Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Transport szynowy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 25, 26, 27
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Nie 13:16, 19 Maj 2013    Temat postu:

Dam tutaj jako super przykład - i, jak widać, takie podejście mają nie tylko po lepszej stronie Euroazji Very Happy

To jest METRO w Strassburgu:
MetroSilesia z SSC napisał:
Czas na trocha Reklamy! Zaproszom wos na moja strona z Zdjeciamy o kommunikacji miejski i regionalny w Aglomeracji Konogroda Swabskiego (Stuttgart) Very Happy Tu som duzo Zdjec o WSZYSTKICH Dworcach Stadtbahny i S-Bahny i duzo wiecej! Oczywiscie tysz o pszeduszonych Liniach ostatnich Lat i Miesac (U6, U12, U15 i S1, S4 i nowo S60)

Ta strona je auf deutsch, ale mysla ze nie bedzie Problemow z navigacjom!


Tukej je nasza [link widoczny dla zalogowanych]. Na Prszyklad Linia [link widoczny dla zalogowanych] (wiecej Zdjec som za Nazwisku Stacji!)).
[link widoczny dla zalogowanych]

Tukej je nasza S-Bahn [URL="http://www.metro-stuttgart.de/S-Bahn.html"]S-Bahn[/URL]. Na Prszyklad Linia [URL="http://www.metro-stuttgart.de/s3.html"]S3[/URL].
[link widoczny dla zalogowanych]
[/URL]

Fotki:MetroSilesia

polecam wejść na te linki. Jak widać, można, budując infrastrukturą o kosztach zbliżonych do infrastruktury tramwajowej, zrobić system lekkiej kolei i walorach metra. Nawet przejścia czy przejazdy w jednym poziomie nie są tu problemem!
To akurat przede wszystkim powinien być przykład dla całej naszej aglomeracji czy Warszawy, która na gwałt potrzebuje kilka dodatkowych linii metra, a póki co planuje się tylko w pełni podziemne linie (efekt taki, że w 2030 może będzie 3-cia linia, gdy potrzeba ich 2x więcej). Ale wracając do mitycznej gliwickiej kolejki - gdyby do tych planów kiedyś powrócili, tak to powinno wyglądać, tj. np. różnymi dodatkowymi torami podjeżdżać pod Kopernika, przebić się po estakadzie w okolice Podium i Nowych Gliwic.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Nie 13:19, 19 Maj 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stachu



Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:14, 19 Maj 2013    Temat postu:

A kto powiedział, że metro ma być tylko pod ziemią. Na nasze warunki mógłby być tramwaj, który poruszałby się po torach kolejowych Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Nie 17:31, 19 Maj 2013    Temat postu:

stachu napisał:
A kto powiedział, że metro ma być tylko pod ziemią. Na nasze warunki mógłby być tramwaj, który poruszałby się po torach kolejowych Wink
No ale to chyba nie do mnie? Ja właśnie wszędzie, gdzie mogę, promuję metro naziemne. Nawet w takim Hong Kongu na niektórych liniach +- 50% trasy jest odkryta (nawet nie na estakadzie!). Niestety u nas dla większości metro nie oznacza szybkiej kolei miejskiej (bo tym de facto jest), a właśnie kolej pod ziemią. I - co gorsze - powszechnie uważa się, że "nowoczesny system metra" musi biec pod ziemią, bo inaczej "rozcinamy miasto", a poza tym "jesteśmy w Europie, a nie gdzieś w Azji".

To, co mnie akurat w tramwajach trochę denerwuje, to niskopodłogowość. Owszem, przydaje się ona w centrach miast (chociaż niekoniecznie, bo budowa wyniesionych peronów to naprawdę żaden problem), o tyle niska podłoga zawsze wpływa na komfort - a w tym rozumiem nie tylko sam komfort jazdy (gdy już usiądziesz na fotelu), ale m.in. dostępność całej powierzchni wagonu czy szybkość wymiany paxów, a nawet same wymiary użytkowe wnętrza (użytkowa szerokość i paska podłoga).
O ile w warunkach aglo ciężko byłoby przebudować naraz wszystkie perony na wysokie, o tyle dziwi mnie, że w przypadku nowych linii w Europie (za setki mln. E) "skąpi" się na peronach. Szczególnie dziwi mnie podejście w Warszawie, gdzie planuje się ogromne rozbudowy sieci tramwajowej (m.in. na Wilanów), ale aksjomatycznie przyjmuje się niskopodłogowy tabor, a nikt nie pomyśli o stworzeniu kolejki wysokopodłogowej w systemie zamkniętym, jak metro. Przecież zakładając np. tylko odcinki centralne jako podziemne spokojnie można wybudować ze 3x (oczywiście strzelam) więcej sieci (takiego) metra, niż w podejściu "europejskim". Tym bardziej, że w Waw. jest sporo szerokich ulic przygotowanych na pas tramwajowy po środku.

A co do nas - nie mamy tramwaju, więc dla mnie niepoważne byłoby wprowadzanie typowego taboru tramwajowego na trasę wzdłuż torów kolejowych. I tak cała infrastruktura musiałaby być zbudowana od podstaw, więc tylko wysoka podłoga, choćby były to składziki o długości karlika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stachu



Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:45, 19 Maj 2013    Temat postu:

kaspric napisał:
No ale to chyba nie do mnie? Ja właśnie wszędzie, gdzie mogę, promuję metro naziemne. Nawet w takim Hong Kongu na niektórych liniach +- 50% trasy jest odkryta (nawet nie na estakadzie!).

Ogólnie to obywateli czytających to forum Wink
Cytat:
Niestety u nas dla większości metro nie oznacza szybkiej kolei miejskiej (bo tym de facto jest), a właśnie kolej pod ziemią. I - co gorsze - powszechnie uważa się, że "nowoczesny system metra" musi biec pod ziemią, bo inaczej "rozcinamy miasto", a poza tym "jesteśmy w Europie, a nie gdzieś w Azji".

No i to jest właśnie paradoks, bo w gruncie rzeczy metro jest SKM-ką. Tylko jak wspominasz przyjęło się, że musi być underground.

Cytat:
To, co mnie akurat w tramwajach trochę denerwuje, to niskopodłogowość. Owszem, przydaje się ona w centrach miast (chociaż niekoniecznie, bo budowa wyniesionych peronów to naprawdę żaden problem), o tyle niska podłoga zawsze wpływa na komfort - a w tym rozumiem nie tylko sam komfort jazdy (gdy już usiądziesz na fotelu), ale m.in. dostępność całej powierzchni wagonu czy szybkość wymiany paxów, a nawet same wymiary użytkowe wnętrza (użytkowa szerokość i paska podłoga).

Zgoda. Tylko ja - mój błąd - nie doprecyzowałem, że właśnie chodzi mi o wysokopodłogowe, ale podjeżdżając do peronu, podłoga pojazdu jest na równi z peronem/krawędzią peronu. I nie trzeba przebudowywać jakoś nadzwyczaj ciężko peronów w centrach miast, a pojazd mógłby przy otwarciu drzwi "rozłożyć" stopnie Wink Przecież w TŚ jeden z modeli tak ma Wink
Cytat:
O ile w warunkach aglo ciężko byłoby przebudować naraz wszystkie perony na wysokie, o tyle dziwi mnie, że w przypadku nowych linii w Europie (za setki mln. E) "skąpi" się na peronach. Szczególnie dziwi mnie podejście w Warszawie, gdzie planuje się ogromne rozbudowy sieci tramwajowej (m.in. na Wilanów), ale aksjomatycznie przyjmuje się niskopodłogowy tabor, a nikt nie pomyśli o stworzeniu kolejki wysokopodłogowej w systemie zamkniętym, jak metro. Przecież zakładając np. tylko odcinki centralne jako podziemne spokojnie można wybudować ze 3x (oczywiście strzelam) więcej sieci (takiego) metra, niż w podejściu "europejskim". Tym bardziej, że w Waw. jest sporo szerokich ulic przygotowanych na pas tramwajowy po środku.

O widzisz, dobrze prawisz Wink
Cytat:
A co do nas - nie mamy tramwaju, więc dla mnie niepoważne byłoby wprowadzanie typowego taboru tramwajowego na trasę wzdłuż torów kolejowych. I tak cała infrastruktura musiałaby być zbudowana od podstaw, więc tylko wysoka podłoga, choćby były to składziki o długości karlika.

Spoko, spoko. Wszystko w swoim czasie Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 25, 26, 27
Strona 27 z 27

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin