Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Kolej
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 20, 21, 22  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Wto 13:33, 28 Lip 2009    Temat postu:

Ale kiedyś chyba był taki pośpieszny z Gliwic do Wisły Głębce. A co do trasy Gliwice - Kato - BB to wystarczy, że stworzyli by dwa odrębne połączenia Gliwice - Katowice, Katowice -BB, gdzie np. obie linie obsługiwał by ten sam skład z np. 15 minutowym postojem w K-ce tak na wszelki wypadek opóźnień itp. Pociągi Gliwice - Zawiercie, Gliwice - Częstochowa często mają postój w K-ce rzędu 10-15 minut.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:36, 28 Lip 2009    Temat postu:

A jaka jest różnica między bezpośrednią trasą z 10 min postojem w Katowicach, a między dwoma połączeniami (na tej samej nota bene trasie) również z 15 minutową przerwą w Kato?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Wto 13:51, 28 Lip 2009    Temat postu:

Np. taka że jedziesz jednym pociągiem bez przesiadki. Jeśli masz tobołki lub jesteś śpiący lub jest zła pogoda na zewnątrz Smile Poza tym jadąc takim pociągiem nawet jeśli pociąg nabierze opóźnienia nie martwisz się czy zdążysz się przesiąść. Kilka lat jeździłem z Gliwic do Sosnowca i taki układ mi pasował. Choć były to jedyne zalety. Ma to równie dużo wad bowiem spiesząc się masz wrażenie, że tracisz czas stojąc bez sensu w katowickich peronach. A co do pociągu relacji Gliwice - Katowice - Bielsko Biała to prócz powyższych zalet jakie wymieniłem dochodzi jeszcze coś. Wszystko obsługiwane byłoby przez jeden skład. Nie ma potrzeby by takie pociągi jeździły co godzinę. Wydaje mi się, że jeśli byłyby takie co najmniej 2 połączenia (rano i popołudniu) to już byłoby super. A z racji, że życzyłbym sobie aby obsługiwały je nowe składy to ciężko byłoby namówić władze aby tylko na tę linię oddelegowały co najmniej 2 nowe składy. A tak to jeden by w zupełności wystarczył.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:29, 28 Lip 2009    Temat postu:

Ale ja to rozumiem Wink ... Po prostu tak zrozumiałem twój post
Robak napisał:
A co do trasy Gliwice - Kato - BB to wystarczy, że stworzyli by dwa odrębne połączenia Gliwice - Katowice, Katowice -BB, gdzie np. obie linie obsługiwał by ten sam skład z np. 15 minutowym postojem w K-ce tak na wszelki wypadek opóźnień itp.

że połączenia Gce-Kato, Kato-BB obsługiwałby ten sam skład a w takim przypadku ja sam nie widzę sensu rozbijania trasy Gce-Kato-BB na dwie mniejsze ponieważ wg. mnie niczym by się to nie różniło... No chyba że ciągle czegoś nie rozumiem Razz ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gilbertus86



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 18:48, 28 Lip 2009    Temat postu:

m966 napisał:
Ja bym się nie obraził, jakby połowa Elfów poszła na Gliwice-Katowice-Częstochowa, a druga połowa na Gliwice-Katowice-Bielsko Biała. Poza tym, PESA mogłaby się trochę spóźnić z zamówieniem i dorzucić w gratisie jakieś EN81 na trasę Pyskowice-Gliwice-Bytom. Wink

NIe wiem czy linia P-ce - Bytom w najbliższym czasie ma rację bytu, ze względu na dworzec w Pyskowicach, tam po prostu za mało ludzi korzysta, bo jest na wygwizdowie, a żeby się tam dostać z centrum autobusem to się nie opłaca, bo już od razu można jechać 677 do Gliwic. A jak wiadomo, dworzec P-ce miasto już dawno nie istnieje a linia została rozebrana ( nie wiem czy w ogóle była kiedykolwiek używana?)
Poza tym od strony Pyskowic składy należą do PR Opole, więc nie wiem jak to się pogodzi.
Co do linii Gl-BB to w Katowicach konieczna będzie zmiana kierunku.
Ale tak się zastanawiałem czy nie dałoby się uruchomić linii z Gliwic do Rybnika? Nie wiem w jakim stanie jest tam torowisko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Wto 19:52, 28 Lip 2009    Temat postu:

Już kiedyś poruszaliśmy temat torów do Rybnika. Są w złym stanie i wolno się tam jedzie. Chociaż mimo to wydaje mi się, że to bardzo dobry pomysł. Nawet jeśli na reperację torów należałoby poczekać to brakuje takiej linii.

A co do zmiany kierunku w K-ce to też masz rację. Chociaż to nie problem. Pociągi do Zakopanego aż 3 razy zmieniają kierunek jazdy (Kraków Płaszów, Sucha Beskidzka i Rabka) więc nie byłby problemem by i w K-ce to robiono. To może trwać pewnie do 2 minut jeśli kolejarze by się spieszyli.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 20:44, 28 Lip 2009    Temat postu:

1. Do Wisły Głębce przez lata kursowała osobówka. Wyjeżdżała ok. 6:30, ale kursowała tylko w jedną stronę.

2. Lepsze jednak jedno połączenie z Gliwic do Bielska Białej, bo to bardziej klarowna sytuacja. Zmiana kierunku jest oczywiście niezbędna. W przypadku EN-57 zabiera to ok. 5 minut. No chyba, żeby ominąć centrum Katowic przez Ligotę. Wtedy nie trzeba zmieniać kierunku.

3. O pociągu z Bytomia do Pyskowic pomyślałem dlatego, że w Łabędach nie bardzo jest jak zorganizować postój. Swoją drogą, kiedyś pociągi na tej trasie w ogóle omijały Gliwice przez Przezchlebie i Czekanów. Ruch do Pyskowic Miasta był oczywiście przez wiele lat realizowany. Pociągi dowoziły pracowników do Bumaru i Huty Łabędy. No i do Gliwic.

4. Trasa do Rybnika ma być w niedalekim czasie modernizowana. Jeśli by się tak stało i czas przejazdu skróciłby się co najmniej do godziny (przed zawieszeniem było to 90 minut), to widziałbym dużą nadzieję przed tą trasą. Włącznie ze skróconą (częściej kursującą) wersją do Leszczyn.

5. Tak w ogóle, to marzy mi się też wznowienie ruchu na trasie Gliwice-Lubliniec przez Toszek Północny. Chociaż tak z 3-5 kursów dziennie. Gliwice wróciłyby do roli ważnego węzła pasażerskiego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Wto 21:01, 28 Lip 2009    Temat postu:

m966 napisał:
2. Lepsze jednak jedno połączenie z Gliwic do Bielska Białej, bo to bardziej klarowna sytuacja. Zmiana kierunku jest oczywiście niezbędna. W przypadku EN-57 zabiera to ok. 5 minut. No chyba, żeby ominąć centrum Katowic przez Ligotę. Wtedy nie trzeba zmieniać kierunku.
Tyle i tak pociagi stoją.

m966 napisał:
4. Trasa do Rybnika ma być w niedalekim czasie modernizowana. Jeśli by się tak stało i czas przejazdu skróciłby się co najmniej do godziny (przed zawieszeniem było to 90 minut), to widziałbym dużą nadzieję przed tą trasą. Włącznie ze skróconą (częściej kursującą) wersją do Leszczyn.
Godzina to jednak sporo. Przyznam, że nie wiem, ile jeżdżą autobusy, ale tutaj masz np tę zaletę, że studenci mogą wysiąść bezpośrednio pod politechniką, dlatego takie kursy musiałyby być jednak szybsze od autobusów. Co do Leszczyn - zapomnij, pociąg musi mieć swoje napełnienia. Wydaje mi się, że raczej warto by było pomyśleć o czymś odwrotnym - wydłużeniu trasy do Wodzisławia.

Kolejna sprawa to fakt tej modernizacji - kiedy miałaby być? Jeżeli znacznie przyspieszą tam pociągi, to zapewne opłacałoby się poprowadzenie pociągu z Rybnika do Katowic przez Gliwice (ze zmianą kierunku jazdy). Co prawda taki pociąg nakładałby jakieś 10min jazdy w jedną i drugą stronę w Gliwicach, ale z tego, co się orientuję, pociągi z Rybnika do Kato dzisiaj i tak jeżdżą mega długo.


m966 napisał:
5. Tak w ogóle, to marzy mi się też wznowienie ruchu na trasie Gliwice-Lubliniec przez Toszek Północny. Chociaż tak z 3-5 kursów dziennie. Gliwice wróciłyby do roli ważnego węzła pasażerskiego.

Ja czekam na wejście na Śląsk prywaciarzy jak Arriva [link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli opłacają się połączenia w stylu Wierzchucin - Brodnica , to takie do Lublińca i w inne mniejsze miejscowości też dadzą radę. Może Bielsko Biała nie musiałaby być przez Katowice, tylko zahaczać o takie miejscowości, jak np Żory? (kiedyś zdaje się był taki pociąg, teraz już nie ma trakcji...)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Wto 21:09, 28 Lip 2009    Temat postu:

Nie miałem pojęcia, że kiedyś pociągi do Rybnika jeździły 90 min. Nie dziwne, że połączenie padło. Miejmy nadzieję, że w niedługiej przyszłości wróci do łask. Dobry pomysł z Lublińcem.

A co do gliwickiego dworca w centrum to ostatnio czytałem raport NIK dotyczący dworców kolejowych i nasz dworzec był fatalnie obecniony. Wśród 13 dworców strategicznych oznaczonych kategorią A nasz dworzec zajął 2 miejsce z wynikiem 52,5% (po Warszawie Centralnej 55%) pod względem stopnia nieprzystosowania do obsługi pasażerów i 4 miejsce (po Warszawie Śródmieście, Stargardzie i Ktowicach). Było mnóstwo mankamentów, wad i braków. Ogólnie nie ma się czym pochwalić. Wiadomo co z remontem naszego dworca? Miał być w tym roku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 22:31, 28 Lip 2009    Temat postu:

kaspric napisał:
Godzina to jednak sporo. Przyznam, że nie wiem, ile jeżdżą autobusy, ale tutaj masz np tę zaletę, że studenci mogą wysiąść bezpośrednio pod politechniką, dlatego takie kursy musiałyby być jednak szybsze od autobusów.


Autobusy jeżdżą 50-60 minut. Ale zaletą pociągu byłaby ciekawsza trasa: przez Knurów, Leszczyny i ew. Zabrze Makoszowy (konieczna zmiana kierunku jazdy i, co za tym idzie, czasu; a można ominąć bez zmiany kierunku). Jeden pociąg zastąpiłby kilka rybnickich pekaesów (do Gliwic, do Zabrza i do Knurowa).


kaspric napisał:
Co do Leszczyn - zapomnij, pociąg musi mieć swoje napełnienia. Wydaje mi się, że raczej warto by było pomyśleć o czymś odwrotnym - wydłużeniu trasy do Wodzisławia.


W Leszczynach taka trasa łączyła by się z linią Katowice-Rybnik-Wodzisław/Racibórz, dzięki czemu możliwa byłaby kontynuacja jazdy z przesiadką. Na podobnej zasadzie bazują pociągi do Wierzchucina, który jest ważnym węzłem przesiadkowym, czy też Krzyża, Zbąszynka (oba w Wielkopolsce) itp stacji. A zapełnienia generowałyby się w Knurowie i Leszczynach. Taki pociąg udanie mógłby zastąpić w niektórych relacjach 194 czy 710.


kaspric napisał:
Kolejna sprawa to fakt tej modernizacji - kiedy miałaby być? Jeżeli znacznie przyspieszą tam pociągi, to zapewne opłacałoby się poprowadzenie pociągu z Rybnika do Katowic przez Gliwice (ze zmianą kierunku jazdy).


No miała być gdzieś przed 2012 rokiem, ale teraz wszystko się przesuwa. Trasa Rybnik-Gliwice-Katowice jest raczej nierealna, bo czas dojazdu z Rybnika do Gliwic i Katowic po modernizacjach będzie podobny.


m966 napisał:
Może Bielsko Biała nie musiałaby być przez Katowice, tylko zahaczać o takie miejscowości, jak np Żory? (kiedyś zdaje się był taki pociąg, teraz już nie ma trakcji...)


W tej chwili najprościej byłoby przez Rybnik ze zmianą kierunku jazdy, bo przez Ornontowice jest rzeczywiście nieprzejezdnie. Niestety bardzo wolny jest odcinek Żory-Pszczyna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 18:32, 31 Lip 2009    Temat postu:

Ekipa z WPK wybębniła opracowanie TOR-a
[link widoczny dla zalogowanych]

Made in GOP
Pociąg - co 60 minut poza szczytem i w wolne, co 30 w szczycie.
autobus - co 10 w robocze i 15/30 w wolne.

Prawie jak komunikacja miejska.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pią 18:43, 31 Lip 2009    Temat postu:

Buahahaha.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Pią 19:55, 31 Lip 2009    Temat postu:

Hej Kaspric, pamiętasz jak w rozmowie z prezydentem i pozostałymi uczestnikami spotkania dotyczącego tramwajów Karasiński nie dał się przekonać, że tramwaj to mimo wszystko jeden z bardziej ekologicznych środków transportu. Przekonywał, że tramwaj zużywa mnóstwo energii, którą trzeba wyprodukować w elektrowni i w ten sposób 'tramwaj jest nieekologiczny".

Oto fragment raportu TOR, strona 13, akapit pierwszy:
"Uruchomienie dodatkowych połączeń komunikacji kolejowej na liniach nr 135, 137 i linia 141- mogąca w najbliższej przyszłości spełniać rolę linii obsługującej ruch lokalny), spowoduje zmniejszenie zapotrzebowania na transport drogowy na rozważanym obszarze. Obniży to poziom emisji CO2 oraz innych szkodliwych dla środowiska składników spalin generowanych przez indywidualny i zbiorowy transport drogowy. Ten aspekt działań władz samorządowych jest istotnym elementem związanym z polityką ochrony środowiska."

Było jasne, że to kiepski argument. Tutaj pracownicy TORu przyznają, że kolejka wpłynie na zmniejszenie CO2. A wątpię by składy elektryczne były znacznie bardziej efektywne energetycznie niż tramwaje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 23:03, 31 Lip 2009    Temat postu:

Robak napisał:
Było jasne, że to kiepski argument. Tutaj pracownicy TORu przyznają, że kolejka wpłynie na zmniejszenie CO2. A wątpię by składy elektryczne były znacznie bardziej efektywne energetycznie niż tramwaje.


Zależy do czego porównywać. Znając Karasińskiego, miał na myśli porównanie Konstala do Solarisa EEV, a TOR porównuje do uśrednionej emisji autobusowo-indywidualnej.

Co do samego tekstu, to warto gwoli ścisłości zauważyć, że: "Dla okresów szczytowych przewiduje się kursowanie pociągów minimum co 30 min;". Wierzę, że coś się uda z tą częstotliwością jeszcze zrobić. No i im dłużej czytam to opracowanie, tym bardziej marzy mi się połączenie aglomeracyjne aż do Leszczyn.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Pią 23:34, 31 Lip 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qwe



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:19, 31 Lip 2009    Temat postu:

Narazie to niech najpierw przejdą do jakiegoś konkretnego działania. Póki tego opracowania TORu nic nie ma (tylko jakieś złudne marzenia). No i częstotliwość to kolejna porażka. Skoro jest napisane minimum to znając nasze władze (pojęcie ogólne tym razem, władze każdego typu w naszym kraju) to będzie to TYLKO minimum (czyli odtrąbienie 30-minutowego taktu w szczycie)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 20, 21, 22  Następny
Strona 4 z 22

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin