Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Ścieżki rowerowe
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 29, 30, 31  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Nie 21:42, 30 Sie 2009    Temat postu:

Było by miło choć szczerze w to wątpię. Część szlaków przebiegać będzie wśród pól i skoro przy osiedlach skąpili asfaltu to zapomnijmy, że nagle wśród pól go poleją. Poza tym tworzenie szlaków pieszo-rowerowych to pójście na łatwiznę urzędników i nieustanny kłopot zarówno dla rowerzystów jak i pieszych na trasach. Bo ani jedni ani drudzy nie mogą się czuć pewnie na takich szlakach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Nie 21:47, 30 Sie 2009    Temat postu:

Robak, może wyślij zapytanie, co planują?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Pon 9:56, 31 Sie 2009    Temat postu:

Jestem w kontakcie z Panem Cyganem z UM. Jak się coś dowiem to dam znać. A co do wysłania zapytań to narazie mam ograniczony czas bo wykańczam pracę magisterską (albo ona mnie). Ale w ciągu najbliższych 2-3 tygodni chcę coś zrobić z przejazdem dla rowerów na moście nad Kłodnicą wzdłuż Orlickiego. I wogóle w tej części miasta. Bo jest tam sporo dróg rowerowych, które się łączą i chyba najlepiej zacząć od tego miejsca.

Z tego co się dowiedziałem to planuje się poprawienie ul. Tarnogórskiej (wymalowanie przejazdów dla rowerzystów) i zaznaczenie przejazdu dla rowerów na Armii Krajowej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Pon 9:57, 31 Sie 2009    Temat postu:

Aha ... w Arenie planują stworzenie nowych miejsc postojowych dla motocykli bo ich właściciele często blokowali miejsca dla rowerzystów. Więc aby jedni drugim nie zajeżdżali drogi to Arena zrobi i jednym i drugim miejsce. Więcej info na: [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ptaszor



Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:26, 31 Sie 2009    Temat postu:

Robak napisał:
Było by miło choć szczerze w to wątpię. Część szlaków przebiegać będzie wśród pól i skoro przy osiedlach skąpili asfaltu to zapomnijmy, że nagle wśród pól go poleją.


Pyanie tylko, czy warto lać asfalt poza ścisłym obszarem miejskim? O ile w centrum i pomiędzy osiedlami brakuje porządnych, asfaltowych dróg rowerowych, to poza tym terenem IMHO powinno się stawiać na nawierzchnie bardziej naturalne. O ile cenię autostradę rowerową wzdłuż A4 za szybkość z jaką można do lasów z Sikornika dojechać, to z chęcią bym ją oddał za trasę, która była tam wcześniej.

IMHO lepiej naciskać na poprawę oznakowania i ilości informacji w necie o drogach gliwickich.

Dodatkowo zapewne stosunkowo łatwo można wytyczyć świetne trasy w okolicach Łabęd, czy po lasach na zachód od Brzezinki i Kozłowa. Także bliżej osiedli, np. można by stworzyć trasę wzdłuż Ostropki (IMHO to jedno z piękniejszych miejsc w Gliwicach).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Pon 19:45, 31 Sie 2009    Temat postu:

Źle to napisałem. Mój komentarz:
Cytat:
Część szlaków przebiegać będzie wśród pól i skoro przy osiedlach skąpili asfaltu to zapomnijmy, że nagle wśród pól go poleją.

To była odpowiedź na sugestie Kwacha89 czy poleją asfaltem. Też nie jestem zwolennikiem lania asfaltu wszędzie. Alejki w parkach powinny myć zróżnicowane i dostosowane do warunków. Nie koniecznie asfaltowe, lecz np. żwirowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ptaszor



Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:07, 31 Sie 2009    Temat postu:

Robak napisał:
To była odpowiedź na sugestie Kwacha89 czy poleją asfaltem. Też nie jestem zwolennikiem lania asfaltu wszędzie. Alejki w parkach powinny myć zróżnicowane i dostosowane do warunków. Nie koniecznie asfaltowe, lecz np. żwirowe.


Fakt, przeczytałem zbyt dosłownie.

Ale tak swoją drogą, to mam wrażenie, że nie wykorzystuje się potencjału tego co jest wokół Gliwic. Mieszkając na Sikorniku dosyć spokojnie potrafię prawie codziennie robić trochę inną trasę (a w tygodniu to specjalnie długie one nie są). Takich ciekawych tras do 30-40km można pewnie z marszu powyżej dzisięciu zrobić (poza istniejącymi) przyjmując Sikornik jako punkt wyjścia. Zaczynając z pólnocnej części miasta pewnie jeszcze z tym łatwiej. Aż się prosi o "kopnięcie" UM-u w tej sprawie, bo mam wrażenie, może mylne, że w tym roku nic się w tej sprawie nie działo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Pon 21:18, 31 Sie 2009    Temat postu:

Teoretycznie coś się niby ruszyło bo rozpisano przetarg, o którym jest już mowa w tym wątku. Według mnie to tras poza miastem można by wytyczyć naprawdę dużo. Kwestia tylko jak to inteligentnie i intuicyjnie opisać. Ja jednak proponuję zwrócić uwagę na budowę dróg (tudzież wytyczanie pasów rowerowych w jezdni) w obszarze zabudowanym. Ptaszor - mieszkając na Sikorniku łatwo się wydostać na pola i stamtąd śmigać w różne strony. Z Kopernika czy Ostropy to też nie jest aż tak trudne. Lecz należy dostosować centrum i śródmieście miasta do jazdy rowerem.

W najbliższy piątek odbędzie się spotkanie w 4Arcie, na którym zostanie powołane do życia stowarzyszenie rowerowe. Miejmy nadzieję, że z czasem wypracowane zostaną rozwiązania, które przyczynią się do tworzenia nowych tras w ścisłych centrach górnośląskich miast.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ptaszor



Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 0:23, 01 Wrz 2009    Temat postu:

Robak napisał:
Teoretycznie coś się niby ruszyło bo rozpisano przetarg, o którym jest już mowa w tym wątku.

Grr... aż głupio marudzić na UM i nie doczytać tego co było stronę wcześniej.

Robak napisał:
Według mnie to tras poza miastem można by wytyczyć naprawdę dużo. Kwestia tylko jak to inteligentnie i intuicyjnie opisać.

Czy jest na poziomie Starostwa (zgaduję, że to nie działka UM) ktoś, kto się tym zajmuje? Mam trochę wrażenie, że na terenie powiatu od dosyć dawna nic się w tym zakresie nie dzieje.

Robak napisał:
Ja jednak proponuję zwrócić uwagę na budowę dróg (tudzież wytyczanie pasów rowerowych w jezdni) w obszarze zabudowanym.

Tutaj szczerze pisząc jestem sceptyczny. Oczywiście, że są miejsca, gdzie takowe można przeprowadzić. Zapewne warto o to walczyć.

Obawiam się jednak, że w Gliwicach mamy małą szansę na sieć dróg rowerowych wewnątrz miasta (centrum). Dzielnice po obwodzie można połączyć (i po części są już połączone), ale jak wyobrażasz sobie przebicie się przez centrum? Trzeba zawsze przekroczyć linię torów, Kłodnicy, Zwycięstwa, Dworcowej, itd. Trochę nie wyobrażam sobie możliwego, sensownego rozwiązania. Pozostaną trasy okrężne, które zapewne wiele odbiegać nie będą od tego co już jest. Jeżeli ktoś będzie się chciał szybko dostać w jakieś miejsce wymagające przekroczenia centrum, to i tak pojedzie głównymi ulicami.

Piszesz o pasach rowerowych w jezdni. Świetne rozwiązanie, jeżeli układ komunikacyjny jest na tyle wydajny, że można samochodom coś zabrać. Obawiam się jednak, że niestety w centrum Gliwic nie ma takiej możliwości. Zabrać pas np. na Wrocławskiej, aby puścić rowery? Na Dworcowej, czy na Wyszyńskiego? Nawet bardziej odległe i trochę mniej obciążone miejsca jak ciąg Górnych Wałów/Wieczorka czy Kościuszki także chyba odpadają. Obawiam się, że koszta by za wysokie były, szczególnie biorąc pod uwagę, że beneficjentów wielu nie będzie.

Osobiście byłbym bardziej zadowolony, gdyby miasto/starostwo bardziej przyłożyło się do turystyki rowerowej (jakkolwiek to rozumieć). IMHO więcej ludzi na tym skorzysta i może dzięki temu więcej osób wsiądzie na rower.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Wto 8:05, 01 Wrz 2009    Temat postu:

Dawno nie sprawdzałem jak sprawa wygląda z perspektywy strarostwa. Nie wiem czy jest tam ktoś odpowiedzialny za rowerki, ale patrząc na wielkość powiatu a naszego miasta to powiat radzi sobie całkiem sprawnie. Po prostu i powiat i miasto są na początku długiej drogi. Dlatego ciągle pojawia się komentarz, że nic nie robią. Coś robią, ale wolno. Jest jeszcze dużo do zrobienia.

A co do tras w mieście to da się to zrobić. I z czasem będę to udowadniał. Trzeba dbać o bezpieczeństwo wszystkich ... także pieszych. A rowerzyści, którzy boją się jeździć drogami często jeżdżą chodnikami. A za to się należy niestety mandacik. Masz rację, że w Gliwicach (jak i w każdym innym większym mieście) są bariery terenowe o charakterze liniowym. Ale nasza Kłodnica nie jest dużym problemem. To wąska rzeka i nawet w centrum jest kilka fajnych przejść pieszo-rowerowych (za UM, przy PolŚl. są 2). A tory kolejowe ... największym utrudnieniem jest dla mnie ścisłe centrum. Zastanawiam się jak przeprowadzić ścieżkę przy dworcu i sprawić, że można rowerkiem na pociąg pojechać. Ale to się da zrobić. Nawet jeśli nie na bazie obecnej infrastruktury to warto pamiętać, że miasto przymierza się do budowy Nowego Centrum, a w raz z nim dogodnych przejść dla pieszych. Więc warto by jedno z nich było na tyle szerokie by i rower tam wjechał.
A co do ulic ... to uważam, i tu jestem ciekaw waszych opinii, co gdyby na pierwszy rzut zrobić pasy dla rowerów na Zwycięstwa. A czemu by nie. Już o tym pisałem. Skoro to ma być w przyszłości deptak to nikt nie powinien traktować tej drogi jako arterii. Poza tym pasy rowerowe nie zabiorą miejsca samochodom. Samochody i tak się spokojnie zmieszczą. A ulica zyska nowoczesny (oby) charakter z rowerzystami jak na Zachodzie. No i przestaną rowerzyści rozjeżdżać ludzi na chodnikach. Także turystów, którzy podziwiają architekturę tej ulicy. Inne jezdnie ... to już zależy, owszem nie wszędzie się da to zrobić. Ale też nie wszędzie trzeba. Nie chodzi o to by na siłę wpychać pasy i ścieżki tam gdzie się da. Ale tak by było bezpiecznie. Skoro czasem przejazd spokojną drogą jest bezpieczny i szybki to po co tworzyć ścieżkę obok.

Dla mnie bardzo ważnym problemem, który trzeba rozwiązać jest wytyczenie bezpiecznych miejsc do parkowania rowerów. I nie stojaki wyrwikoła, tylko boksy lub klatki, gdzie rower będzie cały bezpieczny. A rowerzysta będzie spokojny, że mu nie ukradną torby, siodełka czy innych akcesoriów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ptaszor



Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:59, 01 Wrz 2009    Temat postu:

Robak napisał:
Dawno nie sprawdzałem jak sprawa wygląda z perspektywy strarostwa. Nie wiem czy jest tam ktoś odpowiedzialny za rowerki, ale patrząc na wielkość powiatu a naszego miasta to powiat radzi sobie całkiem sprawnie. Po prostu i powiat i miasto są na początku długiej drogi. Dlatego ciągle pojawia się komentarz, że nic nie robią. Coś robią, ale wolno. Jest jeszcze dużo do zrobienia.

Zapewne sporo jest racji w tym co piszesz. Teren powiatu jest spory. Z drugiej strony jeżdżę regularnie po jego większości i nie potrafię wskazać przeprowadzonych w tym roku inwestycji w infrestrukturę rowerową. Możliwe, że umykają mi one, bo sam zazwyczaj nie trzymam się ubitych szlaków i jeżdże po GPS-ie na punkty terenowe, ale mam wrażenie postępującego niszczenia tego co było. I to niszczenia raczej związanego z upływem czasu i brakiem regularnej konserwacji, niż działania np. wandali.

Pisałeś, że działasz w stowarzyszeniu rowerowym. Może warto i tą sprawę potraktować jako jedno z jego celów (jeżeli jeszce nie jest)? Z doświadczenia wiem, ze wielu urzedników wymaga wzbudzenia aby dostrzec problem.

Robak napisał:
A co do tras w mieście to da się to zrobić. I z czasem będę to udowadniał.

Trzymam kciuki. Chciałbym Cię/Was jednak przestrzec przed staniem się fanatykami. Sam wiem po sobie, że działając w słusznej wedle siebie sprawie, człowiek zapomina że dookoła są inni, który też mogą mieć rację. Pas dla rowerów na Zwycięstwa, to pewnie piękna rzecz. Jeżeli jednak uda się Wam dopiąć swego, to ile osób zapłaci za to stojąc w korkach? IMHO warto bardzo porządnie wysłuchać oponenta, on przecie może mieć rację, a my możemy być zaślepieni celem.

Robak napisał:
Masz rację, że w Gliwicach (jak i w każdym innym większym mieście) są bariery terenowe o charakterze liniowym. Ale nasza Kłodnica nie jest dużym problemem. To wąska rzeka i nawet w centrum jest kilka fajnych przejść pieszo-rowerowych (za UM, przy PolŚl. są 2).

Tutaj pozwolę się częściowo nie zgodzić z Tobą. Przejścia te, poza przejściem za UM, nie należy IMHO brać pod uwagę przy szybkim poruszaniu się po mieście. Chcąc pojechać np. z Sikornika czy Trynku w rejony Forum czy radiostacji i tak wybiorę Wrocławską-Piwną.

Przejście za UM jest natomiast bardzo miłe, ale przy założeniu że jadę rozrywkowo. I tam faktycznie warto dopracować szczegóły (choć wjazd na most nad Kłodnica od strony UM, gdzie łatwo oberwać autem).

IMHO tak długo jak nie będzie pasów dla rowerów na Wrocławskiej i Dworcowej, tak długo nie będzie sensownej "szybkiej" przeprawy przez Kłodnicę (niezależnie jak szeroka ona jest). A jak wcześniej pisałem trudno jest chyba obecnie uzasadnić rezygnację z pasów na wymienionych ulicach na rzecz rowerów.

Robak napisał:
A tory kolejowe ... największym utrudnieniem jest dla mnie ścisłe centrum. Zastanawiam się jak przeprowadzić ścieżkę przy dworcu i sprawić, że można rowerkiem na pociąg pojechać. Ale to się da zrobić. Nawet jeśli nie na bazie obecnej infrastruktury to warto pamiętać, że miasto przymierza się do budowy Nowego Centrum, a w raz z nim dogodnych przejść dla pieszych. Więc warto by jedno z nich było na tyle szerokie by i rower tam wjechał.

IMHO warto przy okazji każdej nowej inwestycji walczyć o pamięć o rowerach i to nie tylko w centrum (np. przy okazji wiaduktu na Perseusza). Tutaj pewnie jest pole do popisu dla Waszego stowarzyszenia.

A na dziś to dojazd do dworca i tak najlepszy jest ulicami. Obawiam się, że przy gliwickim ułożeniu dworca każde inne rozwiązanie będzie gorsze. Może jeżeli coś się ruszy z tunelem pod torami i przebudową Placu Piastów można pomyśleć, ale na razie obawiam się, że nie ma dobrych rozwiązań.

Robak napisał:
A co do ulic ... to uważam, i tu jestem ciekaw waszych opinii, co gdyby na pierwszy rzut zrobić pasy dla rowerów na Zwycięstwa. A czemu by nie. Już o tym pisałem. Skoro to ma być w przyszłości deptak to nikt nie powinien traktować tej drogi jako arterii.

Jak/jeżeli będzie deptak i jak wyleci ze Zwycięstwa bus, to owszem. Ale IMHO tylko wtedy.

Robak napisał:
Poza tym pasy rowerowe nie zabiorą miejsca samochodom. Samochody i tak się spokojnie zmieszczą. A ulica zyska nowoczesny (oby) charakter z rowerzystami jak na Zachodzie.

A tutaj nie potrafię się zgodzić. Obecnie Zwycięstwa jest diabelnie ważna i mocno obciążona. Sam sporo razy stałem tam w korku i nie wyobrażam sobie wprowadzenia tam jeszcze "oficjalnie" rowerów.

Trochę z utęsknieniem czekam aby Zwycięstwa została deptakiem, ale szczerze nie wyobrażam sobie jak to zrealizować. Co przejmie ten ruch? Może poza końcówką przy samym Rynku, gdzie jest to bardziej realne. I tam drogi rowerowe obejmujące też np. Plac Inwalidów by były świetną rzeczą.

Robak napisał:
Skoro czasem przejazd spokojną drogą jest bezpieczny i szybki to po co tworzyć ścieżkę obok.

Może warto pomysleć o sensownej ścieżce wzdłuż Toszeckiej? Teraz jadąc tam mam duszę na ramieniu zastanawiając się czy ktoś nie zrobi mi garażu w d... Pomiędzy Toszecką, a poligonem jest prawie na całej długości pas kilkudziesięciu meterów (poza chyba jednym obszarem gdzie jest jar). Aż się prosi zrobić tam leśną tarsę.

Robak napisał:
Dla mnie bardzo ważnym problemem, który trzeba rozwiązać jest wytyczenie bezpiecznych miejsc do parkowania rowerów. I nie stojaki wyrwikoła, tylko boksy lub klatki, gdzie rower będzie cały bezpieczny. A rowerzysta będzie spokojny, że mu nie ukradną torby, siodełka czy innych akcesoriów.

To fakt. Sam w zasadzie nigdy nie jeżdże rowerem "po coś" do miasta, bo nie ma go gdzie zostawić.

Może warto zacząć akcję od Polibudy? Znam studentów, którzy zostawiają rowery przypięte w durnych miejscach, bo nie ma gdzie ich zostawić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Śro 9:09, 02 Wrz 2009    Temat postu:

Oj Ptaszor, nasze posty są coraz dłuższe Razz

Masz rację, że trasa o którą nikt nie dba z czasem sama się psuje. Nawet bez pomocy wandali. Kiedyś słyszałem, że można założyć procentowo ile rocznie znika tablic i innych oznakowań, jeśli się o nie nie dba. Ale teraz zapomniałem, a nie chcę wprowadzać Cię w błąd.

Co do Stowarzyszenia to zostanie ono dopiero powołane. W najbliższy piątek (Zapraszam na spotkanie!).

Co do fanatyzmu to masz absolutną rację. Zawsze o tym pamiętam i często zdarza się, że mimo wszystko nieraz patrzę egoistycznie na świat chcąc go dostosować do mojego poglądu Smile Ale po to założyłem rowerowegliwice.blogspot.com aby moje pomysły przedstawiać ludziom i poddawać je pod dyskusję by tworzyć zalążek, który aktywni gliwiccy rowerzyści będą pomagali rozwijać. Na razie pomysłów moich tam prawie nie ma bo nie mam czasu, ale niebawem to się zmieni. Na bank Smile
Co do pasów rowerowych na Zwycięstwa to może masz rację, ale nadal jestem przekonany do mojej opinii. Zwróć uwagę, że droga jest szeroka. Auta z reguły jadą przy krawędzi jezdni by nie szaleć po torowisku. A przy krawędzi jest dobry asfalt i można się rozpędzać. A gdyby dać autom miejsce na środku jezdni, a po pół metra z każdej strony wydzielić dla rowerzystów? To przecież nie oznacza, że jak 2 auta będą się chciały mijać to nie da rady. Pas rowerowy jest tylko namalowany. Oznacza, że to miejsce jest przeznaczone dla rowerów, ale nie jest oddzielone od jezdni barykadą. Więc uważam, że to dobre rozwiązanie. Zastanawia mnie tylko jak zachowają się dostawcy towarów, którzy mogą notorycznie stawać na pasie rowerowym. Powtarzam, auta nie mijają się na styk.

Co do przejść na drugą stronę rzeki/torów to masz rację. W centrum jest z tym trudniej. Ale właśnie w centrum ma być budowane Nowe Centrum i trzeba zadbać by uwzględniono w nim rower. Obecnie traktuje się go po macoszemu. Zastanawia mnie czy przejazd pod torami na przedłużeniu ul. Tarnogórskiej będzie miał miejsce na rowerek. Byłby to doskonały skrót.

Ktoś mi mówił, że teraz każda nowo wytyczana droga ma być pomyślana ze ścieżką rowerową. Ale bez przesady, aż tak wiele nowych dróg nie buduje się u nas (bo autostrady, DTŚ w to nie liczymy). Więc trzeba się skupiać na już istniejących drogach. Ale dobre i to. W sumie łącznik Kosów/Nowy Świat ma fragment ścieżki (z kostki), fragment Skowrońskiego i Czołgowa też ma (też z kostki). Więc może ta zasada rzeczywiście działa. Myślę, że tunel pod torami dla aut mógłby być też dobrym łącznikiem dla rowerów i obsługiwałbym dworzec.

Co do Toszeckiej to mam też pewien plan. Jestem z Kopernika i całe życie jeżdżę tą trasą do centrum. W wolnych chwilach marzyłem sobie jakby to mogło być. Kiedyś to opiszę Smile

Co do parkingów to racja. Może warto zacząć od Polibudy. Dowiedziałem się, że Akademia w Częstochowie jest zainteresowana rozwojem transportu rowerowego na kampusie. Może jak to wypali będziemy mogli pokazać władzom PolŚl. gotowe rozwiązanie.

Ptaszor, zapraszam Cię i innych zainteresowanych na [link widoczny dla zalogowanych] Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Pon 19:22, 14 Wrz 2009    Temat postu:

Jest gotowy plan organizacji ruchu przy ul. Tarnogórskiej. Na Rowerowych Gliwicach prezentuje fragment przy skrzyżowaniu z ul. Ligocką. Oczywiście trasa rowerowa w tym miejscu jest już od kilku lat, ale oznakowania brak. Projekt przewiduje ich uzupełnienie oraz zmianę przejazdu dla rowerów. Nie będzie jej jak dotąd w poprzek ul. Tarnogórskiej tylko przy skrzyżowaniu z ulicą Śniadeckich. Więcej info i schematy [link widoczny dla zalogowanych].

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Pią 17:53, 18 Wrz 2009    Temat postu:

Poprawiona zostanie organizacja ruchu na skrzyżowaniu ulic Toszeckiej/Uszczyka/Floriańskiej. Schemat [link widoczny dla zalogowanych].

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Czw 14:48, 01 Paź 2009    Temat postu:

Projekt poprawy oznakowania drogi dla rowerów w okolicach czołgu. Kwartał Jasnogórska/Młyńska/Powstańców Warszawy. Aby zobaczyć kliknij [link widoczny dla zalogowanych].

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 29, 30, 31  Następny
Strona 3 z 31

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin