Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Lotnisko i sprawy lotnicze
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Nie 15:38, 29 Cze 2008    Temat postu:

Niewątpliwie hałas to jest minus. Niemniej - po pierwsze wojskowe maszyny są zazwyczaj głosniejsze; podchodzenie do lądowania na pewno nie odbywałoby się nad budynkami (jeżeli mówimy o niskich pułapach) - i to jest nawet atut tej lokalizacji, bo linia pasa startowego nie przechodzi nad zabudowaniami; z gruntami też bym się wstrzymał - ceny mieszkań pewnie by spadły, ale same grunty raczej odwrotnie.
I ważna rzecz - zabudowania lotniskowe często są bardzo rozległe (to nie tylko terminal, ale i hangary). Przy odrobinie wysiłku można tak zaprojektować lotnisko, by zminimalizować jego negatywny wpływ na Trynek (gorzej będzie z Sikornikiem). Zauważcie, że stojąc przed terminalem zazwyczaj nie słyszy się, że z drugiej strony startuje samolot.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
glewitz



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 522
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 16:05, 29 Cze 2008    Temat postu:

mądrze prawisz Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal



Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:42, 30 Cze 2008    Temat postu:

jak mowilem i bede przy tym twardo stał - lotnisko (wiekszych rozmiarów) w Gliwicach to glupota.
polecam pospacerowac (nie wspoomne o mieszkaniu) w Swierklancu czy nawet w "odleglych" Tarnowskich Górach - spokojnie mozna ogladac chowajace sie i wysuwajace podwozie.
inna sprawa to jest taka: jacy biznesmeni ? moze jeszcze turysci ? Gliwice (co niestety mnie bardzo boli) nie sa miastem ani biznesu ani turystyki ...

i jak wspominalem - do Pyrzowic bedzie ok 20-30 min z centrum miasta (DTS+A1) - czyli nieduzo wiecej niz na trynek....

ps.
przykro mi ale nie widze naprawde dobrego argumentu "ZA".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pon 22:18, 30 Cze 2008    Temat postu:

Tymczasem...

[link widoczny dla zalogowanych]
"Zgodnie z prawem lotniczym strefa ochronna wokół lotniska rozciąga się na odległość pięciu kilometrów od jego granic. - Jeżeli okazuje się, że miasto zezwoliło już wcześniej na utworzenie pasa tuż obok wysypiska śmieci, wtedy decyzję o jego ewentualnej rozbudowie lub o jej wstrzymaniu podejmie prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Być może miasto będzie musiało wybrać, co jest ważniejsze: samoloty czy śmieci - ocenia Karina Wiazowska, rzeczniczka Urzędu Lotnictwa Cywilnego."


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
glewitz



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 522
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 11:37, 01 Lip 2008    Temat postu:

lotnisko generowałoby pojawienie sie biznesu i turystyki, bo byłoby zdecydowanie bliżej i wygodniej latać do Gliwic, dlatego uważam, ze ten argument jest wystarczający. I nie można mówić, ze Gliwice nie są miastem biznesu, bo inaczej by tak w dużym stopniu nie wyglądały. I wątpię, aby przejazd do Pyrzowic tak bardzo się skrócił po wybudowaniu DTŚki i A1 (poza tym dużo wody musi upłynąć w Kłodnicy, zanim takie połączenie zaistnieje). Poza tym to lotnisko byłoby zdecydowanie lepiej skomunikowane z GOPem niż Pyrzowice, do którego kursuje tylko jeden autobus z Katowic, a do Gliwic przy małych modernizacjach byłby dostęp autobusowy, samochodowy (A4-A1), a może nawet i kolejowy/tramwajowy. Dlatego lotnisko w Gliwicach to moim zdaniem bardzo dobry pomysł. A co wybrać- lotnisko czy śmieci?- ja wybieram lotnisko, bo teoretycznie wysypisko można założyć prawie wszędzie, a dodatkowo byłby to jakiś bodziec aby miasto zaczęło lepiej dbać do recykling i środowisko (np. brak p[plastikowych toreb w sklepach)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal



Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 12:24, 01 Lip 2008    Temat postu:

glewitz napisał:
lotnisko generowałoby pojawienie sie biznesu i turystyki, bo byłoby zdecydowanie bliżej i wygodniej latać do Gliwic, dlatego uważam, ze ten argument jest wystarczający


mozliwe. Gliwice to głównie miasto handlu i produkcji. Maja szanse byc "turystyczne", ale co do tego biznesu to hmm powiedzmy sobie - brakuje im wiele.

glewitz napisał:
I nie można mówić, ze Gliwice nie są miastem biznesu, bo inaczej by tak w dużym stopniu nie wyglądały.


co masz na mysli piszac "biznes" ?....

glewitz napisał:
I wątpię, aby przejazd do Pyrzowic tak bardzo się skrócił po wybudowaniu DTŚki i A1 (poza tym dużo wody musi upłynąć w Kłodnicy, zanim takie połączenie zaistnieje).


polecam zapoznac sie z projektem A1 np tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
do 2010 bedzie A1 - problem pozostaje z DTS (ale do 2012 napewno bedzie czynna)

glewitz napisał:
Poza tym to lotnisko byłoby zdecydowanie lepiej skomunikowane z GOPem niż Pyrzowice, do którego kursuje tylko jeden autobus z Katowic, a do Gliwic przy małych modernizacjach byłby dostęp autobusowy, samochodowy (A4-A1), a może nawet i kolejowy/tramwajowy.


Pamietajmy o tym ze region bedzie sie powiększał i przy dalszym rozwoju takie historie jak transport masowy na Pyrzowice zostanie napewno rozwikłany.

glewitz napisał:
A co wybrać- lotnisko czy śmieci?- ja wybieram lotnisko, bo teoretycznie wysypisko można założyć prawie wszędzie, a dodatkowo byłby to jakiś bodziec aby miasto zaczęło lepiej dbać do recykling i środowisko


Hmm. Dziwi mnie ze jest taki dylemat . W budzecie unii europejskiej sa pieniadze na takie inwestycje jak "nowoczesne skladowisko smieci".
Lotnisko niech pozostanie w obecnej formie lub w tej czesciowo proponowanej przez UM (z muzeum ) . A problem rozbudowy zniknie szybciej niz sie rozpoczą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
glewitz



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 522
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 13:18, 01 Lip 2008    Temat postu:

ormo napisał:
mozliwe. Gliwice to głównie miasto handlu i produkcji. Maja szanse byc "turystyczne", ale co do tego biznesu to hmm powiedzmy sobie - brakuje im wiele.


no, może wielkiego biznesu nie jest, ale nie powiesz mi, że sama produkcja i handel warunkowałaby to, że Gliwice sa jednym z najbogatszych miast

Cytat:
polecam zapoznac sie z projektem A1 np tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
do 2010 bedzie A1 - problem pozostaje z DTS (ale do 2012 napewno bedzie czynna)


Cytat:
Pamietajmy o tym ze region bedzie sie powiększał i przy dalszym rozwoju takie historie jak transport masowy na Pyrzowice zostanie na pewno rozwikłany


niby, ale zanim to nastąpi. Trzeb ana to popatrzeć również w ten sposób, że jak powstaie DTŚ i A1 to skróci sie również dojaz do lotniska w Gliwicach, bo większość wybierze owe drogi, które wymieniłeś. A z tym rozwijaniem to nie jestem tak do końca pewien: nadal są utrudnienia w budowie drogi Pyrzowice- Katowice, nie wiadomo również co z magistralą Pyrzowice- Katowice. W Gliwicach to wszystko jest. A w miarę jak region będzie się rozwijać, to przybędzie również więcej mieszkańców, więc istnienie dwóch lotnisk (ogromnego, bo w szczerym polu pyrzowickiego i mniejszego, gliwickiego) nie będzie nieekonomiczne. Dlatego moim zdnaiem należałoby utworzyć i u nas lotnisko międzynarodowe, które będzie sie rozwijać wraz z rozwojem regionu przecież[/quote]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 16:48, 01 Lip 2008    Temat postu:

ormo napisał:
polecam zapoznac sie z projektem A1 np tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
do 2010 bedzie A1


Ale na odcinku do Pyrzowic będzie płatna, a to już na starcie zniechęca.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal



Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:15, 01 Lip 2008    Temat postu:

A4 tez bedzie płatna na calym odcinku w województwie Śląskim - no to pewnie ludzie wybiorą DTS-kę ... no tak ale DTS-ka nie ma byc droga do tranzytu itd....

dlatego postuluje za tym - aby w naszej aglomeracji te drogi (A1,A4) byly calkowicie bezpłatne - rozwiaze sie problem "kombinowania" i omijania tych drog i automatycznie ruch przeniesie sie na te arterie.
Inna sprawa jest taka ze autostrada to jest luksus (na obecna chwile w Polsce) - luksus za ktory powinno sie płacic - tak samo jak luksus parkowania w centrum za darmoche... no ehh ale ta mentalnosc ("nic do Ciebie Mieszko nie mam" - masz racje ze zniecheci)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Wto 18:00, 01 Lip 2008    Temat postu:

@Ormo - A4 będzie bezpłatna (od Bojkowa na 99%, a cały odcinek GOP na 100%, nie wiem, skąd takie informacje? A1 będzie bezpłatna na odcinku gliwickim.

A teraz nico odp Razz
ormo napisał:
jak mowilem i bede przy tym twardo stał - lotnisko (wiekszych rozmiarów) w Gliwicach to glupota.
polecam pospacerowac (nie wspoomne o mieszkaniu) w Swierklancu czy nawet w "odleglych" Tarnowskich Górach - spokojnie mozna ogladac chowajace sie i wysuwajace podwozie.
no ale czego to dowodzi?Very Happy
ormo napisał:
inna sprawa to jest taka: jacy biznesmeni ? moze jeszcze turysci ? Gliwice (co niestety mnie bardzo boli) nie sa miastem ani biznesu ani turystyki ...
nikt nie mówi o turystach, ale biznesmani - to, że ich nie znasz, nie znaczy, że ich nie ma Very Happy.To jest bardzo prężnie rozwijająca się działka lotnictwa, gliwickie lotnisko nie będzie obsługiwać tylko Gliwic, a przecież w samej strefie jest kilkadziesiąt zakładów (no i gdy do każdego szef przyleci z wizytacją swoim samolotem już ich trochę jest) - to odnośnie samego lotniska biznesowego.
Co do turystyki chodzi przede wszystkim o wyloty. Nie oczekiwałbym, że do GOPu nagle zacznie zlatywać mnóstwo turystów, ale odwrotnie i owszem
ormo napisał:
i jak wspominalem - do Pyrzowic bedzie ok 20-30 min z centrum miasta (DTS+A1) - czyli nieduzo wiecej niz na trynek....

przykro mi ale nie widze naprawde dobrego argumentu "ZA".

I tu dochodzimy do sedna sprawy. Nie mówimy o lotnisku dlatego, bo go nie ma, czy dojazd zły (mylisz się Gleiwitz, dojazd do Pyrzowic będzie dobry, prędzej czy później). Głównym założeniem wywodów jest to, że GOP w niedalekiej przyszłości będzie potrzebwał drugiego lotniska, tak, jak już potrzebuje go Warszawa. Rynek lotniczy rozwija się bardzo dynamicznie i pewne przymiarki należy już czynić. A biorąc pod uwagę inne domniemane lokalizacje w GOP Gliwice mają najwięcej zalet:
- dobry, równy i niezabudowany teren, od lat w ten sposób wykorzystywany
- rewelacyjną lokalizację pod względem komunikacji
- sprzyjające warunki biznesowo-gospodarcze
Do tego możnaby dodać tradycje. Jeśli my nie zaczniemy działać, to takie lotnisko w przyszłości powstanie w Rybniku, Tychach czy gdziekolwiek indziej.
Podstawowym argumentem za są kwestie gospodarcze, biznesowe i prestiż. Lotnisko sprawia, że miasto jest otwarte na świat, to wydaje się być najwyższa liga do osiągnięcia dla miast, które nigdy nie będą makroregionalnymi centrami.
A przy okazji - o czym już tutaj dyskutowaliśmy - dochodzi wygoda lotniska na miejscu. Wbrew pozorom czy dojazd do Pyrzowic będzie wynosił 20 czy 40 minut, w większości wypadków będzie trzeba jechać samochodem. Lotnisko na miejscu daje możliwość korzystania z tanich linii w sposób, o jakim do tej pory nawet nie myśleliśmy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ptaszor



Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:49, 01 Lip 2008    Temat postu:

Obawiam się, że niezależnie od przydatności małego lotniska pasażerskiego w Gliwicach, obecne lotnisko nie ma szans na rozbudowę. Specem nie jestem, ale pamiętam rozmowę z ludźmi z lotnictwa wojskowego, w której kiedyś przy okazji uczestniczyłem. Lotniska mają bardzo ostre wymagania dotyczące ścieżek podejścia oraz przestrzeni na kołowanie. Dodatkowo, jeżeli lotnisko ma mieć jakiś sprzęt nawigacyjny, to są dosyć ostre wymagania dotyczące przeszkód terenowych i poziomu szumu elektromagnetycznego. Obawiam się, że bliskość osiedli oraz wysypiska uniemożliwi rozbudowę lotniska do poziomu (mini) lotniska pasażerskiego.

Może Mieszkowi uda się zrobić wywyad z kimś, kto ma pojęcie o warunkach lokowania lotnisk?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal



Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:05, 01 Lip 2008    Temat postu:

kaspric napisał:
@Ormo - A4 będzie bezpłatna (od Bojkowa na 99%, a cały odcinek GOP na 100%, nie wiem, skąd takie informacje? A1 będzie bezpłatna na odcinku gliwickim.


hm ciekawe - to po co beda bramki w gliwicach ? i czy beda one ustawione w jedna strone ? a a1 tez bedzie płatna... wyznaczone sa juz miejsca pooboru opłat... - nie beda one w gliwicach - co nie oznacza ze gliwicki odcinek bedzie bezpłatny....

Cytat:
A teraz nico odp
ormo napisał:
jak mowilem i bede przy tym twardo stał - lotnisko (wiekszych rozmiarów) w Gliwicach to glupota.
polecam pospacerowac (nie wspoomne o mieszkaniu) w Swierklancu czy nawet w "odleglych" Tarnowskich Górach - spokojnie mozna ogladac chowajace sie i wysuwajace podwozie. "


polecam czytac calosc a nie wyciagac z kontekstu

Cytat:
no ale czego to dowodzi?
ormo napisał:
inna sprawa to jest taka: jacy biznesmeni ? moze jeszcze turysci ? Gliwice (co niestety mnie bardzo boli) nie sa miastem ani biznesu ani turystyki ...
nikt nie mówi o turystach, ale biznesmani - to, że ich nie znasz, nie znaczy, że ich nie ma"


Dziekuje za taki osąd Smile jest mi niezmiernie miło Confused


Cytat:
"To jest bardzo prężnie rozwijająca się działka lotnictwa, gliwickie lotnisko nie będzie obsługiwać tylko Gliwic, a przecież w samej strefie jest kilkadziesiąt zakładów (no i gdy do każdego szef przyleci z wizytacją swoim samolotem już ich trochę jest) - to odnośnie samego lotniska biznesowego. "


no kilkadziesiąt - wiec czy dla tych kilkunastu jest sens budowac lotnisko?
GMMP ma wlasne ladowisko dla helikopterów - dodam "uzywane" raz na kwartał.

Cytat:
"GOP w niedalekiej przyszłości będzie potrzebwał drugiego lotniska, tak, jak już potrzebuje go Warszawa"


Ogarnia mnie pusty śmiech - Warszawy nie można porównać do Śląska z wiadomych powodów.


Cytat:
"Rynek lotniczy rozwija się bardzo dynamicznie i pewne przymiarki należy już czynić. A biorąc pod uwagę inne domniemane lokalizacje w GOP Gliwice mają najwięcej zalet:
- dobry, równy i niezabudowany teren, od lat w ten sposób wykorzystywany
- rewelacyjną lokalizację pod względem komunikacji
- sprzyjające warunki biznesowo-gospodarcze
Do tego możnaby dodać tradycje. Jeśli my nie zaczniemy działać, to takie lotnisko w przyszłości powstanie w Rybniku, Tychach czy gdziekolwiek indziej. "


napisze krótko - slogan. Te czynniki akurat są brane w drugiej kolejności - pierwszym podstawowym jest rentowność inwestycji.

Cytat:
Podstawowym argumentem za są kwestie gospodarcze, biznesowe i prestiż. Lotnisko sprawia, że miasto jest otwarte na świat, to wydaje się być najwyższa liga do osiągnięcia dla miast, które nigdy nie będą makroregionalnymi centrami.



hmm, otóż
gospodarcze - Gliwice i tak juz sa pompą przyciagająca rzesze inwestorów
biznesowe - Gliwice nie są miastem biznesu - sa miastem przede wszystkim uslug/handlu, produkcji i nauki.
prestiż - rzeszów tez ma lotnisko - a do tego prestizu to mu brakuje...

Cytat:
A przy okazji - o czym już tutaj dyskutowaliśmy - dochodzi wygoda lotniska na miejscu. Wbrew pozorom czy dojazd do Pyrzowic będzie wynosił 20 czy 40 minut, w większości wypadków będzie trzeba jechać samochodem. Lotnisko na miejscu daje możliwość korzystania z tanich linii w sposób, o jakim do tej pory nawet nie myśleliśmy.


a jak bedziemy miec lotnisko w gliwicach to bedziemy chodzic z "buta" tak jak i reszta ludzi z regionu.... mieszkamy w takim a nie innym regionie - nie badzmy egoistami - wygoda dla Nas a reszta niech główkuje.
Pyrzowice i tak w klasyfikacji dojazdu beda mialy "lepiej" ....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Wto 23:17, 01 Lip 2008    Temat postu:

[quote="ormo"]hm ciekawe - to po co beda bramki w gliwicach ? i czy beda one ustawione w jedna strone ? a a1 tez bedzie płatna... wyznaczone sa juz miejsca pooboru opłat... - nie beda one w gliwicach - co nie oznacza ze gliwicki odcinek bedzie bezpłatny....[/ormo]Oj Ormo, odsyłam do wątku o autostradach http://www.postergliwice.fora.pl/infrastruktura-i-komunikacja,5/autostrady-w-gliwicach,21.html. A A1 będzie bezpłatna od węzła Sośnica do Maciejów, więc co nas obchodzą bramki poza Gliwicami - gliwicki odcinek jest bezpłatny. EOT

ormo napisał:
polecam czytac calosc a nie wyciagac z kontekstu
przeczytałem jeszcze raz 2x i jakoś dalej nie rozumiem, czego się to tyczyło - hałasu, bliskości lotniska?

ormo napisał:
Dziekuje za taki osąd Smile jest mi niezmiernie miło Confused
ale czy to było obraźliwe?Neutral Jeśli to Cię pocieszy, ja też nie znam.


ormo napisał:
]no kilkadziesiąt - wiec czy dla tych kilkunastu jest sens budowac lotnisko?
GMMP ma wlasne ladowisko dla helikopterów - dodam "uzywane" raz na kwartał.
KSSE to był tylko przykład. Zapotrzebowanie na lotniska biznesowe jest i w takich miastach jak Opole, Zielona Góra czy Mielec. Tam jest lepszy "klimat biznesowy"? To po prostu norma.

ormo napisał:
Ogarnia mnie pusty śmiech - Warszawy nie można porównać do Śląska z wiadomych powodów.
Jakich? Najważniejszy to liczba ludności - potencjalnych pasażerów.
I nadal powtarzam - mówimy o przyszłości, do której teraz trzeba się przygotowywać. Warszawa już dzisiaj potrzebuje 2 lotniska, co będzie za 10,15 lat na Śląsku. Nie będzie to pewnie konieczność, ale będzie pole do takiej inwestycji.


ormo napisał:
napisze krótko - slogan. Te czynniki akurat są brane w drugiej kolejności - pierwszym podstawowym jest rentowność inwestycji.
Po pierwsze to były argumenty z punktu widzenia nas, gliwiczan. A co do rentowności inwestycji nikt z nas nie ma wiedzy, by się wypowiadać - można tylko przypuszczać. Gliwice to nie jest szczere pole, tylko część ogromnej aglomeracji, zatem rentowność inwestycji jest bardzo prawdopodobna.

ormo napisał:
hmm, otóż
gospodarcze - Gliwice i tak juz sa pompą przyciagająca rzesze inwestorów
zatem należy spocząć na laurach?
ormo napisał:
biznesowe - Gliwice nie są miastem biznesu - sa miastem przede wszystkim uslug/handlu, produkcji i nauki.
mówimy o skutkach powstania lotniska, a nie powodach. Biznesowo Gliwice nie istnieją, ale pod względem biznesowym istnienie lotniska jest ważnym aspektem.
ormo napisał:
prestiż - rzeszów tez ma lotnisko - a do tego prestizu to mu brakuje...
No ja jakoś Rzeszów znam przede wszystkim z tego powodu, że ma największe we wschodniej Pl lotnisko i planuje połączenia transoceaniczne.

ormo napisał:
a jak bedziemy miec lotnisko w gliwicach to bedziemy chodzic z "buta" tak jak i reszta ludzi z regionu.... mieszkamy w takim a nie innym regionie - nie badzmy egoistami - wygoda dla Nas a reszta niech główkuje.
Pyrzowice i tak w klasyfikacji dojazdu beda mialy "lepiej" ....
no ale co, mamy rezygnować z rozwoju, żeby nie mieć lepiej niż inni? :laugh:. Jakaś hierarchia możliwości musi być, a chcąc nie chcąć Gliwice są w niej wyżej niż miasta sąsiednie Smile

@Ptaszor: w przypadku lotniska aeroklubu problemem wydaje się być przede wszystkim wysypisko. Co do innych wątpliwości - oczywiście nie mam wiedzy, by się wypowiadać, ale można zadać pytanie "skoro na Okęciu się da, to czemu nie na Trynku?"Wink To są niemal bliźniacze lokalizacje jeśli chodzi o bliskość zabudowań etc.
Co do kierunku lądowania, można się oprzeć na koncepcji przedstawionej przez UM - jest ona "równoległa" do miasta.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Wto 23:18, 01 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal



Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 0:23, 02 Lip 2008    Temat postu:

otóż:
ad1.
sprawa taka czy autostrada jest płatna czy bezpłatna i czy bramka jest km przed Gliwicami - to jest oczywista - oczywistosć.
ad2.
tak, bliskości, hałasu, mozliwej katastrofy i emisji spalin - nie bez powodu lotniska nie sa w centrach miast - polecam przestudiowac macierz srodowiskowa dla miasta Gliwice z czynnikiem "lotnisko".
ad3.
zacytowałes - odebrałem to osobiscie .
ad4.
tylko te miasta znajduja sie w innej strukturze....
ad5.
z jakich ?... ehhh to w Warszawie tetni zycie biznesowe, polityczne, w duzej mierze turystyczne i to takie czynniki napedzaja lotnisko - czyli potencjalni pasazerowie.
W regionie tym (mazowieckim) jest duzo wieksze zapotrzebowanie na "loty" niz u "nas" i tak pozostanie - chyba ze stolice przeniosa do Gliwic ?!
ps
nie wspomne o problemie warszawy jakim jest lokalizacja okecia i problemy z otworzeniem kolejnych terminalii.

ad6.
jezeli na katowickim muchowcu ta inwestycja stoi pod duzym znakiem zapytania, czy podobne problemy ma rybnik (chodzi wlasnie o rentownosc) to automatycznie Gliwice maja ten sam problem.

ad7.
nie ?... ale w gliwicach tak czy siak bez specjalnej reklamy firmy beda inwestowac...
ad8.
trudny do ocenienia czynnik
ad9.
tylko ze tam sytuacja wyglada tak ze jest to jedyne lotnisko na taki region - taka oaza w pustyni....
a z tymi transoceanicznymi to lekka przesada...
ad10.
nie o to chodzi mi w calej mojej wypowiedzi - nie ma po prostu sensu dublowac inwestycji.

no i na koniec okecie to nie Trynek a Gliwice to nie warszawa .
Kierunki ladowania to jedna sprawa a druga to kierunek podejscia i kolowania.

Podsumowujac - jak pisałem od poczatku - mozemy miec lotnisko przebudowane (moje stanowisko jest jasne od pierwszej wypowiedzi) ale bez gigantyczne powiekszania i brania mozliwosci o rozbudowe do rozmiarów okecia czy nawet pyrzowic


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 8:38, 02 Lip 2008    Temat postu:

Na razie rozbudowujemy lotnisko do rozmiarów "małych odrzutowców" i tego się trzymajmy. Zobaczymy, jak to nowe lotnisko sobie poradzi i wtedy będzie można snuć dalsze plany na przyszłość. Gorzej, że inwestycja w lotnisko może pociągnąć za sobą dalsze koszty związane z przeniesieniem wysypiska śmieci.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 3 z 6

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin