Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

[Gliwice] Teoria transportu miejskiego i racjonalizacja KM
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Śro 15:56, 28 Mar 2012
PRZENIESIONY
Czw 8:33, 29 Mar 2012    Temat postu:

mark40 napisał:
Jasne, że coraz bardziej nowoczesne i ekologiczne autobusy będą coraz bardziej pożądane, bo w końcu będą kursować po całej aglomeracji. Jednak tutaj zwróciłbym uwagę na to jaki poziom będzie w poszczególnych miastach. Można mieć KM opartą na autobusach (na poziomie Rzeszowa, Kielc) albo na tramwajach (czyli poziom większych miast Krakowa, Poznania, stolicy i innych miast europejskich).

I która jest lepsza?Wink
Wiesz, mi żal tramwaju cholernie przede wszystkim z powodów hmm historycznych, ale czy faktycznie komunikacja w Rzeszowie czy Kielach jest gorsza, bo nie jest oparta na tramwajach? (nie wiem, nie interesowałem się nią). Albo w Gdyni?

Akurat patrząc, jak w ostatnim czasie zmalały w Gl korki i jak autobusem śmigam codziennie bez stania nawet w okoliach 8-8.30 (nie wiem, jak wcześniej, bo dawno nie jechałem), to poważnie się zastanawiam, czy jest sens pakować kasę w infrę, która niewiele więcej da.

Jakbym JA miał wydać kasę na infrastrukturę KM - to zdecydowanie lepiej zainwestować w rozwój SKR na terenie miasta, bo tu są dopiero opóźnienia. Szlag trafia, jak widzisz brak stacji w Sośnicy, na Koperniku czy w Łabędach.
Ewentualny rozwój SKR również jest możliwy, może np odnoga przy Podium, obsługująca poli, a przyszłościowo dalej tereny na wschód on NGliwic? Niemniej w skali miasta autobusy wystaczają, w skali aglomeracji potrzebujemy KOLEI. Tramwaj realnie łączył nas praktycznie tylko z Zabrzem, kolej łączy z Bytomiem (choć znowu szykuje się przerwa), Zabrzem, Rudą, Kato........


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:07, 28 Mar 2012
PRZENIESIONY
Czw 8:33, 29 Mar 2012    Temat postu:

Chodzi mi o to, że można korzystać z tramwajów czyli z komunikacji na miarę większych miast. Piszecie o autobusach i może to jest komunikacja na miarę max. 200 tys miasta (choć Olsztyn ma inne zdanie). Wydawało by się że w sam raz dla takich Gliwic ale jako aglomeracja mierzymy wyżej (Gliwice zresztą wydawało mi się że też). Są systemy lepsze i gorsze. Za lepsze uważa się te oparte na transporcie szynowym tam gdzie ma on uzasadnienie i nie zmieni tego przykład Luksemburga. To miasto o gęstości zaludnienia 532 os./km² - Gliwice mają gęstość 1 456,6 os./km². Nie zamierzam powtarzać argumentów przemawiających za tym, że KM jest na dziś dzień lepsza tam gdzie jest tramwaj, a gdzie go nie ma.

SKR. Już pisałem, że się zgadzam. W skali aglomeracji potrzebujemy kolei. Jednak często podajecie tutaj argument kasy potrzebnej na budowę infrastruktury tramwajowej. Tańszy jest autobus. Tańszy od pociągu jest tramwaj. Szczerze wątpię że SKR ma szansę powodzenia na relacjach innych niż międzymiastowe. Nowe przystanki w Gliwicach byłyby beznadziejnie zlokalizowane a sama relacja pociągu nie dawałaby odpowiednich potoków i innych argumentów dla budowy i funkcjonowania kolei w Gliwicach. To nie są Tychy gdzie kolej biegnie środkiem miasta, przez środek osiedli.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal



Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:21, 28 Mar 2012
PRZENIESIONY
Czw 8:34, 29 Mar 2012    Temat postu:

Piszę pierwszy raz od chyba 2 lat, ale przeglądam forum no i oczywiscie najbardziej popularny tutaj wątek.
Prawdę mówiąc (pisząc) mam wrażenie, że karmicie trolla (tak to do Ciebie mark40), dyskusje są po prostu zbyteczne bo argumenty nie potrafią przebić socjalistycznego betonu (tak to jest obraza).

Osobiście uderzam się w pierś, ja również miałem jakieś argumenty "za" tego typu komunikacją - ale czas pokazał, że bez tramwaju w Gliwicach jest lepiej. Szybciej, taniej i elastyczniej. Gliwice nie muszą mieć takiej komunikacji, a aglomeracja radzi sobie wyśmienicie bez tej odnogi. Koniec kropka. Dziękuję (odezwę się za następne 2 lata - pozdrawiam).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Śro 19:52, 28 Mar 2012
PRZENIESIONY
Czw 8:34, 29 Mar 2012    Temat postu:

^^ Michau, odzywaj się częściej Wink

mark40 napisał:
SKR. Już pisałem, że się zgadzam. W skali aglomeracji potrzebujemy kolei. Jednak często podajecie tutaj argument kasy potrzebnej na budowę infrastruktury tramwajowej. Tańszy jest autobus. Tańszy od pociągu jest tramwaj. Szczerze wątpię że SKR ma szansę powodzenia na relacjach innych niż międzymiastowe. Nowe przystanki w Gliwicach byłyby beznadziejnie zlokalizowane a sama relacja pociągu nie dawałaby odpowiednich potoków i innych argumentów dla budowy i funkcjonowania kolei w Gliwicach. To nie są Tychy gdzie kolej biegnie środkiem miasta, przez środek osiedli.

Ależ właśnie potencjalne przystanki są zlokalizowane świetnie! Wszystko zależy od tego, jak kompleksowo podejdzie się do wprowadzenia SKR. Jeśli tak, jak podchodzi się u nas do KM obecnie, to owszem - lokalizację maja słabą, obrzeża osiedli. Ale jeśli pociagnąć za tym całą reorganizację systemu KM, rozproszenie przystanków kolei miejskiej pozwala na świetne, równomierne poprowadzenie KM.
Przykłady? Stacja SKR przy ulicy Chorzowskiej/Zabrskiej (była tam planowana) pozwala na poprowadzenie autobusów z Gwardii Ludowej nie na plac Piastów, a na ten przystanek jadąc przez cały kampus poli. Przystanek SKR w Sośnicy - wystarczy, by linie jadące przez Sośnicę zahaczały i niego, w tym momencie Sośnica w ruchu międzymiejskim w większości byłaby obsługiwana przez SKR (może z wyjątkiem dojazdu do niektórych dzielnic Zabrza), również do zachownio-północnych dzielnic Gliwic po prostu by się opłacało. Do centrum - w niektóre miejsca również. SKR nie przejmie 100% ruchu wewnątrzmiejskiego w Gliwicach (chociaż przy ewentualnej rozbudowie systemu byłaby na to szansa), ale ruch poza Gliwice pozwoli znacznie lepiej rozłożyć.

Natomiast co do tramwaju i przesiadania na niego - osobiście też biję się w pierś, uważałem, że system przesiadkowy przy wykorzystaniu tramwaju ma głęboki sens, teraz uważam, że to raczej "argumentowanie tramwaju". Zyski czasowe w krótkich relacjach nie byłyby na tyle duże, by opłacało się czekanie i przesiadanie, a przede wszystkim kanalizowanie transportu (np jadąc z Waryńskiego na poli). Już lepszy jest system przesiadkowy oparty na busach z prostego powodu - daje więcej kierunków i większe częstotliwości.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 20:06, 28 Mar 2012
PRZENIESIONY
Czw 8:34, 29 Mar 2012    Temat postu:

Jeśli SKM "bezboleśnie" dowiezie do Gliwic ludzi z Knurowa, Leszczyn czy Pyskowic, to już będzie wielki sukces. Zmniejszenie liczby samochodów w centrum, ograniczenie wydatków na autobusy itd. A dojazd z Łabęd czy Sośnicy to tak bardziej na deser. Choć też się na pewno znajdą chętni. Poza tym, jak mieszkaniec Sośnicy będzie mógł bezpośrednio z dzielnicy pojechać pociągiem do Katowic, to też nie będzie "robił tłumu" na dworcu głównym. SKM lekiem na całe zło nie jest, ale powinna bardzo usprawnić komunikację autobusową.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Śro 20:48, 28 Mar 2012
PRZENIESIONY
Czw 8:34, 29 Mar 2012    Temat postu:

No właśnie o to chodzi, że do KM trzeba podejść systemowo. To, czego bym się obawiał, to podejście na zasadzie "zrobimy SKR, więc utniemy połowę autobusów". Tak, jak analizowaliśmy w innym wątku - jeśli przykładowo ciąg autobusów z centrum do Łabęd będzie zahaczał o przystanki SKR (na Koperniku i w Łabędach), to jest to komunikacja modelowa.

Jeszcze a propos tramwaju - proponowana była trasa szybkiego tramwaju do Łabęd wzdłuż torów. Sam się za tym opowiadałem. Teraz krótko - czy to ma jakikolwiek sens? Tramwaj, który większość czy choćby połowę trasy pokonuje na zupełnie wydzielonym urbanistycznie torowisku, a które trzeba pod względem infry dostosować np. do niskich wejść przez ten kilometr czy 2 jazdy w centrum? Do tego tramwaj, który ne jest SKRką, czyli nie zmienia nic pod kątem dojazdu do Kato i reszty aglomeracji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 20:56, 28 Mar 2012
PRZENIESIONY
Czw 8:34, 29 Mar 2012    Temat postu:

Przede wszystkim trzeba raz a porządnie przeanalizować cały transport w całej aglomeracji, dokonać porządnych planów i się ich potem trzymać. I nie przesuwać o trzy lata, bo nie ma wkładu własnego. Śmieszne jest, że trzeba dopiero poprosić KZK GOP, żeby wziął się do przeanalizowania transportu na terenie jakiegoś miasta.
Dodatkowo należałoby skończyć wreszcie z podziałem kompetencji. Dopóki w sprawie transportu mają coś do gadania co najmniej 3 instytucje oraz ponad dwadzieścia gmin, to nic sensownego z tego nigdy nie będzie. Pociągi to Marszałek, autobusy to KZK, tramwaje to TŚ i KZK, infrastruktura gmina, koszty gmina, chęć posiadania wpływu - wszyscy. Jak to działa - widać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:01, 28 Mar 2012
PRZENIESIONY
Czw 8:35, 29 Mar 2012    Temat postu:

kaspric napisał:
Ależ właśnie potencjalne przystanki są zlokalizowane świetnie! Wszystko zależy od tego, jak kompleksowo podejdzie się do wprowadzenia SKR. Jeśli tak, jak podchodzi się u nas do KM obecnie, to owszem - lokalizację maja słabą, obrzeża osiedli. Ale jeśli pociagnąć za tym całą reorganizację systemu KM, rozproszenie przystanków kolei miejskiej pozwala na świetne, równomierne poprowadzenie KM.

Możliwe. Jeśli brać pod uwagę relacje wewnątrz gliwickie to reorganizacja systemu autobusowego nic nie pomoże, bo takie dowozy i cała podróż będzie dla pasażera nieopłacalna czasowo. O systemie przesiadkowym zresztą już sam napisałeś powyżej. Lepiej to mogłoby podziałać na pasażerów wyjeżdżających pociągiem poza Gliwice.

kaspric napisał:
Przykłady? Stacja SKR przy ulicy Chorzowskiej/Zabrskiej (była tam planowana) pozwala na poprowadzenie autobusów z Gwardii Ludowej nie na plac Piastów, a na ten przystanek jadąc przez cały kampus poli.
I jak to by się miało do planowanego centrum przesiadkowego po północnej stronie dworca?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziutek997



Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grottgera

PostWysłany: Śro 21:40, 28 Mar 2012
PRZENIESIONY
Czw 8:35, 29 Mar 2012    Temat postu:

Ja bym widział tramwaj w Gliwicach, jako komunikację tranzytową po między miastami. Mogłyby to być pojemne składy np do Katowic, które mogłyby przewozić duże ilości ludzi w rozsądnymi prędkościami. I taką właśnie komunikację tramwajową widziałbym najlepiej na śląsku. Wystarczyłoby niezbyt duża liczba, dość długich, wysokoprzepustowych linii które woziłyby ludzi na głównych szklakach komunikacyjnych, resztę z powodzeniem załatwiłyby autobusy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 21:47, 28 Mar 2012
PRZENIESIONY
Czw 8:35, 29 Mar 2012    Temat postu:

W czym taki tramwaj byłby lepszy od SKM?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Śro 22:24, 28 Mar 2012
PRZENIESIONY
Czw 8:35, 29 Mar 2012    Temat postu:

^^ dokładnie Wink

mark40 napisał:
Możliwe. Jeśli brać pod uwagę relacje wewnątrz gliwickie to reorganizacja systemu autobusowego nic nie pomoże, bo takie dowozy i cała podróż będzie dla pasażera nieopłacalna czasowo. O systemie przesiadkowym zresztą już sam napisałeś powyżej. Lepiej to mogłoby podziałać na pasażerów wyjeżdżających pociągiem poza Gliwice.
Nie do końca rozumiem. Właśnie jeśli chodzi o relacje wewnątrzgliwickie reorganizacja systemu sporo pomoże i jest konieczna. Natomiast nie jest konieczne wprowadzanie dodatkowego środka transportu i wprowadzanie systemu dowozowego. Coś takiego można zrobić w oparciu o SKR, która z założenia ma obsługiwać ruch aglomeracyjny i jako efekt uboczny mogłaby przejąć również niektóre relacje miejskie, ale nie jest to do szczęścia potrzebne.
mark40 napisał:
I jak to by się miało do planowanego centrum przesiadkowego po północnej stronie dworca?
A czemu nie, czy to cokolwiek wyklucza? Centralne centrum przesiadkowe i tak będzie najbardziej oblegane i jest potrzebne, natomiast kierowanie do niego wszystkich relacji, tak jak obecnie, nie jest dobre. To takie trochę na siłę - robimy tramwaj, to na siłę będziemy wszystkich zmuszać do przesiadki na niego (żeby pokazać, że napełnienia mają sens). Robimy centrum przesiadkowe - zmusimy wszystkich do korzystania z niego. Zdecydowanie leiej komunikację miejską doprowadzić do osi, nie punktu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 22:40, 28 Mar 2012
PRZENIESIONY
Czw 8:35, 29 Mar 2012    Temat postu:

kaspric napisał:
A czemu nie, czy to cokolwiek wyklucza? Centralne centrum przesiadkowe i tak będzie najbardziej oblegane i jest potrzebne, natomiast kierowanie do niego wszystkich relacji, tak jak obecnie, nie jest dobre. To takie trochę na siłę - robimy tramwaj, to na siłę będziemy wszystkich zmuszać do przesiadki na niego (żeby pokazać, że napełnienia mają sens). Robimy centrum przesiadkowe - zmusimy wszystkich do korzystania z niego. Zdecydowanie leiej komunikację miejską doprowadzić do osi, nie punktu.
Tu nie do końca się zgodzę. Jedno wspólne miejsce przesiadkowe jest jak najbardziej potrzebne. Źle zrobione dwa lub więcej powodują, że robi się takie przesiadkowe zewsząd-dowsząd z ograniczonym wyborem. To tak jak ze stanowiskami na pl. Piastów - niektóre linie zaczynają być pomijane w planowaniu podróży, bo np. stają na Piwnej zamiast na Piastów. Zaczynają się problemy przy opóźnieniach, bo np. za 2 minuty byłby autobus w tym samym kierunku, ale jedzie z przystanku 100 m dalej - czekać na spóźniony, czy już nie? Zdążę przejść, czy nie?
Takie coś chyba trudniej porządnie zrobić, niż jeden punkt przesiadkowy. I chyba przy tej samej "subiektywnej jakości" jest droższe.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Śro 22:41, 28 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 0:13, 29 Mar 2012
PRZENIESIONY
Czw 8:35, 29 Mar 2012    Temat postu:

Kwarek napisał:
Tu nie do końca się zgodzę. Jedno wspólne miejsce przesiadkowe jest jak najbardziej potrzebne. Źle zrobione dwa lub więcej powodują, że robi się takie przesiadkowe zewsząd-dowsząd z ograniczonym wyborem. To tak jak ze stanowiskami na pl. Piastów - niektóre linie zaczynają być pomijane w planowaniu podróży, bo np. stają na Piwnej zamiast na Piastów. Zaczynają się problemy przy opóźnieniach, bo np. za 2 minuty byłby autobus w tym samym kierunku, ale jedzie z przystanku 100 m dalej - czekać na spóźniony, czy już nie? Zdążę przejść, czy nie?
No ale nie mówię z drugiej strony o omijaniu CP na siłę Wink. Sam przecież jesteś za linią "okrężną" między Kopernikiem a Waryńskiego. To wszystko musi być z głową i przemyślane. Czasami dążymy do efektu kumulacji komunikacji a co za tym idzie wysokich częstotliwości, a prawda jest taka, że przesiadka w innym miejscu, nawet z 2x dłuższym oczekiwaniem na połączenie, dałaby szybszą podróż. Przykładowo jeżeli ktoś dojeżdża z Powstańców Warszawy do Nowych Gliwic nonsensem jest kazanie mu przesiadania się w CP. Gdyby miał możliwość przesiadki np na Dworcowej, oszczędność czasowa na samej jeździe wyniosłaby zapewne ok 8 minut. I to wcale nie wyklucza, że linia dalej dojedzie do CP, bardziej chodzi mi o to, że pchanie wszystkich pasażerów do CP nie jest dobre, jeśli znacznie wcześniej można im zapewnić transfer i to wcale nie podważa idei CP.
Tak w ogóle warto się przyjrzeć[link widoczny dla zalogowanych] - punkty transferowe są tak rozlokowane, że praktycznie na żadnym kierunku nie nakładasz drogi Wink

Kwarek napisał:
Takie coś chyba trudniej porządnie zrobić, niż jeden punkt przesiadkowy. I chyba przy tej samej "subiektywnej jakości" jest droższe.
No ale raczej rozważamy tutaj systemy doinwestowane. To jest zresztą dość elastyczne, bo raz usprawnienie systemu powoduje jego większą atrakcyjność (a co za tym idzie większe wpływy), dwa czasem mniejsze koszty (przykład 692, który zapewne zamiast 10km trasy miałby 5 przy znacznie wyższej atrakcyjności na tym konkretnym kierunku - nie wnikam tutaj w funkcję 692 na kierunku Waryńskeigo-pl.Piastów)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Czw 0:14, 29 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 7:05, 29 Mar 2012
PRZENIESIONY
Czw 8:36, 29 Mar 2012    Temat postu:

Ja nie jestem przeciw czemuś takiemu zrobionemu porządnie. Zastanawiam się tylko, czy w naszych KZK GOPowskich warunkach nie skończyłoby się to jakąś totalną klapą. Bo miasto musiałoby pobudować infrastrukturę przesiadkową i to w kilku miejscach (i nie czekać 100 lat na inwestora, który zrobi jak jemu wygodnie), trzebaby całkowicie przetrasować większość linii i niektórym popodbijać częstotliwość i przede wszystkim zmienić przyzwyczajenia pasażerów (czyli przetrzymać etap zalewu skarg i wniosków od tych, którym zabrano bezpośrednie połączenie, czy przestawiono godzinę konkretnego odjazdu).
No i czy Gliwice jednak nie są za małe oraz zbudowane w inny sposób na aż tak rozbudowany system jak pokazujesz na przykładzie Kioto? Tak na oko to dwa, może trzy punkty by w zupełności wystarczyły.

I chyba powinniśmy się przenieść do innego wątku, bo z tramwajami ma to coraz mniej wspólnego. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 9:16, 29 Mar 2012    Temat postu:

Ale Kwarku rozmawiamy teoretycznie, więc zakładamy teoretyczne zrobienie porządnie Wink. I teoria dotyczyła porównania: inwestycja w tramwaj lub inwestycja w coś innego. Patrząc na SKR w Tychach da się - oczywiście to nei są wielkie dworce, ale chodzi przecież tylko o funkcjonalność.
Poza tym akurat jeśli rozbudowywać tramwaje to IMO problem KZKGOPowskich warunków jest ten sam, przykładem niech będą duble tramwajowo-autobusowe Wink.

Co do Kioto absolutnie nie chodzi mi o porównywanie 1 do 1, raczej pokazanie sposobu. To cekawy przykład 1,5mln miasta, którego komunikacja jest oparta o sprawny system autobusowy (ze względów historycznych narazie zbudowano w nim tylko 2 linie metra i strasznie się to ślimaczy).

Zresztą pisałem też w odniesieniu do postu Marka "jak to się ma do CP". Nie chodzi o robienie wielu centrów przesiadkowych, tylko dodatkowe umożliwienie przesiadek w wybranych punktach (autobus-SKR), zwłaszcza, gdy i tak linie naturalnie przebiegają w danym miejscu (tak, jak 197,126,32 przy stacji w Łabędach czy A4 przez Zabrską.). Nota bene dla trasy Bytom-Gliwice przystanek w przecięciu torów z Wolności mógłby być świetnym punktem przesiadkowym tramwaj-pociąg.

Do tego można się zastanowić nad liniami, które nie mają optymalnego przebiegu. Rzuciłem wczesniej linie w Waryńskiego, bo w kierunku pl.Piastów ten przebieg taki jest - to zahaczenie o poli to dodatkowe 4-5 minut przy jeździe do dworca w stosunku do potencjalnego przejazdu Zwycięstwa (tak wiem, tam nie można skręcić, teoretycznie rozpatrujemy Wink). Jednocześnie dojazd na poli powinien być zachowany.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następny
Strona 11 z 15

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin