Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Ścieżki rowerowe
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 28, 29, 30, 31  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
proso2



Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 7:09, 10 Lip 2012    Temat postu:

Robak napisał:
... udrożnić nieco miasto i sprawić, że za jakiś czas rowerem relatywnie szybciej (legalnie) dojedziemy z punkt A do B jezdniami

Mało która jezdnia ma ograniczenie znakami B-9 "zakaz wjazdu rowerów", a co najmniej kilka dróg ma pod znakami B-1 "zakaz ruchu w obu kierunkach" tabliczki T-22 "nie dotyczy rowerów". Uważam, że warunek szybszej i legalnej jazdy rowerem jest spełniony od dawna. Problemem od zawsze jest bezpieczeństwo tych jazd. Obserwuję od dawna rowerzystów i niezależnie od przepisów, które tego zabraniają, większość rowerzystów jeździ po chodnikach i po przejściach dla pieszych. Niewątpliwie należy uzdrowić sytuację i wykonać te kilka brakujących znaków między Strzody a Akademicką, ale trzeba sobie zdawać sprawę, że tego typu błędów ZDM popełnił wiele.
Ostatnio jechałem do Pyskowic. Po drodze są 2 przejazdy dla rowerzystów koło leśniczówki w Lesie Łabędzkim i parkingu w Czechowicach. Oba nieoznakowane znakami D-6a, ani też znakami A-24. Zupełna beztroska ZDM o bezpieczeństwo rowerzystów.
Inny przykład. Na Kazimierza Wielkiego jest modernizowany chodnik. Znów ktoś z ZDM bezmyślnie usiłuje "uimilić" rowerzystom życie, zamiast szerokiego chodnika z płytkami betonowymi oddzielonego od jezdni trawnikiem, wykonywany jest węższy chodnik z paskudną fazowaną kostką betonową, sąsiadujący z miejscami postojowymi dla samochodów, a przy skrzyżowaniu z Zygmunta Starego ścieżka urywa się jakimś ząbkiem, bez połączenia jej z istniejącym przejazdem dla rowerzystów. Zastanawia mnie, czy w ZDM w ogóle pracuje ktoś, kto stosuje tzw. dobrą praktykę inżynierską i nie robi durnoty za durnotą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez proso2 dnia Sob 11:32, 14 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
proso2



Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 22:56, 10 Lip 2012    Temat postu:

Robak napisał:
Wnet powinna się pojawić malutka 'furtka' dla rowerzystów jadących ul. Strzody, którzy będą mogli legalnie wjechać na wprost na Akademicką (za sprawą ŚIR można na niej jeździć rowerami).

Przypomniało mi się, że miałem zakończyć audyt Akademickiej i Slodowskiej-Curie. Zapraszam na [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Saleen



Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gwardii/Wieczorka

PostWysłany: Nie 19:28, 15 Lip 2012    Temat postu:

Co prawda nie u nas, ale efekt ścieżki dość podobny.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
proso2



Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 9:31, 06 Sie 2012    Temat postu:

Wzdłuż ul. Mickiewicza powstała atrapa pasa ruchu dla rowerów na drodze, która dotychczas służyła pieszym, a także jest drogą dojazdową dla samochodów do domów znajdujących się przy tej drodze. Szczegóły można znaleźć pod adresem [link widoczny dla zalogowanych]
Jestem ciekaw, kiedy ZDM zacznie prezentować jakiś przyzwoity poziom i zamiast atrap ścieżek rowerowych zrobi coś z prawdziwego zdarzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Saleen



Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gwardii/Wieczorka

PostWysłany: Pon 9:37, 06 Sie 2012    Temat postu:

Ta cała alejka domaga sie juz od wielu lat calkowitej naprawy.
Bo to co jest teraz to i dla pieszych jak i rowerzystow bezpieczne nie jest zwlaszcza po deszczu.
Ale trzeba przyznac ze jest to jedna z ciekawszych alejek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
proso2



Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 9:04, 08 Lis 2012    Temat postu:

W imieniu osoby podpisanej poniżej pozwolę sobie na zamieszczenie informacji o zebraniu organizacyjnych Gliwickiego Zespołu Rowerowego:
Cytat:
Zapraszam na spotkanie organizacyjne gliwickiego zespołu rowerowego
15 listopada - czwartek - godzina 17.00
CEL: powołanie pozarządowego zespołu rowerowego w Gliwicach dla współdziałania z miastem w zakresie szeroko pojętej polityki rowerowej w mieście
CEL SPOTKANIA:
1. określenie konkretnych działań w zakresie polityki rowerowej
2. określenie organizacyjnych ram działania samego zespołu
3. zebranie przedstawicieli organizacji zainteresowanych tematyką rowerową

Zainteresowane osoby proszę o kontakt wraz z nr telefonu i adresem e-mail
Radosław Truś

Więcej szczegółów pod adresem [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
migdalowa_pralinka



Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 15:18, 29 Lis 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Nie o ścieżkach, ale o rowerach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ellilamas



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik

PostWysłany: Pią 8:53, 30 Lis 2012    Temat postu:

Dość lakoniczna uchwała Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
proso2



Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 13:04, 30 Lis 2012    Temat postu:

Nie czytaliście uważnie. W poprawce do statutu ZDM jest obarczenie go budową infrastruktury rowerowej. Dotychczas nowe ścieżki robił Wydział Inwestycji, a utrzymanie istniejących było rozbite między ZDM i MZUK. I tak jeszcze siłą rozpędu koncepcję infrastruktury rowerowej ma zlecać Wydział Inwestycji, podobno jeszcze w grudniu tego roku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
k.kowalski



Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stare Gliwice

PostWysłany: Nie 17:36, 03 Lut 2013    Temat postu:



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
proso2



Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 23:03, 03 Lut 2013    Temat postu:

Najprościej zobaczyć to na [link widoczny dla zalogowanych]
A plany są ambitne:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez proso2 dnia Nie 23:07, 03 Lut 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
proso2



Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 23:08, 03 Lut 2013    Temat postu:

Ściezki rowerowe prowadzące zygzakiem po chodnikach, to nie tylko polska zmora: [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziutek997



Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grottgera

PostWysłany: Pon 16:51, 04 Lut 2013    Temat postu:

Powyższy przykład faktycznie jest idealny, od dawna zastanawiam się czemu przynajmniej cześci ścieżek rowerowych nie robi się w ten sposób. To jest rewelacyjne rozwiązanie. Prowadzenie ścieżki na chodniku często jest bzdurne. Mamy slalom po między koszami, latarniami, przystankami... jakby tego było mało co chwilę podjazdy do posesji i skrzyżowania z drogami poprzecznymi. Dla rowerzysty dla którego liczy się nie tylko sam fakt jazdy, ale również czas przejazdu to jest po prostu koszmar.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ziutek997 dnia Pon 16:52, 04 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
proso2



Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 8:19, 05 Lut 2013    Temat postu:

Sprawa jest prosta. Pasy dla rowerzystów na jezdni są droższe, niż pasy na chodniku. Na chodniku wystarczy "oszczędnościowo" jeden pas, a na jezdni muszą być dwa. Drogowcy nauczyli się robić z pasa drogowego śmietnik poprzetykany parkingami, zatokami z wiatami przystankowymi, drzewkami, kioskami i różnymi słupami. Łatwiej im zrobić między tym slalom dla rowerzystów, niż zrobić rzeczywisty porządek i poszerzyć jezdnię o pasy dla rowerzystów. A rowerzyści rzadko kiedy potrafią przypilnować, żeby im nie budowano toru przeszkód zamiast drogi dla rowerów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziutek997



Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grottgera

PostWysłany: Wto 18:44, 05 Lut 2013    Temat postu:

A niektóre ulice sa na tyle szerokie że łatwo byłoby wydzielić na nich ścieżki rowerowe. Dotyczy to również wielu jednokierunków ulic w centrum miasta. Nie rozumiem czemu nie korzysta się z tak oczywistych rozwiązań...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 28, 29, 30, 31  Następny
Strona 29 z 31

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin