Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Lotnisko i sprawy lotnicze
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pią 20:46, 16 Maj 2008    Temat postu: Lotnisko i sprawy lotnicze

Stary trochę temat, ale wart dyskusji Smile

MSI7 str3 [link widoczny dla zalogowanych]
tu w formacie jpg [link widoczny dla zalogowanych]

i mapka Smile




Bardzo podoba mi się pomysł stworzenia muzeum lotnictwa przy aeroklubie, zwłaszcza, jeśli rzeczywiście są jakieś ciekawe eksponaty Smile


Jak myślicie, jakie są szanse na dalszy rozwój lotniska? Może jakieś tanie linie (choćby do kilku miast UE)?

Osobiście uważam, że Gliwice w przyszłości muszą dążyć do stworzenia małego lotniska o zasięgu kontynentalnym (zresztą w końcu jakieś tradycje tu mamy). Tu nawet nie chodzi o prestiż, co o prostą wygodę dla mieszkańców.
Tak wiem, aeroklub, łezka się w oku kręci. Ale trzeba myśleć przyszłościowo, aeroklub, spadachroniarze i szybowce to nie są atrakcje dla centrum miasta z aspiracjami (wiem zaraz ktoś wspomni katowicki Muchowiec, no ale właśnie Muchowiec trochę wstrzymuje inwestycje).

Pierwszy krok jak widać już zaplanowany. I bardzo dobrze, z pewnością uatrakcyjni Gliwice w oczach wszystkich superbogaczy, którzy na Śląsku prowadzą swoje interesy. Ale to tylko kropla, której przeciętny zjadacz chleba nie odczuje.

Gliwickie lotnisko oczywiście nie powinno konkurować z Pyrzowicami - choćby z tego względu, że Pyrzowice mają warunki, by stać się bardzo ważnym portem (np przyloty-odlot mogą się odbywać 24h, bez przerwy nocnej).
Natomiast kilka, kilkanaście lotów dziennie - do takich miast jak Mediolan, Paryż, Londyn? To byłoby niezwykłe uatrakcyjnienie miasta.
Pewnie też otrzymujecie oferty tanich lotów. Dzisiaj można spokojnie zaplanować sobie weekend w Paryżu i za lot w obie strony zapłacić 150-200zl wraz z opłatami. Problem w tym, że żeby się jeszcze na to lotnisko dostać, trzeba stracić dodatkowe 3h (do Balic) w jedną stronę, a dojazd też kolorowy nie jest. Dlatego przeciętny gliwiczanin nie wsiądzie w piątek w samolot do Paryża, w niedzielę nie wróci - nie dlatego, bo nie stać go czasem na takie weekendowe szaleństwo, co kosztuje to zbyt wiele zachodu.
Taki mały terminal na miejscu aeroklubu byłby po prostu strzałem w dziesiątkę. Z pl. Piastów zwykłą komunikacją miejską możnaby dojechać do niego w 20 minut. Jak mówiłem - to nie musi być gigantyczna liczba lotów, chodzi tylko i wyłącznie o pewne otwarcie miasta na świat, by pod względem komunikacji ze światem czuć się niemal na równi z mieszkańcami największych polskich miast.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Pią 21:25, 16 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 21:08, 16 Maj 2008    Temat postu:

Cały czas mi się wydaje, że jest tam trochę ciasno na naprawdę duże lotnisko. I chyba trochę zbyt blisko gęstej zabudowy. Zostawiłbym więc to lotnisko dla aeroklubu i taksówek powietrznych, a ewentualne wolne przestrzenie wokół wykorzystał pod rozszerzenie bojkowskiej strefy przemysłowej.

Natomiast poważniejsze lotnisko, jeśli już, zlokalizowałbym gdzieś, gdzie są większe zasoby terenowe. Mam tu na przykład na myśli tereny za Brzeiznką. Olbrzymie puste tereny są też w okolicach Ostropy. Miejsca jest tam sporo, dojazd wcale nie gorszy (w pierwszym przypadku w grę wchodzi nawet bezpośrednie połączenie kolejowe, a w drugim - tramwajowe). Może trochę dalej od centrum, ale za to z dala od gęstej zabudowy. No i jest tam dość miejsca, żeby terminal mógł się swobodnie rozrastać (tzn. na oko spokojnie zmieszczą się tam nawet Pyrzowice bis).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Pią 21:10, 16 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pią 21:40, 16 Maj 2008    Temat postu:

^^ pytanie, czego tak naprawdę oczekujemy i co jest realne.

Fakt faktem, na Górnym Śląsku prędzej czy później powstanie drugie lotnisko, to jest po prostu pewne. Może za 10, może za 20 lat, ale takie plany będą. I trzeba robić wszystko, by nie uprzedziły nas inne miasta.
Tym bardziej, że Gliwice mają niezwykle dużo atutów, a najważniejsze to:
- komunikacja
- samo miasto rozwija się prężnie i samo w sobie generuje lub będzie generowało niemały ruch w business klasie.

Obawiam się, że Pyrzowic pod pewnymio względami nie dościgniemy - np to, że są na takim zadupiu, że loty mogą się odbywać 24h.
Nie wiem, czy lokalizacja na zachód od Gliwic daje taką możliwość to raz. Dwa - niestety jest coraz dalej od GOPu (jednak lokalizacja aeroklubu pod względem skomunikowania to jest po prostu ideał ideałów). Dla gliwiczan może to byłoby niemal wszystko jedno, ale dla reszty GOPu to dodatkowe 10km dalej. Szczególnie dla ROWu ta lokalizacja byłaby dużo gorsza.

Wadą, a zarazem zaletą lotniska na Trynku jest jego bliskość do miasta.
Wadą, gdyż ogranicza jego rozbudowę. Pytanie jednak, czy jest szansa, by na Śląsku powstała namiastka Frankfurtu czy Mediolanu? Jeśli tak, to oczywiście jest to poważna wada. Z drugiej strony - to tylko początek, po drugie w tej walce trzebaby wygrać z kilkoma Pyrzowicami i Balicami (zwłaszcza te pierwsze wydają się być największą konkurencją w tym względzie).
A czemu zaletą? Ponieważ wtedy lotnisko jest naprawdę miejskie, dostępne tak, jak kolej. To ważna rzecz w sprawach businessowych i pod względem prestiżu miasta - samolot ląduje i już w nim jesteśmy, 20min samochodem do hotelu.
Ta lokalizacja jest najlepsza dla mieszkańców (oczywiście z wyjątkiem Sikornika i Trynku Wink). Miasto jest otwarte na świat, jednocześnie nie mając lotniska tranzytowego - i tu trzeba zaznaczyć, że takie lotniska są bardzo uciążliwe dla miast i wcale nie jestem pewien, czy bym takie pod Gliwicami chciał.
A "lokalność" lotniska nie ma większego znaczenia, jeśli chodzi o otwartość na świat. Wystarczą połączenia z Frankfurtem, Mediolanem i Moskwą i w każdym kierunku tranzytem się poleci.
Kolejna sprawa to kierunek podchodzenia - w przypadku Trynku kierunek lądowania i startu nie przechodzi nad miastem. W przypadku Ostropy samoloty na wysokości miasta byłyby na najgorszym z możliwych pułapów. Nadmienić też trzeba, że to lotnisko na 100% kolidowałoby z lotniskiem aeroklubu.
Za Brzezinką pod tym względem jest już nieco lepiej, ale, jak już pisałem, jest tu mocna utrata atutu lokalizacji idealnie na skrzyżowaniu autostrad. Poza tym - tutaj trzebaby od razu znaleźć inwestora, który wyłoży na starcie 1mld na lotnisko (od podstaw!).
W przypadku aeroklubu można sobie tak ciułać, aż się zbuduje (a najlepiej ktoś postanowi trochę doinwestować) Wink.

PS narazie planowany pas jest za krótki. Natomiast z pewnością jest tam tyle miejsca, że pas może osiągnąć ok 2km (a nawet więcej przy np przecięciu Rybnickiej - przydałoby się ok 2,8km). No może Jumbojety by nie mogły lądować Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Pią 22:00, 16 Maj 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 23:03, 16 Maj 2008    Temat postu:

kaspric napisał:
PS narazie planowany pas jest za krótki. Natomiast z pewnością jest tam tyle miejsca, że pas może osiągnąć ok 2km (a nawet więcej przy np przecięciu Rybnickiej - przydałoby się ok 2,8km). No może Jumbojety by nie mogły lądować Wink


No i tu właśnie dotykamy sedna sprawy. Po co się bawić w jakiś przecinanie Rybnickiej, skoro kilka kilometrów dalej są olbrzymie, dziewicze tereny, gdzie 2-kilometrowy pas startowy zmieści się bez przecinania czegokolwiek? Czy będzie dalej? Dla GOPu może i dalej, ale cały czas w ciągu autostrady, więc te kilka kilometrów to niewielka różnica. Bliżej za to będzie miała na przykład Opolszczyzna. Generalnie, tak mi się wydaje, jeśli mamy budować w GOPie drugie lotnisko, to w takim miejscu, żeby obejmowało ono zasięgiem trochę inny obszar, niż Pyrzowice. W przeciwnym razie wystarczy dobudować kolejny terminal i pasy startowe w Pyrzowicach. Lotnisko w Gliwicach mogłoby właśnie obsługiwać nie tyle cały GOP, co jego zachodnią część, a także Opole czy Rybnik. Poza tym, jak wspomniałem, w grę wchodzą także inne atuty komunikacyjne, jak pobliska linia kolejowa. A dla podróżnika to chyba bez znaczenia, czy do hotelu zajedzie w 20 minut czy w 30.

PS. Poza tym, Trynek to tak średnio jest na skrzyżowaniu autostrad. A już na pewno nie jest "idealnie na skrzyżowaniu". Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pią 23:25, 16 Maj 2008    Temat postu:

^^ ale jest dużo bliżej Wink

Popatrz Mieszko na Rozmieszczenie ludności - nie wmówisz mi, że lotnisko bardziej na zachód obejmie większą grupę ludności "nie w zasięgu Pyrzowic" (umownie oczywiście). Właśnie np ROW jest taki i trzeba zrobić wszystko, by te tereny lotnisko obejmowało zasięgiem. Do tego dochodzą miasta ościenne - niedobrze by było, gdyby np Zabrze miało taki sam dojazd do Pyrzowic jak i lotniska koło Brzezinki (pod względem odległości). A miejscowości na zachodzie na pewno nie zrównoważą tego potencjału - tym bardziej, że np z Opola i tak jest daleko, więc to już nie jest tak duża różnica (i tak trzeba wybrać dojazd np samochodem).
Akurat w przypadku budowy pasa takie przebicie drogi nie powinno być problemem - tym bardziej, że obecna lokalizacja ma kolejne zalety - po pierwsze jest płasko (również wokół lotniska, nie tylko na obecnej płycie = mało prac ziemnych), po drugie grunty na jego przedłużeniu są praktycznie niezagospodarowane (tylko ogródki) - raz nie byłoby problemu z rozbudową, dwa brak specjalnej szkodliwości startu/lądowania.

I wbrew pozorom odległość ma spore znaczenie - dla mnie nie ma różnicy, czy lecę z Pyrzowic czy z Balic (Pyrzowice są po prostu już w miarę daleko). Natomiast gdybym miał lotnisko, na które mogę się dostać w praktycznie 10min samochodem - nie ma w ogóle dyskusji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Pią 23:30, 16 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 23:43, 16 Maj 2008    Temat postu:

Nie wiem, czy pamiętasz, dlaczego stację Lotniczego Pogotowia Ratunkowego przeniesiono z Katowic do Gliwic? Okazało się, że zasięgi LPRów z Katowic i Krakowa nachodzą na siebie, natomiast fragmnt Opolszczyzny był poza zasięgiem, zarówno stacji katowickiej, jak i wrocławskiej. Z lotniskami jest podobnie. Pyrzowice, Balice i Ostrava są relatywnie blisko siebie, potem długo nic i dopiero Wrocław. Moim zdaniem, ideą nowego lotniska w GOPie byłoby możliwie udane wypełnie tego "długo nic" pomiędzy Pyrzowicami a Wrocławiem (spójrzmy prawdzie w oczy, nikt nie będzie budował "miejskiego lotniska" z myślą akurat o Gliwicach; prędzej o Katowicach). Poza tym, znów w grę wchodzi pobliska linia kolejowa, która w przyszłości może zapewnić dogodny dojazd do lotniska i z Opola, i z GOPu, i z ROWu (podobno ma być remontowana linia Leszczyny-Zabrze Makoszowy). To naprawdę jest atut, tym bardziej, że ta linia jest obecnie przerabiana na 200 km/h. Tymczasem do Pyrzowic czy Trynku taką magistralę dopiero trzebaby ekstra dobudować i to dużym kosztem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Sob 0:05, 17 Maj 2008    Temat postu:

^^ to są zupełnie różne sprawy. W przypadku pogotowia ważna jest powierzchnia, w przypadku lotniska ważna jest ilość potencjalnych pasażerów czy atrakcyjność miejsca. Co z tego, że pół opolszczyzny będzie miało bliżej do lotniska, skoro Woj. Opolskie ma niemal 5x mniej mieszkańców, niż Śląskie? Co do dojazdu - odbudowa bocznicy na Trynek (a duża część trasy przecież istnieje - nie ma praktycznie tylko ostatniego odcinka od okolic Pszczyńskiej) to marne koszty w porównaniu do całej infrastruktury, którą trzebaby zbudować wokół zupełnie nowego lotniska.
Nowa lokalizacja ma jeszcze taką wadę jak własność gruntów (do kogo należy etc.). Z tego tytułu inwestycja na pewno na wstępie opóźniłaby się o kilka lat. Generalnie tak dużą, zupełnie nową inwestycję bardzo ciężko przygotować i musi za tym stać bardzo poważne lobby i wielkie pieniądze, a obawiam się, że tutaj nie ma na to szans. Już widzę np, jak urząd marszałkowski lobbuje za budową nowego lotniska - w życiu, no chyba, że Muchowca. Budowa na instniejącym obiekcie sprawia, że "coś już będzie", w takich wypadkach łatwiej przekonać do idei, znaleźć kasę etc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Sob 0:51, 17 Maj 2008    Temat postu:

kaspric napisał:
W przypadku pogotowia ważna jest powierzchnia, w przypadku lotniska ważna jest ilość potencjalnych pasażerów czy atrakcyjność miejsca.


No jeśli mielibyśmy kierować się tymi dwoma wskaźnikami, to drugie lotnisko GOPu najpewniej w ogóle nie powstanie w Gliwicach, tylko gdzieś na południu Katowic (może w Tychach?). Tam i atrakcyjność miejsca jest większa, i pasażerów w zasięgu jest więcej. I na tym właściwie moglibyśmy tę dyskusję zakończyć. Ale jeżeli już mówmy o lotnisku w Gliwicach, to powinniśmy szukać takich argumentów, które dają nam lepszą pozycję, niż Katowicom. Dla mnie takim argumentem jest sięgnięcie po pasażerów z Opola przy jednoczesnym utrzymywaniu kontaktu z GOPem (jak dwóch marszałków będzie lobbować, to może będzie łatwiej?), bardzo wygodny dostęp do linii kolejowej wysokich prędkości oraz duże możliwości potencjalnej rozbudowy portu lotniczego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Sob 1:04, 17 Maj 2008    Temat postu:

^^ no nie powiedziałbym, by wskazana przez Ciebie lokalizacja była lepsza. Całkowicie omija ROW, a to jest poważny mankament. Katowice będą miały szybkie połączenie kolejowe z Pyrzowicami.
Wątpię w lobby dwóch marszałków. Szczerze mówiąc to wątpię w jakieklwiek lobby jakiegokolwiek marszałka. Takie lotnisko nie jest w interesie całego regionu, co najwyżej zachodu GOPu i ROWu.
Opole ma 130tys. mieszkańców, więc tym bardziej nie ma go co brać pod uwagę przy lokalizacji takich inwestycji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
glewitz



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 522
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 12:18, 17 Maj 2008    Temat postu:

nie znam się na wszystkich wymogach, jakie muszą zostać spełnione przy budowie lotniska, czy nie lepiej byłoby powiększyć obszar lotniska w w kwartale ulic: Rybnicka, A4, Bojkowska i Toruńska-Liliowa. Sprawdzając na MSIP-ie gliwickim wyszłoby to ponad 3 km2 powierzchni z maksymalnym pasem startowym długości ok. 2600m, czyli tak, jak obecnie jest w Pyrzowicach. Oczywiście wiem, ze tam jest hałda, ale ona mogła by zostać: a) wyrównana, b) zagospodarowana jako nie wiem, może jeden z terminali albo wieżę kontrolną czy coś w tym guście. Może nie byłaby to byt wielka konkurencja dla Pyrzowic, ale już całkiem pokaźnej wielkości port lotniczy i dla GOP, i dla ROW, i przy dobrym połączeniu nawet dla Opolszczyzny. A jeślib i to było za mało, to gdzieś między Gliwicami, Rybnikiem i Raciborzem stworzyć kolejne wielkie lotnisko (sam Londyn jest obsługiwany przez 5 lotnisk) Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Sob 12:44, 17 Maj 2008    Temat postu:

glewitz napisał:
Oczywiście wiem, ze tam jest hałda, ale ona mogła by zostać: a) wyrównana, b) zagospodarowana jako nie wiem, może jeden z terminali albo wieżę kontrolną czy coś w tym guście.


To nie jest hałda, tylko wysypisko śmieci. Wyrównać się go raczej nie da. Jak się zapełni do końca, to zostanie zasypane i powstanie taki kopczyk.


glewitz napisał:
(sam Londyn jest obsługiwany przez 5 lotnisk) Smile


Tyle tylko, że Londyn ma 10 mln mieszkańców, a GOP tylko 3 mln. Swoją drogą, myślę, że moja koncepcja wpisuje się nieco w pomysł z lotniskiem "gdzieś między Gliwicami, Rybnikiem i Raciborzem". Wink


Jeśli mamy na serio coś radzić o lotnisku w Gliwicach, to myślę, że powinno się ono tak mieć do Pyrzowic, jak Modlin do Okęcia. Rodzaj lotniska niższej kategorii dla tanich linii lotniczych, dzięki któremu istnieje możliwość odciążenia lotniska wyższej kategorii. A więc nie konkurencja, tylko uzupełnienie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Sob 13:02, 17 Maj 2008    Temat postu:

^^ co do lokalizacji gdzieś koło Knurowa w jakiejś dyskusji też podałem ją jako jedną z lepszych - chodzi o pola między Bojkowem a Knurowem. Duży, płaski i niezagospodarowny teren. Dobra lokalizacja, kolej też blisko (akurat już do samego lotniska pociągi nie muszą mknąć 200km/h), no i nie traci atutu bliskości węzła.

Co do koncepcji uzupełnienia - od tego zacząłem rozważania, ale też nie do końca jestem przekonany, czy rzeczywiście byłby w tym większy sens. Sęk w tym, że gliwickie lotnisko na pewno powinno generować mniejszy ruch, niż Pyrzowice. Pytanie, czy Pyrzowice mogą się stać taką drugą Malpensą? Moim zdaniem nie - jedyne lotnisko w Pl, które może być lotniskiem tranzytowym, będzie zlokalizowane przy Warszawie (Okęcie lub jakieś nowe).
Dzielenie lotnisk na "te dla lepszych lini" i "te dla tańszych" nie jest regułą i nie do końca jest szczęśliwe. I trzeba zaznaczyć jedno - zazwyczaj "dla tańszych lini" jest zlokalizowane dalej od miasta (proste - jest tańsze, ale ma gorszą lokalizację) - gliwickie lotnisko na pewno by tego nie spełniało.
Póki nie ma widoków na to, by z Pyrzowic latać do Pekinu, Buenos Aires czy Seulu, lepszym rozwiązaniem są lotniska równorzędne. Tak, by z jednego odlatywały zarówno samoloty EasyJet jak i Lufthansy. Podział może być też inny - jedno lotnisko obsługują samoloty StarAlliance, a drugie SkyTeam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
glewitz



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 522
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 13:18, 17 Maj 2008    Temat postu:

ojeja, wysypisko czy hałda, jeden kopiec Wink, a wysypisko można zrewitalizować również Razz Ja sie nie zgadzam na uzupełnienie! Tylko konkurencja wpłynęła by dobrze na oba porty lotnicze. A koncepcja "Między Gliwicami, Rybnikiem a Raciborzem" raczej odwołuje sie do umiejscowienia lotniska, podobnie jak Pyrzowic, w szczerym polu. Co do ludności to w GOP i ROW jest ponad 3 mln, czyli akurat na dwa spore lotniska mieszkańców, jeszcze doliczając do tego Opolszczyznę, którą chcemy "złapać" na gliwickie lotnisko to już w ogóle . I ja bym wolał, aby to z Gliwic latała Lufhansa czy LOT,a z Pyrzowic EasyJet czy Wizzair Smile a nie na odwrót

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Sob 13:26, 17 Maj 2008    Temat postu:

^^ a fakt faktem, Wizzair się w Pyrzowicach zadomowił Smile.
I wołabym i to i to. Jak chcę lecieć gdzieś dalej, podjeżdżam taksówką i wsiadam do LOTu, chcę na weekend polecieć do Paryża - podjeżdżam PKM Gliwice i wsiadam do EasyJet Laughing

Co do możliwości rozbudowy lotniska - nie jest taka mała. Są spore tereny na terminal od strony Nowych Gliwic, a - gdyby zaistniała taka konieczność - kolejny terminal może być zbudowany od strony Autostrady (na wschód od wysypiska)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
glewitz



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 522
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 13:33, 17 Maj 2008    Temat postu:

no nie jest mała możliwość rozbudowy. Trzeba tylko wykopać ogródki działkowe i wykupić pola i już można małe śląskie Heathrow budować Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 1 z 6

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin