Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

[Gliwice] Teoria transportu miejskiego i racjonalizacja KM
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 13, 14, 15  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Śro 14:27, 23 Mar 2011    Temat postu:

^^ Kwarku wszystko już mam obmyślone Very HappyVery HappyVery Happy Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Śro 18:46, 23 Mar 2011    Temat postu:

No to tak - kolejny problem, dużo poważniejszy, niż pierwszy. Sieć w centrum miasta i obsłużenie Politechniki

Początkowo rozważałem tylko ten problem. Od dawna mówimy o tym, że na Poli praktycznie w ogóle nie dociera KM (jedna linia 702). W stronę pl.Piastów jest w miarę dobrze - w końcu autobusy stają na pl.Krakowskim. W drugą stronę jest za to bardzo słabo - zazwyczaj trzeba iść z pl.Piastów, a nawet autobusy jadące dalej na JP2/Mikołowską stają 600-800m od wydziałów. To jest naprawdę daleko (na tyle, że w praktyce bardziej się opłaca wysiąść na pl.Piastów, niż jechać dalej), bo to w końcu największy generator ruchu.
Kiedyś chyba M966 postulował, by 32 jechały przez Poli. Jest to rozwiązanie, ale trzeba pamiętać, że przy trasie Łużycką znowu jest bardzo duża dziura bez KM na południe od Pszczyńskiej - tak naprawdę przystanki koło Komagu też są ważne i powinny być zachowane.

Rozwiązanie. Na pewno kojarzycie alejkę pomiędzy Pszczyńską a Łużycką koło Komagu. Proponuję znowu zrobić przejazd tylko dla autobusów - w jedną i drugą stronę. Dodajemy jeden przystanek dla relacji na pl.Piastów (przy GiGu), ale przede wszystkim w drugą stronę nie tracąc żadnych przystanków (przystanek na Mikołowskiej trzebaby przemieścić na Dunikowskiego) dzięki relacji przez Dunikowskiego -> Łużycką dostajemy 2 przystanki przy samej Politechnie. Potem przebiciem autobusy wracają na starą trasę począwszy od przystanku przy Komagu.
oczywiście tutaj mówimy o wszystkich liniach jadących Mikołowską -> Pszczyńską


Przy czym te rozważania sprowokowały mnei do dalszych przemyśleń i wzięcia pod uwagę większej ilości założeń:
- powstająca DTŚ
- Focus Mall i "dworzec" w nim
i problemów do rozwiązania:
- problemy z przesiadkami z linii z Waryńskiego na linie jadące od pl.Piastów - tak naprawdę to jest ogromna strata czasu, że trzeba dojeżdzać aż do pl.Piastów
- fakt, że obsługa Poli i tak byłaby niewystarczająca (choć i tak lepsza)
- jednocześnie trzeba zachować obsługę okolic Rynku
- no i główny problem - priorytet dla KM. Jak poprowadzić linie w centrum miasta, by miały faktyczny priorytet

Ale o tym potem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 19:16, 23 Mar 2011    Temat postu:

Jest rozwiązanie - Częstochowska dwukierunkowa (buspas w "antykierunku"), przenieść tam absolutnie wszystkie linie i zrobić przystanek, a potem Strzody -> Dworcowa lub Dunikowskiego -> Mikołowska/JP2.

Aha, no i nie wiem, czy Akademicką nie byłoby lepiej, niż Łużycką. Biorąc pod uwagę pomysły o zamknięcie tej ulicy i zwiększenie tłoku na Łużyckiej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Śro 19:21, 23 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 19:21, 23 Mar 2011    Temat postu:

Ja bym postulował dwie nowe linie (można nimi zastąpić niektóre kursy na istniejących).

1. Sośnica-Ligota Z-Podium-Akademicka-Piłsudskiego-Kozielska-Waryńskiego.
2. Sikornik-Trynek-Nowe Gliwice-P-A-Konarskiego-Jagiellonska-pl.Piastów-Toszecka-Kopernik-Łabędy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 19:52, 23 Mar 2011    Temat postu:

m966 napisał:
1. Sośnica-Ligota Z-Podium-Akademicka-Piłsudskiego-Kozielska-Waryńskiego.
Dobry pomysł, może nawet tak przetrasować 259, zaś Chorzowską obsługiwałoby tylko 280 (obecnie i tak się praktycznie dublują), "coś w tym stylu", lub osobna linia, niepołączona ze Starymi Gliwicami.

EDIT: Nie zauważyłem, że nie obsługuje Piastów. To nie wiem czy to dalej taki dobry pomysł. Trzeba by bardziej odnieść to do całości.

m966 napisał:
2. Sikornik-Trynek-Nowe Gliwice-P-A-Konarskiego-Jagiellonska-pl.Piastów-Toszecka-Kopernik-Łabędy
Kopernik i Łabędy raczej niepotrzebne zakładając system przesiadkowy. O Trynku i Sikorniku też myślałem, bo teraz praktycznie do Nowych Gliwic stamtąd da się dostać tylko na piechotę z pętli na Trynku. Tylko czy są chętni. Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Śro 19:55, 23 Mar 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Śro 20:06, 23 Mar 2011    Temat postu:

Kwarek napisał:
Jest rozwiązanie - Częstochowska dwukierunkowa (buspas w "antykierunku"), przenieść tam absolutnie wszystkie linie i zrobić przystanek, a potem Strzody -> Dworcowa lub Dunikowskiego -> Mikołowska/JP2.

Aha, no i nie wiem, czy Akademicką nie byłoby lepiej, niż Łużycką. Biorąc pod uwagę pomysły o zamknięcie tej ulicy i zwiększenie tłoku na Łużyckiej.

I to jest Kwarku dokładnie ten drugi pomysł na większe zmiany Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wix



Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Śro 20:20, 23 Mar 2011    Temat postu:

Puszczenie wszystkich autobusów przez Dunikowskiego wymagałoby zrobienia świateł na Wrocławskiej, ale to nie jakiś kosmiczny problem - łatwo zrobić synchro akurat. Poza tym... przy odrobinie szczęścia oznaczałoby to zieloną falę od Dworcowa x Strzody aż do Dunikowskiego, ale to wymagałoby sprawdzenia. Albo trafi albo nie Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 20:51, 23 Mar 2011    Temat postu:

Kwarek napisał:
EDIT: Nie zauważyłem, że nie obsługuje Piastów. To nie wiem czy to dalej taki dobry pomysł. Trzeba by bardziej odnieść to do całości.


A mało masz jeszcze linii do pl. Piastów? Po co kolejna?

Przy okazji na politechnice pojawia się wygodna przesiadka Sikornik/Trynek-Sośnica i Sikornik/Trynek-Waryńskiego.

Kwarek napisał:
Kopernik i Łabędy raczej niepotrzebne zakładając system przesiadkowy. O Trynku i Sikorniku też myślałem, bo teraz praktycznie do Nowych Gliwic stamtąd da się dostać tylko na piechotę z pętli na Trynku. Tylko czy są chętni. Wink


Tę linię można uruchomić zamiast 126. System przesiadkowy, w którym dojeżdżasz do pl. Piastów i przesiadasz się tylko po to, żeby podjechać jeden dodatkowy przystanek na politechnikę (albo np. na Górnych Wałow) jest głupi.

Chętnych do dojazdu do Nowych Gliwic z miesiąca na miesiąc będzie teraz coraz więcej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Śro 20:53, 23 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Śro 21:19, 23 Mar 2011    Temat postu:

Ok to jakby to widział - wszystkiego mi się nei chce rysować, więc dużo opisem.

- Jak pisał Kwarek, wszystkie, absolutnie wszystkie linie lądują na Wrocławskiej. Ja jednak chcę pójść dalej - oddać ciąg Częstochowska-Wrocławska dla priorytetu autobusów. Jak to możliwe?
- Powrót do idei szerokiej Dworcowej z dwoma jezdniami. Niestety pod buldożery idą te stare zabudowania przy Dworcowej - dla ładu urbanistycznego trzeba się ich pozbyć (jedna ładna kamienica + ta willa z wieżyczką). 2 jezdnie robimy do rozwidlenia w Jp2 i Mikołowską. Dalej system 2+1 - JP2 zostaje w takim przekroju, jak obecnie, zaś Mikołowska przekrój 2+1 z 2 pasami w kierunku pl.Piastów. W tym momencie ciąg Mikołowska-Dworcowa (biorąc pod uwagę przedłużenie tunelem na Tarnogórską) przejmuje większość ruchu, który dzisiaj idzie Wrocławską. Na Wrocławskiej zostaje ruch na Konarskiego + na Częstochowską do Forum, znika ruch przelotowy.
- na schemacie zaznaczyłem jak mniej więcej powinny iść linie - zielona to ciąg na Pszczyńską, czerwona Rybnicką, niebieska na Orlickiego. Efekt - wszystkie przesiadki odbywają się w optymalnym miejscu. Przykładowo - jadąc z Waryńskiego w stronę NG lub Sikornika dojeżdżam do pl.Krakowskiego i tu przesiadka. Tak samo w drugą stronę. Przesiadka jadąc z Kopernika może się odbywać w centrum przesiadkowym /pl.Piastów ver.2/
- każda linia obsługuje Politechnikę - de facto Poli dostaje kopa z częstotliwością taką, że ledwo autobusy się będą mieścić Wink
- Częstochowska dostaje przekrój 1Bus+1Sam+1Bus
- Oczywiście nie do wszystkiego jestem przekonany. Może lepiej zamiast wracać Dunikowskiego do Jp2 puścić autobusy Wrocławską do końca i przystanek zrobić na Nowym Świecie? W takim wypadku Wrocławska dostałaby przekrój 1B+1S+1B. W przebiegu jak na schemacie - 2S+1B (jednokierunkowa). Możliwa jest również trzecia modyfikacja - tj puszczenie ciągu z Rybnickiej w obu kierunkach Dunikowskiego z dodatkowym przystankiem w kierunku pl.Piastów przy Katedrze.

[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]

Tak czy siak, odważna idea, którą poruszył pierwszy Kwarek, tj totalnej reorganizacji ciągu Częstochowska-Wrocławska IMO jest warta grzechu. Problem w tym, że coś takiego musiałoby być planowane już dzisiaj.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Śro 21:20, 23 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 21:49, 23 Mar 2011    Temat postu:

m966 napisał:
A mało masz jeszcze linii do pl. Piastów? Po co kolejna?
Dodać kursy na nowej linii - OK
Zabrać kursy z Piastów i przeznaczyć na nową linię - nie.
Co jest bardziej realne w naszym systemie?

Poza tym nie mówię nie, po prostu analizowanie tego w oderwaniu od reszty systemu nie pokazuje wszystkich niuansów. Jak będzie wiadomo ile linii i kursów dojeżdża do Piastów, to można pokombinować.

m966 napisał:
Tę linię można uruchomić zamiast 126. System przesiadkowy, w którym dojeżdżasz do pl. Piastów i przesiadasz się tylko po to, żeby podjechać jeden dodatkowy przystanek na politechnikę (albo np. na Górnych Wałow) jest głupi.
Tak tworzysz linię, która jak 32 potrafi się spóźnić o 5-10 minut o 7:47 na Pl. Piastów. Poza tym nie będzie to dojazd do Górnych Wałów, a do Nowych Gliwic, 3 przystanki dalej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 22:02, 23 Mar 2011    Temat postu:

kaspric napisał:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ciemnoniebieski to dla mnie jednak zbyt radykalna zmiana. Znacznie wydłuża trasę, a przesiadka Częstochowska-Wrocławska nie jest czymś strasznym, szczególnie, że nie wiadomo co się stanie ze światłami na Akademickiej. Zaryzykowałbym twierdzenie, że czas stracony na przejście między tymi przystankami będzie porównywalny z czasem kółka przez Dunikowskiego. Można też przenieść przystanek pod X-a, i wtedy nie będzie się tracić czasu na stanie na światłach.

Tak samo zastrzeżenia mam do jasnozielonego. Wiem, że inaczej jest to trudno poprowadzić, ale skoro wszystkie linie mają jechać Wrocławską, to wszystkie, nie część Dworcową. Wink

Jeszcze jedno - nie da się tej Dworcowej puścić jakoś bez wyburzeń?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Śro 22:16, 23 Mar 2011, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 0:41, 24 Mar 2011    Temat postu:

Kwarek napisał:
Ciemnoniebieski to dla mnie jednak zbyt radykalna zmiana. Znacznie wydłuża trasę, a przesiadka Częstochowska-Wrocławska nie jest czymś strasznym, szczególnie, że nie wiadomo co się stanie ze światłami na Akademickiej. Zaryzykowałbym twierdzenie, że czas stracony na przejście między tymi przystankami będzie porównywalny z czasem kółka przez Dunikowskiego. Można też przenieść przystanek
pod X-a, i wtedy nie będzie się tracić czasu na stanie na światłach.
Tu nie chodzi o przesiadkę, tylko o to, by autobusy w jednym kierunku odjeżdzały z jednego przystanku. To, co (jak jeszcze studiowałem) najbardziej mnie wkurzało na krakowskim, to widok podjeżdżających ze Strzody autobusów na przystanek koło straży.
Rozwiązaniem (poza puszczeniem Dunikowskiego) byłoby przesunięcie całego przystanku w miejsce Akademickiej, tak, by odległość między przystankami była niewielka (de facto, żeby można było kontrolować, czy coś nie jedzie ze Strzody).
edit: ale masz tutaj zdecydowanie rację. To, co napisałem powyżej, byłoby optymalne chyba.

Kwarek napisał:
Tak samo zastrzeżenia mam do jasnozielonego. Wiem, że inaczej jest to trudno poprowadzić, ale skoro wszystkie linie mają jechać Wrocławską, to wszystkie, nie część Dworcową. Wink
Specjalnie tak poprowadziłem Smile, żeby linie na Pszczyńską zahaczyły również o przystanek przy Starym Mieście (na początku Dunikowskiego). Moim zdaniem rozsądne byłoby umieszczenie przystanku dla Pszczyńskiej pod Capri - rozdzielenie z ciągiem na Rybnicką, byłoby to po prostu czytelne.
Kwarek napisał:
Jeszcze jedno - nie da się tej Dworcowej puścić jakoś bez wyburzeń?
no raczej byłoby ciężko. Szczerze mówiąc to ja bym to wyburzył ze względów urbanistycznych Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Czw 1:04, 24 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Saleen



Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gwardii/Wieczorka

PostWysłany: Czw 7:24, 24 Mar 2011    Temat postu:

A ja bym takie cos chcial, bezposrednie polaczenie warynskiego z kwk sosnica pomijajace pl. piastow.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 17:51, 07 Kwi 2011    Temat postu:

Ciekawe ile by kosztowało zwolnienie z opłat KM w centrum miasta?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
migdalowa_pralinka



Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 14:13, 08 Kwi 2011    Temat postu:

Saleen napisał:
A ja bym takie cos chcial, bezposrednie polaczenie warynskiego z kwk sosnica pomijajace pl. piastow.

[link widoczny dla zalogowanych]


Ciekawy pomysł, ale proponowałabym jednak żeby pod KWK na rondzie zawracał i jechał przez Pocztową do Kujawskiej zahaczając o przystanek Ligota Zabrska


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 13, 14, 15  Następny
Strona 9 z 15

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin