Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Tramwaj w Gliwicach, a teraz to i gdzie indziej ;-)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 60, 61, 62  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 19:05, 27 Mar 2012    Temat postu:

Komunikacja autobusowa może być na poziomie Kielc, ale może być też na poziomie na przykład Luksemburga, gdzie jeździ obecnie kilkanaście hybryd.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stachu



Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:27, 29 Mar 2012    Temat postu:

Ale nie bierzcie Kielc za przykład!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:15, 31 Mar 2012    Temat postu:

kaspric napisał:
Jakbym JA miał wydać kasę na infrastrukturę KM - to zdecydowanie lepiej zainwestować w rozwój SKR na terenie miasta,


Kasa kasie nierówna. Przykład z Częstochowy gdzie wybudowano odnogę z jedynej linii tramwajowej. Identyczny zabieg mógł być wykonany do któregokolwiek osiedla w Gliwicach

Cytat:
Komunikacyjny kontrakt stulecia

Siedem nowoczesnych tramwajów, które będą jeździć w Częstochowie, to część wielkiego kontraktu. Prawie 128 milionów zł unijnej dotacji dostała Częstochowa na rozbudowę linii tramwajowej i zakup nowego taboru. Ze 128 mln zł prawie 44 mln zł przeznaczono na tramwaje. Ze swojego budżetu Częstochowa dołożyła do budowy linii tramwajowej i na zakup taboru 34 miliony złotych. MPK miało na zakup siedmiu tramwajów 63,4 mln zł, z czego 85 proc. daje Unia Europejska. Przedsiębiorstwo wybrało najtańszą z czterech ofert - bydgoskiej PESY za 50,3 mln zł.
34 mln to są przecież grosze.

Na FB na tablicy pojawił się dziś link: Jaworzno zawstydzi Gliwice?

Tramwaj w Jaworznie

To nie prima aprilis. W Jaworznie są planowane dwie linie tramwajowe – ze Skałki na Osiedle Stałe, przez Centrum i Leopold oraz do Szczakowej. Cały projekt ma być w zgodzie ze środowiskiem- tramwaje mają być ekologiczne i zasilane energią słoneczną.

Już za kilka lat w Europie będą coraz to większe restrykcje ograniczające emisję CO2. Jak tłumaczy Tomasz Tosza z Wydziału Inwestycji tramwaje są dla nas szansą, między innymi dlatego, że będą ekologiczne. Do aspektu ekologicznego dochodzi także kwestia finansowa. Wprowadzenie dwóch linii tramwajowych byłoby bardzo dobrym rozwiązaniem komunikacyjnym.

Tramwaj przemieszczałby się w takich miejscach, gdzie obsługiwałby jak największą ilość mieszkańców. Nie wiemy jeszcze kto będzie obsługiwał tramwaje jeśli dojdzie do inwestycji. Prawdopodobnie byłoby to Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej. Istnieje szansa, że podróż tramwajem będzie darmowa. Chodzi o to, aby nie płacić dwukrotnie za bilet. Jest planowane takie rozwiązanie, aby osoba, która skorzysta z autobusu, w przypadku gdy musi się przesiąść, skorzystała z darmowego tramwaju.

Polecam materiał filmowy [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 12:08, 31 Mar 2012    Temat postu:

Tramwaje zasilane energią słoneczną? Darmowe przejazdy?
Coś nie wierzę w pierwsze zdanie... Wink

Dobra, wideo przedstawia już nieco bardziej realne informacje, ale dalej coś to zbyt innowacyjne jak na polskie warunki. Takie w sam raz na jutro. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Sob 13:18, 31 Mar 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Sob 18:43, 31 Mar 2012    Temat postu:

Innowacyjne czy nie, od samego gadania żadna linia tramwajowa jeszcze nie powstała. Franek też może jutro wyjść przed kamerę i powiedzieć, że planuje budowę 50 km sieci tramwajowej. I co z tego? Nic, bo liczą się działania, a nie szumne zapowiedzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Sob 19:06, 31 Mar 2012    Temat postu:

Mi to brzmi jak prima apprillis Wink.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
proso2



Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 23:54, 31 Mar 2012    Temat postu:

Być może jeszcze nie ma na świecie tramwaju zasilanego energią słoneczną, ale nie jest to pomysł nierealny.
Od kilku lat w Bydgoszczy kursują 2 tramwaje wodne zwane słonecznikami http://www.youtube.com/watch?v=ULS3MsV8opA
[link widoczny dla zalogowanych]
Ale pociągi już korzystają z takiej energii, np. w Belgii [link widoczny dla zalogowanych]
Ten pomysł z panelami na dachu tunelu jest dość oryginalny.
Jeżeli pociąg może przejechać 25 km [link widoczny dla zalogowanych]
to tramwaj pewnie więcej przy mniejszej ilości paneli, a Jaworzno ma duże połacie nieużytków, które dawno straciły przydatność rolniczą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Nie 5:47, 01 Kwi 2012    Temat postu:

Energia słoneczna fajna rzecz, ale co zrobić w pochmurne dni? Zawiesić kursy? Taki tramwaj i tak musiałby być podłączony do tradycyjnej sieci energetycznej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
proso2



Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 7:14, 01 Kwi 2012    Temat postu:

Pewnie nie zauważayłeś, że coraz więcej sygnalizacji świetlnych przejść dla pieszych jezt zasilanych z paneli słonecznych wspomaganych akumulatorami, a wszystko mieści się na tych samych słupach i nawet kable ograniczają się tylko do połączeń między słupami.
Każde urządzenie elektryczne, w przypadku jego ważności ma dwa lub więcej systemów zasilania, np. szpitale mają generatory prądu, żeby w razie awarii dostaw zewnętrznych móc działać dalej. To samo będzie dotyczyło tramwajów i w przypadku braku słońca przez kilka dni z rzędu będzie musiało się włączyć zasilanie awaryjne z elektrowni tradycyjnej.
Nie znam szczegółów technicznych, ale nowe tramwaje zazwyczaj przy hamowaniu zamieniają silniki w prądnice i oddają trochę energii do sieci, a korzystanie z baterii słonecznych na pewno poprawi ten bilans.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Nie 8:15, 01 Kwi 2012    Temat postu:

proso2 napisał:
To samo będzie dotyczyło tramwajów i w przypadku braku słońca przez kilka dni z rzędu będzie musiało się włączyć zasilanie awaryjne z elektrowni tradycyjnej.


Przez kilka dni? Co najwyżej przez kilka godzin. Biorąc pod uwagę ile energii zużywa przeciętny tramwaj (łączna moc silników Konstala to 160 kW), trudno mi sobie wyobrazić akumulatory, które zgromadziłyby energię na więcej, niż kilka godzin pracy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Nie 8:19, 01 Kwi 2012    Temat postu:

PS. Akumulatory standardowo montowane w trolejbusach pozwalają na przejechanie bez sieci 4 km.

(zepuło mi się edytowanie postów)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wix



Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Nie 9:11, 01 Kwi 2012    Temat postu:

dostawę energii ogranicza głównie noc, chmury tak bardzo nie przeszkadzają (zdaje się że przechodzi i tak ok 89% energii). Problemem by były raczej dni zimowe, bo o 16 wyłączać tramwaj to trochę głupio Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Nie 10:11, 01 Kwi 2012    Temat postu:

Nie całą energię słoneczną da się zamienić na prąd. Tę część, którą się da zamienić, chmury w większości zatrzymują (promieniowanie rozproszone całkiem nieźle zamienia się natomiast na ciepło). Jeszcze trzeba by też policzyć, ile tych paneli fotowoltaicznych trzeba by zastosować, żeby uzyskać moc wystarczającą do napędzenia tramwaju. Domyślam się, że baaaardzo dużo. Przeciętny panel (ok. 1 x 1 m) daje bodajże 150 W. Na jeden tramwaj potrzeba tysiąc takich paneli.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Nie 10:21, 01 Kwi 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 10:36, 01 Kwi 2012    Temat postu:

Ja tylko ciekaw jestem jaki realny wpływ na środowisko by miała taka elektrownia słoneczna. Jak zmieni klimat miejsca w którym się znajduje, ile niebezpiecznych substancji zostanie zużyte do jej stworzenia, co ile lat trzeba będzie ją przebudowywać i takie tam drobiazgi. Żeby potem nie wyszło, że zwykła elektrownia węglowa jest bardziej ekologiczna. Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Nie 14:19, 01 Kwi 2012    Temat postu:

Ja jestem ciekawy, czemu w związku z tymi rewelacjami inwestycje tramwajowe w UE są w sumie dość nieliczne, a całe systemy autobusowe nie są zamieniane na taki "darmowy" transport Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 60, 61, 62  Następny
Strona 57 z 62

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin