostatnio czytałem, że potwierdziły się wcześniejsze plotki i już oficjalnie chyba połowa E1 ma trafić do zajezdni Gliwice.
EDIT: [link widoczny dla zalogowanych]
EDIT2:
Dziennik Zachodni, jak to często bywa ze "zwykłą" prasą, chyba jednak coś pokręcił, bo ze zdjęć na TWB wynika, że wyleciał tylko jednym wózkiem.
Sam wagon po modernizacji, mimo pierwszych średnich opinii, wygląda chyba jednak fajnie:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Sob 14:19, 17 Wrz 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Saleen
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gwardii/Wieczorka
|
Wysłany: Sob 14:37, 17 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Na prostej ? no bez jaj!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Sob 14:38, 17 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Szkoda tych wąsów, ale fajnie wyglądają.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 18:23, 18 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Przód trzeba będzie przecierpieć. Moze z czasem te czarne osłony gdzieś się pogubią . Wnętrze za to wygląda bardzo przyjemnie, wręcz "exclusive"
Wiadomo, że w Zagłębiu wszystkie 8 wagonów E1 trafi na linię 26 zastępując składy kursujące co 20 minut (E1 będzie kursował wg nowego rozkładu co 12 minut, jeszcze wcześniej na 26 kursowało 105N solo 10 minut). Zmiana na +
7 wagonów E1 trafi do Gliwic. Przypuszczam, ze trafią na linię 1 która w dni robocze obsługiwana jest przez 7 pociagów. Jeśli tak, to bedzie kolejna zmiana na +
W przyszłym roku planowane są kolejne zakupy wagonów E1. Czyżby miał nastąpić wkrótce schyłek linii obsługiwanych taborem 105N solo?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mark40 dnia Nie 18:24, 18 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Nie 18:31, 18 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
No wewnątrz przyznam elegancja, przynajmniej póki co .
Tak z innej beczki zastanawiam się, czemu w tramwajach w ogóle nie stosuje się systemu siedzeń pod oknami (jak w metrze). Tu by się aż o to prosiło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Saleen
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gwardii/Wieczorka
|
Wysłany: Nie 18:45, 18 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Widocznie z jakis badan wyszlo, ze polacy nie lubia jezdzic bokiem do kierunku jazdy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 18:55, 18 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
mark40 napisał: | 7 wagonów E1 trafi do Gliwic. Przypuszczam, ze trafią na linię 1 która w dni robocze obsługiwana jest przez 7 pociagów. Jeśli tak, to bedzie kolejna zmiana na + | Poczekamy, zobaczymy. KZK GOP nie jest znany z robienia prezentów dla pasażerów.
Może bardziej 4 + reszta na 1. Albo jakieś 5 lub 17.
kaspric napisał: | Tak z innej beczki zastanawiam się, czemu w tramwajach w ogóle nie stosuje się systemu siedzeń pod oknami (jak w metrze). Tu by się aż o to prosiło | Obawiam się, że w naszych warunkach komunikacyjnych skończyłoby się to ciągłym potykaniem o (wyciągnięte) nogi współpasażerów. Ale prawdę mówiąc nie wiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Nie 19:01, 18 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
^^ może i tak, ale jakoś w warszawskim metrze nikomu to nie przeszkadza. Ogólnie takiego układu siedzeń raczej nie stosuje się w busach czy tramwajach i właśnie ciekawi mnie, czemu - przecież zapewnia szybszą rotację pasażerów i jest pojemniejszy od siedzeń pojedynczych. Oczywiście przy niskopodłogowych busach cieżko byłoby to zastosować (ze względu na duże nadkola), ale tutaj aż się o coś takiego prosi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 19:22, 18 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
We Wrocławskich Skodach są takie siedzenia w pierwszym, środkowym i ostatnim członie
[link widoczny dla zalogowanych]
Szczerze? To gorzej być nie może. Gdy się siedzi to co chwile trzeba odsuwać nogi by przechodzący cie nie nadepnął. Gdy się przechodzi to trzeba tak uważać by zaś nikogo nadepnąć. W momencie gdy tramwaj rusza/hamuje jest to maksymalnie niewygodne i trudne. Człowiek tańczy jak na balecie.
Metro jest szersze od tramwaju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Nie 19:34, 18 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
^^ jednak w tych Skodach masz jeszcze zawężenie ze względu na to pogrubienie przy oknach. Do tego te uchwyty to porażka, przy takim układzie tylko zwisające z góry mają sens. Możliwe, że tramwaj faktycznie jest nieco za wąski.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 19:14, 20 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Pamiętacie jak to jeszcze niedawno stawiano Gliwicom za wzór niedaleki deptak z tramwajem w Chorzowie? Aż tu nagle:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 9:47, 21 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Marek Borys ze Stowarzyszenia Moje Miasto uważa, że śródmieście nie jest najlepszym miejscem do realizacji takich pomysłów. - To zbyt długi odcinek, aby puszczać trzy linie tramwajowe na jednym torze. Takie rozwiązanie spowoduje kumulację opóźnień - uważa. Jego zdaniem centrum nie nadaje się na takie "wąskie gardło". |
Wiemy przynajmniej, co sądzi o tym mark40.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
proso2
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 13:25, 21 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
W Chorzowie tramwaj na deptaku najbardziej przeszkadza samochodom z zaopatrzeniem, które nie mogą parkować na torze i z konieczności zajmują część pieszą deptaka, no i trudno im wcisnąć się między ogródki przed lokalami. To zupełnie co innego niż ul. Mariacka w Katowicach, która była tylko parkowiskiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|